Ked uz sme to tu zacali, tie retaze su podstatne zlozitejsi problem ako sa zda na prvy pohlad. Totiz 12s ma podstatne vacsie krizenie. Preto musi byt retaz vyrobena inak ako pre menej prevodov. Nikedy pri prechode na viac prevodov na kazete vypadli z retaze vnutorne valceky. Dnes je kostrukcia ovela jednoduchsia vlaceky su na vyliskoch z vonkajsich platni. Volakedy mali samostatnu osku v ktrej bol nit. V podstate klzne lozisko. To ale pri tak velkom namahani na ohyb uz nemohlo fungovvat a zakusovalo sa. Preto mam dnes lahsiu, ale ovela menje odolnu retaz. Ktora znesie radovo 5x menej a potrebuje ovela castejsiu udrzbu.

Dano5 Jasne, len tu je otazko ci si jazdil na 3x rovnako ako na 1x.Take krizenie ako na 3x10 na 1x12 nedosiahnes. Tiez preradenie v predu pod zatazou je najvacsi zahul na retaz, tak velmi jej ani uskodot pri 1x systeme nevies. Ak by si radil rovneke krizenie na 10s ako na 12s retazi tak urcite 10s odide skor. to podla mna vysvetluje aj casto pozorovanu vacsiu vydrz 12s retazi na 11s systemoch. Ako tu uz odznelo 11s retaze boli navrhnute pre 2x system a neboli stavane pre 1x. V navode pre 2x a 3x je ze nemas radit do kriza krajene dve polohy. A pri 1x nemas inu moznost ako ich radit. K tomu prirataj absolutne zlu retazovu linku u shimano boost systemov a hned mas odpoved preco 1x11 od shimano je to najhorise na zivotnost co jestvuje a preco ten insty system s 12s retazou funguje lepsie. Dokonca som videl bicykle ktore boli 1x 11 a aby nepadala retaz a radilo to aspon slusne bolo treba tam dat 12s retaz.
A potom je tu este parameter vyrobca. 9s bola posledna dobra retaz od shimano. Potom az 12s vsetko mediz bol rebrand vsetkeho mozneho. Porovnavat by sa to malo na Wippermann Connex tam boli vsetky retaze vzdy robene in-house.
08.11.2023 - 22:04:22
00
dupaci :-) kazdy si mysli ze dupac je chrt co ide rychlo. no ten spravny dupac, co ma nohu ako ja telo, ked za oprie o pedal, hlinik kvici od bolesti :-)
08.11.2023 - 22:05:09
04
Vidno,ze je november :D
08.11.2023 - 22:08:47
013
Tecka napísal:
Neviem co s tym robite, ale mne sa este 1x prevodnik nepodarilo znicit. Ani len cinsky na ktorom teraz tocim 7 retazi… ma teraz 4249km.
Sram origo… drzi dlho

Jazdím silovo, niekedy možno až príliš... Na bajku mam v podstate prvý 1x system (áno viem, že sa vozili 1prevodniky už skôr ale snáď sa chápeme) 11sp Sram pohon s 10-42kazetou a 32z prevodnikom no najlahsi radím ozaj iba zriedka...
08.11.2023 - 23:55:29
00
lto napísal:
Vidno,ze je november :D


Pri niektorých príspevkoch začínam mať dejavu :-D
09.11.2023 - 08:40:32
02
Podla mna zivotnost retazi do istej miery ovplyvnil aj vacsi rozsah 12spd systemu. Pri kazetach 10-42 resp. 11-46 sa v kopcoch lamali dost tazke prevody, kdezto u 10-50(52) sa jazdi viac kadencne. Vidim to sam na HT, kde mam stale 11spd, ale jazdim uz 11-50. Zivotnost tych istych retazi sa predlzila.
09.11.2023 - 11:18:17
00
Nemate niekto skusenosti s vydrzou Shimano CN-LG500 oproti neebikovym retaziam?
09.11.2023 - 13:57:03
00
Ja jazdim 36z prevodnik.

FiLus napísal:
Jazdím silovo, niekedy možno až príliš... Na bajku mam v podstate prvý 1x system (áno viem, že sa vozili 1prevodniky už skôr ale snáď sa chápeme) 11sp Sram pohon s 10-42kazetou a 32z prevodnikom no najlahsi radím ozaj iba zriedka...
09.11.2023 - 18:42:25
00
Tecka napísal:
Neviem co s tym robite, ale mne sa este 1x prevodnik nepodarilo znicit. Ani len cinsky na ktorom teraz tocim 7 retazi… ma teraz 4249km.
Sram origo… drzi dlho

Ani mne, mam doma XT prevodnik s najazdom 32 tisíc a samozrejme ze mu nic nieje, menil som len kvoli tomu ze som chcel skusit oval na ktorom je momentálne 4600 ( Garbaruk) tolko ma aktualne aj nahodená XTR retaz
10.11.2023 - 07:51:29
00
Jaaaj ale ty sa o bike staras :) Ja som minule meral s Park Tool mierkou na ebiku retaz Shimano CN-M6100 1x12 po 1800km a 28000 vyskovych metroch a je stale v poriadku. Mazem Squirtom. Takze aj tie recenzie, ze to je blato a neviem co, sa nepotvrdili...
10.11.2023 - 08:09:36
00
Xt prevodník ma oceľové zuby... Len taky detail...
10.11.2023 - 08:14:42
00
Či. ma oceľové zuby nie je podstatné...
Dôležité je ze včas menil retaz, Vytahaná /zodrata/ retaz vyhryzie akékoľvek koleso,aj keby bolo z karbidu volframu?
11.11.2023 - 07:46:52
00
FiLus isto? Myslel som, ze ocelovy je iba pavuk a na nom je naskrutkovane hlinikove ozubenie.
11.11.2023 - 08:36:16
00
pozrel som teraz moje kluky SLX 12 -sp. a je to takto:
prevodník a oska sú ocelové
kluky a pavúk dural (skúška magnetom)
inak by to ani nedávalo zmysel-oceľ je tam kde treba pevnosť a výdrž,dural tam,kde sa dá ušetriť na váhe ;)
11.11.2023 - 09:08:19
05
bol som v tom ze XT ma zuby hlinikove, slx ocelove ale opat raz - popis priamo od vyrobcu je na zaplakanie a zakaznik ani nevie co kupuje.

na hliniku som este tak vytahane retaze nejazdil ale s tvrdenim ze je jedno ci je material hlinik alebo ocel by som nesuhlasil. 11sp kazeta mi odisla prave na 42z hlinikovom pastorku. na zvysnych ocelovych retaze neskakali aj ked uz mali takmer 136mm - tocil som 5 retazi uplne do mrtva. slx ocelovy prevodnik to zvladol s prehladom - samozrejme ze tvar zubov bol uplne mimo ale ani raz mi z neho retaz nepadla a retaz ani nenamotaval.
11.11.2023 - 09:55:40
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Reťaze)
keyboard_arrow_up