quasimoto
Založený: 10.03.2021
Príspevky: 415
Neboli tu viacere clanky uz o tom, ze VW kvoli nizkemu dopytu obmedzuje vyrobu vo fabrikach vyrabajucich EV v Nemecku?
V Cine to ide tiez dolu vodou, dlhodobo bol VW cislo 1 s podielom ca 20%, teraz je uz cislo 2 s podielom ca 10-11%.
Podiel EV v Cine je uz vyse 20%, avsak VW z celkoveho poctu preda len ca 5% EV, co mu zabezpecuje ca 2,5% podiel na EV trhu v Cine (v top10 medzi EV je mimo cinskych znaciek len Tesla a VW).
Podla prognoz sa ocakava v 2030 narast podielu EV v Cine ku 90%... Cize tie 2 miliony spalovakov, co tam preda VW (cisto znacka, nie koncern) su dost ohrozene.
Aj v tej tlacovke sa pise o naraste mimo Ciny, udajne strategicke posilnenie je len nadviazanie a prehlbene spoluprace s cinskymi vyrobcami... je to sprava pre akcionarov, samozrejme, ze v takychto spravach sa firmy snazia vykreslit veci pozitivne....
A celkovo stale plati, ze sa tam hovori o deliveries, teda dodavkach, co su castokrat objednavky este z roku 2022.
Pokles dopytu sa prejavi vzdy oneskorene, ale aj v tlacovke hovoria o korekcii celkoveho objemu za koncern o pol miliona aut oproti prognoze napriek tomu, ze dodavatelske retazce a vyroba konecne funguju viacmenej OK oproti predoslym rokom.