Zial par jednotlivcov, ktori robia nadpracu to nezachrani. O dejepise radsej pomlcim, no v osnovach uplne absentuju:
- kriticke myslenie, citanie s porozumenim, schopnost diskutovat na rozne temy (retorika a argumentacia), filozofia a svetonazory, zaklady ekonomickeho myslenia a hospodarenie, financna gramotnost atd atd. To, ze sa niekde okrajovo vyskytnu popri memorovani kravin je absolutne nedostacujuce v rozsahu, o ktorom pisem.
Napr. take chapanie suvislosti mozem zacat tym, ze spojim prirodovedne smery do jedneho predmetu, nemozem ucit zvlast matiku, fyziku a ekonomiu, chemiu, biologiu a vlastivedu. Uz na prvom stupni cloviecik pochopi, ze vsetko so vsetkym suvisi, dalej je jednoduchsie aplikovat prepojenia v inych smeroch v daslom stupni.
Prave skola ma doplnit chybajuce vedomosti z rodiny, ved v skole
dieta travi xkrat viac casu ako s rodinou (ak opomeniem dobu spanku). A neteoretizujem, vychadzam z vlastnej skusenosti porovnania skolstva tu a vonku.