Lubik napísal:
Veľa počítania a radosť z jazdy je kde ?
Riešia sa pizzoviny gramy, waty, vosky ... ...
Nech niekto vymyslí patent na voľný čas.
( Jedine asi vyhrať kopec prachov ) ?


Čiže podľa tejto rovnice, ak riešim watty tak nemám radosť z jazdy? :?: :D
Ale s voľným časom súhlasím.

lto Mne dofukovanie pred jazdou nevadí, zaberie to možno 15s na jedno koleso. Ten latex ozaj cítiť, kto nejazdil, nepochopí. Keď som sekol latexovú galusku a nahodil butylové Tufo , tak to bolo ako zatiahnutá ručná :D
Bezduše na ceste zatiaľ neriešim, oštara okolo toho za to nestojí. Ako píšeš, ten latex je pomerne odolný proti prepichnutiu lebo je pružnejší.
20.02.2023 - 19:28:49
03
Moje prvé cestne tretry a spd-čka.

Prílohy:

IMG_20230220_175235.jpg
IMG_20230220_175235.jpg 261.65 KiB thumb_up1thumb_down

20.02.2023 - 22:10:13
02
LMS napísal:
IngVisitor To sa nemôžeš pýtať vážne :D Vplyv duše na valivý odpor je dosť podstatný keďže po natlakovaní je to prakticky súčasť plášťa. Prečo sú galusky s všitou latexovou dušou o dosť rýchlejšie ako tie s butylovou?
Podľa tvojej teórie by mohol byť plášť kľudne aj plný gumy (alebo betónu) a na valivý odpor by to nemalo vplyv, keď na to má vplyv len povrch čo sa dotýka vozovky :)


Zo skoly si este matne pamatam, ze valivy odpor je pasivny odpor, ktory vznika v dosledku deformacie v mieste kontaktu dvoch vzajomne sa odvalujucich telies. Narychlo som si este o tom precital par viet na Wikipedii...cim som si v zasade potvrdil to, co som si pamatal.
To, ze po natlakovani, dusa svojimi vlastnostami vplyva na odvalovanie zostavy plast+dusa, ma svoju logiku, ale vychadzal som z toho, ze v porovnani s tuhostou (akehokolvek) plasta, su vlastnosti duse zanedbatelne.
Pozrel som si zopar videi na YT, kde sa venuju porovnaniu dusi (butyl/latex/TPU) a zhodou okolnosti som natrafil na viacero, kde sa odvolavaju prave na testy Aerocoach. Pominme fakt, ze sa nejedna o striktne laboratorny test, nakolko data boli ziskane z jazd bez odfiltrovania ludskeho faktora. Kazdopadne, vysledky same o sebe nie su nijako "sokantne". V pripade najlepsi latex VS najhorsi butyl, je rozdiel 7,6 W. V pripade najhorsi latex VS najlepsi butyl je to iba 4,2 W. A to sa bavime o rozdiele na par kolies pri rychlosti 45 km/h.
V tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=rSBjSwDBdLo chlapci hovoria, ze rozdiel 7w zhruba odpoveda casovej uspore 12 sekund na 16 km. Inymi slovami, dve minuty na 160 km. Analogicky, v pripade 4,2 W je to iba zhruba minuta a desat sekund...na 160 km.
V tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=u3jvZXqwUB0 zas tester doslova hovori: "When it comes to speed and rolling resistance, there is even trickier to find any differences...(medzi butylovou a latexovou dusou). Rovnako sa vyjadruju mnohi zakaznici v hodnoteniach latexovych dusi, ktore som si narychlo vygooglil. Rozhodne to nie je tak, ze oslavne komentare valcuju ostatne.
Nech si z toho kazdy vezme co chce. Ak niekto trenuje na hranici svojich moznosti a nahana sa za sekundami, a kazdym wattom navyse, ok. Ale som velmi skepticky ohladne toho, aky citelny je to rozdiel u bezneho hobika (co to je, vsak?). Najobjektivnejsi by bol test naslepo.

A na zaver...ano...iba mudrujem...bez okolkov priznavam, ze osobne mam skusenost iba s klasickymi butylovymi dusami.

A uplne posledny komentar, minule sa tu niekto dusoval ake ma paradne gravelove plaste, ze hoc siroke a podfuknute s hrubym dezenom su rovnako rychle ako hladke nebombovane cestne 28 mm. Super, ze sme tu ludia taki aj onaki...vsakovaki. :)
20.02.2023 - 22:29:26
07
Siel do tejto XLPR sedlovky, kedze ju chcem prehadzovat medzi tromi bajkmi a 75mm zdvih mi plne postacuje na xc. Kupovane na Bike24.
Manzelka oceny odpruzenie, ktore je celkom fajn.

Prílohy:

E2E3397C-3E74-4D1B-A2A8-125259309886.jpeg
E2E3397C-3E74-4D1B-A2A8-125259309886.jpeg 127.67 KiB thumb_up0thumb_down

20.02.2023 - 23:04:07
01
Zas som o cosi mudrejsi. Netusil som ze teleskopky mozu aj pruzit. Paradoxne ked som zacinal s bicyklami tak som si o teleskopkach myslel prave toto a nie to ze sa s nimi da znizit posed 😁
21.02.2023 - 08:07:24
03
Suncycle poslal balíček.

Prílohy:

20230220_174535.jpg
20230220_174535.jpg 215.67 KiB thumb_up1thumb_down

21.02.2023 - 08:13:54
00
Hack3r napísal:
Zas som o cosi mudrejsi. Netusil som ze teleskopky mozu aj pruzit. Paradoxne ked som zacinal s bicyklami tak som si o teleskopkach myslel prave toto a nie to ze sa s nimi da znizit posed 😁


reverby pruzili rovno od vyroby :)
21.02.2023 - 09:03:13
03
Tak to som rád že som ju nekúpil.strašne by ma to vytláčalo😜
21.02.2023 - 10:30:21
00
Tak to si este nezistil ze aj tvoja BY pruzi :lol: A dokonca cielene, oznacuju to "Tech-Climb"
21.02.2023 - 10:57:33
00
Tecka napísal:
Manzelka oceny odpruzenie, ktore je celkom fajn.

Podľa mňa bude dosť tvrdá a až tak veľmi pružiť nebude.... :)
21.02.2023 - 11:12:24
00
🤣
Si skusal, ze?

astro napísal:
Podľa mňa bude dosť tvrdá a až tak veľmi pružiť nebude.... :)
21.02.2023 - 11:22:53
00
Cinelli double trouble 660mm

Prílohy:

IMG_20230221_115424.jpg
IMG_20230221_115424.jpg 197.47 KiB thumb_up0thumb_down

21.02.2023 - 11:56:13
02
IngVisitor Každý watt odporu na bicykli musíš prekonať vlastnou silou, s tým valivým odporom na bicykli je to trochu zložitejšie ako uvádza wikipédia a zabralo by to niekoľko strán OT, ja som sa vyjadril v skratke, keďže nie sme ani vo vlákne na to určenom. Je veľa faktorov ktoré majú vplyv na valivý odpor plášťa (veľkosť, šírka, tlak, dezén, vnút. šírka ráfika atď.) a typ duše je len jednou z nich. V žiadnom prípade nie zanedbateľnou, ale s citeľným vplyvom na výsledok.
Do extrémov ako niektorí fóristi, určite nejdem, nemienim vyhodiť stovky eur za napr. OSPW kladku, alebo mazivo čo ušetria v najlepšom prípade 0.5 W, ak vôbec.
Ale ak ušetrí latex iba 5w (čo je v praxi určite viac), vzhľadom na cenu duše ide o watty zadarmo, nehovoriac o väčšej odolnosti voči defektom a citeľne vyššom pohodlí. To sú watty, čo reálne cítiť aj pri nižšej rýchlosti ako 45km/h a netvrdím to len ja. Valivý odpor je síce podstatne menšia sila ako aero odpor, ale je nezanedbateľný aj z hľadiska hobíka (pre info, test je s GP4000s II s butyl dušou).
Sám píšeš že latex si nikdy nejazdil, skús a porovnaj rozdiel minimálne v komforte. Mne osobne je jedno čo kto jazdí a nikoho nepresviedčam, reagoval som len na zvláštne tvrdenia čo sa tu objavili. Najviac ľudí čo poznám a sú proti latexu je len z dôvodu potreby hustenia každý deň.
Týmto končím s OT a keď tak prosím o presunutie celej debaty do príslušnej témy.

Prílohy:

image4-1024x436.png
image4-1024x436.png 30.19 KiB thumb_up0thumb_down

21.02.2023 - 12:19:03
02
CHINAMAN podobné rajdy mám na biku do práce od značky M-WAVE a musím povedať že je to pohodlná vecička ?
21.02.2023 - 13:32:50
01
Pekne a zajimavo ste sa rozpisali, este ma zaujima, porovnavate butyl vs. latex... a kde je TPU? Mozem ho zahrnut do skupiny latex, co sa vlastnosti tyka? Niekde som postrehol, ze TPU ma sancu vytlacit latex, vyjadrit sa neviem.
Jezus sup to tu upratat, tieto info o dusiach su zaujimave ;)
21.02.2023 - 13:35:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up