Ahojte,

Precital som tony tem, ale rad by som pocul nazor na moj konkretny priklad. Som z BA a chcel by som si kupit cestny alebo gravel bike na 90% asfaltky / lahke trailove cesty v karpatoch (Biely Kriz, atd.) pripadne hradzu a okolie. Predtym som mal len MTB. Nepotrebujem high end bike, ale rad by som mal najlepsi mozny bike v budgete do 1500e ktory v pripade potreby zvladne aj light trail bez kamenov.

Vyhliadol som si dva modely:

- Canyon Endurace 6 AL za zaujimavu cenu 1199, ktory ma vybavu Tiagra 4700 GS, 2x10 spd
- Gravel CTM Koyuk 3.0, ktory ma vybavu GRX400, 1x11 spd . Koyuk 2.0 ktory ma 2x10 sa neda nikde zohnat.

Precital som tony nazorov, ze na cestu je vhodnejsie kombo 2x10.

Zaujimalo by ma ci je Tiagra 4700 OK aj ked je entry-level ?
Predpokladam, ze Endurace 6 je starsi model a Tiagra 4700 je nizsi model, ale oba systemy su hydraulicke, nie mechanicke.

Dakujem za nazory
Miso
16.03.2023 - 21:40:51
00
Tiagra je úplne fajn. Volil by som určite ten Endurance.
16.03.2023 - 22:22:07
00
Mám GRX 400, čo je ekvivalent tiagry a žiaden problém. Prešiel som z vyššej 105ky (2x11) a po funkčnej stránke nebadám rozdiel. Na asfalt ako píšeš bude určite lepší dvojprevodník. Do endurace vieš dať až 35 mm plášte, takže si ho vieš keď tak upraviť viac do gravelu. Jediné negatívum endurace je vidlica s krkom 1 1/4, na ktorý je minimum náhradných dielov na trhu, ale keď sa nechceš vŕtať v hlavovom zložení, tak žiaden problém. Mne sa HZ canyonu na cesťákoch/graveloch nepáči, ale na druhú stranu mal som od nich cesťák 4 roky s takým HZ a nebol s ním žiaden problém, takže to asi majú dobre vymyslené.
17.03.2023 - 08:20:30
00
Diky za odpoved a nazor. Este mam predsa len jednu otazku: Je 1x11 naozaj problem pri ceste/rovine ked chodim vacsinou sam a ziadne rychlostne rekordy nedavam? Chapem ze tam mozu byt trosku vacsie skoky, zaujima ma len ci je to tiez v pohode pre bezneho jazdca.

Nechapem totiz ten trend ze napr Koyuk 1.0,2.0 maju 2x10 a 3.0 ma 1x11 grx 400?

Dakujem pekne
17.03.2023 - 08:27:49
00
Problém tam výrazný nie je. Mám po novom 2 roky XC s 1x12, predtým som jazdil len na cesťakoch. Pokiaľ to neženieš vyslovene na frekvenciu, watty a podobne dá sa žiť aj s tým. Aj keď ja osobne, podľa tvojho popisu by som radšej zvolil 2x niečo vpredu, ako 1x niečo. Je to pohodlnejšie. 35c plášte sú fajn, vedia byť rýchle na asfalte, aj relatívne pohodlné v ľahším teréne, ujazdená hlina a podobne. Keďže väčšinu času času tráviš na asfalte, skôr oceníš rýchlejší plášť ako nejaký široký s dobrým záberom v teréne a drsným vzorom. Mal som aj rok Koyuk na Sore a stačilo to úplne ma to, čo požaduješ. Akurát jediné, čo som spravil, dokúpil som ochranu na zadnú stavbu pod reťaz, nech sa mi neudiera o rám.
17.03.2023 - 08:38:18
00
Dá sa po ceste v pohode aj s 1x pokiaľ ti rýchlosť fakt nechýba. Minulú sezónu som mal na graveli 2x10. Po ceste super, v lese mi to bolo zbytočné. Keďže som jazdil väčšinou les, na túto sezónu som ho prerobil na 1x. Momentálne na ňom chodím po ceste do práce a cítim, že na cestnom výjazde by mi ten väčší pastorok asi chýbal.
17.03.2023 - 09:09:59
00
Diky borci za super nazory. Trosku sa pri tom Endurace 6 AL obavam horsej Tiagry a pouzitia na light traile ale je to 2x10 a umoznuje pouzitie 35mm gum. Default su na nom Schwalbe One 32MM. Myslite, ze cena 1199 je za tento bike adekvatna alebo je lepsie pockat kym bude Grail 6 in stock ? (1499, https://www.canyon.com/en-sk/gravel-bikes/all-road/grail/al/grail-6/3092.html?dwvar_3092_pv_rahmenfarbe=YE%2FBK) Jak pisem, all in all mi ide o to sa komfortne vozit po BA cestach a karpatoch (lesopark), obcasny stupak, asfalt, roviny, sem tam nejaky light trail bez velkych kamenov. Nehladam zavodnu ziletku, ani MTB. Dik moc.
17.03.2023 - 10:04:48
00
Ja som dlhšie jazdil na Clarise, druhý bike k XC mám cyklokros na Sore kupovaný jazdený, aj na tom Koyuku som mal Soru a bez problémov.
17.03.2023 - 11:06:59
00
Oukej. Ja by som samozrejme vzal Endurace 7 so 105 sadou, rozdiel je tam 400e, ale k dispo ma byt jul - september, samozrejme cele leto cakat na bike sa mi nechce.
17.03.2023 - 11:43:25
00
miskosvk Budem sa opakovat. Ja mam na Soote 70 vpredu na 1x11 Wolftooth 36Z a po rovine s kadenciou okolo 100 slapes cca 43km/h co je viac ako dost si myslim. Ano dlhsou dolinou dole kopcom by si siel aj rychlejsie, ale je to kompromis, hlavne do kopca sa mi slape ovela lepsie. A dobre si pozri prevody, pripadne kalkulacky, lebo 2x10 je rychlejsie hlavne na rovine, do kopca zalezi aka je kazeta. Ja mam do kopca lahsi prevod ako napr. ten Grail 6. Inak bacha davaju nan nejake low cost Rotor kluky.
18.03.2023 - 13:01:41
00
Ahojte. Po zvazeni vsetkych nazorov a tipov v tejto diskusii (diky moc), som siel do predajme po ctm koyuk 3.0, ale ukazali mi cube nuroad race 2022 za mierne vyssiu cenu, 2x10 grx vybava, bycikel krasny, tak som zobral ten :) Snad som vybral dobre:

https://www.cube.eu/sk-sk/cube-nuroad-race-grey-n-black/580200
18.03.2023 - 13:05:05
06
Asi si spravil dobre, to vravím ako majiteľ Koyuka 2.0, tú 3.0 by som nebral... na rovinkách po vetre, by ti ten najťažší 1 či 2 prevody chýbali... a do kopca prudšieho asi tiež, teda pokiaľ by si neurobil ako sesulak, dopredu 36...

vpredu 46/30 a vzadu 11-36 takže to sú prevody 4,2 až 0,83 a vlastne 500% rozsah... (menil som zadnú kazetu)

ja výhodu vidím aj inde, keďže tu v okolí Karpát sú jak Sagan hovoril tzv "brdky", kde do kopečku šlapeš na malej píle, prejdeš krátky horizont, jeden krát cvakneš na veľkú pílu a všetko v pohode,, netreba toľko preklikávať zadný šalter... ?

Na gravel kategórii je pekné to, že každý si upraví/kůpi, ako mu vyhovuje... a kde a ako s tým bude jazdiť...
18.03.2023 - 13:16:10
01
Ten Cube je fajn, dokonca sa naň bez problémov dajú osadiť plnohodnotné blatníky, čo je super vec.
18.03.2023 - 14:05:32
01
keyboard_arrow_up