Ked uz sme to tu zacali, tie
retaze su podstatne zlozitejsi problem ako sa zda na prvy pohlad. Totiz 12s ma podstatne vacsie krizenie. Preto musi byt
retaz vyrobena inak ako pre menej prevodov. Nikedy pri prechode na viac prevodov na kazete vypadli z retaze vnutorne valceky. Dnes je kostrukcia ovela jednoduchsia vlaceky su na vyliskoch z vonkajsich platni. Volakedy mali samostatnu osku v ktrej bol nit. V podstate klzne lozisko. To ale pri tak velkom namahani na ohyb uz nemohlo fungovvat a zakusovalo sa. Preto mam dnes lahsiu, ale ovela menje odolnu retaz. Ktora znesie radovo 5x menej a potrebuje ovela castejsiu udrzbu.
Dano5 Jasne, len tu je otazko ci si jazdil na 3x rovnako ako na 1x.Take krizenie ako na 3x10 na 1x12 nedosiahnes. Tiez preradenie v predu pod zatazou je najvacsi zahul na retaz, tak velmi jej ani uskodot pri 1x systeme nevies. Ak by si radil rovneke krizenie na 10s ako na 12s retazi tak urcite 10s odide skor. to podla mna vysvetluje aj casto pozorovanu vacsiu vydrz 12s retazi na 11s systemoch. Ako tu uz odznelo 11s retaze boli navrhnute pre 2x system a neboli stavane pre 1x. V navode pre 2x a 3x je ze nemas radit do kriza krajene dve polohy. A pri 1x nemas inu moznost ako ich radit. K tomu prirataj absolutne zlu retazovu linku u shimano boost systemov a hned mas odpoved preco 1x11 od shimano je to najhorise na zivotnost co jestvuje a preco ten insty system s 12s retazou funguje lepsie. Dokonca som videl
bicykle ktore boli 1x 11 a aby nepadala retaz a radilo to aspon slusne bolo treba tam dat 12s retaz.
A potom je tu este parameter vyrobca. 9s bola posledna dobra retaz od shimano. Potom az 12s vsetko mediz bol rebrand vsetkeho mozneho. Porovnavat by sa to malo na Wippermann Connex tam boli vsetky retaze vzdy robene in-house.