Dvojtakt má obrovskú výhodu oproti 4t... Netreba EK.
22.02.2023 - 21:20:49
00
Pokiaľ to ešte niekto nevidel, tak exhalaty z 2t motora zachytené do sacka priamo z výfuku po zapálení vybuchuju, asi toľko k tomu, koľko mnamky obsahujú
22.02.2023 - 21:46:53
00
No aj plameň z výfuku 😀 CO, nedokonalé spaľovanie... Tých výhod je tam ale viac ako len absencia emisných kontrol...
22.02.2023 - 21:58:26
00
Kým som mal moto s karburatorovym motorom tak ako zábavku sme dávali nočné streľby. Pri brzdeni motorom z vyšších otacok pri zaklapnutom plyne a chvilkovom vypnutí, zapaľovania po opätovnom zapnuti to krásne strelilo s plameňom 0,5m z výfuku. Ak plyn bol čo len trocha pootvoreny už to bolo moc bohate a nestrelilo to. A zo striekačkou už zábava nebola,lebo ta vypla palivo úplne.
No a emisný test sa robi pri vytocenom motore,tam nespalene zvyšky nebudú.
22.02.2023 - 22:09:32
00
Plamene z výfuku je špecifikum prepĺňaných motorov,najmä súťažných špeciálov s anti lag systémom,kedy turbo plní aj pri deceleracii a potom to vybuchuje vo výfuku,to je to fajnove poprdkavanie,čo môžme stretnúť aj v bežnej premávke. BTW Do 2T používam jahodový motul,to je mňamka. 1:100🙂
22.02.2023 - 22:34:11
00
rs955i napísal:
Už si nespomínate aké šmakocíny išli z nejakej Liazky alebo Avie,a za studena,mňam ka prevelika 😀

problem je vo velikosti castic, tie tdi mnamky sa lahko dostanu do krvi cez plucne membrany...
nano karbonove spongie nasiaknute rakovinometnymi zluceninami horenia.
kedysi si vykaslal cierny sopel a bolo. :D
22.02.2023 - 22:37:57
00
no taka liazka trambus to bol hnus, kedysi sme to mali doma na manipuláciu s drevom na pile, takže to tam stalo nastartovane a behalo sa okolo, oci stipali, ťažko sa dychalo..
22.02.2023 - 22:47:22
00
peter120 napísal:
problem je vo velikosti castic, tie tdi mnamky sa lahko dostanu do krvi cez plucne membrany...
nano karbonove spongie nasiaknute rakovinometnymi zluceninami horenia.
kedysi si vykaslal cierny sopel a bolo. :D

Ze z výfuku lietajú brikety ktoré vidíš ako čierny dym,je jedna vec.Sadze vzniknú nedokonalym horenim. Ich veľkosť záleží na veľkosti otvorov vstrekovaca,paradoxne tie staré sa do krvi nemajú ako dostať sú jednoducho moc veľké,keď začneš zuby dokážeš ich odfiltrovat😀.
Ak sa bavíme o NOx CO a podobných mamkach,na ich elimináciu je výhodnejšie jemnejšie rozptýlenie paliva,čo ale produkuje tu veľkosť pevných častíc ktorá sa už dostane do krvi.
Euro2 Euro3 boli benevolentne trebars na NOx..Jeho eliminácia následne prebehla znizenim teploty horenia,čo znížilo energetickú účinnosť zvysilo spotrebu paliva a produkciu sadzí.
Euro4 Euro5 sadze zachytáva v DPF a za použitia ďalšieho paliva ich následné spaľuje kde už začal byť problém vlastne zbytočne mrhanie palivom,a teda produkcia CO²,a ako bonus k záchrane planéty nutnosť častejšie výmeny mazacieho oleja kontaminovaneho sadzami.
No a záchrana planéty pokračuje ďalej a ďalej,až kým nepomrieme🤨
23.02.2023 - 07:13:58
00
JoNesbo napísal:
mne paradoxne dvojtakt vonia, taka vôňa detstva a nostalgie

Mal by si iný názor, keby si v sedemdesiatych-osemdesiatych rokoch minulého storočia bol cez prázdniny v sobotu ráno v Ždiari. Keď stovky dederónov štartovali trabanty a wartburgy a odchádzali domov. Peking nič proti smogu v Ždiari.
23.02.2023 - 21:18:26
00
ja som myslel skôr 2t motorky, staré jawy atd... tieto trabantové doby ma minuli.... ale starú liazku klasický trambus som dnes stretol v prostismere na biku a stačilo mi tých pár sekúnd toho štiplavého smradu :D
23.02.2023 - 21:26:38
00
Máte niekto skúsenosť s Motor-Car Zvolen/Banská Bystrica. Chcem sa objednať na 1. garančnú...
24.02.2023 - 13:35:33
00
Ospravedlňujem sa, ak pokladám otázku, aká sa tu cyklicky opakuje,
ale vedeli by ste prosím niekto poradiť nejaké spoľahlivé rodinno-bikerské auto ako náhradu za dosluhujúcu Fabiu 1 combi 1.4 MPI?
Požiadavky: benzín, cena okolo 10 tis.€, aby to malo väčší kufor ako fabia, aby to odviezlo v kufri bez zložených sedačiek kočík/cyklovozík,
aby to vedelo odviezť jednu osobu a 29" full v celku, prípadne 3 osoby a dva biky súčasne.
Určenie je na dennú 15 km trasu do práce, víkendové (cylklo)výlety a prípadne nejaká tá jedna cesta ročne do Chorvátska
Nemusí to byť pekné, high-tech ani žiadna konkrétna značka. Len praktické, bezpečné a spoľahlivé premiestňovadlo.
Vyššia svetlá výška by bol príjemný bonus.
Možností je samozrejme neúrekom, keby nemám limit idem do Subaru Outback, keby chcem nové asi by to bola Dacia Jogger,
ale skôr hľadám nejakú vydarenú MPV jazdenku so štvorvalcovým motorom. Otázka je, čo je lepšie: Touran? Octavia 3 combi? Octavia Scout? C-MAX? S-MAX? Tourneo Courier?
Avensis? Avensis Verso? Passat Variant? Insignia ST ?
Ďakujem vopred za všetky konštruktívne nápady.
27.02.2023 - 11:09:55
00
turan má malý kufor,ochcávka aj mne vychádza naj , scout je už cenovo kus vyššie, c-max je menší ako turan,Pasat combi je sice dlhý, ale dosť nízky, ten som tiež zavrhol :)
ostatné zatial neviem. aj ked rozpočet mám vyšší ako ty.
Jogger kupiš pomerne zánovný a miesta má najviac. ake tuším to má len valčeky.. nový stojí cez 15l
27.02.2023 - 11:16:50
02
Touran mensi ako Octavka? Je o par cm (7-8) kratsi ale celkovo vacsi.

Ale 29" bike bez zlozenie nedam ani do ovela dlhsieho Passatu, problem je ale najme vyska, cize skor na MPV to vidim.
27.02.2023 - 11:37:46
01
Jogger mi vadí motoricky, ten 1L trojvalec sa mi na tak veľké auto moc nepozdáva. Navyše už popdražel a ak chceš aj s klímou, tak si na 18,1 tis. Verzia hybrid s 1,6 motorom zasa bude stáť cez 24 tis.
Alhambra/Sharan už mi príde moc veľké auto a manžekla by na tom asi jazdiť nechcela.
Celkom sa mi pozdáva tá Toyota Avensis, resp. Avensis Verso (ten sa robil len do 2012)
Ale žiadne referencie na to auto nemám
27.02.2023 - 11:39:09
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up