DanoL91 napísal:
Neviem, tazko poradit konkretne riesenie, nakolko priznaky ktore popisujes su protichodne - jednak pri brzdeni sa vidla zasunie takmer na doraz, ale sucasne si nameral nizsi sag nez predtym?
Ako prve pred rozoberanim vidlice by som skusil, ci nemas vzduch v spodnych nohach - zober stahovacku a vopchaj ju medzi gufera a nohy.. pravdepodobne to sice nepomoze, ale je to najjednoduchsie riesenie a nic to nestoji.. ked tak potom bude treba vidlu otvorit, skontrolvoat tesnenia, pripadne ich vymenit..


Pri brzdeni zasunie vidlu tak 1-2 cm, nie celu. Isiel som po rovnom asfalte velmi pomaly, kebyze valim dole kopcom a brzdim z vysokej rychlosti tak nepoviem nic. Co sa tyka SAGu, tak ano klesol z 25% na 15%. To mi nejde do hlavy.
Dnes som ju sfukol a nanovo nafukal. Testovaciu jazdu prekazil dazd. Uvidim zajtra.
07.08.2023 - 20:47:44
00
Ak to bude stale zle, skus odvzdusnit spodne nohy tak ako som pisal vyssie..
07.08.2023 - 22:01:01
00
Gusto0 napísal:
to mi spravila reba v 2017-tom. ze by som sa po 5 rokoch vratil na vzduchovu vidlu a znova to iste? to by snad ani pravda nebola. (obe vidlice nove s najazdom par t km)

edit: viem ten vzduch vypustit zo spodnej nohy inak ako jej otvorenim - skusil by som ci tam je alebo nie no nechcem ju otvarat koli tesneniu na spodku. viem ze sa strkala zdrhovacka do gufera ale neposkodim tym gufero?


Nič nepoškodíš. Klesol ti aj tlak vo vzduchovej komore?
08.08.2023 - 09:12:46
00
to neviem prave - menil som ho ked som daval tokeny a zapamatal som si ten povodny. niesom som si isty na aky som ju nakoniec nafukal. uvidim casom.
08.08.2023 - 12:10:19
00
Skúsim sa aj tu spýtať, že či náhodou niekto nevie aký typ závitu je na takomto bežnom RS airshafe?? Meral som to a vyšlo mi M9x0,5 ale keď mi takáto závitová čeľusť dnes prišla, tak nepasuje. Vyzerá, že to nie je metrický závit.

Prílohy:

IMG_6915.jpeg
IMG_6915.jpeg 160.26 KiB thumb_up0thumb_down

09.08.2023 - 15:48:04
00
Nemáš mierky? Tými by to šlo zistiť najjednoduchšie.
09.08.2023 - 17:45:24
00
Kdeže Vlado. Len nepresné posuvné meradlo, kde mi príde stúpanie závitu 0,5mm metrické, alebo 48závitov/inch cez UN závity. Ale pri UN závitoch mi zas nepasuje priemer. 3/8 sa robí len 40závitový a 5/16 je zas podľa mňa už menší závit. Vystrie ma z toho. Vedel by som to skrátiť aj tak, že by som nerezal nový závit, ale spílil to zhora na tesniacej hlave - tam je ale zas čap, ktorý neviem rozobrať. Ani tak .... ani tak. 😒😒😒
09.08.2023 - 17:59:16
00
Zoberiem zajtra nejaky stary shaft do roboty a zmeriam ti to mierkami. Metricke mame, aj nejake palcove.
09.08.2023 - 18:02:16
10
Díky moc...ak by sa ti nejako dalo,tak by som bol povďačný, alebo ak by si mi vedel ten airshaft aj skrátiť dielensky, tak by to bolo ešte lepšie. Myslel som, že to pôjde aj doma, ale kým zoženiem správnu závitovú čeľusť, tak miniem aj štátnu dotáciu :) Tieto jemné náradia stoja riadnu palbu/kus.🤦‍♂️
09.08.2023 - 18:12:58
00
Hmmm, uvidíme či Matvej15 niečo zistí. Mám doma metrické/whitworth, tak niektorý deň ich môžem zobrať a cestou z práce sa v Strečne staviť.
09.08.2023 - 18:53:20
10
Priemer je metrický alebo palcový?
Používa sa kombinácia palcový priemer metrický závit?
09.08.2023 - 20:45:38
00
Je to Vlado také čudné. Na tej spodnej matici na air shafte je ten vnútorný jemný závit niečo divné, ale ten vonkajší čo potom skladáš vidlu, tak tam je normálna metrická M8 ako v každej domácej sade závitníkov. Tak som jednoducho air shaft dolu rozrezal, spodnú maticu odložil a napílil M8 závit priamo dovnútra, to poskladal, pichol do vidly a dolu napriamo zaskrutkoval a vidla je znížená. Len trochu sa mi zdá, že tá matica zospodu plní okrem iného aj funkciu tesnenia aby vzduch okolo air shaftu neunikal do spodných nôh. Bez tej matice sa obávam, že to nebude správne tesniť. Ale na ktorejsi vidle mám airshaft priamo bez tej spodnej matice..teraz neviem či to je SIDka, alebo Mezzer.
Ale závitníky by som rád poskúšal. Ak by sme našli ten jemný závit, tak by som zohnal nový airshaft a znížil zdvih tak ako sa to má a nie takého gheto riešenia.
09.08.2023 - 21:07:03
00
Je to tak ako pises - ta matica plni ulohu tesnenia medzi spodnymi nohami a vonkajskom.. zalezi ako natesno tam teraz mas samotny airshaft voci spodku noh..
ako vacsi problem ale vidim, ze ta matica sucasne sluzi ako tesnenie medzi negativnou komorou a spodnymi nohami (nakolko airshaft je duty a je sucastou negativky.. preto je v matici, zo strany jemneho zavitu, aj tesnenie)

EDIT: uz som pochopil ako si to myslel :D kazdopadne, plati, ze matica ma tie dve funkcie, nie len tesnenie shaftu voci spodnym noham
09.08.2023 - 22:25:30
00
Pozeral som aj ten air shaft napriamo a tak to má SIDka, bez tej tesniacej funkcie. Rozmýšľam ako to je tam tesnené. Alebo že by tam nebol air shaft celý dutý? Aby mi zo spodných nôh nevznikla negatívka...ja mám rád mega negatívky, ale zas až taká veľká neviem neviem :)
09.08.2023 - 23:12:37
00
mozno sidky nepotrebuju tak velku negativku kedze su nizkozdvihove
09.08.2023 - 23:28:44
00
keyboard_arrow_up