matt napísal:
Sice mam jedneho stareho Outbacka ktory by mal byt podla internetovych odbornikov uz davno mrtvy ( a nie je ), ale za ortodoxneho "subaristu" sa nepovazujem. Ale co chcem napisat...vyberame nove rodinne auto, za mna idealne v cenovej hladine 40-50k. A nebyt zeny ktora je nezmyselne "zalubena" do XC60, tak uz davno mame noveho Outbacka. Ako vazne ma aktualne nenapada ziadne podobne auto za 45k ktore by ponukalo pre rodinu porovnatelne sluzby ( za danu cenu ) ako "otas"...


Moja bola tiež dlho “ zasľúbená “ do iného , až som ju o svojich kvalitách presvedčil … so ženami to máš tak .
20.09.2023 - 09:07:36
00
tak ale s volvom tazko superit, to ma konstatne šípu hore ... aj v logu
20.09.2023 - 09:10:58
01
matt napísal:
Sice mam jedneho stareho Outbacka ktory by mal byt podla internetovych odbornikov uz davno mrtvy ( a nie je ), ale za ortodoxneho "subaristu" sa nepovazujem. Ale co chcem napisat...vyberame nove rodinne auto, za mna idealne v cenovej hladine 40-50k. A nebyt zeny ktora je nezmyselne "zalubena" do XC60, tak uz davno mame noveho Outbacka. Ako vazne ma aktualne nenapada ziadne podobne auto za 45k ktore by ponukalo pre rodinu porovnatelne sluzby ( za danu cenu ) ako "otas"...


Tak ono to záleží najmä od požiadaviek, ktoré na auto človek má... Dnešné Subaru majú od tých spred dvadsiatich rokov - s robustným rozvodom 4×4, prevodovkou s redukciou a podobne - na míle ďaleko. Z mojich áut ho každé nahradilo veľmi použiteľne.

Napríklad doma na Islande najazdím v teréne (rozumej na nespevných cestách a pistách) strašne veľa, tento rok som si to rátal a bolo to takmer polovica kilometrov a vysoko nadpolovičná porcia času, zvyšok medzimesto a mesto. Diaľnice žiadne. A skvele mi vyhovuje RAVka, len mierne zodvihnutá podložkami.

Mám slušnú možnosť porovnania, lebo mi sem chodia ľudia, čo si požičiavajú rôzne autá a väčšinou im to odšoférujem ja. Outbacky boli síce len dva, ale u oboch som sa dostal do situácie, kedy sa medzinápravová spojka proste prehriala a vypla. To sa z princípu na RAVke nestáva, navyše elektromotor do terénu je podľa mňa must-have, dáva kopec výhod oproti spaľovákom s divokým nástupom momentu.

Pritom RAVka bez problému funguje aj ako mamacar na pendlovanie a rozvážania mladého na krúžky a turnaje do mesta. Nehovoriac o prevádzkových nákladoch a skvelej spotrebe aj vo veľmi nepriaznivých prevádzkových podmienkach (neustály chlad, zima, voda, víchrice..). Na druhej strane je to klasická Toyota - veľmi sa nemažú so zvukovou izoláciou a občas niečo zadrnčí či zaškrípe.

Ale je to špecificky pre moje použitie, pokiaľ človek jazdí na Slovensku a „terén“ znamená najmä lesné blato s diaľničnými presunmi medzi tým, môže byť výber úplne iný.

Btw, najväčší prúser bol Kodiaq, to auto sa krútilo tak, že sa často nedali poriadne zavrieť ani normálne dvere, nehovoriac o piatych... Elektronika si žila (a občas aj nežila) vlastným životom, každý brodík bol lotéria, či sa neodporúča ďalší senzor...
Príloha:
Raudufossar_2.jpg
Raudufossar_2.jpg 257.86 KiB thumb_up0thumb_down

20.09.2023 - 09:19:04
04
Jezus napísal:
Ak niekto uvazuje o Tiguane, tak ma poslednu sancu na klasicku nehybridnu verziu kym pride nova generacia, Teraz je naviac v akciovej cene od 22 990 €, co je podla mna fakt vyborna ponuka vzhladom na tuto kategoriu auta. Nevahajte dlho, novy Tiguan bude zacinat zhruba o 12 000 € vyssie...


tak to máš mýlne info pretože tu v diskusii sa píše aj o benzínovej a dieslovej variante
https://www.auto.cz/diskuse/91027/1
20.09.2023 - 09:33:28
00
Ramon1
Roman, nad T. land cruiserom si neuvažoval?
20.09.2023 - 10:00:09
00
Áno no Subaru 45K€ a LC 70K€ … krva rozdiel . Ešte Mazda CX 60 4x4 …cenovo medzi nimi
20.09.2023 - 10:09:43
00
alebo nová x-trail :) Elektro s benzínovým generátorom.
20.09.2023 - 10:10:54
00
tomtoylc napísal:
tak to máš mýlne info pretože tu v diskusii sa píše aj o benzínovej a dieslovej variante
https://www.auto.cz/diskuse/91027/1

Zakladny motor 1,5 bude hybridny. Ano, drahsie verzie budu mat aj klasicke nehybridne motory, ale moj prispevok cieli na skupinu ludi, ktori uvazuju o zakladnom motore a aute za dobru cenu a nie na ludi, co budu ochotni dat za noveho Tiguana 40k €. A ten hybrid je uplne irelevantny z tohto pohladu, relevantna je ta cena.
20.09.2023 - 10:11:18
01
wawrik ak môžem byť zvedavý, LC100 ešte máš? :)
20.09.2023 - 10:22:13
00
wawrik napísal:
Btw, najväčší prúser bol Kodiaq, to auto sa krútilo tak, že sa často nedali poriadne zavrieť ani normálne dvere, nehovoriac o piatych... Elektronika si žila (a občas aj nežila) vlastným životom, každý brodík bol lotéria, či sa neodporúča ďalší senzor...

U nas stretam kazde rano Kodiaq s tym fake zvukom - repro na podvozku, ktore simuluju zvuk V6, alebo V8? Je to des :D
20.09.2023 - 10:34:08
01
pajo16 napísal:
wawrik ak môžem byť zvedavý, LC100 ešte máš? :)


Jasné, to nikdy nepredám, len je na SK značkách a na Islande môže byť najviac 3 mesiace do roka. Samozrejme, že je to na tie cesty lepšie auto ako ktorékoľvek SUV, ale debata nebola o offroadoch.
20.09.2023 - 10:59:32
02
wawrik napísal:
Tak ono to záleží najmä od požiadaviek, ktoré na auto človek má... Dnešné Subaru majú od tých spred dvadsiatich rokov - s robustným rozvodom 4×4, prevodovkou s redukciou a podobne - na míle ďaleko. Z mojich áut ho každé nahradilo veľmi použiteľne.


Mam Forester II s manualnou a redukcnou prevodovkou na A/T gumach a Forester V s CVT s cestnymi gumami. Forester V s CVT sa sprava v terene daleko lepsie ako Forester II.
20.09.2023 - 11:02:06
01
stivko76 napísal:
Ramon1
Roman, nad T. land cruiserom si neuvažoval?


LC je trochu ina cenova kategoria ... a nie len cena auto ale aj údržba
20.09.2023 - 11:13:25
00
pixper To súhlasím, nástup točivého momentu si tá CVT reguluje lepšie ako manuálne prevodovky, plus elektronika odbremení od kopca iných vecí... Ale tá spojka proste občas vypadne. A z dlhodobého hľadiska vyžaduje Lineatronic viac údržby a má chronické problémy, ktoré sa síce dajú vyriešiť, no vyžaduje to pozornosť. Od blbuvzdornosti toho starého manuálu to má ďaleko - to bola pointa príspevku.
20.09.2023 - 11:14:24
00
wawrik Co sa manualnej prevodovky a Forester II tyka, tak s tou prevodovkou sa od novoty tazko radilo a radenie nikdy nebolo moc presne ... Na druhej strane nebol s nou ziadny technicky problem aj ked som ju parkrat "spalil" a to uz ma skoro 300 000 km ... S CVT vo Forester V sa jazdi velmi pohodlne ci v terene alebo v meste a perfektne pomaha elektro motor. Na druhej strane sa jej zivotnost vyrazne skracuje prave jazdou v terene, tahanim privesu a pod. a jej vymena na rozdiel od manualnej je velmi draha, preto je idealne kupovat nove auto a zbavit sa ho kazde 4 roky ked sa odpise z firmy ...
20.09.2023 - 11:45:51
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up