Triki a ďalší, vychádzate zo zlých predpokladov.
Koncept regulácie premávky (=pravidlá cestnej premávky) vychádza z troch základných predpokladov:
- svet nie je dokonalý, je nespravodlivý a pravidlá zo svojej podstaty viac nefungujú ako fungujú;
- ľudia sú nespoľahliví a nezodpovední;
- nie je reálne, aby všetci účastníci premávky ovládali pravidlá, to skrátka nie je možné.
Preto sa vyžaduje, aby pravidlá čo najviac ovládali a a čo najviac dodržiavali aspoň tí "silní" účastníci cestnej premávky a aby "silní" účastníci cestnej premávky mysleli aj za iných. Samozrejme, nikdy to nebude na sto percent, ale skrátka je to vízia regulácie premávky (vízia = cieľ, ktorý určuje náš smer, i keď je nedosiahnuteľný).
Jasné, že to žiadneho človeka alebo jeho zákonného zástupcu nezbavuje právnej zodpovednosti (to platí nielen v cestnej premávke, neznalosť zákona neospravedlňuje). Len skrátka pravidlá cestnej premávky vychádzajú z predpokladu, že ich budú viac rešpektovať silní účastníci premávky (vodiči áut) a menej tí slabí, zraniteľní. Vo vyspelejších spoločnostiach sa tento predpoklad uplatňuje viac, v menej spoločensky rozvinutejších krajinách sa uplatňuje menej. That's life.
Navyše, do toho pomaly prichádza aj tlak klimatickej krízy, ktorej riešenie vyžaduje okrem iného to, aby viac a viac ľudí menej a menej používalo autá - a ak ich chceme aspoň trochu z tých áut dostať, tak ich od toho nemôžeme odstrašiť tým, že by aj mimo auta mali na každom kroku či šliapnutí byť rovnako pozorní, ako pri riadení auta a už vôbec nemôžeme predpokladať, že by pri každom kroku či šliapnutí boli rovnako zodpovední, ako pri riadení auta.
Nenádejám, že chápete, čo som napísal a už vôbec nie, že by si ste s tým súhlasili, ale skrátka tak to je a to bez ohľadu na váš názor.
(Jano1987-tri-dva-jedna-TERAZ!)