Mam dilemu ohladom vyberu velkosti ramu.
Teraz odhliadnuc od dalsich vlastnosti ramu, ktory z gravel variantov by ste vybrali pri vyske 176cm ?
Momentalne mam 10mm spacer pod predstavcom a sedlovka (zasuvatelna cast) trci cca 10,5cm z ramu.
Príloha:
Porovnanie Geo.jpg
Porovnanie Geo.jpg 138.68 KiB thumb_up0thumb_down

12.06.2023 - 11:31:35
00
vyber si podľa farby :)
12.06.2023 - 11:34:22
01
Ta patri k tym dalsim vlastnostiam ramu.
A oba ju maju podla mna peknu :-D
12.06.2023 - 11:37:52
00
Robis dramu s nazvami…
Kazdopadne M, mam rovnaku vysku a rovnaky problem s kratkymi nohami, na cestakoch s 520mm ST mam sedlovku vysunutu 13-14cm… Tiez ma to laka ist do S, kde nebyva velky rozdiel v reachu, ale v stacku uz hej vdaka nizkej hlave.

Apropo, male porovnanie dusi pri uzivani bezdusi :-) (ako rezerva, rozmer 700x30/47)
Tubolito cx 63g/~22€
Conti Tour light 105g/~7€
Conti Tour all 155g za ~5€
Tubolito voci light dusi az taky rozdiel vo velkosti neni, dokonca light dusa je uzsia a da sa mozno este viac zmacknut a napratat, rozdiel hmotnosti pocitovo markantny. Vyhralo samozrejme tubolito, vdaka vyssej deklarovanej odolnosti ked by uz prislo na pouzitie. Aj tak neviem ci by sa mi s tym chcelo sr*t a byt kdesi cely od mlieka, to radsej pockam na odvoz :lol: Ale nikdy nevies...

Prílohy:

IMG_2917.jpeg
IMG_2917.jpeg 181.71 KiB thumb_up1thumb_down

IMG_2918.jpeg
IMG_2918.jpeg 134.59 KiB thumb_up1thumb_down

14.06.2023 - 09:41:30
01
Nazvy som vynechal zamerne, aby sa ludia sustredili len na samotne cisla a nezacali vyzdvihovat ine vlastnosti ramu alebo argumentovat niecim inym (napr. cenou).

Tak nie vzdy byva ten skok v stacku velky. Napr. Author Ronin velkost 50 ( v tabulke nie je ), ma stack ako moj predosly cestak Rose PRO SL (velkost 55) . Author Ronin velkosti 52 zas priblizne ako sucasny cestak. Rozdiel v reache je zanedbatelny.

Zatial som nakloneny skor k Roninovi nakolko ten druhy ram je podstatne drahsi . Este vyriesit dilemu ci mensi agilnejsi ram, alebo vacsi, s priestorom pre ramovu tasku.
14.06.2023 - 10:27:01
00
Jaiub napísal:
Aj tak neviem ci by sa mi s tym chcelo sr*t a byt kdesi cely od mlieka, to radsej pockam na odvoz :lol: Ale nikdy nevies...

Ja vozim par latexovych rukavic, take tie klasicke ako u doktora.
14.06.2023 - 10:33:21
00
Hej tie som tam uz pribalil, taktiez utrzok papierovej utierky :lol: V podstate som sa nechal inspirovat recenziou pri tejto kapsicke. Okrem toho ze uz to ma 400g tak neviem ako to tam napchal, ja s tym bojujem a to tam este nemam tu ihlu s knotmi :^) A teda pridam aj tie podsedlovky, do tej povodnej micro caddy M aj ked sa javi vacsia bez sance...

    Prílohy:

    IMG_2932.jpeg
    IMG_2932.jpeg 414.25 KiB thumb_up0thumb_down

    IMG_2933.jpeg
    IMG_2933.jpeg 369.23 KiB thumb_up0thumb_down

    IMG_2935.jpeg
    IMG_2935.jpeg 310.32 KiB thumb_up0thumb_down

    14.06.2023 - 11:05:45
    00
    No v terene ked nieco odtial vytiahnes, uz to naspat nedas :D . Minule som si dal CO2 radsej naspat do dresu, ako 10 minut maturovat, ako zavriet zips.
    14.06.2023 - 11:15:14
    00
    Odkedy som začal voziť gravel inzert do pneu Pathfinder PRO 37-622, tak som prestal sledovať, čo vlastne zo sebou v servisnej kapsicke vozim. Pneu už ma v kapsicke len moja, ja mám pumpu a univerzálny kľúč. Skúsil som aj tlak pod jeden bar a išlo to (82+14kg). Kľudná jazda aj bez vzduchu. Som zvedavý na vydrž tej peny v mlieku, ale konečne mám dobrý pocit, že som pre ochranu ráfikov urobil maximum ?
    14.06.2023 - 11:48:53
    00
    Ahojte,
    premýšlam nad insertami na gravel bike do plášťov Pirelli Cinturato https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/gravel-a-cyklokros/pirelli-cinturato-gravel-h-700x45c-tlr-classic-plast-kevlar.html
    S plášťmi som 100% spokojný, sú rýchle, pohodlné, na svoj rýchly vzor majú dobrý grip. Akurát sekám predný ráfik aj na zdanlivo neškodných kameňoch a koreňoch na lesných/poľných cestách. V drsnejšom teréne to je utrpenie, aj pri 2 bar musím ísť zbytočne opatrne a pomaly. Väčší tlak ráfik/plášť nezvládajú začne mi to sfukovať.

    Prešiel som snáď celú tému insertov, kde väčšinou písali enduristi a gravity jazdci, a dočítal som sa mnoho protinázorov.

    Aké máte skúsenosti s insertami na gravel? Nespomalujú vás na asfalte?

    Z gravel biku chcem vyťažiť maximum aj v náročnejšom "negravelovom" teréne, čiže inserty mi pripadajú ako najrozumnejší upgrade na gravel bike. Len sa bojím, že bike stratí rýchlosť na pevnom povrchu.

    Ďakujem
    14.06.2023 - 12:50:55
    00
    MrKoubak Moje inserty Anaconda majú hmostnosť okolo 25g/kus, takže váhovo zmenu nezistíš. Jazdil som s dušami, latexovými dušami, bez duše a teraz s insertami. Pocitovo najväčší rozdiel bol prechod na bezduše. Nebolo to o rýchlosti ale o pohodlí, obrovský nárast. Rýchlosť som si neuvedomoval, ale časy začali byť lepšie. Inserty sú viac o pocitovej istote. Ja som mal svoje inzerty ešte vložené aj v Tufo Thundero 40-622 a bolo to ok, pre tvoje 45 to už bude na zváženie podľa vnútornej šírky ráfika (možno bude potrebný aj väčší mtb rozmer)
    14.06.2023 - 13:25:36
    10
    Truhlik50plus čauko aké si mal s thundero? Tiež nad tým uvažujem
    14.06.2023 - 14:24:51
    00
    Martin024 Na Focuse mám stále 40-622 Thundero, manželka na Marin-e 40-622 Speedero...obidva bez duše. Insert v nom bol na skúšku, ale mal som len jeden pár, tak išiel do Pathfinder Pro 37-622
    14.06.2023 - 14:32:02
    01
    Jaiub napísal:
    Robis dramu s nazvami…

    Apropo, male porovnanie dusi pri uzivani bezdusi :-) (ako rezerva, rozmer 700x30/47)
    Tubolito cx 63g/~22€
    Conti Tour light 105g/~7€
    Conti Tour all 155g za ~5€
    Tubolito voci light dusi az taky rozdiel vo velkosti neni, dokonca light dusa je uzsia a da sa mozno este viac zmacknut a napratat, rozdiel hmotnosti pocitovo markantny. Vyhralo samozrejme tubolito, vdaka vyssej deklarovanej odolnosti ked by uz prislo na pouzitie. Aj tak neviem ci by sa mi s tym chcelo sr*t a byt kdesi cely od mlieka, to radsej pockam na odvoz :lol: Ale nikdy nevies...


    ja som nad bezdusakmi davno polamal palicu a tiez jazdim Tubolito CX/Gravel (700x47-55g) uz vyse roka (4 kusky/2 sety kolies).. co ma ale posledne tyzdne ozaj zacalo sr*t je to, ze mi dve duse zacali prepustat pri spoji medzi dusou a ventilom (praskliny po celom obvode).. Nemyslim, ze tam mohla vzniknut nejaka vacsia vola, kedze karbonove rafy su vysoke 44mm a na dusi je SV60 a alu su tiez primerane vyske (ventil/vyska rafika) a doteraz s tym nebol ziadny problem (okrem opravy 1 defektu). Preto by ma zaujimalo, ci ma niekto podobne skusenosti s tubolito. Posledne som to skusil zalepit dokupenou zaplatou s malou dierkou uprostred, pretiahnutou cez ventil a zaliatou poriadnou davkou lepidla z oboch stran, ale tubolito prepusta dalej.. ma niekto z vas podobnu skusenost?
    14.06.2023 - 21:28:29
    00
    Hack3r napísal:
    ...fyziologicky cim uzsie, tym viac ti ruky resp ramena obmedzuju roztahovanie hrudneho kosa a tym padom sa o nieco znizuje kapacita pluc.

    Vratim sa k tejto poznamke... nie je to len pomerne rozsireny mytus...? Pretoze casovkari a aj halovi cyklisti jazdia bez vynimky uzku aero pozici a nakladaju teda tomu riadne bez nejakeho dopadu na kapacitu pluc. Fyziologicky sa hrudny kos roztahuje rovnako s rukami nasiroko ci nauzko. Dokonca aj s prekrizenymi rukami na hrudi vies dychat rovnako intenzivne.
    15.06.2023 - 07:37:32
    03
    keyboard_arrow_up