jazda s latex dusou je pocitovo rovnaka ako s bezdusakom,a ano,valivy odpor vyznamne menej ako bezna 180+g dusa. zial,latexove duse rychlo starnu a rychlo sfukuju
inak ano,tie plugs su fajn na latex a tiez polycosik duse
lto Dokonca vyznamne menej aj ako lahsia butylova dusa. Medzi latexovou a butylovou dusou je rozdiel 5-6 wattov v prospech latexu a to len na 1 kolese.
Dost vyznamne cislo ked tu niekedy citam ako niekto kupuje 100 a viac eurove mazanie na pohon aby usetril mozno 1 watt
Môžeš popísať metodiku merania alebo zdroj informácie plz?
Testov je viacero, ale napr. tu: https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube-rolling-resistance
,,In order to test rolling resistance, we swapped between the tubes as a rider rode a bike on rollers, measuring power output and speed, as well as atmospheric conditions and bike/rider weight, repeated over a number of days testing. This allows us to calculate what is known as the Coefficient of Rolling Resistance (or "Crr"), which can be used to model the power output required to travel on a normal road. A lower Crr is better - in that it requires less power to travel at the same speed.
All the inner tubes and tyres were mounted on a shallow section aluminium rim, with an external rim width of 24.7mm and an internal rim width of 19.6mm, and inflated to 90psi. The tyre used was a 25mm Continental GP5000 clincher.´´
Veľa počítania a radosť z jazdy je kde ?
Riešia sa pizzoviny gramy, waty, vosky ... ...
Nech niekto vymyslí patent na voľný čas.
( Jedine asi vyhrať kopec prachov ) ?
leony: je to mozne, ja som to nikdy nemeral, ale kedze som ti citil a tak nejako prirodzene som na to presiel, tak musel byt viac ko 5w. No, plus este odolnejsie proti prepichu trochu viac, ako klasika. Prechadzal som vlastne z lahkych dusi. Ae najsilnejsi pocit pri prechode z klasiky bol, ze mam defekt
LMS: vsak toto, tiez som si potom zvykol. Aj ked, pri lahkych dusiach to bolo nie o moc lepsie A pri bezdusakoch musim kontrolovat tiez, lebo ked sa koleso zle vyspi, tak sfukne Ale hrozne koroduju tieto duse .. rozpadaju sa v prach. Jazdil som nejaky cas aj panaracer polycosik (asi ten isty material ako tubolite), ale s tym boli prilis problemy. Mozno niekedy skusim znovu
lubik: vsak to je radost z jazdy, ked mozes pocitat. Ci nie ? Preto je tak strava popularna
Veľa počítania a radosť z jazdy je kde ?
Riešia sa pizzoviny gramy, waty, vosky ... ...
Nech niekto vymyslí patent na voľný čas.
( Jedine asi vyhrať kopec prachov ) ?
Čiže podľa tejto rovnice, ak riešim watty tak nemám radosť z jazdy?
Ale s voľným časom súhlasím.
lto Mne dofukovanie pred jazdou nevadí, zaberie to možno 15s na jedno koleso. Ten latex ozaj cítiť, kto nejazdil, nepochopí. Keď som sekol latexovú galusku a nahodil butylové Tufo , tak to bolo ako zatiahnutá ručná
Bezduše na ceste zatiaľ neriešim, oštara okolo toho za to nestojí. Ako píšeš, ten latex je pomerne odolný proti prepichnutiu lebo je pružnejší.
IngVisitor To sa nemôžeš pýtať vážne Vplyv duše na valivý odpor je dosť podstatný keďže po natlakovaní je to prakticky súčasť plášťa. Prečo sú galusky s všitou latexovou dušou o dosť rýchlejšie ako tie s butylovou?
Podľa tvojej teórie by mohol byť plášť kľudne aj plný gumy (alebo betónu) a na valivý odpor by to nemalo vplyv, keď na to má vplyv len povrch čo sa dotýka vozovky
Zo skoly si este matne pamatam, ze valivy odpor je pasivny odpor, ktory vznika v dosledku deformacie v mieste kontaktu dvoch vzajomne sa odvalujucich telies. Narychlo som si este o tom precital par viet na Wikipedii...cim som si v zasade potvrdil to, co som si pamatal.
To, ze po natlakovani, dusa svojimi vlastnostami vplyva na odvalovanie zostavy plast+dusa, ma svoju logiku, ale vychadzal som z toho, ze v porovnani s tuhostou (akehokolvek) plasta, su vlastnosti duse zanedbatelne.
Pozrel som si zopar videi na YT, kde sa venuju porovnaniu dusi (butyl/latex/TPU) a zhodou okolnosti som natrafil na viacero, kde sa odvolavaju prave na testy Aerocoach. Pominme fakt, ze sa nejedna o striktne laboratorny test, nakolko data boli ziskane z jazd bez odfiltrovania ludskeho faktora. Kazdopadne, vysledky same o sebe nie su nijako "sokantne". V pripade najlepsi latex VS najhorsi butyl, je rozdiel 7,6 W. V pripade najhorsi latex VS najlepsi butyl je to iba 4,2 W. A to sa bavime o rozdiele na par kolies pri rychlosti 45 km/h.
V tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=rSBjSwDBdLo chlapci hovoria, ze rozdiel 7w zhruba odpoveda casovej uspore 12 sekund na 16 km. Inymi slovami, dve minuty na 160 km. Analogicky, v pripade 4,2 W je to iba zhruba minuta a desat sekund...na 160 km.
V tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=u3jvZXqwUB0 zas tester doslova hovori: "When it comes to speed and rolling resistance, there is even trickier to find any differences...(medzi butylovou a latexovou dusou). Rovnako sa vyjadruju mnohi zakaznici v hodnoteniach latexovych dusi, ktore som si narychlo vygooglil. Rozhodne to nie je tak, ze oslavne komentare valcuju ostatne.
Nech si z toho kazdy vezme co chce. Ak niekto trenuje na hranici svojich moznosti a nahana sa za sekundami, a kazdym wattom navyse, ok. Ale som velmi skepticky ohladne toho, aky citelny je to rozdiel u bezneho hobika (co to je, vsak?). Najobjektivnejsi by bol test naslepo.
A na zaver...ano...iba mudrujem...bez okolkov priznavam, ze osobne mam skusenost iba s klasickymi butylovymi dusami.
A uplne posledny komentar, minule sa tu niekto dusoval ake ma paradne gravelove plaste, ze hoc siroke a podfuknute s hrubym dezenom su rovnako rychle ako hladke nebombovane cestne 28 mm. Super, ze sme tu ludia taki aj onaki...vsakovaki.
Siel do tejto XLPR sedlovky, kedze ju chcem prehadzovat medzi tromi bajkmi a 75mm zdvih mi plne postacuje na xc. Kupovane na Bike24.
Manzelka oceny odpruzenie, ktore je celkom fajn.
Zas som o cosi mudrejsi. Netusil som ze teleskopky mozu aj pruzit. Paradoxne ked som zacinal s bicyklami tak som si o teleskopkach myslel prave toto a nie to ze sa s nimi da znizit posed 😁
Zas som o cosi mudrejsi. Netusil som ze teleskopky mozu aj pruzit. Paradoxne ked som zacinal s bicyklami tak som si o teleskopkach myslel prave toto a nie to ze sa s nimi da znizit posed 😁
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
inak ano,tie plugs su fajn na latex a tiez polycosik duse
Dost vyznamne cislo ked tu niekedy citam ako niekto kupuje 100 a viac eurove mazanie na pohon aby usetril mozno 1 watt
To je asi jediná nevýhoda, ale som zvyknutý fúkať pred každou jazdou.
Testov je viacero, ale napr. tu: https://www.aero-coach.co.uk/inner-tube-rolling-resistance
,,In order to test rolling resistance, we swapped between the tubes as a rider rode a bike on rollers, measuring power output and speed, as well as atmospheric conditions and bike/rider weight, repeated over a number of days testing. This allows us to calculate what is known as the Coefficient of Rolling Resistance (or "Crr"), which can be used to model the power output required to travel on a normal road. A lower Crr is better - in that it requires less power to travel at the same speed.
All the inner tubes and tyres were mounted on a shallow section aluminium rim, with an external rim width of 24.7mm and an internal rim width of 19.6mm, and inflated to 90psi. The tyre used was a 25mm Continental GP5000 clincher.´´
Riešia sa pizzoviny gramy, waty, vosky ... ...
Nech niekto vymyslí patent na voľný čas.
( Jedine asi vyhrať kopec prachov ) ?
LMS: vsak toto, tiez som si potom zvykol. Aj ked, pri lahkych dusiach to bolo nie o moc lepsie
lubik: vsak to je radost z jazdy, ked mozes pocitat. Ci nie ?
Riešia sa pizzoviny gramy, waty, vosky ... ...
Nech niekto vymyslí patent na voľný čas.
( Jedine asi vyhrať kopec prachov ) ?
Čiže podľa tejto rovnice, ak riešim watty tak nemám radosť z jazdy?
Ale s voľným časom súhlasím.
lto Mne dofukovanie pred jazdou nevadí, zaberie to možno 15s na jedno koleso. Ten latex ozaj cítiť, kto nejazdil, nepochopí. Keď som sekol latexovú galusku a nahodil butylové Tufo , tak to bolo ako zatiahnutá ručná
Bezduše na ceste zatiaľ neriešim, oštara okolo toho za to nestojí. Ako píšeš, ten latex je pomerne odolný proti prepichnutiu lebo je pružnejší.
Podľa tvojej teórie by mohol byť plášť kľudne aj plný gumy (alebo betónu) a na valivý odpor by to nemalo vplyv, keď na to má vplyv len povrch čo sa dotýka vozovky
Zo skoly si este matne pamatam, ze valivy odpor je pasivny odpor, ktory vznika v dosledku deformacie v mieste kontaktu dvoch vzajomne sa odvalujucich telies. Narychlo som si este o tom precital par viet na Wikipedii...cim som si v zasade potvrdil to, co som si pamatal.
To, ze po natlakovani, dusa svojimi vlastnostami vplyva na odvalovanie zostavy plast+dusa, ma svoju logiku, ale vychadzal som z toho, ze v porovnani s tuhostou (akehokolvek) plasta, su vlastnosti duse zanedbatelne.
Pozrel som si zopar videi na YT, kde sa venuju porovnaniu dusi (butyl/latex/TPU) a zhodou okolnosti som natrafil na viacero, kde sa odvolavaju prave na testy Aerocoach. Pominme fakt, ze sa nejedna o striktne laboratorny test, nakolko data boli ziskane z jazd bez odfiltrovania ludskeho faktora. Kazdopadne, vysledky same o sebe nie su nijako "sokantne". V pripade najlepsi latex VS najhorsi butyl, je rozdiel 7,6 W. V pripade najhorsi latex VS najlepsi butyl je to iba 4,2 W. A to sa bavime o rozdiele na par kolies pri rychlosti 45 km/h.
V tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=rSBjSwDBdLo chlapci hovoria, ze rozdiel 7w zhruba odpoveda casovej uspore 12 sekund na 16 km. Inymi slovami, dve minuty na 160 km. Analogicky, v pripade 4,2 W je to iba zhruba minuta a desat sekund...na 160 km.
V tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=u3jvZXqwUB0 zas tester doslova hovori: "When it comes to speed and rolling resistance, there is even trickier to find any differences...(medzi butylovou a latexovou dusou). Rovnako sa vyjadruju mnohi zakaznici v hodnoteniach latexovych dusi, ktore som si narychlo vygooglil. Rozhodne to nie je tak, ze oslavne komentare valcuju ostatne.
Nech si z toho kazdy vezme co chce. Ak niekto trenuje na hranici svojich moznosti a nahana sa za sekundami, a kazdym wattom navyse, ok. Ale som velmi skepticky ohladne toho, aky citelny je to rozdiel u bezneho hobika (co to je, vsak?). Najobjektivnejsi by bol test naslepo.
A na zaver...ano...iba mudrujem...bez okolkov priznavam, ze osobne mam skusenost iba s klasickymi butylovymi dusami.
A uplne posledny komentar, minule sa tu niekto dusoval ake ma paradne gravelove plaste, ze hoc siroke a podfuknute s hrubym dezenom su rovnako rychle ako hladke nebombovane cestne 28 mm. Super, ze sme tu ludia taki aj onaki...vsakovaki.
Manzelka oceny odpruzenie, ktore je celkom fajn.
reverby pruzili rovno od vyroby