Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Vodic auta by mal byt dostatocne kompetentny na to, aby vedel posudit, kedy ma zapnut asistenta a kedy ma vypnut asistenta, ktory mu zasahuje do riadenia.
Lenže vodiči nie sú na toto kompetentní. Miliardy vodičov to skrátka nevedia posúdiť.
Inak, to je tak trochu protiklad: keď je vodič schopný rozoznať, že má zapnúť asistenta, tak ho nepotrebuje zapnúť, vyrovná si to sám (teda ak sa nebavíme o polo/autonómnych autách).
lane assist by sa mal spustit automaticky iba v pripade ze vodic sa dostatocne nevenuje riadeniu vozidla. Dnes uz system, ktory toto rozpoznava predsa mame.
No môžem ťa ubezpečiť, že v mojom aute taký systém nemám a je to dosť bežné auto a ako bežný príslušník strednej triedy som ešte také auto nešoféroval a so mnou ani miliardy ďalších vodičov. Mám tam nejaký marketingový systém, aby sa to pekne vynímalo v katalógoch, že keď nejako viac potočím volantom alebo čo, tak to nahlas cinkne a objaví sa káva na displeji, ale rozhodne to nefunguje, keby som si pozeral facebook, pozeral na peknú babu vľavo, kontroloval vzadu decká, obzeral kde je Veľký voz, zaspával či sa práve pohádal so ženou a kričal jej do ucha. Možno také systémy v prémiových autách (a v Subaru) existujú, ale nie sú v bežných autách, ktoré tvoria podstatu vozového parku vo svete.
Rad by som videl statistiku, ktora zmeria ci sa nieco aplikaciou after start lane assist on featury v novych autach zlepsilo. Nemas taku?
Nemám. A ani sa toho systému nezastávam (i keď mne osobne nevadí, vôbec ho ani nevnímam), iba som ti napísal, že na objektívne posúdenie potrebujeme dáta a nie dojmy.
Tak potom si odporuje cely koncept toho asistenta. Lebo ked na to neni kompetentny vodic automobilu tak preco ma stale tu moznost teda to vypnut a zapnut?
lane assist uz povinnym prislusenstvom je od Jula 2022 pre novohomologizovane modely a od 2024 bude pre vsetky aj uz existujuce modely aut ktore sa predavaju ako nove.
jeho deaktivacia je podla EU regulacie mozna
Regulation (EU) 2019/2144 of the European
Parliament and of the Council as regards uniform procedures and technical
specifications for the type-approval of motor vehicles with regard to their emergency
lane keeping system (ELKS)
body v prilohe k danej regulacii:
3.2.1. Manual deactivation
When a vehicle is equipped with a means to manually deactivate the ELKS
function, either partially or fully, the following conditions shall apply as
appropriate:
3.2.1.1. The full ELKS function shall be automatically and fully reinstated upon each
activation of the vehicle master control switch.
3.2.1.2. The manual deactivation of the full ELKS shall not be possible with less than two
deliberate actions, e.g. press and hold on a button, or select and confirm on menu
option. It shall be possible to easily suppress acoustic warnings of the LDWS, but
such action shall not at the same time deactivate the LDWS or the CDCF.
Netuším.
Teraz niekedy by sa už lane assist mal stať povinným príslušenstvom, tak tipujem, že už to ani nepôjde vypnúť?
Jazdím na firemnom VW Passat TDI rok výroby 2020 a ten lane assist sa mi nedá vypnúť. Strašne ma ruší ten zásah do volantu keď je napr. rozbitá krajnica a ja idem cez čiaru. Tlačidlom na volante vypnem lane assist, na displeji sa na pár sekúnd objaví ACC deactivated. Ale v skutočnosti sa nič nestane a lane assist je stále aktívny. Skúšala som viac krát stlačiť, podržať, rýchle stlačenia za sebou. Neúspešne. Niekto nejaký tip?
Robis nieco zle. V passate sa vzdy dal a stale da deaktivovat LA.
Na packe smeroviek na konci je tlacidlo kde sa dostanes do menu asistentov a tam staci odkliknut Lane Assist.
Pozor, ak mas funkciu Travel assist (nadstavba ACC+lane assistu) tak po jeho aktivacii je samozrejme aktivovany aj Lane assist.
Pokial to fakt neide, odporucam navstivit predajcu aby sa na to pozreli, ci ide o zly postup alebo poruchu.
No zalezi ake mas tlacidla na volante Na lavej strane mozes mat ovladanie tempomatu a prepinanie rezimu obmedzovaca rychlosti a tempomatu. Takto je tlacidlo asistentov na pake smeroviek. Druha verzia je, ze mas na lavej strane ovladanie tempomatu a namiesto zmeny rezimov je tlacidlo asistentov, ktore bolo predtym na pake smeroviek.
Skus sa pozriet do radia, ci nemas nastavene adaptivne vedenie v pruhu. Vtedy system dost zasahuje do riadenia.
Este doplnim k tomu lane assist, ze som mal aj "hlupu" verziu, ktora sa po jednom upozorneni vypla a mohol som letiet do garatu. Teraz mam system emergency assist - ten najprv pipa, potom parkrat dupne na par desatin sekundy do brzdy a nakoniec zacne sam spomalovat, zapne vystrazne smerovky az zastavi a stale pritom udrzi auto na ceste, neprejde do ineho pruhu. To je podla mna velmi uzitocne, lebo clovek nikdy nevie, co sa mu moze stat pocas jazdy.
Pozriem do toho menu. Teraz mi pán Gúgl poradil, že tým tlačidlom ide line assist vypnúť iba keď auto stojí. Nie za jazdy.
"Druha verzia je, ze mas na lavej strane ovladanie tempomatu a pod nim tlacidlo asistentov."
Mám na volante tú druhú verziu.
tvl. lane assist, normálne som to musel googliť, to už je riadne yebnutá doba, už aby bolo čisto autonómne riadenie,
vodič v takom aute už je na kkt, tento a podobné systémy priamo podporujú nesústredenie sa na jazdu.
doporučujem aspoň raz riadiť auto s opotrebovaným šnekovým prevodom s vôľou aspoň 120 stupňov
maximum čo som riadil bolo tak 270 stupňov plus
a navždy sa naučíš sústrediť sa na jazdu.
.
Namiesto toho aby sa poriadne sprisnili prakticke skusky za volantom, sa riesia taketo chobotiny. Normalne by som dal podmienku, ze kto nevyrovna smyk na urcitej obtiaznosti, nevie brzdit, tak vodicak nedostane.
Ja som bol svedok, ked som bol v Centre bezpecnej jazdy na Slovakiaringu, ze z 10 aut boli 2-3 uplne lavi, ale ze uplne. Na tej plosine na smyk, smyk nevyrovnali ani na najnizsej urovni. A to su len ti, ktori si to uvedomuju (alebo ich rodina ) a chcu s tym nieco robit.
Ja zas zastávam názor, že vyrovnať šmyk nepotrebuje vedieť nik, lebo k nemu ani nedôjde. Prispôsobiť rýchlosť a spôsob jazdy stavu a povahe vozovky a svojim schopnostiam. Bodka.
Pozriem do toho menu. Teraz mi pán Gúgl poradil, že tým tlačidlom ide line assist vypnúť iba keď auto stojí. Nie za jazdy.
"Druha verzia je, ze mas na lavej strane ovladanie tempomatu a pod nim tlacidlo asistentov."
Mám na volante tú druhú verziu.
Lane assist sa da vypinat pocas jazdy bez problemov, rovnako ako vsetky asistencne systemy.
Najlepsie bude stavit sa u dilera VW ked budes mat cestu okolo a ukaze ti to.
corsair, to nemas pravdu, smyk nemusi byt nasledkom len rychlej jazdy. Defekt, vyhnutie sa prekazke ci drobny stuchanec od ineho auta atd. moze sposobit koliznu situaciu uplne rovnako.
V predpisovej jazde a premávke taká situácia nenastane. Ja mám, myslím že dosť hodín odžitých v premávke a šmyk som mal ako 19r jogurt ale ustál som to vtedy. To bolo prvý krát keď som si vyskúšal siahnuť za svoje hranice a posral som sa z toho. Keď to niekto vyhľadáva tak nepatrí na cestu a vôbec nie do cestnej premávky.
Ale nik tu nepise o umyselnom vyhladavani situacie. Absolvoval som na kolotococh trenazer na vystupenie z prekoteneho auta a neskor mi to zachranilo zivot (nebol som sofer). Skola smyku sa mi tiez hodila napr pri aquaplaningu na nerovnej vozovke, pricom som prisposobil rychlost.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Lenže vodiči nie sú na toto kompetentní. Miliardy vodičov to skrátka nevedia posúdiť.
Inak, to je tak trochu protiklad: keď je vodič schopný rozoznať, že má zapnúť asistenta, tak ho nepotrebuje zapnúť, vyrovná si to sám
No môžem ťa ubezpečiť, že v mojom aute taký systém nemám a je to dosť bežné auto a ako bežný príslušník strednej triedy som ešte také auto nešoféroval a so mnou ani miliardy ďalších vodičov. Mám tam nejaký marketingový systém, aby sa to pekne vynímalo v katalógoch, že keď nejako viac potočím volantom alebo čo, tak to nahlas cinkne a objaví sa káva na displeji, ale rozhodne to nefunguje, keby som si pozeral facebook, pozeral na peknú babu vľavo, kontroloval vzadu decká, obzeral kde je Veľký voz, zaspával či sa práve pohádal so ženou a kričal jej do ucha. Možno také systémy v prémiových autách (a v Subaru) existujú, ale nie sú v bežných autách, ktoré tvoria podstatu vozového parku vo svete.
Na mojom aute to tak je.
Nemám. A ani sa toho systému nezastávam (i keď mne osobne nevadí, vôbec ho ani nevnímam), iba som ti napísal, že na objektívne posúdenie potrebujeme dáta a nie dojmy.
Teraz niekedy by sa už lane assist mal stať povinným príslušenstvom, tak tipujem, že už to ani nepôjde vypnúť?
aj keby to tak bolo, tak štart stop sa nedá vypnúť?
jeho deaktivacia je podla EU regulacie mozna
Regulation (EU) 2019/2144 of the European
Parliament and of the Council as regards uniform procedures and technical
specifications for the type-approval of motor vehicles with regard to their emergency
lane keeping system (ELKS)
body v prilohe k danej regulacii:
3.2.1. Manual deactivation
When a vehicle is equipped with a means to manually deactivate the ELKS
function, either partially or fully, the following conditions shall apply as
appropriate:
3.2.1.1. The full ELKS function shall be automatically and fully reinstated upon each
activation of the vehicle master control switch.
3.2.1.2. The manual deactivation of the full ELKS shall not be possible with less than two
deliberate actions, e.g. press and hold on a button, or select and confirm on menu
option. It shall be possible to easily suppress acoustic warnings of the LDWS, but
such action shall not at the same time deactivate the LDWS or the CDCF.
Teraz niekedy by sa už lane assist mal stať povinným príslušenstvom, tak tipujem, že už to ani nepôjde vypnúť?
Jazdím na firemnom VW Passat TDI rok výroby 2020 a ten lane assist sa mi nedá vypnúť. Strašne ma ruší ten zásah do volantu keď je napr. rozbitá krajnica a ja idem cez čiaru. Tlačidlom na volante vypnem lane assist, na displeji sa na pár sekúnd objaví ACC deactivated. Ale v skutočnosti sa nič nestane a lane assist je stále aktívny. Skúšala som viac krát stlačiť, podržať, rýchle stlačenia za sebou. Neúspešne. Niekto nejaký tip?
Ziadne asistenty nepotrebujem, nie som polovodic 😄
Na packe smeroviek na konci je tlacidlo kde sa dostanes do menu asistentov a tam staci odkliknut Lane Assist.
Pozor, ak mas funkciu Travel assist (nadstavba ACC+lane assistu) tak po jeho aktivacii je samozrejme aktivovany aj Lane assist.
Pokial to fakt neide, odporucam navstivit predajcu aby sa na to pozreli, ci ide o zly postup alebo poruchu.
Skus sa pozriet do radia, ci nemas nastavene adaptivne vedenie v pruhu. Vtedy system dost zasahuje do riadenia.
Este doplnim k tomu lane assist, ze som mal aj "hlupu" verziu, ktora sa po jednom upozorneni vypla a mohol som letiet do garatu. Teraz mam system emergency assist - ten najprv pipa, potom parkrat dupne na par desatin sekundy do brzdy a nakoniec zacne sam spomalovat, zapne vystrazne smerovky az zastavi a stale pritom udrzi auto na ceste, neprejde do ineho pruhu. To je podla mna velmi uzitocne, lebo clovek nikdy nevie, co sa mu moze stat pocas jazdy.
"Druha verzia je, ze mas na lavej strane ovladanie tempomatu a pod nim tlacidlo asistentov."
Mám na volante tú druhú verziu.
vodič v takom aute už je na kkt, tento a podobné systémy priamo podporujú nesústredenie sa na jazdu.
doporučujem aspoň raz riadiť auto s opotrebovaným šnekovým prevodom s vôľou aspoň 120 stupňov
maximum čo som riadil bolo tak 270 stupňov plus
a navždy sa naučíš sústrediť sa na jazdu.
.
Ja som bol svedok, ked som bol v Centre bezpecnej jazdy na Slovakiaringu, ze z 10 aut boli 2-3 uplne lavi, ale ze uplne. Na tej plosine na smyk, smyk nevyrovnali ani na najnizsej urovni. A to su len ti, ktori si to uvedomuju (alebo ich rodina
"Druha verzia je, ze mas na lavej strane ovladanie tempomatu a pod nim tlacidlo asistentov."
Mám na volante tú druhú verziu.
Najlepsie bude stavit sa u dilera VW ked budes mat cestu okolo a ukaze ti to.