Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 2. 9. 2011 o 21:22
Novinka -15% Giant Propel Advanced 1 bicykel, lcicle white
3 549 €
-15%
MOC 4 399 €
-18% Pinarello Dogma X Dura Ace Di2 GRT4540DB bicykel, xolar black
od 12 399 €
-18%
MOC 15 100 €
Novinka -17% BMC Teammachine R 01 ONE bicykel, carbon/neon red
9 999 €
-17%
MOC 12 999 €
-35% Bianchi Infinito CV Disc Rival eTap AXS bicykel, sivá, veľ. 57
3 899 €
-35%
MOC 5 999 €
-19% Giant TCR Advanced 2 Disc Pro Compact bicykel, hematite
od 2 199 €
-19%
MOC 2 699 €
Výpredaj -22% BMC Teammachine SLR SIX bicykel, neónová červená/čierna
2 099 €
-22%
MOC 2 999 €
Novinka Giant TCR Advanced Pro 0 Di2 bicykel, ocean twilight/glare chrome
6 299 €
MOC 6 599 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
https://kosicednes.sk/spravy/aktualne-auto-zrazilo-cyklistu/
https://kosicednes.sk/spravy/video-pri-odbocovani-zrazil-cyklistu/
Čo sa týka alkoholu https://sita.sk/pod-vplyvom-alkoholu-nejazdia-len-soferi-aut-ale-aj-cyklisti-v-trnavskom-kraji-ich-vlani-prichytili-takmer-tisic/ Komu sa nechce čítať, tak na cestách v Trnavskom kraji za rok 2022 chytili 1886 osôb, z toho vodičov motorových vozidiel 902 a cyklistov 984. Takže môj známy opitý cyklista nebude raritka. A nechce sa mi veriť, že ľudia nepoznajú zo svojho okolia opitých cyklistov, hlavne na dedinách sa koľkokrát chodí do krčmy na biku.
Mimochodom k tej štatistike cyklisti vs vodiči na cestách a alkohol. Myslíš že je ich pomer 1:1? Asi nie. Ak budem veľmi optimistický, tak na 1 cyklistu bude koľko? Tak 1000 áut na ceste? Niekto má možno lepšiu štatistiku. Nie je potom trocha alarmujúci počet opitých cyklistov?
Nikde som nehovoril o tom, že zjazd z Prístavného mostu má by hlavná cesta. Len som poukázal na niečo také, ako je prednosť sprava. Nič komplikované, však na cestách máme bežne križovatky v tvare T alebo X. Prečo asi potom existujú nejaké pravidlá o tom, ako sa tade prechádza? Aby nedochádzalo k nehodám. Cyklisti požadujú infraštruktúru, ale aj tá bude mať križovatky. Takže asi by bolo fajn, aby boli nejaké pravidlá, ako sa tam správať. Či netreba?
scarinko: práve som mojou gramatikou zabil 21 chodcov, 91 cyklistov a 4 autobusy MHD plné ľudí... Lebo to je podstata problému, moja gramatika.
na druhej fotke je jedno miesto o ktorom som písal,tu ozaj nechceš aby ti niekto vyšiel spoza múra alebo to auto aby začalo cúvať, prešiel som si dnes na cesťáku tú "parádnu" cyklocestu,je pracovný deň doobeda takže prázdno, obiehal ma po ceste idúci cyklista cca 65 ročný,kým som ja "poskakoval" po tej cestičke,ten dedo mi za chvíľu zmizol z dohľadu...
Kaufland vyzerá takto:
Samostatná cyklotrasa nula bodov, cyklopriechod nikde, možná trasa vedie cez štyri priechody, z toho dva sú svetelne riadené (nie vždy zelená naraz) a dva nie.
Ak by sa spravila cyklotrasa "odnikiaľ nikam" hneď pri výstavbe Kauflandu, mohlo by to vyzerať nasledovne:
(Foto zo StreetView: https://goo.gl/maps/Cdd9DUHvRyxihetx8)
Teda plunulá cyklotrasa s jasnou prednosťou.
Takto bude pri výstavbe cyklotrasy potrebné celú križovatku prerobiť za prevádzky, čo je finančne aj technicky náročné.
Nemyslím si, že pri tomto úseku niekto tvrdil, že sa postavilo niečo pre cyklistov. Čisto sa len prejazd legalizoval a hlavne vôbec umožnil, lebo pred umiestnením stĺpikov sa na chodníku parkovalo a problém bol prejsť aj pešo.
Hoci podľa mňa takéto úseky, kde chýba poriadne napojenie na všetkých stranách, by sa nemali označovať spoločnou cestičkou, ale ako cestička pre chodcov + cyklisti voľno.
Podľa mňa si práve deti a dôchodcovia radšej vyberú aj nedokonalú trasu s touto bodovou závadou, ako jazdu priamo po Lamačskej. To však neznamená, že súčasné riešenie je dobré. Inak, pokiaľ viem, namiesto toho rozbitého zjazdu by mala pribudnúť rampa, príprava je v nejakej rannej fáze.
Napojí sa to čoskoro na pokračovanie pri Pri Mýte, akurát mi vyskočila vizualizácia na FB:
Na zvyšku ulice po Račianske mýto by sa cyklopruh zrejme nevošiel. Ale ak by si ho tam aj vyznačil, určite by sa hneď našiel niekto, kto by ti vyčítal, prečo končí pred križovatkou
Ber to tak, že v čase, keď cyklopruh vznikal, bol veľký boj, aby vôbec vznikol. Vtedy boli otázky, prečo vôbec robiť cyklopruhy či nejakú infraštruktúru pre cyklistov. Teraz, aj vďaka tomu, že tam ten pruh je, sú otázky, že prečo nepokračuje ďalej
Pri kaflande tie prechody su uplne bez problemov. Jazdi tam tak malo aut ze som tam snad nikdy ani nestal. Cervena je tam fakt vynimocne.
"Uz coskoro" budeme mat aj dialnicu do KE 😉
Deti a dochodcovia radsej pojdu cez zastavku na patronke ako sa vysypu na kamenoch na zjazde ktory usti na sukromne parkovisko uzavrete rampami 😉
Jasné, že tam priestor na vozovke je. Ale nie na usporiadanie 2 jazdné pruhy + cyklopruh, jedine 1 jazdný pruh + cyklopruh, čo znamená rušenie jazdných pruhov. To je rozdiel voči miestu pri zastávke, kde miesto na dva pruhy nebolo, ale cyklopruh bolo možné vytvoriť na inak nevyužiteľnom mieste vozovky. A aj voči tomu riešeniu bol odpor.
Veľa šťastia pri presadzovaní cyklopruhu až po Račianske mýto. Jednak pri schvaľovaní a tiež aká bude odozva verejnosti (v zmysle: sú to len čiary na ceste, nejde o bezpečné riešenie, končí pred križovatkou)
Dnes je určite iná situácia ako pred 10 rokmi, takže by sa zrejme ten cyklopruh podarilo vytvoriť. Ale bolo by to riešenie, ktoré by si kritizoval možno aj ty. Lepšie je samostatná cyklotrasa súbežne s vozovkou, ktorá sa projekčne pripravuje.
Jasné, fyzicky prejdeš, ale nie je to žiadna cyklotrasa. Takisto prejdeš v pohode po celej Račianskej, ak ti nevadí jazda po chodníkoch a cez priechody pre chodcov. Ale legálne to nie je. Navyše takéto nesprávne riešenia nepriamo učia cyklistov porušovať predpisy. Preto mi je divné, že ti chýbajú cyklotrasy, ale keď pomenujem miesto, kde tiež chýbajä, tak napíšeš, že vlastne nechýbajú
Čoskoro v tomto prípade znamená cca rok(?), výstavba budovy popri Račianskej prebieha, v rámci úprav okolia pribudne aj táto trasa.
Deti aj dôchodcov tam stretávam, rampy sa dajú obísť, nie je to plot. Keď sa niekto necíti na zjazd, tak bežne zíde tých pár metrov pešo, podobne do kopca. Zopakujem: má to ďaleko do ideálu, ale bolo by nezmyslom len kvôli jednému problémovému bodu nelegalizovať jazdu po susednom chodníku. Nikdy nebudeme mať všetko hneď a naraz. Ten rozbitý zjazd by tam bol aj ak by sa nelegalizoval pohyb po susednom chodníku a ľudia by ho aj tak používali.
Chces mi povedat ze zjazd po "trave" do priestoru sukromneho parkoviska je v sulade so vsetkymi predpismi? Sa zasmejem.
Tie dva pruhy na racianskej su tak siroke ze je podla mna uplne v pohode mozne z nich urobit 2+1 cyklo. Ak zoberieme rozmery z devinskej cesty tak urcite vojdu aj s rezervou.
Za krizovatkou na mytnej staci na bus pruh namalovat bike symbol tak ako inde(stefanikova, karadzicova, atd)
Vystavba na racianskej prebieha kolko uz? Ta cyklo hlupost pred urban je uz kolko rokov?
No a porovnavat vyjazd z parkoviska od kauflandu s krizovatkou Racianske myto je uz fakt hodne len clena cyklokoalicie ktoremu sa to hodi do prezentacie. Sa divim ze este nie je niekto z vas v parlamente, lebo to su take iste hluposti ako sa aj tam prezentuju.
Uz len taka zasadna vec ako je spojenie mestskych casti jednou suvislou neprerusovanou cestou pre cyklistov je utopia. Petrzalka-Raca je normalne pre deti a zacinajucich cyklistov celodnovka so stress faktorom.
Uz len taka banalita ako prejst z Pajstunskej na Kopciansku je pre amatera alebo dieta nemozne lebo to je mimoriadne nebezpecne pripadne moze obist celu petrzalku dokola.
Ale staci prejst 2km za hranicu a cyklisti maju infrastrukturu ako z inej galaxie. Nic nie je problem, opravy netrvaju mesiace ale dni/hodiny. Ale to je o pristupe, bud chcem alebo si potrebujem len promo robit a ucel/zmysluplnost je mi u pr....
Nehnevaj sa, ale tu máš chýb, že až moc.
Kde sa ti to hodí, píšeš o porušovaní predpisov a kde sa ti to nehodí, tak porušovanie neriešiš?
Podľa mňa je porušovanie predpisov porušovaním vždy. A zároveň je je prirodzenou ľudskou vlastnosťou, že ich ľudia vždy porušovať budú (ja osobne sa snažím ich porušovaniu vyhýbať). Preto potrebujeme (v prípade infraštruktúry) ju mať takú, aby minimalizovala porušovanie predpisov a ak aj nejaké nastane, tak aby minimalizovala negatívne následky z neho plynúce.
Vlastníkom priestoru zjazdu aj priľahlej časti parkoviska je Národná diaľničná spoločnosť. Tá je aj vlastníkom pozemkov, na ktorých je cestička pre chodcov a cyklistov na Lamačskej ceste, či samotných ciest na križovatke Patrónka. To veľmi súkromným pozemkom nazvať nemôžeme. Parkovisko ďalej je síce súkromné, ale cez tú parcelu prechádza každý, kto ide do podchodu. Vstup zakázaný nie je. Dokonca aj zastávka Patrónka je čiastočne na súkromnom pozemku. Podobne napríklad časť kruhového objazdu opodiaľ je súkromný pozemok. Denne zrejme chodíš po kope súkromných pozemkov bez toho, aby si o tom vedel.
A "tráva" je to naozaj v úvodzovkách, podľa katastra je parcela 3890/7 vedená ako zastavaná plocha a nádvorie.
Za krizovatkou na mytnej staci na bus pruh namalovat bike symbol tak ako inde(stefanikova, karadzicova, atd)
Šírka vozovky na Račianskej je cca 7 metrov, aké široké by mali byť jednotlivé pruhy? Na Devínskej ceste je len ochranný pruh, podobne ako na Pionierskej. Už na Pionierskej sa takéto riešenie nestretlo s nadšenými ohlasmi, už vidím, ako by to vyzeralo na frekventovanej Račianskej.
V každom prípade, toto táto debata neposunie nikam. Ak si myslíš, že by cyklopruh cez Račko bol prínosný, pošli podnet mestu, to vedie viac k cieľu.
Ak sa pýtaš na výstavbu cyklotrasy na Račianskej radiále mestom, tak tá ešte neprebieha vôbec
Kaufland sa do debaty nedostal porovnaním s Račianskym mýtom, ale v súvislosti s tým, či je systémové alebo nie budovať cyklotrasy spolu s prebiehajúcou výstavbou. Pozri pár strán späť.
Zvyšok odseku je na hranici osobných útokov a bez faktickej argumentačnej hodnoty
Súhlasím a práve preto mi nie je jasné, prečo sa ti nepáči, ak vznikajú aspoň nesúvislé časti, keďže keď sa nakoniec konečne začne stavať, bude stačiť dostavať menej. Takže to bude aj reálnejšie. Prípadne sa môže stať aj to, že cyklotrasu postavia po úsekoch developeru bez toho, aby mesto spravilo čo i len meter
Detto.
Stačí zájsť raz do Holandska a rakúska infraštruktúra bude navždy chabá, nedokonalá a o ničom