(CercleFinance.com) - Volkswagen today announced its first quarter results. Sales rose by 22% to E76bn, mainly due to a recovery in sales volumes in Europe and North America.
Meanwhile, operating profit increased by 35% to E7.1bn before valuation effects, mainly due to commodity hedging. Automotive net cash flow was E2.2bn at the end of Q1 2023.
BEV deliveries increased by 42% to 141,000 in Q1 (7% of total deliveries).
VW continues to benefit from strong demand, with an order backlog of 1.8 million vehicles in Western Europe alone, including 260,000 BEVs.
In 2023, it will continue to invest systematically in the digitalisation and electrification of the business, both in Europe and in global growth regions.
Copyright (c) 2023 CercleFinance.com. All rights reserved.
Tesla začala Q2 v EU najlepším prvým mesiacom v kvartáli v celej histórii
novinka: Giga Berlín tento týždeň konečne zahájila výrobu lacnejšieho Model Y RWD. Zdroje z továrne tvrdia že okrem LFP baterií od BYD použije už aj predny a zadný casting. To znamená že výrobné náklady budú nižšie ako majú modely 3 RWD v Šanghaji. Ešte nie je jasné či to zohľadnia aj v cene pre EU alebo si tým navýšia celkovú maržu.
V současnosti má DHL ve své flotile 30 000 elektrických aut. Stále to je ale jen zlomek, konkrétně asi osm procent. Do roku 2030 chce mít firma bezemisních 60% svých vozů.
"DHL se ale soustředí i na leteckou přepravu – německý logistický velikán už objednal 12 elektrických nákladních letadel.
Menšie lietadlá – používané na regionálne cestovanie alebo nákladnú dopravu – však môžu byť postavené na elektrický pohon a čoskoro budú medzi mnohými lietadlami, ktoré križujú oblohu. Dúfame, že do roku 2027 vytvorí 12 z týchto lietadiel budúcnosti jedinečnú sieť leteckých nákladných lietadiel s elektronickým nákladom lietajúcich pre DHL Express.
Aj parnu lokomotivu si na konci jej moralnej zivotnosti vedel kupit za cenu srotu. Tvoja predstava o tom, co by kolko malo stat je zhruba taka dolezita, ako ktora baba by ti mala dat.
Je vela aut ktore sa predavaju iba na firmu, ale domov to nikto nechce. To plati aj pri spalovakoch.
Cize skutocnu pravdu povie az statistika predajov zivnost vs sukromne osoby....
Pripomenulo mi to situáciu pred rokmi, keď jedna firma kupovala viacero áut a jeden predajca zrovna bol v práci. Vraj bol ocenený ako predajca roka zo všetkých pobočiek dealerskej siete. 😀 A vraj sa to už viackrát nezopakovalo.
Vidím tu podobnosť s nárazovým predajom ev a radostným poskakovanim pár ľudí..
No mozno sa budu predavat len elektroauta ale mozno v sidliskovom kombe s elektrocentralou .
Ale viac ma zaraza, ze si niekto z dostupnych zaujimavych elektromobilov vyberie zrovna produkt pochybnej kvality od Tesly.
asi to nebude taka pochybna kvalita lebo ty ludia tie peniaze za to realne zaplatili a určite si predtym spravili research trhu takže to ma daleko vačšiu vypovednu hodnotu
Ale viac ma zaraza, ze si niekto z dostupnych zaujimavych elektromobilov vyberie zrovna produkt pochybnej kvality od Tesly.
Čo presne myslíš tou „pochybnou kvalitou“? Ak tie všelijaké spasovania dielov, nerovnaké medzery a podobne, čo sa okolo Tesiel objavovali, tak OK. Asi má každý iný pohľad na to, čo znamená kvalitne postavené auto.
Mám k tomu jednu dobrú historku. Na Islande je jedna neustále rozbitá cesta, a kvôli miestnemu počasiu tak vyzerá dva týždne po každej sezónnej oprave. Volá sa Vatnsnesvegur, toto je ona:
Attachment:
fr_20190922_121240.max-1200x900[1].jpg
Obsluhuje len pár desiatok až nižšie stovky obyvateľov a turistov, takže sa dosť neoplatí urobiť ju asfaltovú. A miestni tade musia jazdiť každý deň, aj viackrát. Voziť decká do školy, nakupovať a podobne, takže tam najazdia rádovo desiatky kilometrov denne. Majú tam aj landcruisery alebo pickupy, ale ženským sa na tom zle jazdí, chcú civilnejšie a pohodlnejšie autá, problém je, že životnosť tých áut je dva-tri roky. Bavíme sa o slušných japonských a nemeckých značkách vrátane golfov, nemeckom etalóne kvalitného auta. Jednoducho sa rozpadnú, karoseria sa začne krútiť, dvere sa zle zatvárajú až sa zatvoriť ani nedajú, praskajú štrukturálne zvary, tlmiče vycestujú cez horné kotvenie a podobne. O tom, že sa tam všetko rozhrkoce ani nehovoriac, to sa v zásade dá čakať.
Len jediná bežná (neterénna) značka to vydržala viac - Tesla, miestni tam už kúpili tretiu, lebo im jednoducho funguje. To auto je skutočne postavené ako tank. Áno, na jednom z tých áut sú zle spasované dva-tri diely (kapota, zadné šľavé dvere a užneviemčo) - ale sú zle spasované od výroby a používaním sa to nemení. Na rozdiel od toho trebárs golfu, kde sa vodičove dvere jednoducho vytriasli a po neustálych opravách závesov sa horný nakoniec úplne vytrhol. A podobne, to nie je len jediný prípad - bežne sa začnú zle zatvárať zadné (piate) dvere už po pár mesiacoch, ako sa karoséria krúti.
Prvú Teslu tam kúpili niekedy okolo roku 2015, doteraz má len minimálne známky prevádzky po tej ceste - a v zásade ide výhradne iba o interiérové plasty, sedadlá a vysoké opotrebenie tlmičov, všetko z toho je pomerne očakávateľné. Mne to nepríde ako vizitka zle postaveného auta.
ano jednak zle spasovania dielov, recally na statisicov 2014–2021 Model S kvoli tomu, ze sa predna kapota mohla uvolnit ale aj rôzne design flaws ako https://youtu.be/hCv_Ha0oWjE. Co samozrejme len software updateom vyriesit nepojde. Ale ked to na Islande robi dobru sluzbu tak nech... uprimne (fakt bez srandy) im to prajem. Je to velmi sympaticka krajina a urcite sympaticki ludia.
kludne nech si teslu kupi kto uzna za vhodne. su to jeho prachy. aspon nejaky prehnany dopyt nepredrazi ine porovnatelne elektromobily. Ale teda odporucal by som zaujemcom robit lepsi reaserch, lebo to mi nejak nevychádza... copyrightfontech.startitup.sk fontech.startitup.sk
k tomu not eligible ranku, ano to skore bolo dopocitane pretoze:
„Napriek tomu, že nám Tesla nepovolila prieskum v 15 štátoch sa nám podarilo zhromaždiť dostatočne veľkú vzorku prieskumov od vlastníkov v ďalších 35 štátoch z ktorej sme následne vypočítali skóre automobilky.“, uviedol prezident automobilovej divízie J.D. Power, Doug Betts.
tolko k researchu a kvalite. a porovnavanie s nejakym vymyslenym etalonom e-Golf ci co. Kto preboha povazuje auto co sa predavalo za 30 tisic za nejaky etalon kvality? Jednak je to lacnak, postaveny na lacnej modularnej platforme koncernu a druhak porovnavat ho s 2x drahsimi autami je nezmysel.
ano prve modely S z Fremontu do nejakeho roku 2017-2018 mali vela chyb ale už by ste sa mali pohnut dalej. V tej dobe tesla vyrabala 20tis aut rocne. Dnes má postavane 3 supermoderne tovarne ktore vyrabaju uplne inak a nie 20k ale 2 mil áut ročne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
(CercleFinance.com) - Volkswagen today announced its first quarter results. Sales rose by 22% to E76bn, mainly due to a recovery in sales volumes in Europe and North America.
Meanwhile, operating profit increased by 35% to E7.1bn before valuation effects, mainly due to commodity hedging. Automotive net cash flow was E2.2bn at the end of Q1 2023.
BEV deliveries increased by 42% to 141,000 in Q1 (7% of total deliveries).
VW continues to benefit from strong demand, with an order backlog of 1.8 million vehicles in Western Europe alone, including 260,000 BEVs.
In 2023, it will continue to invest systematically in the digitalisation and electrification of the business, both in Europe and in global growth regions.
Copyright (c) 2023 CercleFinance.com. All rights reserved.
Okrem ineho, backlog stale 1.8m ako do 3. Marca
novinka: Giga Berlín tento týždeň konečne zahájila výrobu lacnejšieho Model Y RWD. Zdroje z továrne tvrdia že okrem LFP baterií od BYD použije už aj predny a zadný casting. To znamená že výrobné náklady budú nižšie ako majú modely 3 RWD v Šanghaji. Ešte nie je jasné či to zohľadnia aj v cene pre EU alebo si tým navýšia celkovú maržu.
"DHL se ale soustředí i na leteckou přepravu – německý logistický velikán už objednal 12 elektrických nákladních letadel.
Menšie lietadlá – používané na regionálne cestovanie alebo nákladnú dopravu – však môžu byť postavené na elektrický pohon a čoskoro budú medzi mnohými lietadlami, ktoré križujú oblohu. Dúfame, že do roku 2027 vytvorí 12 z týchto lietadiel budúcnosti jedinečnú sieť leteckých nákladných lietadiel s elektronickým nákladom lietajúcich pre DHL Express.
https://www.dhl.com/global-en/delivered/sustainability/electric-aircraft-sustainable-logistics.html
https://cc.cz/budoucnost-logistiky-je-zelena-dhl-koupilo-elektricka-letadla-k-udrzitelnosti-navadi-i-zakazniky/
To nie je rovnaká situácia, pretože je možné spalovak kúpiť podľa týchto požiadaviek...
btw odporučam pozerat na ceny TCO /Total Cost of Ownership/ rovnako ako to robia firmy. Nie len nakupné ceny.
A ano, ja si to myslim, nevidim dovod, preco nie (iste, katastrofických scenarov si viem vymysliet vela...)
Je vela aut ktore sa predavaju iba na firmu, ale domov to nikto nechce. To plati aj pri spalovakoch.
Cize skutocnu pravdu povie az statistika predajov zivnost vs sukromne osoby....
Ale viac ma zaraza, ze si niekto z dostupnych zaujimavych elektromobilov vyberie zrovna produkt pochybnej kvality od Tesly.
Vidím tu podobnosť s nárazovým predajom ev a radostným poskakovanim pár ľudí..
Ale viac ma zaraza, ze si niekto z dostupnych zaujimavych elektromobilov vyberie zrovna produkt pochybnej kvality od Tesly.
asi to nebude taka pochybna kvalita
Čo presne myslíš tou „pochybnou kvalitou“? Ak tie všelijaké spasovania dielov, nerovnaké medzery a podobne, čo sa okolo Tesiel objavovali, tak OK. Asi má každý iný pohľad na to, čo znamená kvalitne postavené auto.
Mám k tomu jednu dobrú historku. Na Islande je jedna neustále rozbitá cesta, a kvôli miestnemu počasiu tak vyzerá dva týždne po každej sezónnej oprave. Volá sa Vatnsnesvegur, toto je ona:
Obsluhuje len pár desiatok až nižšie stovky obyvateľov a turistov, takže sa dosť neoplatí urobiť ju asfaltovú. A miestni tade musia jazdiť každý deň, aj viackrát. Voziť decká do školy, nakupovať a podobne, takže tam najazdia rádovo desiatky kilometrov denne. Majú tam aj landcruisery alebo pickupy, ale ženským sa na tom zle jazdí, chcú civilnejšie a pohodlnejšie autá, problém je, že životnosť tých áut je dva-tri roky. Bavíme sa o slušných japonských a nemeckých značkách vrátane golfov, nemeckom etalóne kvalitného auta. Jednoducho sa rozpadnú, karoseria sa začne krútiť, dvere sa zle zatvárajú až sa zatvoriť ani nedajú, praskajú štrukturálne zvary, tlmiče vycestujú cez horné kotvenie a podobne. O tom, že sa tam všetko rozhrkoce ani nehovoriac, to sa v zásade dá čakať.
Len jediná bežná (neterénna) značka to vydržala viac - Tesla, miestni tam už kúpili tretiu, lebo im jednoducho funguje. To auto je skutočne postavené ako tank. Áno, na jednom z tých áut sú zle spasované dva-tri diely (kapota, zadné šľavé dvere a užneviemčo) - ale sú zle spasované od výroby a používaním sa to nemení. Na rozdiel od toho trebárs golfu, kde sa vodičove dvere jednoducho vytriasli a po neustálych opravách závesov sa horný nakoniec úplne vytrhol. A podobne, to nie je len jediný prípad - bežne sa začnú zle zatvárať zadné (piate) dvere už po pár mesiacoch, ako sa karoséria krúti.
Prvú Teslu tam kúpili niekedy okolo roku 2015, doteraz má len minimálne známky prevádzky po tej ceste - a v zásade ide výhradne iba o interiérové plasty, sedadlá a vysoké opotrebenie tlmičov, všetko z toho je pomerne očakávateľné. Mne to nepríde ako vizitka zle postaveného auta.
kludne nech si teslu kupi kto uzna za vhodne. su to jeho prachy. aspon nejaky prehnany dopyt nepredrazi ine porovnatelne elektromobily. Ale teda odporucal by som zaujemcom robit lepsi reaserch, lebo to mi nejak nevychádza...
k tomu not eligible ranku, ano to skore bolo dopocitane pretoze:
„Napriek tomu, že nám Tesla nepovolila prieskum v 15 štátoch sa nám podarilo zhromaždiť dostatočne veľkú vzorku prieskumov od vlastníkov v ďalších 35 štátoch z ktorej sme následne vypočítali skóre automobilky.“, uviedol prezident automobilovej divízie J.D. Power, Doug Betts.
tolko k researchu a kvalite. a porovnavanie s nejakym vymyslenym etalonom e-Golf ci co. Kto preboha povazuje auto co sa predavalo za 30 tisic za nejaky etalon kvality? Jednak je to lacnak, postaveny na lacnej modularnej platforme koncernu a druhak porovnavat ho s 2x drahsimi autami je nezmysel.
Na tamtu cestu je podla mna ideal nejake pasove vozidlo