Hej, battery swap je zrejme slepá cesta vývoja. Možno v budúcnosti že by bola možná výmena na úrovni jednotlivých článkov, ale aj to je otázne...
08.03.2023 - 10:55:17
00
Jaroh napísal:
No čo ti na to odpovedať, keď ty už všetko vieš 12 rokov vopred?
No tak nebudú chodiť do Chorvátska na jedenkrát. Vypražia si doma rezeň a budú čakať na nabíjačke. A keď sa im nebude chcieť čakať, tak nepôjdu do Chorvátska.
Máš nejaké iné riešenie, ako v doprave dosiahnuť klimatickú neutralitu v polovici tohto storočia?

Ano, pise sa aj o inych rieseniach dosiahnut CO2 neutralnu osobnu dopravu:
https://www.cnbc.com/2022/09/13/why-toyota-the-worlds-largest-automaker-isnt-all-in-on-evs.html

Japoncov povazujem v tomto za korektnych a doslednych, casto idu proti trendu a tomu, co je in, ked veria, ze to je lepsie a casto sa to aj nasledne preukaze, ze maju pravu.

Zial aj tu ale plati, ze Toyota je akciovka a tym padom tlacena do rozhodnuti skrz akcionarov aj verejnou mienkou a kvoli EV hypu bola nedavno vymena vo vedeni Toyoty (z dovodu, ze su malo ekologicky, hoci su priekopnikom hybridov, absurne).

Inak niekto tu spominal vodik, tak ten tiez nevyzera, ze by mal v najblizsich 10 rokoch u osobakov buducnost, takmer vsetky automobilky z vyvoja ustupili, takze aktualne to po roku 2035 naozaj na alternativu nevyzera.
08.03.2023 - 10:56:14
00
Akonáhle elektromobilita prestane byť témou na dojenie dotácií,ta výmena bateriek sa presadí.Rychlo nabíjanie je omnoho komplikovanejsi proces ako vymeniť akupack
08.03.2023 - 10:57:23
00
Jaroh napísal:
Hej, battery swap je zrejme slepá cesta vývoja. Možno v budúcnosti že by bola možná výmena na úrovni jednotlivých článkov, ale aj to je otázne...
vymena jednotlivych clankov nie je buducnost, ale sucasna realita pri poskodeni baterie, priapadne poklese kapacity len vybranych clankov.
08.03.2023 - 10:57:24
00
rs955i napísal:
Akonáhle elektromobilita prestane byť témou na dojenie dotácií,ta výmena bateriek sa presadí.Rychlo nabíjanie je omnoho komplikovanejsi proces ako vymeniť akupack

Ako idea to vyzera fajn, no vyssie som uviedol aktualne obmedzenia, mozno snad raz...
Navyse by to riesilo aj dalsi zivotny cyklus vozidiel, kedy by pri trhu jazdenych BEV odpadol faktor degradacie baterii
08.03.2023 - 10:59:38
00
quasimoto napísal:
Ako idea to vyzera fajn, no vyssie som uviedol aktualne obmedzenia, mozno snad raz...
Navyse by to riesilo aj dalsi zivotny cyklus vozidiel, kedy by pri kupe jazdeneho BEV neklesala cena z dovodu nizsej kapacity a teda dojazdu.

Keď si beriem do úvahy aký problém zo stabilitou siete robia nestabilné zdroje ako vietor a slnko tak tie akupacky
zavesené na nabijackach,by to celkom riesili...
08.03.2023 - 11:04:39
00
Česká Moneta bank má z 282 áut 46 % plne elektrickýchdo a do konca tohto roka prikúpi ďalších 60 BEV.
Tá do toho šlape a nevyhovára sa.
08.03.2023 - 11:08:42
00
Ako ano, ale zas nepride mi to ako ekologicke riesenie.

Kedze vyroba baterie je jeden z najviac zivotne prostredie zatazujucich faktorov zivotneho cyklu BEV.
A fungovat na swapoch (aby to bolo naozaj rozsirene a komfortne) nevyhnutne znamena mat v obehu vyrazne viac baterii, kedze okrem tych aktualne namontovanych v autach musia byt dalsie dobijane a cakajuce na vymenu.

Preto sa aj cudujem, ako niektori vnimaju BEV vozidla ako zachranu prirody.
Mam velmi rad prirodu a zalezi mi na jej ochrane, ale ci mat ekologicky spalovak alebo BEV mi zasadny rozdiel nepride.

Samozrejme, lokalne emisie CO2 a NOx su jedna vec, ale dopady vyroby (a nie len samotne CO2 emisie) su druha vec a su dost zasadne na to, aby sa ignorovali a aby sme sa ku tomu stavali nekriticky.
Nehovorim, ze to nemoze vyjst lepsie ako u spalovaku, ale nie je to rozdiel 0 a 100. Ved uz len to dalsie odlesnovanie dazdovych lesov kvoli povrchovej tazbe surovin vs podzemna tazba uhlovodikov...
08.03.2023 - 11:12:14
00
Jaaaaaaj, zabudol som, cobalt, nickel, platina, vzacne zeminy, a dalsie, ktore su potrebne na vyrobu ice aut a paliv do nich nam tu padaju denne na meteoritoch bez negativnych vplyvov na zivotne prostredie
08.03.2023 - 11:17:06
00
Batérie, ktoré doslúžili v autách slúžia ďalších niekoľko rokov v úložisku. Konkrétne to robí česká firma AERS z batérií Škodoviek.
thumb_up0thumb_down

A čo sa stane s 12,5 tonami paliva, ktoré za svoj cyklus spáli priemerné spaľovacie auto? U batérií sa nedá zrecyklovať asi 30 kg materiálu z baterky.
Príloha:
LCA-materials-30kg_0.png
08.03.2023 - 11:17:08
01
quasimoto napísal:
vymena jednotlivych clankov nie je buducnost, ale sucasna realita pri poskodeni baterie, priapadne poklese kapacity len vybranych clankov.


Výmena článkov dnes nie je vec na užívateľskej úrovni. Battery swap by mal byť taký, že prídeš na bod a ako šofér si vymeníš baterku (alebo jej články alebo čo). A to vôbec nie je v hľadáčiku nikoho. Sú nejakí Číňania (nechce sa mi googliť názov), ktorí idú touto cestou, ale iba v rámci jedného modelu a to je bez perspektívy.

Pred desiatimi rokmi s tým začal v strednej Európe (a bol aj jeden z prvých v celej Európe) slovenský GreenWay a mali aj nejaké výmenné stanice po Slovensku, ale tiež od toho upustili. Bolo to viazané iba na jeden model dodávky, ktorú "vyrábali" oni (z toho vznikla Voltia) a nemalo to skrátka biznisovú perspektívu.
08.03.2023 - 11:22:02
00
Jaroh, aj citas, co pisem?

Pisal som vyssie, ze battery swap poznam, a ze to uz bolo v SR a ze teraz to skusa len cinske Nio :)
Vymena clankov je servisny ukon, ktory sa takisto ako v podstate vsetko na modernych autach robi v servise.
08.03.2023 - 11:28:26
00
quasimoto
Takto sa ťažia suroviny pre výrobu batérie do elektromobilov. Taktýchto lomov je v Afrike pár, tak neviem aké lesy sa tam ničia.
Príloha:
1200x0.jpg


Možno myslíš takúto ťažbu, ktorú využívajú výrobcovia lacných mobilov a spotrebnej elektroniky.
Príloha:
drcmine_0.jpg
08.03.2023 - 11:31:10
00
Napriklad dazdove lesy v indonezii pri tazbe nikla, nedavna reportaz:

https://www.wired.com/story/workers-are-dying-in-the-ev-industrys-tainted-city/
08.03.2023 - 11:34:03
00
quasimoto
Som rád, že sa užívatelia spaľovacích áut a kritici elektromobility zaujímajú o životné prostredie v Indonézii. Je to len malý krok, ale je to super.
Čakám teda, že si začnú kupovať certifikované výrobky, kde je dohľadateľný pôvod surovín, fair trade potraviny a podobne.
08.03.2023 - 11:41:05
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up