Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 21. 3. 2014 o 15:44
Novinka -15% Giant Propel Advanced 1 bicykel, lcicle white
3 549 €
-15%
MOC 4 399 €
Novinka -16% Superior RR 9.4 bicykel, gloss red/white, poškodená pravá kľuka
2 059 €
-16%
MOC 2 449 €
Novinka -8% BMC Teammachine R 01 TWO bicykel, arctic silver/neon red
10 999 €
-8%
MOC 12 999 €
Výpredaj -10% BMC Teammachine SLR FIVE bicykel, arctic silver/black
3 799 €
-10%
MOC 4 499 €
Výpredaj -22% BMC Teammachine SLR SIX bicykel, neónová červená/čierna
2 099 €
-22%
MOC 2 999 €
-6% BMC Teammachine SLR01 TWO bicykel, carbon/white, redakčný bicykel
10 999 €
-6%
MOC 12 999 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
https://www.google.com/maps/@48.163273,17.1249512,3a,75y,82.71h,77.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2vwg_2WW-MBZpGNnsFH0jw!2e0!7i16384!8i8192
Vsetci vieme, ze tvoje blahorodie je to najdolezitejsie vo vesmire. Len sa potom necuduj, ked ta niekto posle, kam patris. Napriklad do tejto temy
Úsek popri Urban Residence sa robil ako vyvolaná investícia developerom, ktorý to platil (z predaja bytov). Komu šla provízia v tomto prípade?
Príklad "systémového" prístupu máš pri Kauflande na Patrónke: https://goo.gl/maps/KERAzn98FTZgASL17. X rokov sme tu mohli mať cyklotrasu ako pri Urban Residence a dorobiť len pokračovanie na Patrónku a zlegalizovať pokračovanie k Lanfranconi. Takto nemáme nič a normálnu cyklotrasu oddelenú od chodcov tu bude problém vôbec spraviť. Plus bude potrebné celý úsek prestavať nanovo vrátane križovatky, čo sú vyhodnené peniaze, keďže sa celá táto strana ulice prerábala pri výstavbe Kauflandu. Za zhruba rovnaké peniaze mohlo hneď vzniknúť dobré riešenie, hoci by bolo aj roky nenapojené.
Ty to asi nechápeš ako my ostatní - to predovšetkým nie je kategorický príkaz, povinnosť...
alebo nie je zjazdná - možno zámková dlažba je zjazdná na MTB, ale na cestnom určite menej... Kopčiansku poznám, občas po jej oprave jazdím, avšak po ceste.
Nie, bohužiaľ to nie je tak. Zákon 8/2009 o cestnej premávke je v oblasti značena podrobnejšie rozpracovaný vyhláškou 30/2020 o dopravnom značení a v nej cyklistickú cestičku označuje značka 221 Cyklistická komunikácia (prípadne aj značky 222 a 223 Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov) a jej definícia je jednoznačná "Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto označenú cestičku alebo pruh."
To, že je to častokrát nevykonateľné či dokonca nebezpečné, už správcovia komunikácií moc neriešia. Úkol zněl jasne, urobit cyklotrasu a to, ako ju urobiť, je už jedno a najjednoduchšie je nešpekulovať a placnúť tam 221 Cyklistická komunikácia. Veď oni na bicykli nejazdia, tak majú v paži ...
Ak však správca komunikácie naozaj chce podporiť bicyklovanie, tak radšej použije značku 232 Zákaz vjazdu pre všetky motorové vozidlá alebo značku 220 Cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou " 515 voľno" so symbolom bicykla. Také riešenie neprikazuje cyklistovi cestičku použiť.
Príklad "systémového" prístupu máš pri Kauflande na Patrónke: https://goo.gl/maps/KERAzn98FTZgASL17. X rokov sme tu mohli mať cyklotrasu ako pri Urban Residence a dorobiť len pokračovanie na Patrónku a zlegalizovať pokračovanie k Lanfranconi. Takto nemáme nič a normálnu cyklotrasu oddelenú od chodcov tu bude problém vôbec spraviť. Plus bude potrebné celý úsek prestavať nanovo vrátane križovatky, čo sú vyhodnené peniaze, keďže sa celá táto strana ulice prerábala pri výstavbe Kauflandu. Za zhruba rovnaké peniaze mohlo hneď vzniknúť dobré riešenie, hoci by bolo aj roky nenapojené.
co je zle pri tom kauflande? ved sa tade jazdi, rovnako ci tam namalujes zelenu alebo nie. Skor to co pokracuje od kauflandu az v podstate na krizovatke Patronka kde natlcieme stlpiky do chodniku a osadime znacku o spolocnej cesticke pre cyklistov a chodcov a voala, zrazu sme postavili nieco pre cyklistov. A uplne najinfantilnejsia myslienka je ze vsetkych cyklistov oficialne posleme po tom zjazde pred zastavkou plny kamenov a skal a je nam jedno ci je to dieta, dochodca, MTB, cestak atd.
co sa tyka Urban residence tak mne nevadi ze to tam je ale ze sa v dohladnej dobe nic na to nenapojilo a zjavne ani nenapoji a ked sa nahodou nieco take udeje tak to co tam uz je bude treba aj tak prerobit lebo za ten cas sa to uz dostane do nepouzitelneho stavu.
Preco napr nemohol na druhej strane ten zeleny cyklopruh koncit az na krizovatke racianske myto? preco to ludi vypluje opat na jazdny pruh medzi auta? v tomto meste ludia nejazdia na bikoch lebo aj tie akoze cyklocesty su proste nebezpecne, ano prispievaju k tomu aj samotni vodici ktori su taki aki su
Takisto oproti - technicky ak ides opacnym smerom, musis preletiet cez elektrickovu trat a ist po tom cyklochodniku - kedze na ceste je cyklopruh az dalej..
Nastastie tu v CR uz tu sialenu povinnost pouzit cyklochodnik zrusili - lebo je to fakt absolutny nezmysel a v tomto konkretnom priklade je to krasne vidiet..
Takisto oproti - technicky ak ides opacnym smerom, musis preletiet cez elektrickovu trat a ist po tom cyklochodniku - kedze na ceste je cyklopruh az dalej..
Nastastie tu v CR uz tu sialenu povinnost pouzit cyklochodnik zrusili - lebo je to fakt absolutny nezmysel a v tomto konkretnom priklade je to krasne vidiet..
Súhlasím, že vyznačovanie nedokonalých cyklotrás značkou, z ktorej vyplýva povinnosť ich použitia, nie je dobrá cesta. Takáto značka predpokladá, že existuje (minimálne v danom mieste) koherentná sieť. Obzvlášť zmiešané cestičky pre chodcov a cyklistov, ktoré vznikli len preznačením chodník, je lepšie značiť značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou voľno. Príklad z Lamača:
Interpretácia povinnosti použitia cyklotrasy na Račianskej sa mi zdá byť pritiahnutá za vlasy. Najmä smerom do mesta povinnosť použiť cyklotrasu určite neznamená prechádzanie cez električkovú trať v mieste, ktoré na to nie je určené, keď o 40 metrov ďalej začína vyhradený pruh pre cyklistov v danom smere. Mimochodom, cyklopruh by mal byť podľa mojich informácií vyznačený už od Pionierskej, tak to bude úplne bez debaty.
"technicky podla zakona/vyhlasky v tomto smere musis vyjst na ten cyklochodnik uz tesne pred prechodom" - toto môžeš spraviť, ale keď sa na cyklotrasu napojíš až na križovatke so Škultétyho, určite ťa žiadny policajt nebude pokutovať. Dokonca to možno je narozdiel od tebou navrhovaný jediný legálny spôsob, keďže ten krátky úsek pred Škultétyho nie je označený ako cestička pre cyklistov, značka je až za križovatkou: https://goo.gl/maps/RQVyzY6SrreUtix87
To, že sú na cyklotrasách pred všetkými križovaniami vodorovné značky daj prednosť v jazde je chyba príslušných technických podmienok a projektantov, ktorí túto značku dávajú, aj keď by nemali. Ide to proti všeobecnej úprave v zákone, pritom na to nie je na to dôvod.
Takže vodič odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť, ale cyklista tam má tiež rovnakú povinnosť miestnou úpravou. Čo podľa mňa vytvára nejednoznačnosť.
Dôverne poznáme
asi za štvrtým billboardom je skrytá jama. veľká ako koleso, celkom sranda na prvý krát, potom si to už zapamätáš
A mozno len zijeme v krajine, kde zije aj kopa ludi, co pravidla dodrziava, alebo sa aspon snazi a nepotrebuje kazdu prkotinu riesit vo virtualnom priestore. A potom je skupina "hlasnych", je ich velmi pocut, ale spravidla nevyriesia nic.
Uz si niekde na beznych cestach videl, ze by mali mat vozidla prichadzajuce zo zjazdu/najazdu prednost pred vozidlami, ktore idu na priebeznej cestnej komunikacii ?
Na cestickach pre cyklistov dopravne znacenie bezne nie je, takze argument o pravidle pravej ruky pri absentujucej znacke "daj prednost v jazde" neobstoji.
Zákon jasne hovorí, že v križovatke, kde nie sú určené prednosti značkami, tak vozidlo dáva prednosť sprava idúcim vozidlám. Je to v 8/2009 Z.z.
križovatka je miesto, kde sa cesty pretínajú alebo spájajú, prípadne miesto označené dopravnou značkou
§ 2, zákon č. 8/2009 Z.z.:
(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
j) križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,
V prvom rade, musí ísť o pretínanie ciest. Cesty sú v tomto prípade chápané ako diaľnice, rýchlostné komunikácie a ďalšie cesty rôznych kategórií až po miestne a účelové komunikácie.
hradza sice je ucelova komunikacia ale chodnik z pristavneho mostu cesta asi nebude (nepredpokladam ze je sucastou cestnej siete) eg z pristavneho mostu ides z "miesta mimo cesty" eg tam prednost ocakavat nemas preco...