Problem tychto "statistik" je ze ev su relativne cerstva zalezitost, a spalovaky sto rokov stara vec.
Vsetky poziare alebo vacsinu z nich bude sposobena starymi autami. Mnohe ev zdaleka nedosiahli taky vek.
Ked budu mat 20rokov, potom sa mozme bavit.
Takze je vhodne poukazat na horenie EV z tvojej strany a ked "statistika" nie je na tvojej strane, tak povies, ze je to cerstva zalezitost. Ked je to teda cerstva zalezitost ale zatial statistiky ukazuju opacny trend, tak na zaklade coho bol ten tvoj prvy argument?
Inymi slovami, horia aj spalovaky a pri EV to zatial vyzera, ze horia menej. Tak?
Mimochodom, pri uvadzani spalovakov na trh by niekto mohol namietat, ze mat 50-100l extremne horlavej/vybusnej kvapaliny doslova pod zadkom nie je moc dobry napad. A ocividne sa to technicky poriesilo.
Nevidel som ze by horeli nove spalovacie auta, ked uz -tak tie starsie...Je otazka, z akeho rozsahu veku ta "statistika" cerpa.
Stare auto moze horet, vtedajsie hadice nepocitali s biozlozkou ktora ich nici.
EV horia aj nove auta, ked su na kabli alebo ine situacie.
Mna by zaujimalo ci ev dostanu zakaz do garazi ako plynove auta.
Dalsia vec je vykonova elektronika, napr frekvencne menice, koncove stupne, v pripade napatovej spicky polovodice vedia krasne strelit, tak ze puzdro zmizne.
Ja len dufam vo vysoke predimenzovanie elektroniky ev, aby k pruseru nedoslo.. A v pripade havarie ked HV kable to schytaju, dufam ze to maju zabezpecene, lebo uhoriet zaziva by bola velka sranda.
Pointa nadrze - aby sa palivo chytilo horiet, treba externy zdroj ohna.
Litium nepotrebuje pomoc. Chemicka reaktivita je znacna(aj na vzduchu), napr videa kde kus litia je hodeny do vody a zacne to horet. Vznika zieravy hydroxid.
Rozlejes benzin, naftu, nic sa nedeje kym niekto nehodi spak. Casom sa odpari a riziko poziaru je nula. copyrightnpr.brightspotcdn.com npr.brightspotcdn.com
Prvky z prvych 2 stlpcov po reakcnej stranke su dost hyperaktivne.
Mna by zaujimalo ci ev dostanu zakaz do garazi ako plynove auta.
.
"Nedávno sa objavili správy, že 2 nemecké mestá zakázali elektromobilom a hybridom vjazd do parkovacích domov. Dôvodom sú obavy z nekontrolovateľného šírenia možných požiarov. Avšak odborníci, ako aj Nemecká asociácia poisťovní to považujú za neopodstatnené."
"v dokumente „Technické odporúčanie pre hodnotenie rizík lítium-iónových skladovacích médií“, za ktorým stoja Skupina profesionálnych hasičských zborov a Nemecká hasičská asociácia, sa uvádza, že elektromobily sa v hodnotení rizika požiaru nelíšia od spaľovacích vozidiel."
"A podobný názor má aj Nemecká asociácia poisťovní (GDV). Štatistiky poisťovní totiž nepotvrdili, že obavy z vyššieho rizika požiaru elektromobilov sú opodstatnené. Zákaz parkovania preto GDV považuje za nezmyselný. Naznačujú pritom, že spaľováky s horľavým palivom by mohli byť v tomto smere dokonca rizikovejšie."
Urcite ano. Cez grinpis zaujmove skupiny si vytunelovali energeticku bezpecnost-zavreli atomky.
Verim tomu ze za tym su russaci, a takto si mali zabezpecit vyssi odber fosilnych paliv.
Lebo ako je vseobecne zname, vietor a slnko pocas dna/roka nefunguje konstantne.
(Vsak gerhard schroder byvaly pan ony nemecka, a vcil na teplom mieste v gazprome ci kde... Russky agent, stale je clenom strany spd, prilepeny, nevyhoditelny clovek )
Nech uz sa na spalovacie motory a elektromotory pozrieme z roznych smerov, vzdy moze padnut argument, co je a co nie je ekologickejsie a vzdy sa najde "nejaky" pohlad, ktory bude v prospech toho, alebo onoho.
Za mna proste spalovacie motory splnili svoju ulohu v dejinach, podakujme im a podme dalej. Pouzivat nieco, co ma ucinnost 35% je nezmysel.
Za mna proste spalovacie motory splnili svoju ulohu v dejinach, podakujme im a podme dalej. Pouzivat nieco, co ma ucinnost 35% je nezmysel.
auto v rodine sa stala bezna, potrebna vec.
ako chces zabezpecit aby si kazdy mohol dovolit >2x drahsie auto, len preto ze je na baterky? vzdy ked zdrazel plyn, ludia riesili pece na pevne palivo.predsa nezmrznu.
vidim tu paralelu s autami. energia musi byt aj lacna a dostupna. inak to nema sancu.
auto v rodine sa stala bezna, potrebna vec.
ako chces zabezpecit aby si kazdy mohol dovolit >2x drahsie auto, len preto ze je na baterky? vzdy ked zdrazel plyn, ludia riesili pece na pevne palivo.predsa nezmrznu.
vidim tu paralelu s autami. energia musi byt aj lacna a dostupna. inak to nema sancu.
bude to tak, ako so vsetkym - s masovym nastupom budu ceny klesat. Kde boli smartfony v roku 2013? V tom roku som si myslel, ze smartfon nikdy mat nebudem a kupoval som novy tlacitkovy. A to je len 10 rokov. T.j. tolko, kolko zostava do zakazu spalovacich motorov. Alebo ked si predstavim, ze mi rodicia kupili prvy pocitac 486 za 3,5 priemerneho platu, co by dnes bolo 4500 Euro. Aj ty teraz pouzivas pocitac 486 s 30MB Ram a 250MB harddiskom za 4500 Euro? Vazne si myslis, ze vyvoj elektromobilov sa zastavil a uz sa nikdy nec nezmeni? Praveze teraz nastane najvacsia akceleracia vo vyvoji. Nechcem tu zniet ako stary pan, ale zazil som uz vela takychto poplasnych technologickych epizod, ktore sa vsetky ukazali ako mylne. Preto ma prechod na elektromobily nechava absolutne kludnym.
otvoril som si, a ak chceme porovnavat porovnatelne, tak je to ked tak active pack s automatickou prevodovkou, resp. skorej az gt. V tych pripadoch ide o <1.7 resp. 1.5 nasobok ceny.
Ak pocitame len benzin, tak je to pre prvy pripad troska vela, ~210-260k km kedy by doslo cenovemu zrovnaniu. Pre druhy pripad je to 176-210k km. Pravdaze, pri tych najazdoch treba pocitat aj udrzbu a pripadnu vymenu baterky - pri 200k km uz bude zrejme opotrebovanie znacne, na druhu stranu, zvysna udrzba na ICE tiez nieje zadara a pokial je mi zname velmi vyrazne znizi tieto km co som sem dal. Celkovo, zvycajne sa pise ze EV sa vyrovna a zlacnuje oproti benz pri ~100k km celkovom najazde - coz by pre (e)208 znamenalo s cca 6-7k€ na cenovom rozdiele paliv, by cca 6-7k€ malo ist na "extra" udrzbu pri ICE.
Takze ak si niekto kupuje auto s tym ze za 20r najazdi 20k km a MUSI MUSI mat dojazd 300+km, tak ano, EV este nejaky ten rocik pre nich nebudu.
Dalsia vec je, aka je cenovka ktoru plati spolocnost - zdravotne vplyvy, ked uz klima impact by chcel niekto ignorovat.
pri 100tkm upratat do maleho auta 7000euro? no neviem. Taky servis za take eura sa robi pri tych km na 250kw+ sestvalcoch. nie na ludovom auticku s objemom motora mensim jak flaska mineralky a nekomplikovanym pohonom.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Vsetky poziare alebo vacsinu z nich bude sposobena starymi autami. Mnohe ev zdaleka nedosiahli taky vek.
Ked budu mat 20rokov, potom sa mozme bavit.
Takze je vhodne poukazat na horenie EV z tvojej strany a ked "statistika" nie je na tvojej strane, tak povies, ze je to cerstva zalezitost. Ked je to teda cerstva zalezitost ale zatial statistiky ukazuju opacny trend, tak na zaklade coho bol ten tvoj prvy argument?
Inymi slovami, horia aj spalovaky a pri EV to zatial vyzera, ze horia menej. Tak?
Mimochodom, pri uvadzani spalovakov na trh by niekto mohol namietat, ze mat 50-100l extremne horlavej/vybusnej kvapaliny doslova pod zadkom nie je moc dobry napad. A ocividne sa to technicky poriesilo.
Stare auto moze horet, vtedajsie hadice nepocitali s biozlozkou ktora ich nici.
EV horia aj nove auta, ked su na kabli alebo ine situacie.
Mna by zaujimalo ci ev dostanu zakaz do garazi ako plynove auta.
Dalsia vec je vykonova elektronika, napr frekvencne menice, koncove stupne, v pripade napatovej spicky polovodice vedia krasne strelit, tak ze puzdro zmizne.
Ja len dufam vo vysoke predimenzovanie elektroniky ev, aby k pruseru nedoslo.. A v pripade havarie ked HV kable to schytaju, dufam ze to maju zabezpecene, lebo uhoriet zaziva by bola velka sranda.
Pointa nadrze - aby sa palivo chytilo horiet, treba externy zdroj ohna.
Litium nepotrebuje pomoc. Chemicka reaktivita je znacna(aj na vzduchu), napr videa kde kus litia je hodeny do vody a zacne to horet. Vznika zieravy hydroxid.
Rozlejes benzin, naftu, nic sa nedeje kym niekto nehodi spak. Casom sa odpari a riziko poziaru je nula.
Prvky z prvych 2 stlpcov po reakcnej stranke su dost hyperaktivne.
https://www.topky.sk/cl/11/2483431/VIDEO-Hromadna-nehoda--Masaker-na-dialnici--zrazili-sa-desiatky-aut--Mnohe-z-nich-zacali-horiet
https://www.cbsnews.com/news/u-k-parking-garage-fire-destroys-1400-cars/
https://www.youtube.com/watch?v=oLoUGtxTFT4
.
"Nedávno sa objavili správy, že 2 nemecké mestá zakázali elektromobilom a hybridom vjazd do parkovacích domov. Dôvodom sú obavy z nekontrolovateľného šírenia možných požiarov. Avšak odborníci, ako aj Nemecká asociácia poisťovní to považujú za neopodstatnené."
"v dokumente „Technické odporúčanie pre hodnotenie rizík lítium-iónových skladovacích médií“, za ktorým stoja Skupina profesionálnych hasičských zborov a Nemecká hasičská asociácia, sa uvádza, že elektromobily sa v hodnotení rizika požiaru nelíšia od spaľovacích vozidiel."
"A podobný názor má aj Nemecká asociácia poisťovní (GDV). Štatistiky poisťovní totiž nepotvrdili, že obavy z vyššieho rizika požiaru elektromobilov sú opodstatnené. Zákaz parkovania preto GDV považuje za nezmyselný. Naznačujú pritom, že spaľováky s horľavým palivom by mohli byť v tomto smere dokonca rizikovejšie."
Verim tomu ze za tym su russaci, a takto si mali zabezpecit vyssi odber fosilnych paliv.
Lebo ako je vseobecne zname, vietor a slnko pocas dna/roka nefunguje konstantne.
(Vsak gerhard schroder byvaly pan ony nemecka, a vcil na teplom mieste v gazprome ci kde... Russky agent, stale je clenom strany spd, prilepeny, nevyhoditelny clovek
Napr poziare najnovsej generacie EV napr od 2020 a poziare ICE vyrobenych od 2020.
Zaroven je fakt, ze bez ohladu na pcet ost, hasenie EV je proste technicky vyrazne narocnejsie.
https://www.noaa.gov/news-release/carbon-dioxide-now-more-than-50-higher-than-pre-industrial-levels
Nech uz sa na spalovacie motory a elektromotory pozrieme z roznych smerov, vzdy moze padnut argument, co je a co nie je ekologickejsie a vzdy sa najde "nejaky" pohlad, ktory bude v prospech toho, alebo onoho.
Za mna proste spalovacie motory splnili svoju ulohu v dejinach, podakujme im a podme dalej. Pouzivat nieco, co ma ucinnost 35% je nezmysel.
Edit, PS: 10-15% je mytus,ale velmi viac ako 35 to nebude...
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://brainon.szm.com/zaujimavosti2.html
ako chces zabezpecit aby si kazdy mohol dovolit >2x drahsie auto, len preto ze je na baterky?
vzdy ked zdrazel plyn, ludia riesili pece na pevne palivo.predsa nezmrznu.
vidim tu paralelu s autami. energia musi byt aj lacna a dostupna. inak to nema sancu.
ako chces zabezpecit aby si kazdy mohol dovolit >2x drahsie auto, len preto ze je na baterky?
vzdy ked zdrazel plyn, ludia riesili pece na pevne palivo.predsa nezmrznu.
vidim tu paralelu s autami. energia musi byt aj lacna a dostupna. inak to nema sancu.
bude to tak, ako so vsetkym - s masovym nastupom budu ceny klesat. Kde boli smartfony v roku 2013? V tom roku som si myslel, ze smartfon nikdy mat nebudem a kupoval som novy tlacitkovy. A to je len 10 rokov. T.j. tolko, kolko zostava do zakazu spalovacich motorov. Alebo ked si predstavim, ze mi rodicia kupili prvy pocitac 486 za 3,5 priemerneho platu, co by dnes bolo 4500 Euro. Aj ty teraz pouzivas pocitac 486 s 30MB Ram a 250MB harddiskom za 4500 Euro? Vazne si myslis, ze vyvoj elektromobilov sa zastavil a uz sa nikdy nec nezmeni? Praveze teraz nastane najvacsia akceleracia vo vyvoji. Nechcem tu zniet ako stary pan, ale zazil som uz vela takychto poplasnych technologickych epizod, ktore sa vsetky ukazali ako mylne. Preto ma prechod na elektromobily nechava absolutne kludnym.
otvoril som si, a ak chceme porovnavat porovnatelne, tak je to ked tak active pack s automatickou prevodovkou, resp. skorej az gt. V tych pripadoch ide o <1.7 resp. 1.5 nasobok ceny.
Ak pocitame len benzin, tak je to pre prvy pripad troska vela, ~210-260k km kedy by doslo cenovemu zrovnaniu. Pre druhy pripad je to 176-210k km. Pravdaze, pri tych najazdoch treba pocitat aj udrzbu a pripadnu vymenu baterky - pri 200k km uz bude zrejme opotrebovanie znacne, na druhu stranu, zvysna udrzba na ICE tiez nieje zadara a pokial je mi zname velmi vyrazne znizi tieto km co som sem dal. Celkovo, zvycajne sa pise ze EV sa vyrovna a zlacnuje oproti benz pri ~100k km celkovom najazde - coz by pre (e)208 znamenalo s cca 6-7k€ na cenovom rozdiele paliv, by cca 6-7k€ malo ist na "extra" udrzbu pri ICE.
Takze ak si niekto kupuje auto s tym ze za 20r najazdi 20k km a MUSI MUSI mat dojazd 300+km, tak ano, EV este nejaky ten rocik pre nich nebudu.
Dalsia vec je, aka je cenovka ktoru plati spolocnost - zdravotne vplyvy, ked uz klima impact by chcel niekto ignorovat.
https://ev-database.org/compare/cheapest-electric-vehicle#sort:path~type~order=.price~number~asc|availability-checkbox-dropdown:pathGroup=.current|range-slider-range:prev~next=0~1200|range-slider-acceleration:prev~next=2~23|range-slider-topspeed:prev~next=110~350|range-slider-battery:prev~next=10~200|range-slider-towweight:prev~next=0~2500|range-slider-fastcharge:prev~next=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=all
tieto cisla boli pouzite pre ziskanie cisiel vyssie:
vysoky tarif (SSE): 0.17-0.24e/kWh
nizky tarif (SSE): <0.12e/kwh
e208 spotreba: 16.5kWh/100km
--> 1.98-3.96e/100km
benz: 1.605e/l
208 spotreba: 5.4-5.9l/100km
8.667-9.4695e/100km
A výmena baterky? Preboha, v kuse ľudia veria rovnakým bludom.
to je odkial odhad?
pri 100tkm upratat do maleho auta 7000euro? no neviem. Taky servis za take eura sa robi pri tych km na 250kw+ sestvalcoch. nie na ludovom auticku s objemom motora mensim jak flaska mineralky a nekomplikovanym pohonom.