Sice mam jedneho stareho Outbacka ktory by mal byt podla internetovych odbornikov uz davno mrtvy ( a nie je ), ale za ortodoxneho "subaristu" sa nepovazujem. Ale co chcem napisat...vyberame nove rodinne auto, za mna idealne v cenovej hladine 40-50k. A nebyt zeny ktora je nezmyselne "zalubena" do XC60, tak uz davno mame noveho Outbacka. Ako vazne ma aktualne nenapada ziadne podobne auto za 45k ktore by ponukalo pre rodinu porovnatelne sluzby ( za danu cenu ) ako "otas"...

Tak ono to záleží najmä od požiadaviek, ktoré na auto človek má... Dnešné Subaru majú od tých spred dvadsiatich rokov - s robustným rozvodom 4×4, prevodovkou s redukciou a podobne - na míle ďaleko. Z mojich áut ho každé nahradilo veľmi použiteľne.

Napríklad doma na Islande najazdím v teréne (rozumej na nespevných cestách a pistách) strašne veľa, tento rok som si to rátal a bolo to takmer polovica kilometrov a vysoko nadpolovičná porcia času, zvyšok medzimesto a mesto. Diaľnice žiadne. A skvele mi vyhovuje RAVka, len mierne zodvihnutá podložkami.

Mám slušnú možnosť porovnania, lebo mi sem chodia ľudia, čo si požičiavajú rôzne autá a väčšinou im to odšoférujem ja. Outbacky boli síce len dva, ale u oboch som sa dostal do situácie, kedy sa medzinápravová spojka proste prehriala a vypla. To sa z princípu na RAVke nestáva, navyše elektromotor do terénu je podľa mňa must-have, dáva kopec výhod oproti spaľovákom s divokým nástupom momentu.

Pritom RAVka bez problému funguje aj ako mamacar na pendlovanie a rozvážania mladého na krúžky a turnaje do mesta. Nehovoriac o prevádzkových nákladoch a skvelej spotrebe aj vo veľmi nepriaznivých prevádzkových podmienkach (neustály chlad, zima, voda, víchrice..). Na druhej strane je to klasická Toyota - veľmi sa nemažú so zvukovou izoláciou a občas niečo zadrnčí či zaškrípe.

Ale je to špecificky pre moje použitie, pokiaľ človek jazdí na Slovensku a „terén“ znamená najmä lesné blato s diaľničnými presunmi medzi tým, môže byť výber úplne iný.

Btw, najväčší prúser bol Kodiaq, to auto sa krútilo tak, že sa často nedali poriadne zavrieť ani normálne dvere, nehovoriac o piatych... Elektronika si žila (a občas aj nežila) vlastným životom, každý brodík bol lotéria, či sa neodporúča ďalší senzor...
Raudufossar_2.jpg

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up