A viete kolko energie spotrebuje rafinerka na vyrobu 1 litra paliva?

Na 3,8 litra benzínu (jeden galón) spotrebuje rafinéria približne 4,5 kWh elektrickej energie.

A to este neratame prepravu a tazbu ropy....
25.04.2023 - 21:14:04
02
Ta informacia nie je pravdiva. Vychadza s jedneho Muskovho tweetu, ktory ale nebol pravdivy.
Tu je vysvetlenie: https://www.linkedin.com/pulse/so-exactly-how-much-electricity-does-take-produce-gallon-paul-martin

V kratkosti: v rafinerii sa minie cca 15% energie v palive pri produkcii produktu. Vacsina z nej je ale tepelna energia (ciastocne) vyuzita dalej v procesoch. Z toho 15% je elektricka energia. Z jedneho galonu je to cca 0,8 kWh cize zhruba 0,2kWh na liter.
Emisie z tejto vyroby su cca 220g/liter.

Ale lepsie sa vychadza z informacie, ze celkova efektivita produkcie paliva well-to-tank je cca 82% - to je zo studie, ktora je tam citovana. To znamena, ze ked mas energiu v nadrzi, tak straty boli zhruba 20% (nie 10% ako som povodne uviedol).
26.04.2023 - 07:02:07
00
vyrátali to tak, že spotrebu rafinérky predelili vyrobeným objemom paliva.
26.04.2023 - 07:27:32
00
Čo si ja pamätám z jedneho rozhovoru s finančným riaditeľom veľkého nadnárodného ropného koncernu, v USA na výrobu jedného litra nafty (alebo kilogramu, už si presne nepamätám) rátali priemerne 1,3 kWh, 1,5 kWh v Európe a 1,8 kWh v Číne. Benzín je na tom násobne lepšie.

Článok som čital tlačený pred asi dvadsiatimi rokmi, takže ešte nebol zaťažený takým nánosom propagandy. Tie množstvá energie používali pri výpočte ceny palív, a je v tom zarátaná aj energia z vlastnej elektrárne, ktorú má každá rafinérka vo svojom areáli (alebo vtedy mala, asi je to už inak).

Teraz sa to rôzne mieša s inými palivami či produktami, prípadne sa čaruje s jednotkami alebo mení spôsob výpočtu, aby to vychádzalo tej-ktorej strane pri propagande.

Btw, v tom čase sa väčšina svetovej ťažby kobaltu (ktorý sa teraz s obľubou používa ako argument proti baterkám a za ropu) spotrebovala práve pri krakovaní ako katalyzátor. Ako je to dnes neviem v rýchlosti nájsť, celkom by ma to zaujímalo.
26.04.2023 - 08:34:20
00
Minto pripomenulo paradajkarne...kolko kWh spotrebuju na vyrobu 1kg hydroponnych paradajok 🤣
Ale vyrobu vlastnej energie maju velmi zaujimavu,odporucam zistit
26.04.2023 - 09:23:59
00
wawrik napísal:
Článok som čital tlačený pred asi dvadsiatimi rokmi, takže ešte nebol zaťažený takým nánosom propagandy.
Teraz sa to rôzne mieša s inými palivami či produktami, prípadne sa čaruje s jednotkami alebo mení spôsob výpočtu, aby to vychádzalo tej-ktorej strane pri propagande.


Strašne sa zabávam, ako vzorka odborníkov na všetko na bajkerskom diskusnom fóre označuje snahy o znižovanie emisií za propagandu. Samí odborníci na emisiu a klímu ...

Tak pridám ešte dva humoristické príspevky, obidvaja vedci samozrejme nemajú na práci nič iné, ako robiť propagandu. O klíme, emisiách, otepľovaní a jeho dopadoch nič nevedia, oni len potrebujú propagandisticky oblbovať ľudí, aby dostali eurá od škaredého neomarxistického Bruselu :-) :-)

https://www.aktuality.sk/clanok/kCesRel/hrozia-nam-vojny-pre-vodu-a-potraviny-klima-sa-dramaticky-meni-upozornuje-klimatolog-podcast/

https://plus.noviny.sk/24podcast/781136-pochmurna-sprava-ipcc
26.04.2023 - 09:46:22
00
Jaroh, ešte raz a pomaly: tu nikto nespochybňuje rapídne klimatické zmeny. To, čo niektorí spochybňujeme sú tvrdenia, že obmedzenie ICE osobnej dopravy akokoľvek tieto zmeny ovplyvní.
26.04.2023 - 13:39:20
02
Tak minimálne lokálne sa to zlepší....
26.04.2023 - 13:40:56
00
perez napísal:
Jaroh, ešte raz a pomaly: tu nikto nespochybňuje rapídne klimatické zmeny. To, čo niektorí spochybňujeme sú tvrdenia, že obmedzenie ICE osobnej dopravy akokoľvek tieto zmeny ovplyvní.


OK, pointa je ale tá istá - všetci tí vedci, čo hovoria, že obmedzovanie ICE pomôže, sa mýlia, len experti na mtbiker vedia, aká je skutočná pravda a že o všetko je len propaganda a neomarxizmus... . zábavné ...
26.04.2023 - 14:05:05
02
Ale všetci vedci to nehovoria, pretože tvrdiť niečo také s istotou nie je veda ale veštenie.
26.04.2023 - 14:06:59
01
skynet napísal:
Tak minimálne lokálne sa to zlepší....


Lokálne sa zlepší kvalita/čistota ovzdušia (i keď iste aj to tu mnohí spochybnia). Ak sa však bavíme o globálnom otepľovaní, tak tam obmedzenie ICE nemá lokálny vplyv, keďže globálne otepľovanie (skleníkový efekt) je planetárny fenomén.
26.04.2023 - 14:07:47
02
Napríklad si prečítaj zopár blogov na túto tému od Ctirada Klimcika (absolvent MFF UK v Prahe, odbor matematická fyzika, PhD získaný v SISSA v Terste, profesor matematiky na Univerzite Aix-Marseille). Dosť pochybujem, že je tu niekto s vyšším vedeckým vzdelaním.


Naposledy upravil perez dňa 26.04.2023 - 14:21:35, celkovo upravené 1 krát.

26.04.2023 - 14:09:57
01
perez napísal:
Ale všetci vedci to nehovoria, pretože tvrdiť niečo také s istotou nie je veda ale veštenie.


Veď vravím, zábavná debata. :-)
26.04.2023 - 14:10:44
00
Zábava je pre mňa to, ked niekto chce predpovedať stav klímy. Globálnej klímy. V stave, ked nevieme vypočítať polohu troch telies v budúcnosti, ked nevieme vypočítať jednoduchú turbulenciu, tak sa ideme hrať na to, že vieme predpovedať stav tak megakomplexneho systému, ako je klíma. O tomto píše Klimcik.
26.04.2023 - 14:26:21
02
Aké predpovedanie? Planéta sa otepľuje, to nie je predpovedanie, to je fakt.
To otepľovanie má dopady na ľudskú spoločnosť. To nie je predpovedanie, to je fakt.
Také rýchle otepľovanie, aké máme dnes, je dôsledkom ľudských aktivít, emitujúcich skleníkové plyny. To nie je predpovedanie, to je dnes už všeobecne prijatý fakt.
Cestná doprava sa podiela na emitovaní skleníkových plynoch zhruba 12%. To nie je predpovedanie, to je všeobecne prijatý model.
Cestná doprava je jediný sektor, v ktorom emisie stúpajú a zrejme ešte stúpať budú. To je síce predpovedanie, ale nie stavu klímy, ale spoločenských dejov. A bude stúpať nielen absolútne, ale aj relatívne s tým, ako klesajú emisie v iných sektoroch.

A nikto "nechce predpovedať stav klímy". Sú modely, sú scenáre, sú odhady. To je veda, nie šarlatánstvo. Neexistuje však ani jeden model, ani jeden scenár, ktorý by v najbližších stovkách rokov počítal s globálnym ochladzovaním, líšia sa iba rýchlosťou otepľovania. Pochybujem, že by toto spochybňoval ten Klimčík a pochybujem, že by spochybňoval dopady cestnej dopravy na globálne otepľovanie.
26.04.2023 - 14:43:38
04

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up