:) toto bude mať len o pár cm vyšší zdvih od 120mm SIDky :) Ale pozerám, že 35mm aktuálna SIdka má dole frézovanú časť, ktorá uzatvára air shaft a stará Sidka , o ktorej hovorím má inak riešený seal head - vyzerá ako keby hlava bola priamo na air shafte bez čapu a teda nemá do vnútra ako vnikať vzduch z negatívky.
Na dielni mi to funguje, ale obávam sa, že keď tomu riadne naprášim, tak mi vznikne MEGNEG vidla kým prídem domov. Myslíš, že by pomohlo, keby som vnútro shaftu na konci vyplnil vhodným tesniacim tmelom z ktorého po zatuhnutí vznikne niečo ako guma? ??
09.08.2023 - 23:44:22
00
Hm, teoreticky by to mohlo fungovat, len to musi zniest tlak v negativke, ktory je v zavislosti od verzie debonairu o cca 5-10% vyssi ako v pozitivke.
10.08.2023 - 10:57:22
00
Nevýhoda, že nemám prístup k nejakým rozumným obrábacím zariadeniam. By som to pekne vedel poriešiť aj s normálnymi bežnými závitmi a tesnením. Takto na kolene to robiť doma pílkou na kovy a ručnými závitníkmi to nie je bohviečo, ale ísť to ide. Len som chcel ešte vyšší hybrid z tej vidly dostať, taký robustný ultralight do stredne náročného terénu. Len to by chcelo aj rezanie a úpravu nôh vidlice. Nové závity na uzáver vzduchovej komory a pre tlmiacu patrónu.
10.08.2023 - 12:17:17
00
Neviem ci to este potrebuješ, ale zmeral som to mierkami aj na optike a je to 0.5 stupanie. Takze by to malo byt ako si pisal M9x0.5

Prílohy:

IMG_20230810_183717.jpg
IMG_20230810_183717.jpg 123.29 KiB thumb_up0thumb_down

10.08.2023 - 18:41:19
14
👌 Dík moc. To je krásne zariadenie. Ja som to nakoniec ufikol pílkou a narezal dnu závit M8x1,5 asi ten čo je na koncovej matici. Bol som to už aj jazdiť a zatiaľ sa mi nezdá že by tlak unikal. S tým M9x0,5 som tie závity prerezal a tá spodná matica už mi tam nepasuje - je tam už vôľa. A ten závit mi reálne príde, že má stúpanie nie 0,5, ale menej - skôr mi to príde na 0,45-0,46, čo by zodpovedalo americkým závitom kategórie 56závitov/in. Priemer vyzerá na 3/8..problém je, že v katalógoch takáto závitová čeľusť neexistuje. Chcelo by to celú spodnú maticu prerobiť na normálne závity. :)
10.08.2023 - 19:00:26
00
.....Matvej15....ja neviem ja tomu nerozumie a preto sa môžem mýliť ale to čo si odmeral je uhol závitu a nie stúpanie ja to aspoň tak vidím......či
10.08.2023 - 19:14:52
00
Vidis to cislo 0.495 na tom malom displeji? To je namerana hodnota v osi "x". Merel som to od jedneho vracholka zavitu po druhy, cize stupanie. Uhol sa meria inač
10.08.2023 - 19:19:54
01
branomelis napísal:
👌 Dík moc. To je krásne zariadenie. Ja som to nakoniec ufikol pílkou a narezal dnu závit M8x1,5 asi ten čo je na koncovej matici. Bol som to už aj jazdiť a zatiaľ sa mi nezdá že by tlak unikal. S tým M9x0,5 som tie závity prerezal a tá spodná matica už mi tam nepasuje - je tam už vôľa. A ten závit mi reálne príde, že má stúpanie nie 0,5, ale menej - skôr mi to príde na 0,45-0,46, čo by zodpovedalo americkým závitom kategórie 56závitov/in. Priemer vyzerá na 3/8..problém je, že v katalógoch takáto závitová čeľusť neexistuje. Chcelo by to celú spodnú maticu prerobiť na normálne závity. :)

a zaistovac zavitov by nepomohol? ci vola bola az prilis?
10.08.2023 - 21:15:48
00
Ten závit je úplne mimo. Pred meraním som nameral 8,9 priemer, po narezaní závitovou čeľusťou M9x0,5 namerám už len 8,55mm, takže ten foot nut tam zasuniem bez skrutkovania. Keď závitovú čeľusť dávam na pôvodný závit, tak od začiatku si začne kúsať akoby vlastnú cestu. Pod lupou sa mi zdá, že na tej istej dĺžke ako som to prerezal bol o 1 závit menej, čiže stúpanie bolo strmšie. Keby som mal vybavenie ako Matvej, tak by som si inú koncovku vyrobil :) Ale dnes som bol jazdiť na tom a držalo to tlak, na mňa vysoký a 3 tokeny a aj tak to šlo hodne k maximálnemu zdvihu. Ešte tam možno hodím token, alebo 2 :) Každopádne musím povedať, že som pocitovo ešte lepšiu vidlu v paprčiach nemal .
10.08.2023 - 21:42:27
00
Este teda prikladam fotku s mierkou, ze stupanie je 0.5

Prílohy:

IMG_20230810_222044_edit_909552552314857.jpg
IMG_20230810_222044_edit_909552552314857.jpg 171.09 KiB thumb_up0thumb_down

10.08.2023 - 22:22:25
02
Mne ten Branov zavit hned na zaciatku prisiel divny, ako keby prekusany, na tvojej fotke je normalne vyzerajuci, tak mozno preto mu nesla ta zavitova celust, ze bol zavit poniceny.
10.08.2023 - 22:24:58
00
Mne tá čeľusť nešla naskrutkovať na ten nepoškodený závit. Preto som ho pretočil silou a tam sa asi poškodil pôvodný závit a nový nenatočil správne. Mal som to asi odrezať a závit rezať po predošlom ubratí materiálu na niečo cez 9mm. Na to som si kúpil väčšiu čelusť M10x0,5, potom som chcel tie závity začistiť čím by som získal shaft asi 9,3-9,4 a na to som chcel rezať M9x0,5...potom by to asi fungovalo. Keď som závitníkom rezal závit M8 do vnútra shaftu, tak tiež som to prerezal až 4tým závitníkom, dovtedy mi tam skrutka šla hrozne ťažko, musel som z nej dať dolu aj továrensky nanesený zaisťovač závitov - zvyšky takej bielej hmoty.
10.08.2023 - 22:41:22
00
Aha to je fotka po aplikacii zavitnika, tak uz chapem. No, mozno si to ale vylepsil, u RS to tak byva, ze to treba dopracovat este :lol:
10.08.2023 - 23:36:44
01
Už som to skúsil na inom materiále. Ten postup že prejsť to väčším zavitnikom a potom final M9x0,5 bol úspešný. Tú tesniacu koncovku na takýto závit už naskrutkujem v pohode. Takže asi sa netreba báť odrezať potrebný kus air shaftu a potom urobiť závit M9x0,5 a malo by to byť. A keby to ktosi ešte vedel kúsok zafrézovať aby sa dal rezať rovno finálny závit , tak by to bolo TOP.
Tej RS v podstate nič nedotváram😎 Je OK z výroby. Len som mal nejaké bočné úmysly 😉
Dík že mi to Matvej pomeral. Takže som to nakoniec nezameral doma a neobjednal zle 😎
11.08.2023 - 00:04:02
00
Dobrý deň, potrebujem poradiť ohľadom vidlice Rockshox Lyrik Rc2l 2 Step Air 115 - 160mm .
Ohľadom náplne oleja, koľko ide pomer do komôr. Prosím vás o skúsenosť a radu. Ďakujem za odpoveď.
13.08.2023 - 08:49:44
00
keyboard_arrow_up