Gusto0 na lahke kartony sa vykašli. Čo ušetríš na ráfoch, dobehneš na insertoch, aby si to nerozflákal. Buď vyber poriadne "Enduro lamination" karbonove rafy a budeš mať tuhé odolné kolesá, alebo si ušetri peniaze a hoď tam nejaké lepšie hliníkáče (DT,Newmen apod.)
PS: hovorím to ako majiteľ ľahkých karbonóvých kolies
08.08.2023 - 08:13:45
06
zihadlo 5 napísal:
Oravske blato z bridlice


mam to rovnako po 2,5 roku na mondrakeri, teleskopku cistim a mazem po kazdom vyjazde.

zatial to na chod onoff nema vplyv, aj ked ta farba zamrzi.....
08.08.2023 - 09:09:51
01
bimjeam lahke hlinikace praskaju. s insertami sa mi veru babrat nechce. no lahsie kolesa by som prijal - ale tak okolo 1.6kg - nie zase daky ultralite papier. jednoznacne 30mm vnutornu sirku. DT XM481 maju 490g a lahsi 30mm asi ani nerobia. bud zostanem stym co mam alebo to vidim jedine na daky odolnejsi karbon ako si pisal.
08.08.2023 - 09:11:51
00
On sa pravdepodobne informoval na normálne vážiace karbónové kolesá a nie ľahké karbónové kolesá, na to čo jazdí. Normálny karbónový ráfik s hmotnosťou okolo 350g-400g určite vydrží viac ako stredne odolný hliníkový ráfik s hmotnosťou okolo 500 a viac g. Hliník pri zlom doskočení okamžite dostane takmer neviditeľnú deformáciu, ktorá sa potom následným jazdením rýchlo rozšíri do trhliny. To poškodenie hliníkového ráfiku čo tu dával by priemerný karbón dal pravdepodobne bez ujmy, pre istotu by som ale vzadu nosil ľahký insert a potom by sa dalo ísť aj na ľahší karbón ako 350g, ale pod 300 by som nešiel.
PS: hovorím to ako majiteľ rôzne ťažkých karbónových kolies
08.08.2023 - 09:16:18
02
branomelis napísal:
To poškodenie hliníkového ráfiku čo tu dával by priemerný karbón dal pravdepodobne bez ujmy, pre istotu by som ale vzadu nosil ľahký insert a potom by sa dalo ísť aj na ľahší karbón ako 350g, ale pod 300 by som nešiel.

Tazko zhodnotit ci by to karbonovy prezil ci nie, ale s cim rozhodne suhlasit nebudem je lahky insert+ rafik pod 350g. Gusto jazdi bikepacking, zvazuje pevnu vidlu, musi to znasat vacsiu nosnost, tvrdsie narazy, skratka vyssia odolnost s rezervou...
Rozhodne by som sa pozeral po 400-440g rafikoch, aj na takych sa daju vypliest kolesa s hmotnostou ako uvazuje 1,5-1,6kg a cenou do litra/na 350tkach.
PS: hovorim ako viacnasobny destrukter lahkych karbonovych kolies, aj s lahkym insertom :lol:
08.08.2023 - 10:11:12
00
Taketo nieco? Som na nich nedavno pozeral, celkom dobry cenovy pomer, na DT350 nabojoch to vychadza na cca 1600g:

https://www.carl-z.de/produkt/smci30gsl/

Preklad:
Naše enduro kolesá do hmotnosti systému 125 kg. Dokonalé koleso na každodenné jazdenie pre tých z vás, ktorí deň začínajú na prírodných trailoch a končia ho v bikeparku. Ak skáčete vysoko v parku alebo nemôžete nájsť čiaru pri rýchlosti z kopca, vezmite si náš SMCi30G. Enduro plus popisuje účel tohto fantasticky krásneho kolesa. Záver je noblesný. S DT240EXP a DT Comp Race má táto sada iba 1500 g. Ak to chcete ľahšie, vezmite Pillar Wing20 a náboje non+ a získajte 1390 gr. jedna veta pre takmer každý prípad. Ak však vážite menej ako 60kg, s touto sadou môžete posúvať svoje limity aj v bikeparku.
08.08.2023 - 10:24:04
00
pozrel som si to miesto, lebo nevidel som trcat ziaden suter ktory by som mohol trafit.
v makkom pieskovom podklade bol hranaty suter asi ako dlazobna kocka - musel som nan nabehnut prednym kolesom ktore ho nadvihlo v tom makkom piesku a zadne islo rovno don. chytit som ho musel krajom kolesa - preto to prevalenie dnu bolo take velke (akoby naraz z boku, bolo to v zakrute a mal som trosku naklopene) - keby ho chytim na priamo prezije aj xm481. ta rana nebola na pocit nejak silna. pamatam aj horsie a xm481 sa ani nepohla. preto som aj pisal - zalezi ako ten kamen chytis a aky ma tvar. a ten chalan s karbonovymi rafkami par stran dozadu nemusel ist vobec extra rychlo a mohol ich znicit. v tomto pripade si myslim ze by tiez karbon posiel.

inzert by na karbon chcelo - ale sposobi dalsie problemy - co ked niekde rozrezes gumu a mas to domov daleko, alebo dokonca viac dni - ako imro na transalpe. zahodis ho do krikov? nosit ho na pleciach cely den-dva isto nebudem. bez inzertu vylejes mlieko, podlepis plast zaplatou, das dusu a ides dalej kym nepichnes. v podstate minimalne raz za rok toto absolvujem. plaste rezem na bordeli na cestach (polne/lesne), sekam minimalne.
ako sa knotuju plaste s inzertom? ja ho zatlacim vzdy dost do vnutra - predpokladam ze pri diere na bocnici bude inzert zavadzat. nevytlaci inzert knot von?
08.08.2023 - 12:50:47
00
Jazdím vacsinu kolies s insertom v poslednom čase len vzadu..., Gusto minimálne do zadného by som na HT určite dal, knotuje sa to rovnako ako bez insertu. Vozím ružové Pepis, tu strednu veľkosť a nič mi na tom nevadí. Zatiaľ som vždy presekol patku plášta len na kolese bez insertu a to sa veľmi zle knotuje ta patka. ked som menil plášte zadné inserty boli pekne dosekane a plašte nič ani dierka. Kolesá mám aj karbonové aj hlinikove a bohužiaľ musím povedať, že sám neviem čo je lepšie. Karbonové asi trochu lepšie idú do kopca a po rovine, ale jak je to tvrde tak to zle tlmi. Take WTB rafky i30 alebo i29 su dole kopcom parada jak to sedí a má to grip... A tie karbony drnčia a odskakuju o kus viac a chcú fakt pohodlne plášte aby sa to kompenzovalo. Skúšal som aj menej napnuté špice, ale to zas bolo v zákrutách divné dosť a komfort pri karbonoch aj tak nebol taký ako pri hliniku. taká kombinácia Tufo a karbonocý ráfik to skáče ako basketbalka... Tie DT swiss rafky čo ti tu radia maju dobrý pomer pohodlie a tuhosť išiel by som do nich, mám ich aj na graveli a neviem či chcem na gravel karbony.... Hlinikove som už rozbil dva rafiky. - jeden WTB i35 (popraskali okolo niplov) a jeden kellys na kameni a oba bez insertov boli :) karbony som ešte nerozbil :-)
08.08.2023 - 15:55:26
03
dakujem - mam rad ked niekto napise taketo vlastne postrehy. mne je jasne ze ten karbon nebude len sama vyhoda. ja sa mozno na to aj tak nakoniec vykaslem a za tie prachy kupim radsej lacny gravel alebo novu chladnicku :-D

tufo suhlasim - preto su tak odolne pri vahe 650g. lebo je to akasi tvrda, neroztazna guma. teraz som mal na jednu jazdu naspat ikon 2.35" 3C a pri rovnakom tlaku ovela pohodlnejsie (sirka plastov je rovnaka). su pruznejsie - bolo to vidiet aj pri nahadzovani na ten krivy rafik kde sa tufo nedokazalo prisposobit, maxxis som nahodil pumpou.
lenze aj tu vahu maxxisu bolo dobre citit :-)
08.08.2023 - 20:16:44
01
Nahod Minion DHF/DHR uvidis ten rozdiel v tlmeni :D
08.08.2023 - 20:35:35
03
tak moja skusenost je uplne opacna, Tufo XC14 na XRC1501 som nahodil bez problemov pumpou a vozil 2 mesiace bez tmelu. na striedacku vozim este druhy set kolies X1700 s obutim Schwalbe NobbyNic 2.4 + RacingRalph 2.35 a tlaky sa na oboch daju jazdit podobne pricom tie Tufa su pohodlnejsie...
08.08.2023 - 20:47:21
00
dnes som nahadzoval nove XC14ky, staré mali rozrezane behune, po zhodení stare mali dosť make bočnice, nove tvrde ako plech... ale pamatam ako som staré nahadzoval a tiež boli tvrdé, takže časom povolia. nahodiť išli fajn, kompresorom hneď, rafik karton hookles 25mm od slniečkarov :) inač na tom rafiku tie plašte docela dobre držali, po vyfučaní...
08.08.2023 - 23:04:29
00
akurat som natrafil na video kde Aaron Gwin komentuje svoju vyhru bez retaze v Leogangu
thumb_up0thumb_down
09.08.2023 - 23:12:05
04
a je v háji... ložisko hlavového...

Prílohy:

20230811_174802.jpg
20230811_174802.jpg 172.73 KiB thumb_up0thumb_down

20230811_175520.jpg
20230811_175520.jpg 287.68 KiB thumb_up0thumb_down

11.08.2023 - 20:16:51
00
Nevidím tam nič zlomené, ak sú tie guľky ešte gulkate tak nacvakat do klietky, namazať a zložiť ... ta klietka je trochu zdeformovaná ale to by sa malo dať s trochou trpezlivosti spraviť ...
11.08.2023 - 20:42:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up