V podstate na pružinovej vidle a tlmiči mi vadila hlavne neskutočná hmotnosť, ale aj veľmi náročný postup na vyladenie celého systému. V podstate som to mal vždy naladené tak, že to bolo príliš mäkké v celom rozsahu a rýchlo šiel doraz, alebo potom príliš tvrdé, že bicykel už nebol v kontakte s terénom a ak bol, tak to bolo už náročné spracovať telom. Takže som naspäť prešiel ku vzduchu. Mezzer má krásne vyladenú vzduchovú časť, škoda toho zbytku. tlmič čo mi bol daný k rámu Ohlins TTX2 je špica - nemám výhrady.
31.10.2023 - 19:53:18
01
Tak update dnes som rozobral vidlu ešte raz a predsa zvuk vychádzal z ľavej nohy od negatívky… rozobral som vyčistil poskladal podľa nakresu výrobcu a vidla konečne ide ako ma. Dakujem za pomoc.
31.10.2023 - 21:36:47
02
Čaute, vedel by mi niekto poradiť ako zistiť aký typ DebonAir AirShaftu mám vo vidle RS Revelation FS-RVL-RC-A3 bez toho aby som to rozoberal? Chcem spraviť upgrade na C1. Možnosťou je kúpiť kompletný kit (30€) alebo len SealHead so skrutkou (4€). Podľa čísla upgrade dielov tam je uvedený aj samotný SealHead, ale záleží to od typu Airshaftu.

Info vidly: https://trailhead.rockshox.com/en/upgrade-kits/30t10146963.
Airshafty, ktoré som si všimol pri servisovaní: https://www.flickr.com/photos/mat7nueve/27277924957/
Pokiaľ je tam ten prvý, tak by stačil iba SealHead, ako na tejto foto: https://ep1.pinkbike.org/p5pb18491248/p5pb18491248.jpg

Diky.
01.11.2023 - 10:31:57
00
Podla SN ide o vidlu vyrobenu v 2021, cize v RS logike je to MY22 a teda uz obsahuje C1 debon air.
01.11.2023 - 12:56:26
01
Diki moc, to si ma potešil. Takže podľa všetkého mi netreba ani AirShaft a ani SealHead. Pre niekoho ak by potreboval, našiel som aj takúto fotku: https://bikerumor.com/wp-content/uploads/2020/04/rockshox-debonair-air-spring-internals-comparison.jpg . Nevedel som totiž prečo sú 3 tipy. Ten najstarší tip je tým pádom ešte spred MY20(?)
01.11.2023 - 13:53:25
00
Zdravim chcel by som sa spýtať
Prestalo mi fungovať na vidlici suntour xcr air
Nadstavenie odskoku
Chcel som si to upraviť počas výjazdu ako som točil do pomalého odskoku ostalo to tam
Teraz môžem točiť na jednu aj druhu stranu koľko chcem no odskok ostáva stále pomalý
Ako to mám riešiť ?
01.11.2023 - 14:34:31
00
Vytiahni tocitko, mal by byt na nom imbus. No zrejme si ho zatocil az moc a imbus zostal zasunuty vnutri a tocitko sa teda toci volne. Tiez som to riesil na Raidone.
Je dobre ho prilepit .
01.11.2023 - 14:40:13
10
Daragon13 Ano, najstarsi typ, niekedy neoficialne oznacovany ako debonair v1 bol do MY18 vratane, a konstrukcne bol ovela blizsie k soloair, nez k neskorsim debonair.. potom od MY19 bol uvedeny debonair v2, resp tzv B1, tj na fotke ten s kratsim cervenym sealheadom.. sucasne islo o prvy debonair, ktory pouzival duty shaft na zvacsenie negativky..
od MY21 prisla verzia 3, resp C1.. a sucasny debonair+ je tusim od MY23.. ten vsak uz nie je spatne kompatibilny s B1 a C1 vidlami (s vynimkou tusim modelu Zeb)
01.11.2023 - 14:41:02
10
Ja mám Aion 160/35mm a som velmi spojoný. Servis maximálne jednoduchý, chod krásny, tuhá. Nahodené mám code R s 203 kotúčmi a pekne drží nekrúti sa.
02.11.2023 - 07:49:38
00
fluider napísal:
Toto všetko podľa mňa len ukazuje nevhodnosti vzduchovej pružiny na pruženie. Keď si prečítas odporúčania inžinierov veľkých výrobcov, tak všetko sa točí okolo neustáleho kontrolovaia tlaku, čistenia, servisovania. Celé zle. Iba pridávajú zložitosť do výrobku, ktorý je zo svojej podstaty nevhodny, aby nejak obicyklovali všetky nevýhody a priblížili sa konzistencii a prejavu debiInej oceľovej pružiny. Ale nikdy sa tam nedostanú. Každé obicyklovanie prináša nové problémy. Ale o čom by mudrovali? O čom by písali servery? O oceľovej pružiny, ktorá sa správa rovnako v zime aj v lete, na začiatku aj na konci jazdy, aj po 10 rokoch?



Mozno sa treba opytat konstrukterov z MB, naco do toho S-klasse pchaju ten vzduchovy podvozok, ked existuje ocelova pruzina. To je ako s rusmi a tou ceruzkou vo vesmire, nakoniec ajtak pouzili specialne pero od americanov.
02.11.2023 - 08:26:16
00
nie su to adaptivne tlmice ,ktore pritvrdzuju v zakrute podla potreby? z F1ky
02.11.2023 - 08:43:41
00
dodo58 No tak si pozri zložitosť, hmotnosť a cenu toho podvozku. A najlepšie, aký je poruchový, sú toho plné internety. VW- u sa to kazí už v zaruke. Zaujímavé je, že Japonci vedia robiť podvozok bez vzduchu a v drvivej väčšine bez adaptivnych tlmičov a jazdí im to lepšie, než 2 tonové rebrinaky z EU.
02.11.2023 - 09:58:17
01
lto napísal:
nie su to adaptivne tlmice ,ktore pritvrdzuju v zakrute podla potreby? z F1ky

Sú ? teda neviem ci priamo na pritvrdzovanie v zákrutách ale určite sa v prípade ladenia podvozku za jazdy, ci podľa rôznych jazdných režimov, jednoduchšie pracuje so vzduchom ako s pružinou... Takže...
02.11.2023 - 13:21:34
01
Hej, len to su 2stope vozidla, ktorych problem na motorke/biku nemas. Dotvrdzovanie vzduchovej vidlice/tlmica podla potreby by sa dalo, len by nieco muselo vediet, ze letis 20m drop a ma pritvrdit :D Alebo teda uz pri dopade, ale tak rychly asi ziaden system nie je.
02.11.2023 - 13:41:03
00
Snažíte sa zrovnať dve úplne odlišné aplikácie. Auto akokoľvek zastaralé/moderné sa od MTB diametrálne líši v pomere odpruzenej a neodpruzenej hmotnosti, v rýchlosti a veľkosti povrchových nerovnosti a tiež v tej pupkatej pohonnej jednotke.
Ale ani adaptívne tlmenie alá Fox/RS neprinesie žiadne výkonnostné výsledky.
Môžte mi povedať, prečo sa výrobcovia v MTB striedajú v tom, že každé 3 roky sa vracajú ku oceľovej pružine namieste negatívky vs. EQ portu? Prečo nespravia dvoj alebo troj komorovu vzduchovu pružinu, aby dosiahli linearnost?
02.11.2023 - 13:48:28
00
keyboard_arrow_up