Len taký detail keď pri malom servise som dal drahší full synthetic motul, tá strunova hovno vidla má lepší chod.
28.05.2023 - 12:10:56
00
Ahojte, chcel by som sa spytat na lockout tlmica rockshox deluxe. Vypada to ako vyskocena alebo zlomena strunka lockoutu. Viete mi odporucit nejaky seriozny servis v BA? Resp, myslite ze sa do toho da pustit aj doma. Doma robim vsetko okrem vydlic a tlmicov, to mam respekt :)
Dakujem.
28.05.2023 - 12:41:48
00
Branomelis, čo si tým prosím Ťa myslel, že pri nemainstream vidliach tá kalibrácia a súososť nevá taký význam?
Si tým myslel práve nejaké drahé kúsky, či naopak drhnúce lacáky vidlice?
28.05.2023 - 12:46:00
00
Ondrejst
Myslel som tým, že na základnom vrcholovom spektre FOX a RS , keď aj urobíš kalibráciu púzdier a súososti, tak stále tam máš neporiešenú pružiacu a tlmiacu časť, ktorá je továrensky naozaj nastavená skôr na ťažkých jazdcov, alebo riadne palby dolu kopcom. Keď máš zlý deň a nechce sa ti na tú vidlu silou tlačiť každý cm trailu, tak ideš dolu ako na zbíjačke. Jednoducho máš vo vidle nejaký tlak, ktorý je buď vysoký a vidla drží, alebo moc nízky a je komfort, ale všetky skoky ideš doraz.....Na nekomerčnom spektre vidlíc máš už iné vychytávky, takže aj bez kalibrácie púzdier - dokonca s drhnúcimi púzdrami máš lepší pocit z jazdy. Máš tam aspoň 2 rozdielne tlaky v dráhe zdvihu plus napríklad hydraulický doraz vo finálnych 20mm.
28.05.2023 - 13:08:25
02
Dik za vysvetlenie ako si to myslel.
Hej, bohužiaľ aj drahú vidlu keď chceš mať fajn aj na trail aj tvrdšie lajny tak ju musíš potuniť. Alebo ísť hneď do manitou :) aj keď tam som čítal že zrovna jemnä citlivosť nebola bohvie čo. Tam by tie púzdra poriešiť asi pomohlo ku fajn vidličke za fajn peniaz.
Do foxy musíš dať aspoň luftkappe a penové tokeny aby to bralo aj jemne a tvrdšie na pohodu.
28.05.2023 - 14:40:55
00
Ja inak s tou Manitou mám len kopu problémov. Kúpil som uloženku zo začiatku produkcie, takže všetko s čím má Mezzer problémy je na mojej ako z čítanky :) Vnútorné nohy so stĺpikom som dokonca vyriešil na reklamáciu, ale praská mi to po 2 mesiacoch opäť. Len neviem či náhodou to teraz nemá súvis s druhou mega vadou a tou sú voľné púzdra, že či to nepraská skôr v nich. Neviem už ako to poriešim. Možno to pošlem do Finale niekedy k Rulezmanovi na výmenu púzdier a celkový repas. Preto tvrdím o týchto vidlách, že sú o kus lepšie od všeobecne rozšírených, lebo napriek týmto chybám tá vidla ide omnoho krajšie a univerzálne na väčšine tratí bez potreby veľkého nastavovania. Úvodná citlivosť je špičková a veľké nárazy pohltí hydraulický doraz. Foxku 36 mám tiež prerobenú na 2 pozitívne komory, ale nemá to tak pekný chod. Napriek tomu, že vo vrchnej komore mám takmer 2 násobok tlaku hlavnej komory, na rovnakých skokoch ako Manitou ma na Foxke delia od dorazu už len milimetre.
28.05.2023 - 17:48:26
01
Ja som mal konecne moznost poriadne vyskusat novy mezzer a je to topka. Oproti seriovej lyrik RC2.1 je to uplne inde. Citlivost na male aj velke nerovnosti vo velkej rychlosti je super. Sutre v rychlosti to pobere ako nic a jazdi pekne vysoko, zbytocne sa nezanara. Treba mat ale dobry kus s dobrymi puzdrami alebo spravit burnishing. Ja som si trocha zjemnil kompresiu a odstranil nejake male vyrobne nedostatky a chodi to luxusne. Rebound som zatial jazdil uplne otvoreny co je nezvycajne ale pri mojej vahe tak fungovala super.

Vyrobe pred koncom roka 2021 sa treba pri kupe pre istotu vyhnut, a vidlu treba aj novu komplet rozobrat a skontrolovat ci je vsetko ako ma byt a ci je poriadne premazana. Casto sa stava ze kontrola kvality u manitou zaostava.

Praskanie CSU je velky problem ako aj u ostatnych znaciek, niektori ludia jazdia aj sieste CSU na reklamaciu a stale dokola. Da sa to vyriesit aj vylisovanim noh/stlpika, vycistenim a zlisovanim s loctite, robi to napriklad asasin a jcsuspenison v cz.
Rulezman bere za RRT cca 700€ ale jeho uprava by mala byt dost dobra. Je aj manik v nemecku co tie vidly upravuje o dost lacnejsie (burnishing, lestenie vzduchovej komory, ine tesnenia atd.) ale musel by som hladat kto nepamatam uz.
28.05.2023 - 20:39:12
03
Je to tak ako píšeš. Tie dojmy sú zhruba také. A samozrejme nastavenie sa dá robiť podľa aktuálneho jazdného štýlu. Ak treba poddajnú vidlu, tak sa dá znížiť tlak s výhodou, že vidla sa napriek tomu nebude nejako extra prepadávať, lebo vrch necháš nafúkaný viac. Aj nastavenie kompresie funguje nejako tak účinnejšie a s výraznou zmenou správania vidly.
Len tie vôle sú nedobré, ale cítiť to len bez zaťaženia, keď zabrzdím a hýbem s bikom - vidno ako to tancuje v hornom gufere. Keď na to sadnem, tak už vidla ide pekne.
Ja by som nepotreboval ani komplet Rulezmanovu úpravu RRT, ale musím sa ho opýtať či vie reálne púzdra aj vymeniť za nejaké čo sa mi nevytlčú za mesiac jazdenia. Ja napríklad čo som pozeral, tak 37mm púzdra pre Mezzer sa nedajú nikde reálne zohnať.
Na toho Nemca je v partii kontakt, lebo kamarát tam nedávno dával svoj Mezzer robiť. On má síce málo jazdenú, ale novšiu ako ja a po úprave má tá vidla omnoho lepší chod ako moja. Stálo to niečo cez 200 eur - úprava púzdier, leštenie nôh, servis tlmiacej patróny, quad ring sme menili už sami.
28.05.2023 - 21:14:20
00
Ak to mas este v zaruke daj reklamovat. Mali by ti dat nove spodne nohy. Puzdra skus zohnat priamo cez hayes ale ak mas ovalne sedla tak po vymene to budes mat zachvilu znova zle.
29.05.2023 - 12:09:16
00
V záruke to nie je asi. Tá vidla je - teda bola úplne nová, ale rok výroby 2019 niekde zo skladu, takže aktuálne má 4 roky. Napriek tomu mi cez Hayes podporu urobili výnimku a vnútorné nohy vymenili. Ale ten zbytok už by bol z mojej strany drzosť reklamovať, tak hľadám nejaké iné možnosti. Keďže tú vidlu mám len od decembra a z toho mesiac bola na garancii, tak neviem ako by sa tie sedlá vymačkali do oválu, ale môže byť aj to alternatíva. Premýšľam aj nad alternatívou kúpiť úplne novú vidlu a túto nechať len tak do zálohy. Ale keby som vedel, že niekto vie na tom urobiť prestavbu a výmenu tých chybných častí, tak idem aj do takej alternatívy. Výmenu Quadringu som si urobil sám, zaleštenie nôh som si urobil sám, len tie púzdra neurobím - nemám diel ani náradie - náradie by vyrobil aj chalanisko čo tu vyššie spomínal, že to vie vyrobiť, len diely sú problém a nulové skúsenosti.
29.05.2023 - 12:39:57
00
Sedla ak su ovalne tak z vyroby.

Ako a cim si lestil nohy? Iba z vonku? Aj si tam citil nejake zlepsenie?
Tiez som nad tym spekuloval ale nerad by som si pokazil vidlu. Teoria je ze ked je povrch az moc hladky koeficient trenia sa potom zase zvysuje.
29.05.2023 - 13:33:09
00
Len z vonku som čiernu anodizáciu mierne preleštil dostupným prípravkom čo mám doma. Originál to leštia nejakou zmesou, ktorú si doma namiešaš - čo sa používa na leštenie skla alebo niečo také - tuším oxid ceričitý.. Zlepšenie po mojom leštení som necítil - zlepšil sa vzhľad a nohy sú zrkadlovo lesklé :)vidlica chodí dobre skôr práve kvôli vzduchovému systému a skôr by som uvítal keby púzdra boli tesnejšie. Napríklad čo mám RS Pike, tak tá ide bez akejkoľvek vôle a keď by som ich obidve dal na nulový tlak, tak jej chod sa mi páči viac ako Mezzer. Ale keď ju nafúkaš na potrebných 85PSI tak je to len pomocné dopružovátko - ak prestaneš pracovať a tlačiť na ňu, tak bike len odskakuje a nepruží. S Mezzerom keď som už unavený a idem na biku ako socha, tak tá vidla aj tak zobe nerovnosti.
29.05.2023 - 14:34:47
01
Ano robia to prave s oxidom cericitym.
29.05.2023 - 15:21:12
00
to vymedzenie vole pri praci riesila olejova otvorena patrona,ale to je polkila naviac :tmi: :D
29.05.2023 - 15:46:40
00
Myslíš nejakú otvorenú olejovú náplň v oboch nohách? že tú vôľu akoby dotesnil olejový film...lebo otvorená olejová tlmiaca patróna ako má FOX napríklad mi aktuálne nejako extra nechýba. 🙄🙄
29.05.2023 - 16:28:50
00
keyboard_arrow_up