Zipsik napísal:
Ty máš ten debilný pohľad že vodič na hlavnej BY MAL pribrzdiť / dať dole nohu z plynu.. ale nie. On by nič také nemal robiť... a je to len jeho dobré vôľa ak to niekedy urobí... a to že to neurobil zrovna pri tebe neznamená že v ten deň už 0 ľudí nepustil však že?

Naopak, takí ako ty by si mali uvedomiť že ak už sa napchajú na hlavnú... tak majú pridupnúť plyn na podlahu a čo najrýchlejšie dosiahnuť 50tku (ak sa bavíme o pripájaní v obci) lebo "sorry jako" ale neraz sa stáva že idiot čo sa z vedľajšej vopchá na hlavnú nieje schopný dohľadať plynový pedál a rozbieha sa ako slimák...a ešte sa čuduje že vodič na hlavnej ho vyblíká / vytrúbi...

kľudne sa tam predomňa strč, ale ak sa tak ponáhľaš že to musíš hodiť pred auto idúce po hlavnej tak sa láskavo ponáhľaj aj naďalej, a poriadne pridupni ten plyn...

mňa dožiera totiž práve to, že niekto nevie vydržať na tej vedľajšej a pošle to na tú hlavnú, a obmedzí ťa lebo to už sa zrazu neponáhľa a kľudne sa bude vliecť ako vemeno 30km/h....


inak povedané nemali by sme sa pozastavovať nad tým že vodič na hlavnej by mohol popustiť plyn / pribrzdiť... mali by sme riešiť že nedočkavec BY MAL pridupnúť poriadne plyn.. ;)

po novom ta uz z vedlajsej moze obmedzit, nesmie ohrozit co je myslim definovane ovela tvrdsie, plne brzdy atd
na niektorych miestach by si sa nedostal z vedlajsej pol hodinu keby si mal cakat na medzeru :)
18.04.2023 - 19:57:26
00
Mma vcera predbehol na wv polo v obci asi 100m pred koncom dediny lebo som isiel cca 55-60 tachometrovych a ked sme vyšli z obce tak pánko si to zamozrejme valil závratnou rýchlosťou cca 65-70, tak som sa sám seba pýtal na kerú onú ma predbiehal
18.04.2023 - 20:38:50
00
Logicke, ide tych 65-70 furt. Mesto nemesto

A k zipsikovi. V civilizovanom svete vodici pustaju ci uz z vedlajsej alebo z pripajacov na dialnici pribrzdenim. Len v ceskoslovensku sa musis vopchat z dupnut plny plyn aby ta niekto nezostrelil a na dialnici sa ti max uhne do vedlajsieho pruhu, ale neuberie lebo on ma pravo ist “svojou” rychlostou
18.04.2023 - 21:18:20
05
No a to je častokrát blbosť, minimálne to púštanie na dialnici kde je pripájací pruh nikedy aj cez 500m všetci sa puštajú hned na začiatku najlepšie ešťe cez plnú potom sa pribrzduje vlavom pruhu v pravom pruhu no chaos
18.04.2023 - 21:29:55
05
nickovw08 napísal:
Mma vcera predbehol na wv polo v obci asi 100m pred koncom dediny lebo som isiel cca 55-60 tachometrovych a ked sme vyšli z obce tak pánko si to zamozrejme valil závratnou rýchlosťou cca 65-70, tak som sa sám seba pýtal na kerú onú ma predbiehal

stejnotempaři :D
18.04.2023 - 21:40:24
00
ako sorry ale pripajaci pruh sluzi presne na to aby si sa rozbehol a co najviac zrovnal rychlost s vozidlami v pruhu do ktoreho sa ides pripojit ,velky rozdiel rychlostí smrdi pruserom fyzika nepusti....to ze niekde je len taky mini pruh je uz na inu debatu ...a ked sme uz pri tom,podla noveho zakona sa ti ani nema uhnut do ineho pruhu ,porusuje tym zakon...ale ja to robim pre spolocnu bezpecnost a plynulost a v najnutnejsom pripade jemne pribrzdim ....pomaly vodic ohrozuje seba aj vsetkych okolo a vytvara omnoho viac krizovych situacii a to nielen v svojom smere jazdy ...a to ti potvrdi aj nejeden dopravny policajt
edit: to lapaloma
18.04.2023 - 21:41:01
08
Nikto by nemusel pribrzdovat pripajacom, ked by sa rozumne radili. Vcera som zazil slecnu/pani na vyjazde zo Zlatych pieskov smer D1 Senec. Nevedela sa rozbehnut na tom kilometrovom pripajacom pruhu a pred jeho koncom ju samozrejme niekto isiel pustit, tak nepridaval ani nebrzdil a ona zrazu zacala brzdit, ten co ju pustal trochu spanikaril a prudsie zabrzdil a takmer tam bola nehoda...
18.04.2023 - 21:49:42
05
Vsak ja nehodnotim, ktore je spravne, osobne pridam co najviac pri/pred radenim sa, lebo neverim, ze ostatni vodici davaju pozor. Len poukazujem na fakt, ze kdekade to funguje, len u nas ma rychlik pravo ist rychlo a lekvar ma pravo ist pomaly a nejaka tolerancia a ustupenie sa povazuje za slabost ci uz na chodniku ci na ceste. Vsak to je aj tu v kazdej teme… ja ja ja jenom ja
18.04.2023 - 21:55:02
00
Zipsik Asi sme sa zle pochopili. Ja som narážal na to, že veľa dashcamerov, či vychovávačov ak vidí, že niekto sa tam nacpal, ak aj nemusel, alebo to vyzerá, že by mohol, tak zrýchlia aby vyhrotili situáciu, že oni boli obmedzený/ohrozený a potom majú potrebu to riešiť, či dávať na internet. Ak už sa mi tam niekto nacpal, tak to proste nebudem hrotiť.

Ja osobne sa zakaždým pripájam na konci pripájacieho pruhu. Žiadne z mojich áut nebolo megatrhač cesty, ale na Slovensku som sa ešte nestretol s tým, aby som nedal aspoň 90-100km/h na konci pripájacieho pruhu a to som mal benzíny od 65-88kW, bežne som sa vedel dostať na 120km/h, len bolo nutné zadupnúť plyn o podlahu (čo má dosť ľudí problém spraviť, lebo 2500-3000rpm pre motor je SMŔŔŔŤ a vyskočí im spotreba o 0,00187645l/100km). Inak, ak je kolóna, uplatňujem zips na spájaní, či už som ten pripájací, alebo priebežný (ale púšťam až na konci). Nepamätám si presne, ale viem, že v niektorých krajinách EU majú dokonca takú fičuru, že ak sa tvoria zápchy (stoja autá/idú krokom na hlavnej nej), tak platí tiež zips, aby tam autá na vedľajšej nestály mohli zaradiť a nečakali na milosrdného samaritána, ktorý môže prísť hneď, nemusí sa ukázať aj 30 minút.
19.04.2023 - 00:15:28
01
Ano, aj u nas to plati. Vola sa to subezna jazda a pri takej jazde si povinny dat prednost prvemu vozidlu v pripajacom pruhu, ked dava znamenie o zmene smeru jazdy. Vid §10 zakona 8/2009.

Mna raz pobavilo, ked som siel s brachom v aute, sli sme dole prudsim kopcom a mal zaradeny nejaky vyssi rychlostny stupen (asi 5-6). Tak mu vravim, ze kludne si podrad o jeden aj o dva stupne, brzdi motorom. On mi odvetil, ze ale ved potom budem motor tocit vo vysokych otackach :D reku sak hadam nie je z cukru
19.04.2023 - 00:22:15
02
lapaloma napísal:
Vsak ja nehodnotim, ktore je spravne, osobne pridam co najviac pri/pred radenim sa, lebo neverim, ze ostatni vodici davaju pozor. Len poukazujem na fakt, ze kdekade to funguje, len u nas ma rychlik pravo ist rychlo a lekvar ma pravo ist pomaly a nejaka tolerancia a ustupenie sa povazuje za slabost ci uz na chodniku ci na ceste. Vsak to je aj tu v kazdej teme… ja ja ja jenom ja


Sprav to napriklad v nemecku a este dostanes pokutu :) nemas pravdu…

Pripajak sa ma vyuzit v celej dlzke… vacsina pripajakov je dostatocna na to aby aj moje nevykonne neoturbene auto dokazalo vyvynut rychlost 90-110km/h :)

Nieje nic horsie ako ked sa blbci radia hned na zaciatku pripajaku v 60-80km/h idealne ignorujuc auta v tom pruhu ktore zacnu uskakovat do stredneho… co zase rychlejsich v strednom prinuti odskocit do laveho a ti v lavom uz nemaju kam uhnut a skacu na brzdy… 🙈

Inak povedane tvoje “civilizovane riesenie” (ktore sa vo svete fakt nepouziva, naopak ludia uskakuju automaticky pred pripajakom aj ked v nom nic nejde hlavne na svk) sposobilo zabrzdenie celej dialnice uplne zbytocne a len pre to ze jeden pako nevie kde ma plynovy pedal…


Zrovna som dosiel do Ba a pri voderadoch sa mi to dnes stalo…

Tempomat 110km/h idem v pravo… suzuki grand vittara kusok predomnou v pripajaku iduc znacne pomalsie mi to tam poslala (ocividne ani nekukol do spetaku) hned na zaciatku pripajaku 🙈 este mal potrebu ma nasledne poriadne vysvietit dialkovymi idiot urazeny….

A to je ten najvacsi problem… clovek spravi debilinu, niekoho ohrozi.. a este sa rozculuje a ma potrebu robit napriek niekomu koho prave ohrozil… 🙈na miesto toho aby sklapoo usi a sichal nohami a bol rad ze to dobre dopadlo sa este rozculuje ako keby bol v prave 🤬🙈

Keby ten vodic pokracuje touto rychlostou, bezpeoblemov sa zaradi za mna, rovnako ak by normalne pridal… v pohode by sa zaradil predomna.. bohuzial on si vybral to najhorsie riesenie…. 🙈
19.04.2023 - 07:19:43
05
Utekaj vratit vodicsky preukaz lebo zjavne dojmy u teba vyhravaju nad pojmami.

Obmedzit vs ohrozit…
19.04.2023 - 07:36:32
00
Pozor treba rozlisovat, ci sa zaradujes do priebezneho pruhu z pripajacieho, resp. sa pruhy zbiehaju do jedneho pruhu:

(8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu.

a

(10) Ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky, vodič vozidla idúceho vo voľnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič obchádzajúci prekážku pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom jazdnom pruhu. Tam, kde sa jazdné pruhy v jednom smere jazdy zbiehajú, vodič idúci v priebežnom jazdnom pruhu je pri súbežnej jazde povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, ktorý sa zaraďuje do priebežného jazdného pruhu, preradenie do priebežného jazdného pruhu, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič pri zaraďovaní sa do priebežného jazdného pruhu pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho v priebežnom jazdnom pruhu.
19.04.2023 - 08:23:28
02
Zbiehat sa môže aj pripajaci do priebežného, len na pripajacom je k tomu aj značka. Za súbežnej jazdy ale platí to, čo som písal. Kvôli tomuto sa aj ten odstavec 10 menil, lebo v kolóne z pripajacieho nechceli mudrlanti v priebežnom púšťať.
19.04.2023 - 08:59:53
02
Stax napísal:
Utekaj vratit vodicsky preukaz lebo zjavne dojmy u teba vyhravaju nad pojmami.

Obmedzit vs ohrozit…


Ked vodic vittary nabehol svojim autom do mna… v momente ked som bol meter za nim… to nepovazujem za obmedzenie ale za ohrozenie… obmedzenie by bolo keby sa zaradi predomna… to nestihol a musel sa vratit do pripajaku… (ktory mal este dobrych 200metrov dlzky) 🙈

Takze nie, nebolo to oen obmedzenie… toto bolo podla mna ohrozenie…
19.04.2023 - 09:11:00
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up