Hladaj benzinovu Toyotu alebo Kiu, tam je predpisany interval 15 :p
03.04.2023 - 16:04:19
00
Zipsik napísal:
Je to odporucany interval pri LPG verzii mojho afta :)

to je atmo ze ? (tak potom vitaj v klube)
03.04.2023 - 17:03:23
01
jop najmenej poruchový motor od citroenu momentálne :D atmosféra 1,2 82 poníkov :D
03.04.2023 - 19:54:57
00
Tak zase je rozdiel meniť olej, ak niekto najazdí 10k km po meste krátke trasy a ak dá niekto 20-30k na 20-30 jázd s tým, že väčšina je diaľnica, či rovnaké ustálené rýchlosti.
03.04.2023 - 20:53:12
00
to pribúdanie oleja, je pribúdanie benzínu v oleji... a deje sa to hlavne pri maloobjemových turbobenzínoch, z jednoduchého dôvodu... prehnane nízke otáčky, často aj pod 1250 (to je úúúúplne že zle), vyššie tlaky vstrekovania, nezmyselná EKO EU debilita ukazovateľov preradenia vs. ľudia tupo to nasledujúci...

modelová situácia, idete si autíčkom po meste 50 kmh, na 4ke točíte 1500 ot., v pohode turbomotorček "stíha"... ale ak príde koniec obce a ja chcem "prudko" zrýchliť, alebo ak auto naložíme, alebo ideme dokopca (alebo kombinácia uvedeného), čo sa stane... nikto nepodradí do 3ky, aby sa motor dostal do otáčok, turbo chytilo dych, ako sa hovorí...

každý len stúpi na plyn... čo sa udeje... riadiaca jednotka vyhodnotí, že treba zrýchliť, tak začne do motora pumpovať viac benzínu, lenže otáčky sú stáááále iba 1500 a veeeeľmi pomaličky sa tlačia hore (tieto motorečky sa prebúdzajú až nad 2000 a viac ot.), v tej chvíli je vo valcoch bohatá zmes benzínu, ktorá kondenzuje na stenách valcov, riedi/zmiešava sa s olejom a krúžky to pekne zotrú nazad, do olejovej vane... a tak po mikročiastočkách tam pribúda "oleja", samozrejme ak je cesta dlhšia a motor/olej sa prehreje, tak sa aj benzín odparí, ale olej aj tak degraduje - na pohmat to nie je cítiť, vidieť...

a kontrolná otázka, čím je "mazané", v čom je "uložené" turbo... preto sa výmena oleja skrátila, a 0W20 šak to je taká riedka "vodička" už z podstaty...

ak máte na palubnom počítači aktuálnu spotrebu, môžete si to vyskúšať, za normálnych okolností auto berie tak 5 - 7 litrov na 100 km, prudšie pridanie plynu = 20 - 30 litrov na 100 km, čiže cca 5 násobok, ale pri tom tie otáčky sú tam stále iba 1500 - 2000 (a turbo točí iba toľko, koľko má "spalín" vo výfuku, nedostane tam viac vzduchu, ale vstreky tam dostanú podstatne viac paliva...)
03.04.2023 - 22:04:52
03
Odkial mas takuto studiu?
03.04.2023 - 22:11:50
01
skús jazdiť po meste na nízkych otáčkach so studeným motorom a potom vytiahni mierku oleja a pričuchni k nej... že čo ucítiš...

na to netreba žiadne štúdie, to je proste fyzika...

niečo o turbe, tlakoch, detonáciách, spaľovaní, opatreniach proti detonáciám atď

https://autobild.pluska.sk/poradca/preco-ste-nemali-podtacat-motor-hlavne-ak-ma-turbo

a to sme sa nedostali ešte k tomu, že pri nízkych otáčkach sa totálne zasierajú GPF filtre u benzínov, ale nezohrejú sa dostatočne na to aby sa vypálili, jazda mestom je pre takéto motory smrť...
03.04.2023 - 22:13:01
01
Izzy68 medvidek hranaty v novom domove :hug:😊

Prílohy:

IMG_20230403_213251_edit_1278704308946027.jpg
IMG_20230403_213251_edit_1278704308946027.jpg 79.03 KiB thumb_up0thumb_down

03.04.2023 - 22:18:04
05
Ze vraj na opotrebenie 10km mesto=100km dialnica.
03.04.2023 - 22:23:09
01
to je celkom možné, ideálne otáčky pre chod motora sú niekde 2500 - 3000, to v meste je málokedy, v meste stále brzdíš, pridávaš, zatáčaš, čo sa na dialnici deje minimálne... preto auto z nemeckej dialnice, ktoré má 200 000 môže byť v lepšom technickom stave, ako auto z talianského veľkomesta po 50 000

k tomu benzínu v oleji... videjko

https://www.youtube.com/watch?v=fVdKNRgzGT8


Naposledy upravil madbugie dňa 03.04.2023 - 22:40:33, celkovo upravené 1 krát.

03.04.2023 - 22:33:36
01
Ale tak to zalezi, aj kto je za volantom. Zo skusenosti viem, ze automat si vie velmi dobre regulovat otacky v meste so studenym motorom, aby nebol podtoceny.

Na kanali Nasa Garaz na YouTube hovori ten automechanik, ked tam ukazuje zadretu RS4 (alebo S4 uz neviem), kolko L oleja nasava cerpadlo... Ze sa neoplati spekulovat s vymenou pripadne mnozstvom oleja pri tychto sportovych autach. Ze tam staci malo aby sa ten motor pokazil, lebo su tam uplne ine tlaky a teploty ako v beznych autach. No a druha parketa je, ked tam hovori ceny oprav na tychto ojazdenych vykonnych motoroch...
madbugie tak som kludny, lebo bracho ma po meste v race rezime na Megane RS priemer asi 4500 otacok :D Predne pneu isli po 5 mesiacoch...
03.04.2023 - 22:39:09
01
samotné tie autá sú debilne naprogramované, ale aj sprevodované, lebo nedomyslené EU normy... ja mám 6 kvalt manuál atmosféru a tá ***** čo mi radí kedy mám radiť chce vždy po mne 6tku už pri 50km/h a ani to neprihliada k tomu či je motor studený atď... samozrejme, že sa podľa toho nedržím ale zbytočne to učí hlúposti ... a dráha z 6 do 3 je u mňa zasa dosť už vychodená :D
03.04.2023 - 22:47:25
00
JoNesbo a tak to má byť... 50-60 so zaradenou trojkou, turbobenzín potom veeeľmi ochotne zrýchľuje ;-), keď sa to vezme 3 rýchlosť sa dá ťahať cca do 130 kmh a benzínik rád otáčky... (samozrejme ak je už zahriaty, motor, olej atď. (aspoň 10 min jazdy)

aby sme boli verní cyklistike, tutoka pár slovíčok od TotalEnergie

https://lubricants.totalenergies.com/fuel-dilution-engine-oil-causes-and-effects

som úúúplne zabudol, hneď na začiatku majú že systém "štart-stop"...

píšu tam, že je úplne normálne ak za 10 000 km sa minie 1 liter oleja, ktorý je ale postupne "nahrádzaný" zložkami benzínu, čo v 4 litrovej náplni tvorí 25 % podiel, a niekde som videl testy, že už pri 10% koncentrácii benzínu v oleji stráca účinnosť mazania... a aj tie nešťastné biozložky... no tých faktorov je tam plná prdel, ale hlavne to nedokonalé spaľovanie pri nízkych otáčkach a požiadavkách na vysoký aktuálny výkon z nízkych otáčok robí bordel...
03.04.2023 - 22:55:52
00
stivko76 napísal:
Izzy68 medvidek hranaty v novom domove :hug:😊

Parada, tiez ich mam par "v garazi" :lol: Len neviem ci sa mi viac paci este hranatejsi pred fl alebo tento po :-) Skoda ze interier, resp. palubovka ma az tak neberie...
Ake su prve dojmy? Priestor, pohodlie, motor... Mne asi najviac vadi delenie zadnych sedaciek a velkost kufru, resp. celkovo priestor ako v hatchbacku...
04.04.2023 - 07:41:33
00
Na vsetkych co nevedia a nemienia podradovat treba nevykonne maloobjemove atmosfery 🤣

Pre mna je absolutna nutnost podradit 🤣 kedze tych 82ponikov sa zozbiera az nad 4000ot.

Svokor si na to teraz musi zvykat 😅 presiel z turbo dieslu na atmosfericky benzin so 170konikmi a “dlho sa to rozbieha” 😅 ked som to bol previezt ja tak to auto zrychlovalo velmi ochotne 😅 len je rozdiel ci clovek ostane v 6tke a je rozdiel podradit do 4ky 😅

Vsetkym dat povinne 60kw atmosferky a rychlo by sa naucili podradovat 😅

Potom su tu este zeny… a pre tie to je “auto huci to mu robi zle” 🤣 a nevysvetlis a nevysvetlis ze ono je v tych otackach spokojne
04.04.2023 - 07:59:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up