Pozor treba rozlisovat, ci sa zaradujes do priebezneho pruhu z pripajacieho, resp. sa pruhy zbiehaju do jedneho pruhu:
(8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu.
a
(10) Ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky, vodič vozidla idúceho vo voľnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič obchádzajúci prekážku pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom jazdnom pruhu. Tam, kde sa jazdné pruhy v jednom smere jazdy zbiehajú, vodič idúci v priebežnom jazdnom pruhu je pri súbežnej jazde povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, ktorý sa zaraďuje do priebežného jazdného pruhu, preradenie do priebežného jazdného pruhu, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič pri zaraďovaní sa do priebežného jazdného pruhu pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho v priebežnom jazdnom pruhu.
Zbiehat sa môže aj pripajaci do priebežného, len na pripajacom je k tomu aj značka. Za súbežnej jazdy ale platí to, čo som písal. Kvôli tomuto sa aj ten odstavec 10 menil, lebo v kolóne z pripajacieho nechceli mudrlanti v priebežnom púšťať.
Utekaj vratit vodicsky preukaz lebo zjavne dojmy u teba vyhravaju nad pojmami.
Obmedzit vs ohrozit…
Ked vodic vittary nabehol svojim autom do mna… v momente ked som bol meter za nim… to nepovazujem za obmedzenie ale za ohrozenie… obmedzenie by bolo keby sa zaradi predomna… to nestihol a musel sa vratit do pripajaku… (ktory mal este dobrych 200metrov dlzky) 🙈
Takze nie, nebolo to oen obmedzenie… toto bolo podla mna ohrozenie…
a sme pri tych dojmoch. co je ohrozenie je definovane. a dokonca je k tomu aj celkom obsiahle vysvetlenie. odovzdaj vodicak hned ako uvidis prvych policajtov...
ked pouzijes "hladat" tak to najdes aj v tomto vlakne...
Asi to nebude pochopené, ale niektorí vodiči sa správajú akoby cesta patrila len dokonalým pretekárom, ktorí dosiahnu maximálnu povolenú rýchlosť čo v najkratšom čase, nikoho neobmedzia a dokonale poznajú trasu. (To neznamená, že vo vnútri svojho auta občas nenadávam všetkým tým sedliakom a hňupom čo jazdia okolo.😂😂 ) Ale po 25 rokoch za volantom, cez mega km, a niekoľko dojazdenych firemných vozidiel, bez vážnej nehody, chápem že v ostatných vozidlách sú všetky typy ľudí. Aj so svojimi povahami, schopnosťami a problémami. Jazdí tam aj moja opatrná dcéra, aj môj starý tatino. A aj ja, keď napríklad hľadám nejakú firmu kdesi v BA či ZA a motám sa . Či nemáme nárok?
Ale debata vôbec nie je o tom zle si to pochopil.
Sú motaci, ktorí sa motaju a robia hlúposti bez ohľadu nato, či niečo hľadajú alebo nie, či majú 30 alebo 70, či sú to muži alebo ženy, či sú čierni, zlti alebo bieli, či sú hetero, homo, bi atď.
Toto si tu už kedysi prezentoval Stax, toto tvoje kritérium “šmyk a pískanie gúm”. To máš odkiaľ? Lebo keď je napríklad motorka nútená ísť do šmyku, tak je s polovičnou istotou na zemi.
Zákon o cestnej premávke o obmedzení a ohrození hovorí toto:
n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,
o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
1. PREDNOSŤ V JAZDE
§2 písm. D
„dať prednosť v jazde povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť v jazde, nemusel náhle
zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy“,
Pojem „náhla zmena smeru alebo rýchlosti jazdy“ je možno z technického hľadiska vysvetliť tak, že je
to taká zmena, pri ktorej by vodič využil naplno max. možný súčiniteľ adhézie medzi pneumatikou a
vozovkou. T. j. brzdil by s max. dosažiteľným spomalením, resp. by menil smer jazdy na hranici šmyku.
Hodnoty max. spomalenia a súčiniteľov adhézie sú znalcom dostatočne známe a často sú publikované
v odbornej literatúre.
Ja som sice od teba chcel paragraf a nie paragraf zamerne doplneny o niekoho text ale OK 😅
V zakone nic o smyku spominane nieje… a moderne auto s esp do smyku tiez len tak nedostanes… respektive by sa teda dalo podla tohto tvojho “dodatku” povedat ze aktivacia systemu ESP pri brzdeni znamena ze doslo k ohrozeniu kedze auto bez ESP by uz bolo v smyku
Inak zase sme pri tom ze na slovensku sa neriesi to ze debil spravil absolutnu blbost… ale naopak…. Vsemocnymi sposobmi sa to zacne zlahcovat… alaaa Stax.. “ved on ta neohrozil ale len obmedzil” 🙈🙈
Na slovensku sa zasadne neriesi dovod sposobenej situacie(tj. vodic co spravil chybu) ale zasadne sa zlahcuje vzniknuta situacia…
Predpokladam ze sa ho nedockam a je to len jeho debilny vyklad zakona 😅
Žilinská univerzita - Ústav súdneho inžinierstva
Zákon č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení
neskorších predpisov a jeho technický výklad.
Z technického hľadiska je pojem „ohroziť“ totožný s pojmom „náhle zmeniť, rýchlosť alebo smer
jazdy“. Ak ide totiž o časovo rýchlu zmenu rýchlosti alebo smeru jazdy, t. j. na hranici adhéznych možností,
ide vždy o ohrozenie toho vozidla, ktoré takúto zmenu vykonáva. Pri logickom výklade z technického
hľadiska, k ohrozeniu môže dôjsť iba pri strate stability vozidla, kedy sa toto stáva neovládateľné.
Ale zákon konci úvodzovkami za slovom “jazdy”. Zvyšok je interpretácia, okrem toho tam nie je žiadny súvis s obmedzením alebo ohrozením. Pojednáva o pojme “náhla zmena smeru alebo rýchlosti jazdy”, nedefinuje rozdiel medzi ohrozením a obmedzením.
Napríklad pri definovaní povinností vodiča vo vzťahu k chodcovi sa skoro výlučne používa slovo “ohrozenie”. Tam by si to ako napasoval? Že kým chodec nestratí adhéziu alebo nemusí skočiť parakotúľ, tak nie je ohrozený?
Jomlc pri pripajani sa na dialnicu asi nehladas nic vsak? Tam by si mal najst len plynovy pedal a zadupnut ho na podlahu…
-Pravdepodobne nič nehľadal, možno niečo robil, alebo ťa vôbec nevidel. Je aj možnosť, že ti chcel dať školenie, že máš uhnúť. Ako som písal, rôzne povahy sú na cestách. Otázka je či chceš na ceste bojovať alebo prežiť a prísť do bodu B.
Mohol si pridať, spomaliť, uvoľniť mu jazdný pruh. Vyhol by si sa krízovej situácii a nervom.
Pripájači sa k diaľnici vždy pripoja, otázka je len kedy a ako. A či to skončí v dopravnom servise rádia.
Ale ja nemam uhnut nemam na to jediny dovod hlavne ked on ma kooopu miesta pred sebou vsakze?
A to ze nepouziva spetaky to je taky novy slovensky trend…🙈
Zas sme pri tom ze sa riesi ohrozeny vodic 🙈 toto je fakt slovenska choroba….
Co keby sme to skusili inac, a zacali radsej riesit co mohol a hlavne co MAL urobit vodic v pripajaku?
Lebo neustale poukazovanie na to co mohol urobit vodic na hlavnej inak ho vlastne stavia do pozicie ako keby nieco urobil nespravne..a zlahcuje to to co urobil vodic na vedlajsej….🙈
Takže Stax vlastne tvrdí, že pokiaľ sa mi nerozblikajú všetky asistenti v aute a nezabrzdím 1mm pred prekážkou vlastne nie je ohrozenie, len obmedzenie. Pokiaľ to strhnem 1mm predtým na stranu, zase to isté. A v momente, keď moje pneumatiky pri brzdení nestratia adheziu, tak sa tiež vlastne nič nestalo. Ešte šťastie, že na aute nemám ABS, jedno krátke silné zadupnutie a už si veselo flekujem.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Obmedzit vs ohrozit…
(8) Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu.
a
(10) Ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky, vodič vozidla idúceho vo voľnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič obchádzajúci prekážku pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom jazdnom pruhu. Tam, kde sa jazdné pruhy v jednom smere jazdy zbiehajú, vodič idúci v priebežnom jazdnom pruhu je pri súbežnej jazde povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, ktorý sa zaraďuje do priebežného jazdného pruhu, preradenie do priebežného jazdného pruhu, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič pri zaraďovaní sa do priebežného jazdného pruhu pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho v priebežnom jazdnom pruhu.
Obmedzit vs ohrozit…
Ked vodic vittary nabehol svojim autom do mna… v momente ked som bol meter za nim… to nepovazujem za obmedzenie ale za ohrozenie… obmedzenie by bolo keby sa zaradi predomna… to nestihol a musel sa vratit do pripajaku… (ktory mal este dobrych 200metrov dlzky) 🙈
Takze nie, nebolo to oen obmedzenie… toto bolo podla mna ohrozenie…
Lebo podla mna ak musim dupnut na brzdy a vybocit zo svojho pruhu aby som sa uhol debilovi tak sa nejedna len o obmedzenie…
a sme pri tych dojmoch. co je ohrozenie je definovane. a dokonca je k tomu aj celkom obsiahle vysvetlenie. odovzdaj vodicak hned ako uvidis prvych policajtov...
ked pouzijes "hladat" tak to najdes aj v tomto vlakne...
Sú motaci, ktorí sa motaju a robia hlúposti bez ohľadu nato, či niečo hľadajú alebo nie, či majú 30 alebo 70, či sú to muži alebo ženy, či sú čierni, zlti alebo bieli, či sú hetero, homo, bi atď.
Zákon o cestnej premávke o obmedzení a ohrození hovorí toto:
n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,
o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
Jomlc pri pripajani sa na dialnicu asi nehladas nic vsak? Tam by si mal najst len plynovy pedal a zadupnut ho na podlahu…
perez jop, tiez viem len o tejto definicii ? preto cakam na ten link na konkretny paragraf ktory podpori staxove podivne tvrdenie…
Predpokladam ze sa ho nedockam a je to len jeho debilny vyklad zakona ?
§2 písm. D
„dať prednosť v jazde povinnosť vodiča počínať si tak, aby vodič, ktorý má prednosť v jazde, nemusel náhle
zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy“,
Pojem „náhla zmena smeru alebo rýchlosti jazdy“ je možno z technického hľadiska vysvetliť tak, že je
to taká zmena, pri ktorej by vodič využil naplno max. možný súčiniteľ adhézie medzi pneumatikou a
vozovkou. T. j. brzdil by s max. dosažiteľným spomalením, resp. by menil smer jazdy na hranici šmyku.
Hodnoty max. spomalenia a súčiniteľov adhézie sú znalcom dostatočne známe a často sú publikované
v odbornej literatúre.
V zakone nic o smyku spominane nieje… a moderne auto s esp do smyku tiez len tak nedostanes… respektive by sa teda dalo podla tohto tvojho “dodatku” povedat ze aktivacia systemu ESP pri brzdeni znamena ze doslo k ohrozeniu kedze auto bez ESP by uz bolo v smyku
Inak zase sme pri tom ze na slovensku sa neriesi to ze debil spravil absolutnu blbost… ale naopak…. Vsemocnymi sposobmi sa to zacne zlahcovat… alaaa Stax.. “ved on ta neohrozil ale len obmedzil” 🙈🙈
Na slovensku sa zasadne neriesi dovod sposobenej situacie(tj. vodic co spravil chybu) ale zasadne sa zlahcuje vzniknuta situacia…
Zákon č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení
neskorších predpisov a jeho technický výklad.
Z technického hľadiska je pojem „ohroziť“ totožný s pojmom „náhle zmeniť, rýchlosť alebo smer
jazdy“. Ak ide totiž o časovo rýchlu zmenu rýchlosti alebo smeru jazdy, t. j. na hranici adhéznych možností,
ide vždy o ohrozenie toho vozidla, ktoré takúto zmenu vykonáva. Pri logickom výklade z technického
hľadiska, k ohrozeniu môže dôjsť iba pri strate stability vozidla, kedy sa toto stáva neovládateľné.
Napríklad pri definovaní povinností vodiča vo vzťahu k chodcovi sa skoro výlučne používa slovo “ohrozenie”. Tam by si to ako napasoval? Že kým chodec nestratí adhéziu alebo nemusí skočiť parakotúľ, tak nie je ohrozený?
odkedy je chodec vozidlo?
Jomlc pri pripajani sa na dialnicu asi nehladas nic vsak? Tam by si mal najst len plynovy pedal a zadupnut ho na podlahu…
-Pravdepodobne nič nehľadal, možno niečo robil, alebo ťa vôbec nevidel. Je aj možnosť, že ti chcel dať školenie, že máš uhnúť. Ako som písal, rôzne povahy sú na cestách. Otázka je či chceš na ceste bojovať alebo prežiť a prísť do bodu B.
Mohol si pridať, spomaliť, uvoľniť mu jazdný pruh. Vyhol by si sa krízovej situácii a nervom.
Pripájači sa k diaľnici vždy pripoja, otázka je len kedy a ako. A či to skončí v dopravnom servise rádia.
A to ze nepouziva spetaky to je taky novy slovensky trend…🙈
Zas sme pri tom ze sa riesi ohrozeny vodic 🙈 toto je fakt slovenska choroba….
Co keby sme to skusili inac, a zacali radsej riesit co mohol a hlavne co MAL urobit vodic v pripajaku?
Lebo neustale poukazovanie na to co mohol urobit vodic na hlavnej inak ho vlastne stavia do pozicie ako keby nieco urobil nespravne..a zlahcuje to to co urobil vodic na vedlajsej….🙈