Ja keď na biku cestujem ďalej, idem prednostne po cestách, lebo tam sú veľké smerové tabule podľa ktorých sa riadim. Či v nejakej dedine alebo v meste je kúsok cyklocesty netuším (lebo ak aj je, očividne ide mimo môj smer cesty)

A k tomu, že by mal mať cyklista zákaz ísť po ceste 1. triedy len poviem, skúste ísť potom z Kraľovian cez DK a TS do PL bez toho aby vás pod kolesá nezobral kamión, kde ešte je tak kľukatá cesta, že sa môže stať ak chytíte pomale auto, tak ho 10km neobehnete. A to nie je cesta okolo Strečna, ale jediná cesta prepajajúca x dedín. A to nie len výjazd len tak “pre radosť” ale aj pracovná cesta Tvrdošín Trstená je niekedy o život ak nechcem ísť úplne mimo zdlžkou (čo ráno už málokedy chcem ísť). Obrazne, ak by ste chceli ísť na biku z Dúbravky do Karlovky, ale išli by ste cez Devínsku a Devín…
01.01.2024 - 11:09:36
03
Zákaz jazdy cyklistov na cestách 1. triedy bol pred rokmi zrušený práve pre dôvody, ktoré opisuješ. Ten zákaz bol nielen nelogický, ale nevymožiteľný. Z času na čas sa objavia iniciatívy na jeho obnovenie, ale našťastie príslušné ministerstvá majú zdravý rozum a neuvažujú o tom.
A naopak, z aktuálnych eurofondov je možné čerpať financie aj na zvýšenie bezpečnosti cyklistov na cestách, vrátane 1. triedy. Môže ísť napríklad o bezpečné križovania, riešenie krátkych úsekov vhodnou formou a pod.
Vzhľadom na neochotu až nevraživosť Slovenskej správy ciest, ktorá je správcom ciest 1. triedy, voči cyklistom, nepredpokladám, že tieto peniaze budú využité, ale tá možnosť tu je.
Pekný nový cyklorok 2024 všetkým!
01.01.2024 - 11:22:47
00
to je take slovenske.... radsej ako investovat do oprav ci vylepsenia, drbneme zakazove tabule..
lebo tie su lacnejsie ako skutocne riesenia...
01.01.2024 - 11:30:19
00
Jaroh ako v Maďarsku neznalý pomerov som sa z Komárna do BA chcel vrátiť cez Maďarsko čo najkratšou cestou. Na 40km ma obehlo možno len 10 osobných aut (lebo hneď veďa je súbežná diaľnica). Polovica ma samozrejme vytrúbila lebo zákaz (značky som si potom všimol) a keď som dostal k nejakej cykloobchádzke, tak to bola hnusná štrková cesta, kde sa mi na 300km výlete nechcelo na cesťáku riskovať defekty. Tak som z Komárna do Medveďova na Maďarskej strane šiel na hulváta…

EDIT: Teraz pozerám mapu, žeby tam už postavili cyklocestu? Hádam že aspoň asfaltovú.
01.01.2024 - 11:49:05
00
Jaroh k tomuto "Zákaz jazdy cyklistov na cestách 1. triedy bol pred rokmi zrušený...", prosím,vieš odkedy dokedy tenzakaz platil?
Niežeby na tom veľmi záležalo,iba ma to zaujíma (dodatočne)
01.01.2024 - 12:10:33
00
Imho neplatil nikdy. Vzdy len na dialniciach a cestach pre motorove vozidla

Inak by na niektorych cestach, ako napr bb-brezno nebol zakaz odjakziva
01.01.2024 - 12:22:52
01
Muso prosím, TP085 je predpis podľa ktorého sa projektuje cyklistická infraštruktúra. Je možné si ho stiahnuť zadarmo z https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp/tp_085.pdf Takže ak hľadáš, či tam musí byť zvislá značka, tak strana 56, stať 7. Dopravné značenie. Ak si to budeš aj ďalej pozerať, tak všade pri rôznych obrázkoch situácii nájdeš, že všade musí byť zvislá značka. Tu som to rozpísal viac, čo nesedí podľa toho predpisu https://www.mtbiker.sk/forum/post1996610.html#p1996610 a určite sa tých chýb nájde viac, len toto sú najviac do očí bijúce.
01.01.2024 - 22:13:28
00
Je to o kus zložitejšie. Bohužiaľ. Niekoľko technických predpisov je tu vo vzájomnom predpoklade.
TP085 sú z roku 2019 a odvtedy neboli aktualizované. Medzitým však bola prijatá nová vyhláška 30/2020 o dopravnom značení, ktorá nielenže zavádza iné číslovanie značiek, ale definuje niektoré nové značky a iné zase ruší a celé je to s cieľom zníženia počtu značiek na cestách. TP085 zatiaľ neboli aktualizované podľa novej vyhlášky.
Naopak, aby to bolo ešte komplikovanejšie, tak v minulom roku 2023 boli prijaté dve nové TP117 a TP118 o používaní dopravného značenia. V týchto TP už nie je označenie cyklopruhu zvislým dopravným značením povinné, resp. je povinné iba vtedy, keď je potrebné povinné použitie cyklopruhu.
Na Vajanského nie je potrebné cyklopruhy určiť ako povinné, pretože sú dizajnované tak, že ich cyklista použije automaticky, žiadny cyklista sa nevydá pruhom pre autá. Preto nie je potrebné určiť tie cyklopruhy ako povinné a teda v zmysle TP117 a TP118 nie je povinné ani zvislé značenie cyklopruhu. Má to ešte tú výhodu, že tie zvislé značky netreba používať pri každej odbočke z Vajanského a tiež pri zmene na ochranný pruh a naspäť.
Projektanti veľmi nadávajú, že ešte nie sú aktualizované TP085, pretože de iure by mali navrhovať aj podľa nich, ale sú v rozpore s novšími TP. Vo väčšine sa však už projektanti a CSO pri návrhu a schvaľovaní dopravného značenia prikláňajú k použitiu TP117/8 (evidentne aj na Vajanského), pretože tie sú nielen novšie, ale aj sú špeciálne a účelovo zostavené pre určovania dopravného značenia, zatiaľ čo TP085 sú viac zamerané na navrhovanie komunikácií ako takých a dopravné značenie je iba jednou ich časťou.
01.01.2024 - 23:02:22
00
Z môjho laického pohľadu tá časť cyklocesty nemá veľa spoločného s TP085, preto aj návestenie by bol celkovo problém... Dosť často sa mi tam stalo, že som musel využiť cestu, najmä v smere do Karlovky, kvôli autám, busom v cyklopruhu a takisto dosť nevhodné napojenie na jej konci, keď sa ponáhľam, pokračujem po ceste ďalej...
02.01.2024 - 06:33:02
00
Zaujimavá pdborná debata tu vznikla a to som len spomenul (de)mentalitu niektorých cyklistov na cestách :)

Zaujímavé je že ste viacerí potvrdili spravnosť cyklistovho konania čo naznačuje že asi uvažujete podobne.

Ak cyklista ide po komunikácii ma sa držať čo najviac pri jej kraji a bez ohľadu na to či sa mu ten kraj nepáči alebo je tam pár kamienkov naviac. Je to presne ako s tými fotkami áut BMW čo parkujú cez dva parkovacie miesta.
Robia to, lebo môžu a všetkých majú v pi… :) A o tom to je …
02.01.2024 - 09:18:16
00
A ty istotne autom tiez vymetas vsetky vymoly a kamienky na krajnici, bez ohladu na to, ci sa ti ten kraj cesty paci alebo nie..hmm


Naposledy upravil romanx dňa 02.01.2024 - 10:49:15, celkovo upravené 1 krát.

02.01.2024 - 10:47:04
04
nie, robia to preto, ze je to bezpecnejsie a je to uplne v poriadku...
02.01.2024 - 10:48:30
05
keby auta neobiehali natesno tak to cyklisti nerobia.
je to nutna obrana proti debilom za volantom
02.01.2024 - 11:20:54
00
marseluspp napísal:
Zaujimavá pdborná debata tu vznikla a to som len spomenul (de)mentalitu niektorých cyklistov na cestách :)

Zaujímavé je že ste viacerí potvrdili spravnosť cyklistovho konania čo naznačuje že asi uvažujete podobne.

Ak cyklista ide po komunikácii ma sa držať čo najviac pri jej kraji a bez ohľadu na to či sa mu ten kraj nepáči alebo je tam pár kamienkov naviac. Je to presne ako s tými fotkami áut BMW čo parkujú cez dva parkovacie miesta.
Robia to, lebo môžu a všetkých majú v pi… :) A o tom to je …


nie cyklista má jazdiť v pravo, nikde sa nepíše že čo najviac pri okraji.
Taktiež má prisposôbiť jazdu stavu a povahe vozovky, takže ak je kraj kamienkový alebo rozbitý tak rozbité obíde / po kamienkoch nepôjde :)

Znovu opakujem, že TY si neschopný vodič ak si sa 3 km vliekol za cyklistom...lebo také niečo som v živote nezažil ani počas dopravnej špičky :D
02.01.2024 - 11:24:44
00
Ako obhajoba nevhodného správania sa to dá použiť :)
Obmedzovanie plynulosti a bezpečnosti premávky je však porušovanie zákona. Ak treba niečo obísť alebo je chvíľu blbý úsek na krajnici, tak sa to dá tolerovať. Ale vôbec nieje bezpečnejšie bicyklovať stredom cestného pruhu len preto že je to pohodlnejšie a v žiadnom prípade to nieje v poriadku.
Myslím že by ste mali skôr myslieť na svoju bezpečnosť. Medzi obcami je povolená rýchlosť 90km/hod. Ak takého cyklistu stretne vodič v strede neprehľadnej zákruty, tak len vyrobí ten cykloš vodičovi auta prúser ... Nerátate totiž že vodič môže byť trochu unavený, alebo ho nasrala manželka a posledné čo potrebuje je mať jeleňa na ceste ... :)

A ísť po hlavnej ceste, keď je v súbehu cyklotrasa je už jasný prípad pre dr. Choholúšika. Tiež som nedávno na takého natrafil na ceste PP-Svit. Osvetlenie bycikla tak splývalo so svetlami mesta v pozadí, že ho ani nebolo vidno a autá ho obchádzali na poslednú chvíľu. Hlavná vec že mal časovku na strave.
Cyklisti si naivne myslia že ich vidno, ale moc ich nevidno. V írsku nosia cyklisti reflexné vesty a čo najviac viditelných prvkov, veď to robia pre seba a hanba ide bokom.

Vzhľadom na obhajobu správnosti takého konania, mám dojem že sa jedná o zaužívaný pocit nadradenosti cyklistu na cestách. Symbióza s vodičmi musí existovať, ale musia prispieť aj cyklisti. Veď oni ani netušia či je niekto za nimi alebo nie a idú si svoje. A tiež by sa nič nestalo, ak by na chvíľu cykloši zastali a pustili vodičov vpred. Minule to urobil jeden vodič traktora a hneď bolo vidno že je to rozumný človek.

Každopádne najhorší su tmavší občania kráčajúci po krajnici a tlačiaci kadejaké vozítka s nákladom. Medzi Spišskou Novou Vsou a Spišským Štvrtkom ma prekvapili takýto neoznačení chodci a bolo čo robiť to ubrzdiť.
02.01.2024 - 11:45:21
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up