Vidis, super, a ja som nevodic, ktory by rad chodil na vyletiky kade tade kazdy vikend ale nerobim to - a kvoli peniazom to nieje. Ale proste nemam ten zaludok "pre radost" chodit takto, ked nemam moznost ist "kultivovanou" verejnou dopravou.
Vec sa ma ale tak, ze kazdy sulin si mysli ze je jeho zakl ludske pravo precestovat a prezrat buducnost 5+nasledujucich generacii. A vidime to aj v politike....
Poliaci planuju mat v 2033 prvy reaktor a v 2040 6ks. Uvidime ako sa im to podari, ale pri pohlade na to, ako buduju svoje dialnice alebo armadu im celkom verim.
no tu je vidno aký máš prehlad Poliaci svoju prvú atómku plánujú už desaťročia.. a do 33 si ja myslím že ani nezačnú jednak nie je moc niekto kto by to naozaj postavil a dvak stojí to enormné prachy pričom návratnosť investície je velmi otázna..
Nehovoriac o tom, ze priemerny vek benz aut v eu je niekde 7-10r, svk 13r,
zopakujem moju otázku vyššie.. kde je tá ekologická záchrana? Keďže výroba EV má väčšiu eko stopu (s tým tu súhlasí snáď každý) a na jej zmazanie potrebuje čas a kilometre, lenže kým ich nabehá priemerný európan už zháňa nové?
keď to v príkladom preženiem a hneď od dnes vymením všetky nové spalováky za EV tak vzniká EKO-sekera ktorú musím zmazávať X rokov. Lenže keď sa už blížim k 0 tak vzniká sekera nová lebo mením zas auto, konzum nepustí.. ale hej je možné že do toho roku 35 a ďalej sa zmení aj myslenie ludí a už budú potom svoje EV užívať aj viac ako 15-20 rokov..
či mám dakde chybu?
Pockaj, ako to teda je, na svk je bezne jazdit vlastnym autom 200+km vyletiky kazdy vilend?
Na tom istom svk kde stale len pocuvam ako ludia ledva preziju z ruky do huby a nemozu si dovolit viac ako par tisicove auto a aj to len na uver?
Nebudes skorej ty na fore kde bezna cena bicykla je cez 1000€ vymykanim sa z beznej populacie? (4 biky up-to karbonovy ibis ripley )
Ty mas asi nejake selektivne vnimanie ci co.
Pisal som o tebe, tak co tu poukazujes na Pala. Sam si sa zmienil, ze nie si vodic, necestujes po vyletoch autom, len co je v dosahu verejnej dopravy.
Normalne si ma dostal, pojdem si klaknut do kuta a hanbit sa, ze som si dovolil vyskladat karbonovy bike a mame doma benzinoveho Focusa.
Mimochodom si v teme, ktora sa tyka povacsinou aut, tak preco sa vyjadrujs k niecomu, na com nejazdis a nemas priamu skusenost?
A smiem sa spytat kolko ze to mas rokov? Reagujes totiz ako decko.
:D je úplne jedno, ako to nazveme... auto, ktoré by za normálnych okolností (ešte pred pár rokmi doslova) stálo 15 000 €, stojí stále 15 000 € + 5 000 €, čiže predajná cena 20 000 €, a neskôr to bude stále tých istých 15 000 € + 15 000 € = 30 000 €... (zjednodušene)
jednoduché počty, nazývajme si to ako chceme, ja tomu hovorím eko-výpalné z Bruselu... áno platíme ho aj cene elektriny (ale to je hooodne zdeformovaný a regulovaný trh, aj s emisnými povolenkami), ale nebojte sa únia myslí aj na elektromobily, nakoľko ich hromadným nasadením štáty prídu o ohromné príjmy z daní palivových a iných daní a poplatkov, tak budú aj dane na elektromobily, od kilometra, alebo ako, oni to už vymyslia
teraz je to v stave riekanky: keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú...
a nerobte sa taký blbý, že nechápete rozdiel medzi káblikom, ktorý napája 25 - 100 W LED-lampu a "káblikom", ktorý bude napájať 20 automobilov po 5 - 10 kW na tom sídliskovom parkovisku... plus všetko čo s tým súvisí, trafostanice, rozvody atď. až po výrobu (ale to je už ošetrené postupnými úsporami atď)
v panelákoch je problém jednej fázy, hliníkových rozvodov a pod. prechod od plynových sporákov k elektrickým, kde treba minimálne 2 x 240 V vetvu, alebo rovno 3 fázu (aby sme sa zbavili toho zlého plynu, resp. po 40 rokoch končí životnosť plynového potrubia- resp. revízie), keď vymení varnú dosku jeden dvaja nič sa nedeje, ak to spravia všetci, hotovo tma...
tak sorry za preklep: oficiálne 2x230 (myslené 2 sólo káble, pre varnú dosku po 230V) alebo 1 trojfázovku 400 po novom, či ako sa tie čiselká píšu... 220 a 380 po starom? to je jedno...
či mám chápať, že je problém tých 230? naposledy čo som doma meral mi ukazovalo 232 alebo 234 V už nepamätám... môžem skúsiť zmerať 🤣 cez deň a v noci, či je rozdiel... už dávno som nemeral napätie... na chalupe sme mávali tak 15 rokov dozadu problém, jedna fáza padala pod 180 V, sa potom myslím menilo trafo pri družstve...
nie nie, v pohode, v sieti kludne mozete namerat aj 245V,zavisi od mnoho veci.To som iba podpichol,lebo meranie sa nema robit naprazdno,ale vzdy v zatazi.Zakladom je "tecuci" prud,lebo neplatime nikdy za napatie ani prudy,platime vzdy sucin ich,cize preto kWh a nie kAh
ofc je 230V a 400V
Hej je to blbost, 18kWH nezodpoveda stylu jazdy pri 6 litroch nafty v beznom aute strednej triedy
Ako s e-up! sa viem v specifickych mestkych podmienkac dostat aj na cca 10, ale pri beznej premavke aj mimo mesta a dialnica nepoznam vela BEV co by dosahovali 18kWh.
A samozrejme tiez tie predplatene programy mali uviest.
Uvidime, aka baterka bude v tom ID2 za 25 000.
Dojazd je pisany "up to 450 kilometres". Co by ale pri tomto modeli nemusel byt problem.
Ak niekto chce ako druhe auto do rodiny, tak tam nie je treba spalovak. Spalovak ostava na dlhe trasy a obcas a toto je na kazdodenne jazdenie tam, kde nie je mhd vyhodnejsia. Zmysel to ma a tu ten ekologicky prinos vidim. Najma, ak to dokaze clovek nabijat doma zo solaru.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vec sa ma ale tak, ze kazdy sulin si mysli ze je jeho zakl ludske pravo precestovat a prezrat buducnost 5+nasledujucich generacii. A vidime to aj v politike....
Na tom istom svk kde stale len pocuvam ako ludia ledva preziju z ruky do huby a nemozu si dovolit viac ako par tisicove auto a aj to len na uver?
Nebudes skorej ty na fore kde bezna cena bicykla je cez 1000€ vymykanim sa z beznej populacie? (4 biky up-to karbonovy ibis ripley
no tu je vidno aký máš prehlad
zopakujem moju otázku vyššie.. kde je tá ekologická záchrana? Keďže výroba EV má väčšiu eko stopu (s tým tu súhlasí snáď každý) a na jej zmazanie potrebuje čas a kilometre, lenže kým ich nabehá priemerný európan už zháňa nové?
keď to v príkladom preženiem a hneď od dnes vymením všetky nové spalováky za EV tak vzniká EKO-sekera ktorú musím zmazávať X rokov. Lenže keď sa už blížim k 0 tak vzniká sekera nová lebo mením zas auto, konzum nepustí.. ale hej je možné že do toho roku 35 a ďalej sa zmení aj myslenie ludí a už budú potom svoje EV užívať aj viac ako 15-20 rokov..
či mám dakde chybu?
Na tom istom svk kde stale len pocuvam ako ludia ledva preziju z ruky do huby a nemozu si dovolit viac ako par tisicove auto a aj to len na uver?
Nebudes skorej ty na fore kde bezna cena bicykla je cez 1000€ vymykanim sa z beznej populacie? (4 biky up-to karbonovy ibis ripley
Ty mas asi nejake selektivne vnimanie ci co.
Pisal som o tebe, tak co tu poukazujes na Pala. Sam si sa zmienil, ze nie si vodic, necestujes po vyletoch autom, len co je v dosahu verejnej dopravy.
Normalne si ma dostal, pojdem si klaknut do kuta a hanbit sa, ze som si dovolil vyskladat karbonovy bike a mame doma benzinoveho Focusa.
Mimochodom si v teme, ktora sa tyka povacsinou aut, tak preco sa vyjadrujs k niecomu, na com nejazdis a nemas priamu skusenost?
A smiem sa spytat kolko ze to mas rokov? Reagujes totiz ako decko.
jednoduché počty, nazývajme si to ako chceme, ja tomu hovorím eko-výpalné z Bruselu... áno platíme ho aj cene elektriny (ale to je hooodne zdeformovaný a regulovaný trh, aj s emisnými povolenkami), ale nebojte sa únia myslí aj na elektromobily, nakoľko ich hromadným nasadením štáty prídu o ohromné príjmy z daní palivových a iných daní a poplatkov, tak budú aj dane na elektromobily, od kilometra, alebo ako, oni to už vymyslia
teraz je to v stave riekanky: keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú...
a nerobte sa taký blbý, že nechápete rozdiel medzi káblikom, ktorý napája 25 - 100 W LED-lampu a "káblikom", ktorý bude napájať 20 automobilov po 5 - 10 kW na tom sídliskovom parkovisku... plus všetko čo s tým súvisí, trafostanice, rozvody atď. až po výrobu (ale to je už ošetrené postupnými úsporami atď)
v panelákoch je problém jednej fázy, hliníkových rozvodov a pod. prechod od plynových sporákov k elektrickým, kde treba minimálne 2 x 240 V vetvu, alebo rovno 3 fázu (aby sme sa zbavili toho zlého plynu, resp. po 40 rokoch končí životnosť plynového potrubia- resp. revízie), keď vymení varnú dosku jeden dvaja nič sa nedeje, ak to spravia všetci, hotovo tma...
či mám chápať, že je problém tých 230? naposledy čo som doma meral mi ukazovalo 232 alebo 234 V už nepamätám... môžem skúsiť zmerať 🤣 cez deň a v noci, či je rozdiel... už dávno som nemeral napätie... na chalupe sme mávali tak 15 rokov dozadu problém, jedna fáza padala pod 180 V, sa potom myslím menilo trafo pri družstve...
ofc je 230V a 400V
Az sa tomu nechce verit, pri beznom isteni verejneho osvetlenia 3x50 A.
https://teslaclub.sk/node/70108
https://teslaclub.sk/node/70110
každá lampa má 2x22kw, zatiaľ je v meste 6 lámp s nabíjačkami.
ale 2x22kw zdielaných, čiže 22kw na lampu
Alebo je to stále pod napätím a každá lampa má stmievacie čidlo?
Nevyzera zle, ale len aby nebol za 30k kym sa zacne predavat.
Rozmermi je to totozne s Polom, co ale problem nie je, sucasne Polo je uplne v pohode pre 4 dospelych aj s vyskou 185cm.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/world-premiere-of-the-id-2all-concept-the-electric-car-from-volkswagen-costing-less-than-25000-euros-15625
Dúfam, že nebudem hádzať hrach na stenu lebo viac polopatisticky sa to už asi nedá vysvetliť.
https://www.mojelektromobil.sk/stala-sa-nafta-skutocne-lacnejsou-ako-elektrina/
Ako s e-up! sa viem v specifickych mestkych podmienkac dostat aj na cca 10, ale pri beznej premavke aj mimo mesta a dialnica nepoznam vela BEV co by dosahovali 18kWh.
A samozrejme tiez tie predplatene programy mali uviest.
Dojazd je pisany "up to 450 kilometres". Co by ale pri tomto modeli nemusel byt problem.
Ak niekto chce ako druhe auto do rodiny, tak tam nie je treba spalovak. Spalovak ostava na dlhe trasy a obcas a toto je na kazdodenne jazdenie tam, kde nie je mhd vyhodnejsia. Zmysel to ma a tu ten ekologicky prinos vidim. Najma, ak to dokaze clovek nabijat doma zo solaru.