Zdravím,

hľadám Enduro prilbu, ale neviem sa rozhodnúť, aku vybrať. Mám nejaký tip, ktorý zvažujem kúpiť, ale neviem, či neexistuje nejaká alternatíva v podobnej cene a či vôbec táto prilba stojí za tú cenu.

Daná prilba: (hľadám niečo do 100€)
https://www.mtbiker.sk/shop/prilby/amen-prilby/alpina-comox-prilba-cierna-matna.html

Jazdím poväčšinou Cross-country / jemné enduro, nič pokročilé. Som aj tak začiatočník, ktorý ale chce už zainvestovať do kvality, čo mu bude vyhovovať aj po niekoľkých rokoch.

Bol by som rád, ak by na ňu pasovali aj downhill okuliare, ale nie je to podmienka.

Moja veľkosť je okolo 55-60cm (nieco medzi M a L)

Ďakujem za rady
25.10.2023 - 15:43:26
00
Prilbu si treba skúšať a vybrať si tú, ktorá sedí najlepšie. Každý má iný tvar hlavy a len obvod je základ, od ktorého sa treba pri vybere odraziť. Každá má iný tvar, je viac alebo menej hlboká atď. Nikto ti nezaručí, ktorá ti bude dobrá lebo podľa tej logiky by všetkým ľuďom na svete s obvodom hlavy 57 cm mala sedieť každá prilba vo veľkosti s týmto obvodom. Ale nieje to tak.
25.10.2023 - 17:44:27
00
Nejde o to, ako bude sedieť, skôr o kvalitu spracovania. Vybral som prilbu, ktorá je v príspevku, kvôli cene, len som chcel vedieť, či dakto nemá skúsenosti s prilbou v podobnej cene, s ktorou majú ľudia nejaké skúsenosti.
27.10.2023 - 15:54:08
00
Ja som mal dlho podobnú od Alpiny - model king carapax 2.0 a bol som spokojný. Fakt, že som jej nemal čo vytknúť. Minulý rok som ale objavil prasklinu na výplni - nespadol som, ani mi nepadla dlhšiu dobu na zem a pod., takže neviem ako vznikla. No mala už aj tak 5 rokov, tak som objednal inú, bola v tej dobe za veľmi dobrú cenu novinka od Endury (MT500 Mips+koroyd).
Keby ich mám porovnať, tak tá Endura za plnú cenu by bola celkom sklamanie oproti Alpine. Prakticky na ničom som si nevšimol vyššiu kvalitu, dokonca zapínanie je ešte o trochu horšie by som povedal. Ale sedí mi lepšie na hlave ako Alpina a to som si myslel, že mi sedí perfektne.