mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 22. 11. 2025 o 21:37
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
Ked tam nalejes 20ml, to sa roztrati, postupne sa usadi vo vnutronych nohach, nevytecie ked to rozoberies. Mozes to skusit odvazit rozobrane/vycistene a potom po case to spravis znovu (vycistis len spinu vonku) a na presnej vahe zistis , ci to tam ostalo
....a už sa ti niekedy stalo ked otvoríš komoru kde su planžety a ideš preventívne meniť olej len kvôli tomu že je zdegradovaný,žeby nebola plná ?....žeby chýbal v nej olej ?....samozrejme ak su všetky gumičky zodraté a teda netesné,tak to je kapitola.....alebo v tlmiči,chýba niekedy olej komore ?
Ako ti pisu chalani vyssie.. olej sa odparuje, vytahuje von po klzakoch aj ked su suche.. jedna sa o minimilipikomikro mililitre co volnym okom nevidis a po roku az dvoch nie je v spodnych nohach nic a mozno sa aj pretlaci cez spodnu skrutku pri uplnom stlaceni vidle... zalezi asi aj od vole puzdier v spodnych nohach a gufier kolko oleja ti to pusti kvazi von...
A ehm.. ivast ti chcel iba pomoct tak postol zaujimavy link.... za mna
Benzín , nafta, olej. Rozdiel je v dĺžke uhlovodikoveho reťazca, tlaku pár, atď. Odparovat sa bude, ale pomalšie ako benzín. Tiež závisí od kvality surovín, či je to ropný destilát, alebo syntetický PAO/ester. Také vidlove oleje sú číre ako voda.
Ako ti pisu chalani vyssie.. olej sa odparuje, vytahuje von po klzakoch aj ked su suche.. jedna sa o minimilipikomikro mililitre co volnym okom nevidis a po roku az dvoch nie je v spodnych nohach nic a mozno sa aj pretlaci cez spodnu skrutku pri uplnom stlaceni vidle... zalezi asi aj od vole puzdier v spodnych nohach a gufier kolko oleja ti to pusti kvazi von...
A ehm.. ivast ti chcel iba pomoct tak postol zaujimavy link.... za mna
....kde píšu chalani vyššie že olej sa odparuje ? kto ?...ja tam nič také nevidím
...ty vieš načo služi táto sučiastka však ?
https://kdm.sk/moto/index.php?route=product/product&product_id=2892
....mohol by si stručne popísať jej funkciu ?
Už ich začali používať aj niektoré DH vidlice. Nie som si teraz istý, ktorý výrobca. Čosi sa mi marí o Fox a Suntour.
Už ich začali používať aj niektoré DH vidlice. Nie som si teraz istý, ktorý výrobca. Čosi sa mi marí o Fox a Suntour.
Volodaj
....my sme to robili presne opačne ako ty a to takto :
-mechanik upevnil gurtňu na spodnu časť tlmiča a riadítka a stiahol tlmiče ako len vládal,jazdec
mu pri tom pomáhal tlačiť riadítka k zemi.
-stlačil odvzdušnováky a nechal vyfučať vzduch
-postavil sa na štart MMSR EaR CC napr. v Skýcove.
-odjazdil 2 hodinový pretek uplne v pohode.
-ak by to neurobil tak už po hodine jazdy by boli tlmiče natlakované a tvrdé ako kamen.
Olej v komore tlmiča sa počas jazdy začne búriť a tým sa z neho uvolňuje plyn.Ten postupne tlakuje komoru a tlmič je počas jazdy tvrdší a tvrdší.Toto isté platí aj pre vidlice.Na olej ktorý pracuje v uzavretej cartridgi teda vzduch k nemu nemá prístup sa tento jav nevsťahuje.
Takže olej z vidlíc zmizne v plynnom skupenstve a nie v kvapalnom.
A má niekto iný poznatok ,skusenosť či teoriu rád si ju prečítam.
My sme jazdili KTMky a tie mali tlmiče WP tak aj olej som dával origo.....Ale aj Putoline som niekedy dával,trošku viac od začiatku plyňoval ako WP ale dalo sa to prežiť ale zato bol celu dobu viskozitne stály a mal celkom príjemný sklz.Však kvôli tepelnej rozťažnosti sa do zadného tlmiča tlačí dusík,ale ja som natlačil vzduch z kompresora.Poznám jazdcov ktorí su roky na bedni a tiež tlačia vzduch.Aké máš tlmiče ?