neviem, ja som ich jazdil 3/4 na huntovi a ked som ich prehadzoval na francuza bola na nich len taka ciarka. v lete som mierne dovymedzoval volu tym kruzkom a teraz ked toto vidim, sa to bojim aj rozobrat. kazdopadne kaslem na to, tocia sa hladko, kym to nechyti volu, sa toho nechytim. a dufam ze to vydrzi zaroven s pohonom aby som mohol pouvazovat za co to vymenit
24.10.2023 - 11:20:38
00
Ta ciarka sa mi vytvorila po kratkej dobe. Odpoveda tomu modremu tesneniu.
24.10.2023 - 11:38:59
00
Jazdil som dva roky hliníkové gx kluky, teraz rok Truvativ, žiadna vôľa, tak ako bolo spomenuté vyššie, tak to nijako riešiť nejdem až kým sa to možno nepokašle. Vazelinu som nanášal podľa návodu. Ale odradilo ma to od powermetra Inpeak a vyriešil to Garmin pedálmi.
24.10.2023 - 13:06:55
00
Vazelina určite nepomaha, Tak ako Jachmel povedal čiastočne by pomohlo 1x ročne minimalne meniť plastové redukcie ale bojim sa že sa to bude robit ďalej. Napriklad ked dám SKF vazelinu do ložisk tak idu dosť tuho co tiež nieje dobré, po novom miešam vazelinu a olej je to lepsie ale určite to nevyrieši to co sa tam deje. Pokial sa vôla ukáže hneď to jemne pritiahnem pokial to ešte ide. Ak často vybehne vola na klukach aj opakovane ložiska su na výmenu.
24.10.2023 - 13:17:25
00
.

Prílohy:

IMG_7539.jpeg
IMG_7539.jpeg 588.12 KiB thumb_up0thumb_down

25.10.2023 - 11:18:36
01
Ghost5900 napísal:
Vazelina určite nepomaha, Tak ako Jachmel povedal čiastočne by pomohlo 1x ročne minimalne meniť plastové redukcie ale bojim sa že sa to bude robit ďalej. Napriklad ked dám SKF vazelinu do ložisk tak idu dosť tuho co tiež nieje dobré, po novom miešam vazelinu a olej je to lepsie ale určite to nevyrieši to co sa tam deje. Pokial sa vôla ukáže hneď to jemne pritiahnem pokial to ešte ide. Ak často vybehne vola na klukach aj opakovane ložiska su na výmenu.

Daj tam jemnú vazelinku na gufera vidlice..netreba nic miešať davam rsp
25.10.2023 - 20:22:12
00
zihadlo 5 napísal:
Daj tam jemnú vazelinku na gufera vidlice..netreba nic miešať davam rsp

Mám to osvedčené vazelina + olej
26.10.2023 - 00:28:01
00
Gusto0 napísal:


to mi nejako nesedi... mazat hlinikovu osku v ocelovom lozisku.
Logickejsie by mi prislo pouzit Locktite na to urceny. Tu osku jednoducho zalepit.
tie plastove kruzky to ako vymedzuju? Zboku tlacia na spodny kruzok loziska? Ci je tam nejaky klin?
Dajte nejake foto ...
26.10.2023 - 06:13:53
00
Oska nejde priamo na lozisko. Na lozisku je este taky plastovy medzikus chraniaci lozisko pred bordelom. Stredove loziska bez takehoto zapuzdrenia robi napr. Enduro. Lepit myslis cim? Loctite 603? Ako chces potom tie kluky rozobrat ked to cele zlepis dokopy?

Prílohy:

sram-dub-bottom-bracket-dust-covers.jpg
sram-dub-bottom-bracket-dust-covers.jpg 23.65 KiB thumb_up0thumb_down

26.10.2023 - 09:32:29
00
aha...takze medzi oskou a loziskom je este plastova podlozka ktora vymedzuje volu... len ako citam ta casom povoli a uz sa toci v oska v puzdre a prediera sa...
Nezda sa mi to ako optimalne riesenie... ten plast je take kur"tko ktore casom urcite povoli... :/
A Loctite ma aj na lepenie lozisk, netusim pod akym cislom sa to predava... a myslim si ze aj ked to pouzijes na eliminaciu mikrovole medzi oskou a loziskom (samozrejme kov-kov) tak lozisko vylisujes aj tak v pohode...
26.10.2023 - 10:11:43
00
lenze na zaciatku tej krytky je tesniaci O kruzok - ten by to cele aj tak zotrel. a maze sa to aj tak asi len koli tomu aby to cez ten kruzok hladko preslo, prip lepsie tesnilo. tyka sa to kazdej dub osky cize vsetkych kluk od SX az po XX a to je kvantum. to by sme tu takuto demolaciu mali stale. problem by som hladal inde ako v mazani osky.
26.10.2023 - 10:32:08
00
Ano jazdi sa kvantum kluk, ale len zopar jednotlivcov asi jazdi 12k rocne s pomaly 300k vyskovymi. Ja to beriem ako bezne opotrebenie z mojej strany. Zniceniu osky by som sa vyhol castejsej vymene stredu. Teraz som nahadzoval nove hlinikove Stylo kluky a do toho stredu idu uplne lahko, takze je jasne, ze ta krytka je vydreta. Na osku som nedal ziadne mazanie a pocas jazdy pekne pocut ako mi to vrzga. Ak co najskor nevymenim stred, znicim dalsie kluky. Uz len sa rozhodnut ci prejst na Shimano, dat novy SRAM stred alebo tieto Endura:

https://eshop.valiveloziska.sk/loziska/endurobearings/lozisko-drf-2941-llb-bo-enduro?category_rewrite=lozisko-drf-2941-llb-bo-enduro
26.10.2023 - 11:11:55
00
cize by sla osa rovno na lozisko a z vonku by nebolo lozisko chranene ziadnou krytkou? a mam ten popis chapat tak ze sa to lisuje priamo do ramu?
a pri tej cene radsej vymenim 2x rocne original sram stred
26.10.2023 - 11:32:10
00
Tie endurá používam, teda som používal pred DUB origo stredom. Origo Dub stred je lepšie utesnený. Do tých Enduro nedáš stredovú plastovú krytku, ktorá je medzi ložiskami, takže bordel v ráme ich ničí z vnútra. Mám ich v antikorovom prevedení, akože fajn, ale za cenu 40 eur originál Sram sú tie Enduro nič moc pri cene 140 za pár.

Pri určitých setoch ako napr. WheelsManufacturing oni k tým ložiskám dávajú také vonkajšie prachovky, ale tie sa normálne jazdením ozobajú a aj tak na to ložisko ide nečistota, ale ako píšem zanesú sa hlavne nečistotami z vnútornej strany.
26.10.2023 - 11:39:02
00
Ved to, ze origo Sramacky DUB ma paradne utesnenie. Krytka je KO, ale samotne loziska vobec nepotrebuju vymenu. Ziadna korozia, krasne sa tocia bez vole.
26.10.2023 - 11:51:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up