Kontakt je- Ráfik duša plášť
20.02.2023 - 17:03:03
01
To musite mat nejake specialne bicykle, ked sa vam odvaluje rafik po dusi a ta navyse po plasti. To je podla mna na nobelovku z fyziky :)
20.02.2023 - 17:08:41
00
IngVisitor To sa nemôžeš pýtať vážne :D Vplyv duše na valivý odpor je dosť podstatný keďže po natlakovaní je to prakticky súčasť plášťa. Prečo sú galusky s všitou latexovou dušou o dosť rýchlejšie ako tie s butylovou?
Podľa tvojej teórie by mohol byť plášť kľudne aj plný gumy (alebo betónu) a na valivý odpor by to nemalo vplyv, keď na to má vplyv len povrch čo sa dotýka vozovky :)
20.02.2023 - 17:15:11
05
jazda s latex dusou je pocitovo rovnaka ako s bezdusakom,a ano,valivy odpor vyznamne menej ako bezna 180+g dusa. zial,latexove duse rychlo starnu a rychlo sfukuju
inak ano,tie plugs su fajn na latex a tiez polycosik duse
20.02.2023 - 17:19:12
03
lto Dokonca vyznamne menej aj ako lahsia butylova dusa. Medzi latexovou a butylovou dusou je rozdiel 5-6 wattov v prospech latexu a to len na 1 kolese.
Dost vyznamne cislo ked tu niekedy citam ako niekto kupuje 100 a viac eurove mazanie na pohon aby usetril mozno 1 watt :)


Naposledy upravil Leony dňa 20.02.2023 - 17:31:38, celkovo upravené 1 krát.

20.02.2023 - 17:29:30
00
Môžeš popísať metodiku merania alebo zdroj informácie plz?
20.02.2023 - 17:31:35
00
Preco sa to deje

Prílohy:

Screenshot_20230220-172931.png
Screenshot_20230220-172931.png 59.9 KiB thumb_up0thumb_down

20.02.2023 - 17:33:26
00
lto napísal:
zial,latexove duse rychlo sfukuju


To je asi jediná nevýhoda, ale som zvyknutý fúkať pred každou jazdou.
20.02.2023 - 17:34:37
00
ivast napísal:
Môžeš popísať metodiku merania alebo zdroj informácie plz?


Testov je viacero, ale napr. tu: https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube-rolling-resistance
,,In order to test rolling resistance, we swapped between the tubes as a rider rode a bike on rollers, measuring power output and speed, as well as atmospheric conditions and bike/rider weight, repeated over a number of days testing. This allows us to calculate what is known as the Coefficient of Rolling Resistance (or "Crr"), which can be used to model the power output required to travel on a normal road. A lower Crr is better - in that it requires less power to travel at the same speed.
All the inner tubes and tyres were mounted on a shallow section aluminium rim, with an external rim width of 24.7mm and an internal rim width of 19.6mm, and inflated to 90psi. The tyre used was a 25mm Continental GP5000 clincher.´´
20.02.2023 - 17:49:51
00
Takže na živý roadie na valcoch ...
20.02.2023 - 17:55:53
00
Veľa počítania a radosť z jazdy je kde ?
Riešia sa pizzoviny gramy, waty, vosky ... ...
Nech niekto vymyslí patent na voľný čas.
( Jedine asi vyhrať kopec prachov ) ?
20.02.2023 - 17:58:02
04
ani nie, staci byt SZCO a mat spravne povolanie, ako napr Peto H. :D ten ma casuuu
20.02.2023 - 18:05:26
01
leony: je to mozne, ja som to nikdy nemeral, ale kedze som ti citil a tak nejako prirodzene som na to presiel, tak musel byt viac ko 5w. No, plus este odolnejsie proti prepichu trochu viac, ako klasika. Prechadzal som vlastne z lahkych dusi. Ae najsilnejsi pocit pri prechode z klasiky bol, ze mam defekt :D

LMS: vsak toto, tiez som si potom zvykol. Aj ked, pri lahkych dusiach to bolo nie o moc lepsie :D A pri bezdusakoch musim kontrolovat tiez, lebo ked sa koleso zle vyspi, tak sfukne :lol: Ale hrozne koroduju tieto duse :( .. rozpadaju sa v prach. Jazdil som nejaky cas aj panaracer polycosik (asi ten isty material ako tubolite), ale s tym boli prilis problemy. Mozno niekedy skusim znovu :D

lubik: vsak to je radost z jazdy, ked mozes pocitat. Ci nie ? :D Preto je tak strava popularna :D
20.02.2023 - 18:22:45
00
Strava je nejaká fešná bikerka ??? 😜
20.02.2023 - 18:27:42
00
Ano, hlavne pestra strava ;)
20.02.2023 - 18:46:54
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up