Sovicka30 pohraj sa na stránke
http://bikecalculator.com
20.08.2023 - 08:20:54
00
marcels napísal:
Pozri, zhruba, keď používam gravel ako zimák na 35mm GravelKingoch SK, na rovinatom asfaltovom okruhu idem tak 27 km/h. Na cesťáku ten istý okruh v lete asi 32km/h


Nie je to dane tym, ze v lete, ked nie je clovek tak naobliekany, si do toho skor dupne ako v zime? :-)
20.08.2023 - 12:11:01
00
A prečo sa najrýchlejšie maratóny behávajú v chlade(nie zime) a nie v lete pri tropických horúčavách? ;) V chlade nie je telo tak zaťažované odvádzaním tepla, neprehrieva sa, znižuje sa tepová frekvencia a lepšie sa podáva výkon ako v teple. ;) Takže nie, tvoja teória nesedí.
20.08.2023 - 13:48:19
00
Ako neviem čo tu vôbec riešite. Z logiky veci...keby nebol rozdiel, tak by predsa profi pelotón nejazdil 25-28(tipujem) ale jazdil by 40 keď je to také super pohodlné a nie je v tom žiaden rozdiel.
20.08.2023 - 13:49:42
00
ALF777 napísal:
A prečo sa najrýchlejšie maratóny behávajú v chlade(nie zime) a nie v lete pri tropických horúčavách? ;) V chlade nie je telo tak zaťažované odvádzaním tepla, neprehrieva sa, znižuje sa tepová frekvencia a lepšie sa podáva výkon ako v teple. ;) Takže nie, tvoja teória nesedí.


My sa tu nebavime o profi sportovcoch, ktori idu na plne obratky po kratku dobu. Tu sme hobbici, co si sem-tam davame pocas vyjazdu aj pauzu, alebo ideme pozvolna.
Spotene telo je v zime ovela viac zatazovane na udrziavanie telesneho tepla.
20.08.2023 - 14:16:55
00
Nejaky rozdiel tam je, ale ja som mal len cca o 2-3km vyssiu priemerku na cestnych plastoch. Aj to musel byt fakt len asfalt. Konkretne som mal tufo thundero 40mm bezduse vs continental gp5000 28mm duse. Ako nahle zacal strk alebo nedajboh vysypali niekde na opravu lesnej cesty makadam bola to hroza na cestnych slikoch. Mal som to na kellys soot 30 co ma defacto cestne prevody na rovnakych kellys kolesach... Jazdil som s tym cestu s kamosmi. Teraz sa uz na ceste necitim dobre a bezpecne a tak kombinujem lesne cesty a ciste len asfalt uz nejazdim ani v nedelu rano takze uz mam len 40mm thundero a swampero mulet a na leto vozim thundera ale 36mm, no v lese su ovela lepsie tie 40tky pricom na ceste je to malicky rozdiel (PRka na strave sa s tym nejake daju nachytat na asfalte lahsie...)
20.08.2023 - 15:00:04
00
user_id napísal:
My sa tu nebavime o profi sportovcoch, ktori idu na plne obratky po kratku dobu. Tu sme hobbici, co si sem-tam davame pocas vyjazdu aj pauzu, alebo ideme pozvolna.
Spotene telo je v zime ovela viac zatazovane na udrziavanie telesneho tepla.


Práveže vôbec nie. Ja aj behávam, čisto hoby a v zime sa mi behá mnohokrát lepšie, cítim sa pohodlnejšie a aj mám oveľa lepšie čísla v zime ako v lete. Čiže toto platí na každého. Na druhej strane pre bajk u mňa platí to čo píšeš, že v zime idem viac také pohodové tempo, aby som sa veľmi nepotil. ;)
21.08.2023 - 12:59:02
00
Je logicke, ze sa ti beha lepsie za chladnejsieho pocasia. Okrem toho, ze sa telo lepsie ochladzuje, vzduch je hustejsi a dostavas do seba viac kyslika :-)
21.08.2023 - 13:12:14
01
tak ono zas je zima a zima. u mna to je tak ze vykon stupa v urcitom intervale teploty ale pod nejakou hranicou to zas ide dole.
Napr ked je kosa moc tak ten vykon nevytiahnem lebo znacna cast energie ide na vykurovaniecasti tela ktore neprodukuju tolko tepla
ked je zas peklo tak telo s tym bojuje a snazi sa ochladozovat, potit, atd.
ak chcem ist nejaku intenzitu tak v kratasoch niekde okolo 15-20 stupno, na pohodku sa da aj do 25, vyssie uz zacina byt moc teplo. Pod 10 stupnov uz mam problem s prekrvenim prstov na nohach, nepomoze nic okrem zosadnutia a chodenia.
21.08.2023 - 13:17:33
02
dve sady (ja mam tri) 28, 32, 42mm, výber je podľa podmienok použitia, merítkom nie je dosiahnutá rýchlosť, tobôž nie rýchlosť v háku. Na rýchlosť treba trošku aj trénovať. Viac kolies je vec výlučne závislá od podkladu na ktorom sa ide jazdiť
21.08.2023 - 13:36:59
01
zdravim, nedavno som spominal, ze mavam casto defekty, tak som kúpil tie inserty od pepis tire noodle a nahodil na zadne koleso...prvy problem bol nahodit plast, druhy dostat tmel cez ventil lebo je uzsi a hadicka mi nepresla, tak som to tam narval cez hrubsiu hadicku nejako...
dal som tam nový špeciálny ventil ktore k tomu dodavaju a predtym bezdusak drzal...
ale s tymto insertom a novym ventilom to stale fuci cez ten ventil skusil som aj povoliť a pomrvit s nim aby to tmel dokoncil podla jedneho videa a zatiahnut, ale nič sa nezmenilo za kratky cas koleso vyfuci...
21.08.2023 - 14:17:54
00
Ak to fučí popod ventil, mne pomohlo dať tam trochu vodárenskej teflonovej pásky
21.08.2023 - 15:33:55
01
Jazdy jazdil niekto Canyon Grail CF SL 7 eTap 10/44 -40.
Je to síce jednoprevodnik ale kazeta má 10 a je to 12rychlosti.
Oproti mechanickej ultegre či grx Shimano kde je 11 rýchlosti ale dvojprevodnik.Čo sa robia tieto Grail modely.
Čo je efektívnejšie jednoprevodnik či dvoj prevodník na gravel keď sa jazdy všetko a max stúpania asfalt/lesná cesta a celoročne všetky podmienky.
Na 10/40 prevod vychádza cca 45km /h rýchlosť pri 90cadencii.Pokial je niekto zvyknutí na kompakt 50/34 na 11-32/11-34 ale nejazdí rýchlo cca okolo 30-35km a prevody 11 max s kopca na rýchlosť.
Čo je vhodnejšie.Kazeta sram má stupne 10,11,13,15,17,19,21,24,28,32,38,44.
22.08.2023 - 09:00:29
00
mafo Rychlost nebude problem, mam rovnaky setup, len s 11sp a vzdadu 10-42. Pokial nepotrebujes dupat v zjazde pridavat na 70kmh alebo sa nahanat po vetre s cestakmi tak 40-10 je ok. Kopce zalezi ake mas nohy, ak si v dobrej kondicii aj to bude stacit. V com je ale problem a co mne osobne vadi je najst ten spravny prevod na vyhovujucu kadenciu. Niekedy mi chyba ten medzistupen.
Docasne riesenie je teda ze prehadzujem kazety, ked idem viac menej roviny a slabe stupania hodim kazetu, 11-12-13-14-15-17-19-22-25-28-32 t. Ked idem viac do kopcov davam tu povodnu 10-42. Kedze mam dtswiss je to par minutova zalezitost.
Ked zjazdim alebo rozbijem to co mam tak pojdem urcite do 2x - 43/30 prip 46/33 a vzadu 10-32.
22.08.2023 - 10:50:26
02
Sovicka30 Ked som kupil svoj gravel mal GK 35ky SK, dokupil som z bazaru PM a ked som siel vedla kamosa co jazdil 28ky GP5000 mali sme medzi sebou rozdiel cca 30W. Duse som mal obyc. Kedze som v tej dobe jazdil 98% cestu vymenil som za 32ky GP 5000 32ky + latex duse a ten rozdiel 30W som skoro zmazal....
Kedze prehadzovat duse je otrava, kupil som z bazaru 27.5ky spengle a nahodil 47mm plaste, s tymi chodim co najviac ako sa da po lese, strku a pod, kedze na ceste je to pocitovo ako by som siel po zuvackach.... Na W to mozem zmerat ked sa trochu ochladi na nejakom useku na hradzi.
22.08.2023 - 10:55:33
00
keyboard_arrow_up