renovaziar: boji sa vyliezt, lebo ho sledujes :D .. ale sak nevies kolko oleja tam maju, kolko ostane, to sa tazko takto da pausalizovat.

Ked tam nalejes 20ml, to sa roztrati, postupne sa usadi vo vnutronych nohach, nevytecie ked to rozoberies. Mozes to skusit odvazit rozobrane/vycistene a potom po case to spravis znovu (vycistis len spinu vonku) a na presnej vahe zistis , ci to tam ostalo :)
18.03.2023 - 10:34:20
00
....tak zase určite všetkému na svete nerozumiem....ale hádam 15ml oleja nezostane prilepených na stenách nôh....to zase prrr
18.03.2023 - 10:38:54
01
FiLus napísal:
Keď sa o vidlu nestarajú tak uz asi nemá aký...


:D ...a takto to môžeme točiť stále dookola....hehe,,,, ja budem tvrdiť že to maju uplne suché....a ty budeš tvrdiť že už im to vytieklo
18.03.2023 - 10:45:08
00
Rumakk
....a už sa ti niekedy stalo ked otvoríš komoru kde su planžety a ideš preventívne meniť olej len kvôli tomu že je zdegradovaný,žeby nebola plná ?....žeby chýbal v nej olej ?....samozrejme ak su všetky gumičky zodraté a teda netesné,tak to je kapitola.....alebo v tlmiči,chýba niekedy olej komore ?
18.03.2023 - 11:13:49
00
Renovaziar pri foxkach sa mi to stalo.. tam je otvorena patrona grip a ano chybal tam olej.... pri RS charger je to malo pravdepodobne lebo patrona je uzavreta,... a ked si spominam tak raz ked som rozobral kamosovi RS motion control tak tam chybalo asi 2cm na vysku oleja.. lockout vobec nefungoval,...ale to mohla byt aj vyrobna vada...
Ako ti pisu chalani vyssie.. olej sa odparuje, vytahuje von po klzakoch aj ked su suche.. jedna sa o minimilipikomikro mililitre co volnym okom nevidis a po roku az dvoch nie je v spodnych nohach nic a mozno sa aj pretlaci cez spodnu skrutku pri uplnom stlaceni vidle... zalezi asi aj od vole puzdier v spodnych nohach a gufier kolko oleja ti to pusti kvazi von...

A ehm.. ivast ti chcel iba pomoct tak postol zaujimavy link.... za mna :y:
18.03.2023 - 11:26:50
00
renovaziar napísal:
...niekedy jazdím v skupine a niektorí chlapi sa o vidlu nestaraju vôbec....neprestreknu olejom klzáky ako je rok dlhý a tak si všímam že to maju úplne suché....žiadny náznak oleja,tak potom kedy vychádza von ?

Benzín , nafta, olej. Rozdiel je v dĺžke uhlovodikoveho reťazca, tlaku pár, atď. Odparovat sa bude, ale pomalšie ako benzín. Tiež závisí od kvality surovín, či je to ropný destilát, alebo syntetický PAO/ester. Také vidlove oleje sú číre ako voda.
18.03.2023 - 19:53:22
00
Rumakk napísal:
Renovaziar pri foxkach sa mi to stalo.. tam je otvorena patrona grip a ano chybal tam olej.... pri RS charger je to malo pravdepodobne lebo patrona je uzavreta,... a ked si spominam tak raz ked som rozobral kamosovi RS motion control tak tam chybalo asi 2cm na vysku oleja.. lockout vobec nefungoval,...ale to mohla byt aj vyrobna vada...
Ako ti pisu chalani vyssie.. olej sa odparuje, vytahuje von po klzakoch aj ked su suche.. jedna sa o minimilipikomikro mililitre co volnym okom nevidis a po roku az dvoch nie je v spodnych nohach nic a mozno sa aj pretlaci cez spodnu skrutku pri uplnom stlaceni vidle... zalezi asi aj od vole puzdier v spodnych nohach a gufier kolko oleja ti to pusti kvazi von...

A ehm.. ivast ti chcel iba pomoct tak postol zaujimavy link.... za mna :y:


....kde píšu chalani vyššie že olej sa odparuje ? kto ?...ja tam nič také nevidím
18.03.2023 - 21:02:30
00
peter 120
...ty vieš načo služi táto sučiastka však ?
https://kdm.sk/moto/index.php?route=product/product&product_id=2892
....mohol by si stručne popísať jej funkciu ?
18.03.2023 - 22:17:38
00
Na vyrovnanie tlaku vzduchu vo vidlici s atmosférickým. Postavíš moto na stojan, aby bolo predné koleso vo vzduchu, stlačíš, zasyčí a hotovo.

Už ich začali používať aj niektoré DH vidlice. Nie som si teraz istý, ktorý výrobca. Čosi sa mi marí o Fox a Suntour.
18.03.2023 - 22:30:15
00
odvzušňováky sa používajú už aj na enduro vidliciach, hlavne pri väčších priemeroch nôh to cítiť... teda aspoň myslím že to slúži na rovnaký účel ako pri tých motokrosových
18.03.2023 - 22:50:00
01
volodaj napísal:
Na vyrovnanie tlaku vzduchu vo vidlici s atmosférickým. Postavíš moto na stojan, aby bolo predné koleso vo vzduchu, stlačíš, zasyčí a hotovo.

Už ich začali používať aj niektoré DH vidlice. Nie som si teraz istý, ktorý výrobca. Čosi sa mi marí o Fox a Suntour.

Volodaj
....my sme to robili presne opačne ako ty a to takto :
-mechanik upevnil gurtňu na spodnu časť tlmiča a riadítka a stiahol tlmiče ako len vládal,jazdec
mu pri tom pomáhal tlačiť riadítka k zemi.
-stlačil odvzdušnováky a nechal vyfučať vzduch
-postavil sa na štart MMSR EaR CC napr. v Skýcove.
-odjazdil 2 hodinový pretek uplne v pohode.
-ak by to neurobil tak už po hodine jazdy by boli tlmiče natlakované a tvrdé ako kamen.

Olej v komore tlmiča sa počas jazdy začne búriť a tým sa z neho uvolňuje plyn.Ten postupne tlakuje komoru a tlmič je počas jazdy tvrdší a tvrdší.Toto isté platí aj pre vidlice.Na olej ktorý pracuje v uzavretej cartridgi teda vzduch k nemu nemá prístup sa tento jav nevsťahuje.

Takže olej z vidlíc zmizne v plynnom skupenstve a nie v kvapalnom.
A má niekto iný poznatok ,skusenosť či teoriu rád si ju prečítam.
19.03.2023 - 08:10:43
00
ako pumpa po chvíli je teplá, podobne bude aj tlmič a vidla. tlmicovy olej má viacej ľahkých frakcií s nižším bodom varu ako motorový. To sycanie skúsiť porovnat hneď za tepla po jazde, a potom po vychladnutí. Stojí za zváženie napr motul factory fork oil, mazivost esteru je inde ako destilovane dinosaury. Chystám sa na servis..
19.03.2023 - 10:02:03
00
Mozes tam daj slnecnicovy olej, maze dobre, je eko, neprepalis ho v tlmici :) A bonus naviac, ak budes hlady v lese , otvoris si ho a zazenies hlad.
19.03.2023 - 10:06:04
01
🍿
19.03.2023 - 10:52:14
02
Slnečnica môže byť cca 18wt @40'c. Nenasýtené uhľovodíky a absencia chemických aditiv, bolo by zaujímavé to po roku rozoberať. Možno by bola aj šedá majonéza :D
19.03.2023 - 12:20:32
01
keyboard_arrow_up