@vlsu taká odázka ... išli sólo, alebo grupa a viacerí točili špicu?
16.11.2023 - 08:48:32
00
Prvy dvaja isli spolu, treti v poradi mal uplne odlisnú jazdu a prisiel o KOMy z toho dna.
16.11.2023 - 09:23:40
01
Plne akceptujem, že je diametrálny rozdiel jazdiť na asfalte a jazdiť na trenažéri. V žiadnom prípade nespochybňujem, že pri jazde na asfalte je toľko limitujúcich faktorov, že dosahované výsledky môžu byť od tých trenažérových diametrálne odlišné. Napriek tomu aj tie dosiahnuté na trenažéri sú exaktné a nespochybniteľné (pokiaľ nie sú dodatočne prepočítavané pomocou WMAgeFactoru, ktorý - nota bene - je určený pre atlétov, bežcov, vrhačov, vzpieračov... Tak som sa pozrel na niekoľko mojich posledných tréningov.
cmsimple.sk
V starších výjazdoch na asfalte som v niektorých zjazdoch dokonca dosahoval aj rýchlosti cez 70km/h.
O tom, či sú takéto rýchlosti na trenažéri reálne, alebo je to blud, sa dá jednoducho presvedčiť. Stačí si stiahnuť aplikáciu BicyCalc, nastaviť si v nej parametre bicykla a pozrieť sa na rýchlosti v závislosti od prevodu a kadencie.
cmsimple.sk
16.11.2023 - 10:24:11
00
Je tu jeden velky rozdiel medzi realom a trenazerom a to odpor vzduchu - aerodynamika. Tocenim na mieste sa nemusi rozrazat vzduch co je jeden z najvacsich odporov na jazde. Myslim ze preto sa tieto dve hodnoty nesmu porovnavat. Snad iba keby vonku fukal do chrbta rovnako silny vietor ako rychlost jazdy.
16.11.2023 - 11:18:26
01
myslim si že v tomto prípade rýchlosť ktorú ukazuje trenažér netreba brať do úvahy, kým nemá watmeter, tak iba s tepmi a kadenciou sa dá pracovať z veličín ktoré ponúka
16.11.2023 - 11:55:45
01
vlsu napísal:
Prvy dvaja isli spolu, treti v poradi mal uplne odlisnú jazdu a prisiel o KOMy z toho dna.


Ďakujem, za odpoveď. Iba potvrdila, čo si myslím. Ísť 13+ km na rovine rýchlosťou 60+ km/hod. sám za svoje, ... tak Filippo Ganna je amatér.
Na asfaltových segmentoch u nás bežne robia KOM-y tak, že ide skupina a postupne zo špice odpadávajú "domestici" a najväčší KOMohonič si zoberie vytúženú korunku. Preto nejako segmenty som prestal sledovať.
Naposledy som zažil mladého chalana, ktorý si KOM na rovine urobil za autom (dohodnutý vodič).

Na trenažéri aj mne sa podarilo ísť zopár minút 50+ km/hod. na najľahšom odpore, ale na ceste jedine dole kopcom :)
16.11.2023 - 13:03:08
00
SlavoSTL V ten den im idealne fukalo. Treti v poradi bol len o 16s pomalsi a siel sam. Prvy dvaja mali v tom segmente maximum 71, vitaz dokazal drzat 70ku dlhsie :)
16.11.2023 - 13:17:31
01
Je to možné :y: , u nás máme jeden úsek cca 12-13 km takmer rovinu, ale točí sa cesta doprava, doľava, takže ideálny vietor na celej trase nezachytím, ale ak mi fúkne do chrbta, tak 50+ km/hod viem udržať aj dlhší čas na niektorých úsekoch :tmi:
16.11.2023 - 13:20:25
00
Tak včera ftp test a +5W na to že teraz trénujem len Z2 je to fajn
17.11.2023 - 10:25:07
00
je to posun - zo Z1 na Z2 je tiež nejaké zlepšenie, a aj v rámci Z2 je zlepšenie FTP z 2,7 na 2,8 W/kg určitý fajn progres
17.11.2023 - 12:49:39
00
Tata1955 napísal:
Plne akceptujem, že je diametrálny rozdiel jazdiť na asfalte a jazdiť na trenažéri. V žiadnom prípade nespochybňujem, že pri jazde na asfalte je toľko limitujúcich faktorov, že dosahované výsledky môžu byť od tých trenažérových diametrálne odlišné. Napriek tomu aj tie dosiahnuté na trenažéri sú exaktné a nespochybniteľné (pokiaľ nie sú dodatočne prepočítavané pomocou WMAgeFactoru, ktorý - nota bene - je určený pre atlétov, bežcov, vrhačov, vzpieračov... Tak som sa pozrel na niekoľko mojich posledných tréningov.

V starších výjazdoch na asfalte som v niektorých zjazdoch dokonca dosahoval aj rýchlosti cez 70km/h.
O tom, či sú takéto rýchlosti na trenažéri reálne, alebo je to blud, sa dá jednoducho presvedčiť. Stačí si stiahnuť aplikáciu BicyCalc, nastaviť si v nej parametre bicykla a pozrieť sa na rýchlosti v závislosti od prevodu a kadencie.


zas trepeš nezmysly - preložce sebe dzedu do slovenčiny WM AgeFactor a budete vedieť že je to všeobecne pre porovnanie všetkých ľudí faktor zohľadňujúci vek pri rýchlostných, silovo rýchlostných a vytrvalostných výkonoch, to čo si napísal platí pre koeficienty nie pre WM AgeFactor a bud taký dobrý keď uvádzaš údaje z trenažéra nehovor o rýchlosti ale o virtuálnej (nereálnej, akože rýchlosti, ...) rýchlosti lebo rýchlosť je reálna fyzikálna veličina (akú vzdialenosť prejde napr. cyklista reálne - vonku na ceste, ... za čas ) a sú to dva úplne rozdielne - neporovnateľné údaje hodené tými čo tomu nerozumejú (ty, ...) do jedného vreca jak ked dzedo na poľu naruca šicke gruľe jedno či veľke či male, či pohnite či dobré do jedného mecha, a nepresviedčaj nás tu bludne o nejakej reálnosti, axaktnosti virtuálnej rýchlosti na trenažéri ktorá je len prepočítaná ale nie napr. racionálnym koeficientom zohľadňujúcim pri fyzických výkonoch vek ale je prepočítaná len z nameraných údajov o kadencii ktoré na tvojom trenažéri nezohľadňujú dokonca ani výkon nie že aero faktory, valivý odpor použitého bicykla, podklad (či asfalt, šotolina, ...), ... reálne počas jazdy vonku, kedže nemáš wattmeter tak na tvojom jednoduchom trenažéri je tvoja virtuálna neexaktná rýchlosť rovná kadencii,
17.11.2023 - 13:03:33
00
ivan
Začni čítať s porozumením, alebo si to najprv prečítaj niekoľko krát. Posledný pokus.
Je mi jasné, že kadenciu 130+ rpm na asfalte v mojom veku a pri mojej kondícii nikdy nevytočím (lebo, asfalt, vietor, brdky, stúpania, klesania, valivý odpor, tlak v pneumatikách, dezén plášťov a more ďalších faktorov. Preto sa nevytešujem, že to dosiahnem trénovaním na trenažéri. Preto to ani nedávam do žiadneho súvisu s bicyklovaním v reálnych podmienkach.
K tomu WMAgeFactoru:
Na nete je niekoľko "kalkulačiek", ale ani jedna z tých, ktoré som našiel, vo výbere aktivity nemá v zozname akúkoľvek formu cyklistiky - nieviem, odkiaľ si teda zobral svoj WMAgeFactor.
https://world-masters-athletics.org/wp-content/uploads/2021/01/2022-Age-Factors-1.pdf
https://emlsports.com/tools/masters-athletics-age-grading-calculator/
https://runbundle.com/tools/age-grading-calculator
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup15.html
https://world-masters-athletics.org//wp-content/uploads/2023/02/2023-Age-Factors-WMA.pdf
Aj v tabuľke, ktorú tu niekto "linkoval", sú uvedené hodnoty iba pre atletické disciplíny.
Ako učiteľ matematiky so 40 ročnou praxou to vysvetlím ešte raz:
Ak sa prevodník s 50 zubmi točí rýchlosťou 130 ot./min. a poháňa pastorok s 13 zubmi, pastorok (a teda aj celé koleso s pastorkom) sa otočí pri jednom otočení prevodníka 50/13 krát. Ak je obvod kolesa 2,112m, potom koleso opíše za 1min. dráhu s=130 x 50/13 x 2,2112 x 60 = 1056m. A to je rýchlosť 63,36km/hod.
Samozrejme, že v teréne a v dôsledku všetkých vyššie spomenutých faktorov by to nebolo ani zďaleka 130ot./min. Možno na pár minút 80-90ot./min. A tomu by zodpovedala aj maximálna rýchlosť (pri 90ot./min. cca 44km/hod.). Preto ešte raz zdôrazňujem, že píšem o výsledkoch z trenažéra a nijako ich nedávam do súvisu s reálnymi podmienkami v teréne.
Chápeš?
EDIT:
A ani som sa v odhade reálnej rýchlosti veľmi nemýlil (záznam je z minulého roka, teraz v decembri si to zase overím): https://connect.garmin.com/modern/activity/10178684231


Naposledy upravil Tata1955 dňa 17.11.2023 - 15:16:58, celkovo upravené 1 krát.

17.11.2023 - 14:55:35
13
zas píšeš nezmysly, prečo by si kadenciu 130 na asfalte nevytočil, choď po rovine v silnom vetre do chrbta aj s kibibom, ... a dajte si najľahší prevod, pôjdete spolu vedľa seba 45 km/h s kadenciou 130, neviem naco ti je tá kadencia 130 co chodíš ale tak preco nie, každý blbne iným spôsobom, kadenciu 130 a viac na asfalte vytočíš pri šlapaní naprázdno rovnako ako na trenažéri len ked sa pri tom strepeš tak to bude mať rozdielne zdravotné následky :D

ináč správna terminológia, presné vyjadrovanie napr. čo sa týka rýchlosti jazdy na bicykli, rozlišovať medzi reálnou a virtuálnou rýchlosťou je dosť dôležité, pri nesprávnom pomenovaní veci môže dôjsť k fatálnym nedorozumeniam ako napr. ked istá osoba podstúpila umelé prerušenie tehotenstva a potom v ňom chcela po štyroch mesiacoch pokračovať - šak ked len prerušenie tehotenstva
17.11.2023 - 15:15:30
00
vlsu napísal:
Pozrel som rovne segmenty u nas na hradzi. Pod 50 sa tam v prvej desine nejazdi. Toto je napriklad 13,8 km usek.


akurát že tu sa bavíme o polhodinovej jazde rýchlosťou 55 km/h jedného samého cyklistu na klasickom cestnom bicykli nie v aero pozícii a ty si tu dal výkony v modelovaných tréningoch skupinových jázd pretekárov z ktorých jeden je niekoľkonásobný majster slovenska v časovke, ... a okrem toho že to boli skupinové jazdy pretekárov, časovkárov tak to bolo vo veľmi silnom povetre, z toho výkonu držiteľa KOM-u len 247 W a dosiahnutej priemernej rýchlosti cez 64 km/h na 15 kilometroch to vyzerá dokonca na modelovaný tréning za autom prípadne motorkou prípadne e-bikom, alebo fúkala ,,víchrica,, - vietor do chrbta v nárazoch do 75 km/h a musel byt do chrbta lebo keby bola tá víchrica zo severu, severovýchodu tak skončia v Dunaji :D
17.11.2023 - 17:50:58
00
Hosť napísal:
...ináč správna terminológia, presné vyjadrovanie napr. čo sa týka rýchlosti jazdy na bicykli, rozlišovať medzi reálnou a virtuálnou rýchlosťou je dosť dôležité,..

Už som ťa pochopil. Z tvojho pohľadu a pri tvojom chápaní fyziky je vlastne rýchlosť na trenažéri permanentne 0km/hod. A to bez ohľadu na prevody, kadenciu, výkon, tepy, atď., lebo sa celý čas nepohnem z miesta ani o centimeter.
17.11.2023 - 18:39:32
10

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up