to pribúdanie oleja, je pribúdanie benzínu v oleji... a deje sa to hlavne pri maloobjemových turbobenzínoch, z jednoduchého dôvodu... prehnane nízke otáčky, často aj pod 1250 (to je úúúúplne že zle), vyššie tlaky vstrekovania, nezmyselná EKO EU debilita ukazovateľov preradenia vs. ľudia tupo to nasledujúci...
modelová situácia, idete si autíčkom po meste 50 kmh, na 4ke točíte 1500 ot., v pohode turbomotorček "stíha"... ale ak príde koniec obce a ja chcem "prudko" zrýchliť, alebo ak auto naložíme, alebo ideme dokopca (alebo kombinácia uvedeného), čo sa stane... nikto nepodradí do 3ky, aby sa motor dostal do otáčok, turbo chytilo dych, ako sa hovorí...
každý len stúpi na plyn... čo sa udeje... riadiaca jednotka vyhodnotí, že treba zrýchliť, tak začne do motora pumpovať viac benzínu, lenže otáčky sú stáááále iba 1500 a veeeeľmi pomaličky sa tlačia hore (tieto motorečky sa prebúdzajú až nad 2000 a viac ot.), v tej chvíli je vo valcoch bohatá zmes benzínu, ktorá kondenzuje na stenách valcov, riedi/zmiešava sa s
olejom a krúžky to pekne zotrú nazad, do olejovej vane... a tak po mikročiastočkách tam pribúda "oleja", samozrejme ak je cesta dlhšia a motor/olej sa prehreje, tak sa aj benzín odparí, ale
olej aj tak degraduje - na pohmat to nie je cítiť, vidieť...
a kontrolná otázka, čím je "mazané", v čom je "uložené" turbo... preto sa výmena oleja skrátila, a 0W20 šak to je taká riedka "vodička" už z podstaty...
ak máte na palubnom počítači aktuálnu spotrebu, môžete si to vyskúšať, za normálnych okolností auto berie tak 5 - 7 litrov na 100 km, prudšie pridanie plynu = 20 - 30 litrov na 100 km, čiže cca 5 násobok, ale pri tom tie otáčky sú tam stále iba 1500 - 2000 (a turbo točí iba toľko, koľko má "spalín" vo výfuku, nedostane tam viac vzduchu, ale vstreky tam dostanú podstatne viac paliva...)