Prosím, prosím, môžeš citovať, kde presne v nemeckej legislatíve je to napísané? Jaj, nemôžeš ...
03.01.2024 - 11:49:31
10
Jasne, je to všetko o inteligencii jedinca. Ak sa cykloš rozhodne brzdiť všetkých, tak mu v tom nikto nezabráni.

Navrhujem interné pravidlo, aby vodiči trúbili na nesprávne idúceho cyklistu a ten sa na zaklade toho signálu musí stiahnuť na krajnicu a nezavadzať. Tiež by sa mal ponaučiť a nabudúce ísť normalne.
Ak to neurobí, navrhujem súvislé trubenie.
Ak si šofér aj cyklista splnia vyššie uvedené záležitosti, premavka bude bez problémov :)
Dokonca by bolo zaujimavé zakomponovať do cestnej premavky možnosť použitia painball-ovej pišku u spolujazdca na usmernenie cyklistu ktorý z nejakého dôvodu nepočuje. Mohol by to byť aj autonômny upozorňovací systém implementovaný do vozidiel. .. :)

Najviac ma udivujú individua čo sa bicyklujú tam kde kamiôny jazdia okolo nich 20cm a veria že sú plnohodnotní účastníci cestnej premávky :)

Z fyziologického hľadiska tu vidim súvislosť medzi dlhodobo pretlačenou prostatou cyklistu a zníženými mozgovymi funkciami jedincov a neschopnosť spravne vidieť realitu. Možno na to vplyva aj prechladenie prednej časti mozgu kde je centrum empatie….
03.01.2024 - 13:45:32
00
Jaroh prosím, https://www.buzer.de/5_StVO.htm (6) 1Wer überholt wird, darf seine Geschwindigkeit nicht erhöhen. 2Wer ein langsameres Fahrzeug führt, muss die Geschwindigkeit an geeigneter Stelle ermäßigen, notfalls warten, wenn nur so mehreren unmittelbar folgenden Fahrzeugen das Überholen möglich ist. 3Hierzu können auch geeignete Seitenstreifen in Anspruch genommen werden; das gilt nicht auf Autobahnen. Keďže nehovorím nemecky, tak len google translate preklad: (6) 1 Každý, kto je predbiehaný, nesmie zvýšiť rýchlosť. 2Každý, kto jazdí pomalším vozidlom, musí znížiť rýchlosť na vhodnom mieste a v prípade potreby počkať, ak je to jediný spôsob, ako nechať predbehnúť niekoľko bezprostredne idúcich vozidiel. 3Na tento účel možno použiť aj vhodné bočné lišty; to neplatí na diaľniciach.
03.01.2024 - 13:45:52
00
To je múdry zákon. Naviac v inteligentnej spoločnosti by malo také správanie fungovať aj na základe vlastnej ohľaduplnosti.
Inak takéto prerušenie môže využiť cyklista na občerstvenie či odľahčenie močúra, selfie fotku či môže sa len poobzerať sa po okolí, aby večer jediné jeho spomienky neboli biele čiary na ceste a uploadnuté data na strave ... :)

A ešte jedna vec. Keď sa za cyklistom tvorí často kolóna, svedčí to nielen o jeho slabej duchaplnosti ale aj o nizkej kondičke a každopádne to poukazuje na nutnosť sa zlepšovať v každom smere.
03.01.2024 - 14:17:08
00
Aj to nemecké znenie je dosť nejednoznačné. Koľko je to akceptovateľné množstvo niekoľko za sebou idúcich vozidiel? Aký dlhý úsek to musí byť aby ten čo je na začiatku kolóny ako najpomalší mal odstaviť vozidlo aby ho ostatní predišli? Čo ak za ním stále idú tri autá, ktoré sa samozrejme obmieňajú tím, že ho predchádzajú no vždy sa doplní počet tým, že ich dobehne ďalšie vozidlo? A posledná vec, čo ak je súbežne s touto okreskou aj cesta vyššej kategórie, kde môžu jazdiť autá, ale už nie cyklisti a teda vodiči majú na výber, že buď budú obmedzený na rýchlosti pomalšími účastníkmi na okreske a musia to akceptovať pritom na tej súbežnej ceste vyššej kategórie by mali jazdu plynulejšiu a rýchlejšiu.
03.01.2024 - 14:52:42
01
ako pri vukovi, pri federerovi tak aj pri marselovi je až ťažké uveriť, že to nie je nejaký špecificky naprogramovaný jazykový automat (v modernej reči im hovoríme GPT)
03.01.2024 - 15:00:20
11
Joli, veď normálne. Vidíš že brzdíš niekoho za sebou, tak ich pusť kým idú a pokračuj ďalej. Ak to budeš robiť pravidelne tak ich nebude viac ako 5-6 ks. Nemusíš predsa vždy zastať, len sa stiahni za krajnicu ak to ide a je to. Môžeš si to trénovať aj v bežnom živote. Skús používať v práci - nech sa páči, až po vás...alebo kľudne chodte prví, ja počkám...jednoduché...nikdy nieje neskoro stať sa slušným človekom... ;)

Ak ti to ale robí problém, tak vystrč prostredník - symbol pre vynútenú vzájomnú osobnú interakciu - a nechaj osud čo ti pripraví :)
03.01.2024 - 15:20:41
00
Však aj na Slovenskú musí výrazne pomalý účasník premávky pustiť kolónu pred seba. Alebo to nie je dané zákonom, len ľudskou empatiou? Ja napr, keď som ešte bikoval cez Strečno, tak som kolóny púsťal pred seba, nikto ma nevytruboval, vodičom som aj poďakoval…

Raz som sa za skupinku rodinky cyklistov s deťmi, postavil autom viac doľava aby tým za mnou ani nenapadlo ich predbiehať v kopčeku do horizontu. Bolo to niekde z LM za Tatralandiou smerom na Oravu. Kto pozná, tak tam sa ti auta v protismere vyrútia hneď. Pekne počkali so mnou, kopček bol krátky za ním nasledovala rovinka s výhľadom dopredu.
03.01.2024 - 15:38:08
00
Je to marný, Jaromire, je to marný ...

Len ho kŕmime.
03.01.2024 - 16:28:02
02
JOLI napísal:
Aj to nemecké znenie je dosť nejednoznačné. Koľko je to akceptovateľné množstvo niekoľko za sebou idúcich vozidiel? Aký dlhý úsek to musí byť aby ten čo je na začiatku kolóny ako najpomalší mal odstaviť vozidlo aby ho ostatní predišli? Čo ak za ním stále idú tri autá, ktoré sa samozrejme obmieňajú tím, že ho predchádzajú no vždy sa doplní počet tým, že ich dobehne ďalšie vozidlo? A posledná vec, čo ak je súbežne s touto okreskou aj cesta vyššej kategórie, kde môžu jazdiť autá, ale už nie cyklisti a teda vodiči majú na výber, že buď budú obmedzený na rýchlosti pomalšími účastníkmi na okreske a musia to akceptovať pritom na tej súbežnej ceste vyššej kategórie by mali jazdu plynulejšiu a rýchlejšiu.


Jedno z pravidiel v Nemecku je, že pokiaľ je tam cyklotrasa, ktorá je označená zvislou modrou značkou (tou čo je podľa Jaroha nepotrebná blbosť a netreba ju dávať) je cyklista povinný použiť danú cyklotrasu a nesmie ísť po ceste. Pokiaľ tam nie je tá zvislá modrá značka, cyklista môže ignorovať cyklotrasu. Ďalšie pravidlo v Nemecku, cyklista môže ísť po ceste, ale musí sa držať vpravo pri okraji a je tam vyslovene napísané, že nesmie ísť v strede cesty. Ak som dobre pochopil z prekladov, cyklista by sa mal držať do vzdialenosti 1m od pravej krajnice.

To nejednoznačné, ak som na ceste a idem nejakou malou rýchlosťou (traktor, či cyklista, malý moped) a otočím sa a za mnou sú 2 vozidlá, asi to bude v poriadku. Ale ak sa otočím po 2 minútach a je ich tam 30+, asi tú prekážku tvoriť budem. Na to človek nemusí byť Einstein asi. Cyklista predsa môže uhnúť na krajnicu, aby vytvoril priestor a umožnil obehnúť, napríklad a to nemusí ani zastavovať. A nie, na krajniciach sa nenachádzajú oceľový ježkovia, klince, sklo, protitankové míny, čo spravia hneď 30 dier do pneumatiky. Je zaujímavé, že aj tu na fóre desiatky cyklistov si dokážu ospravedlniť, že nejdú po cyklotrase, lebo sú tam pomalší účastníci ako oni, preto idú na cestu, lebo je namáhavé asi spomaliť, použiť brzdu, byť ohľaduplný, ísť chvíľu pomalšie a odmietajú to spraviť (rozdiel medzi cyklistami v rýchlosti bude koľko? Podľa prieskumov 90% cyklistov jazdí medzi 10-18km/h, nad 25km/h jazdí menej ako 1% aj to už sú trénovaný ľudia), tak sa pichnú na cestu, kde pôjdu svojich 22,5km/h na 90tke a vodič musí brať ohľad na neho, však má brzdy, musí byť trpezlivý, ak bude treba, tak za ním pôjde tak pomaly aj 15km (a to ten cyklista má problém na cyklotrase spomaliť na 5 sekúnd). Nejak chýba potom ohľaduplnosť. Chodím na dovolenku na Malorku, či Menorku pravidelne. Bežne si tak aj požičiavam bike a jazdím po cestách. Ako je možné, že tam cyklista nemá problém jazdiť pri pravom okraji (nie na krajnici)? Koľkokrát sa som videl, že keď počul auto za sebou, tak uhol na krajnici a to aj na cesťákoch s 23c plášťami. A nik s tým nemal problém. Nevidel som tam jazdiť cyklistov v strede pruhu. Je to o ľuďoch. Žiaľ obrovské množstvo cyklistov na Slovensku sa správa, JA SOM CYKLISTA, KTO JE VIAC? JA MOŽEM BYŤ KKT, lebo zákon ma chráni a ostatný nech sa starajú. Len JA, JA a JA. A to nie je len o správaní sa na cestách, je tu predsa vlákno, kde sa sťažujú ľudia, že jazdili v parkoch, kde to je zakázané, davajú si z toho fotky, dávajú to na Stravu a sú urazený, že ich natrel niekto policii, či inému úradu a musia platiť pokuty, čo si to dovoľuje tá bonzácka sviňa. Prezident CK v rozhovore na otázku, čo hovorí na to, že chodci sa sťažujú na to, že cyklisti jazdia agresívne po chodníkoch a ohrozujú ich, že čo stým, tak povedal, že nepozná prípad, že by cyklista na chodníku niekoho zabil, tak to problém nie je. Čo tak agresívne pelotóny na hrádzi? Že vraj sú to urban legend a pritom nie som jediný, ktorý ich stretáva. Ja zo svojimi 100kg ak sa tam s niekým premotivovaným pretekárom zrazím (mám prilbu), tak to nejak prežijem, nejaká zlomenina. Ak taký debil zrazí 4 ročné dieťa tam? Nebodaj ho prejde celý pelotón? Cyklisti si vedia ospravedlniť nedodržiavanie predpisov, lebo však na bike vodičák netreba, tak nech sa starajú šoféri áut, oni majú vedieť a predvídať.

Áno, viem, som tu za kreténa, lebo sa mi nepáči čoraz väčšia rastúca anarchia medzi cyklistami a že ich je čoraz viac tým pádom čoraz viac cyklistov robí bordel. Pravidlá a slušnosť majú platiť pre všetkých, žiaľ vyžaduje sa to len od 1 skupiny ľudí na komunikáciách. Minule som pozeral rozhovor s majiteľom autoškoly v ČR, že bežne sa svojich žiakov pýta, že či jazdia na bicykli. Že vraj polovica ľudí áno, a keď spravia nejakú elementárnu chybu, že ako sa v tej situácii zachovali na bicykli. Že však tak ako spravili tú chybu. Nevedia čo spravili zle. Ak sa navrhne, že treba nejakú formu preskúšania cyklistov z dopravných predpisov? Ani bohovi. To je diskriminácia. Ešte som nie sú štatistiky napríklad za alkohol na cestách, ale že vraj chutili viac opitých cyklistov ako šoférov áut, aspoň to tak vyzeralo ešte v novembri. Samozrejme, žiaden problém, predsa cyklista nesadne a nezabije na Zochovej 5 ľudí. Opitý cyklista (1,2 promile) tento rok na zjazde zo Zeleného plesa do Tatranských Matliarov zrazil 11 ročné dievča a zlomil mu chrbticu. V Košiciach opitý e-kolobežkár zrazil 7 ročné dieťa. Opitý kolobežkár zrazil niekde na východe to bolo nejakú pani a tá umrela. Alkohol je problém. Len preto, že cyklista nesedí v aute, ešte neznamená, že ak je opitý, nemôže byť nebezpečný pre ostatných. Nejak 3 roky stará reportáž z ČR, opitý cyklista prešiel na červenú a zrazilo ho auto, šofér auto to nedal a skočil v stĺpe verejného osvetlenia. Cyklista umrel, 10 ročný Passat skočil na šrotovisku. Majiteľ auta má doživotnú psychickú traumu, prišiel o 800 tisíc KČ, bol to invalid na vozíku, ovládanie auta komplet na volante, 5 rokov bojoval s úradmi, aby mu na to auto prispeli. Znova mu už naň prispieť nemôžu. Ostáva len žalovať mŕtveho, resp. jeho dedičov. U nás konečne prebehol súd s rozbitým autom právoplatný rozsudok. Cyklista nám má nahradiť škodu vo výške 8749,47€. Ale keďže nemá vysoký príjem, súd rozhodol, že nám bude platiť 27,43€ mesačne. Podľa Jaroh, je to žiaľ smola, mali sme mať havarijné poistenie, sme menšina, je to tolerovateľné, alebo niečo také. Proste akceptovateľné straty. Ale on to nemusí povedať človeku, čo na to auto šetril 5 rokov, aby si ho kúpil. Ten pán cyklista nám to bude splácať len bez úrokov 319 mesiacov, čo je 26,6 roka. Ale nie, mať povinnosť mať ako cyklista poistenie pre prípad nehody je blbosť a diskriminácia. Kamošovi tútu zimu kameň od auta rozbil predný svetlomet na 10 ročnej 508, oprava za 2000€ necelých. Cyklista môže spôsobiť nehodu a rozbiť pri nej svetlomet nie je problém predsa. A autá sú zložitejšie, XY senzorov a podobne, cena opráv rastie veľmi rýchlo. Skús dolovať potom v občiansko-právnom spore peniaze peniaze. Môžeš dopadnúť ako my. Len potom neviem, za čo kúpiš nové auto.
03.01.2024 - 16:58:09
01
A presne o tychto cyklošoch tu stale píšem. Arogancia, povýšenectvo, osobné urážky v príspevkoch hovoria za nich. Stačí si prečítať posledných 10 strán a je jasné o koho tu stále ide. Je však možné že za to nemôžu a sú takí od malička… :) a preto …

…Už som to spomínal. Stačili by psychotesty na preukaz cyklistu a polovica cestných mudrlantov z fôra by skončila na stacionárnych bicykloch alebo hojdacích konikoch :)
03.01.2024 - 17:36:21
00
tak ja neviem, kade vy jazdite, ale ja cyklistu jazdiaceho v strede jazdneho pruhu vidim mozno raz za uhorsky rok
03.01.2024 - 20:08:38
04
Aj to len vtedy, ak je prava strana pruhu sama diera a stare diery su polepene nahrubo a ja sedim na cestaku s 23 mm galuskami
03.01.2024 - 20:58:34
00
Jeden mudrlant tu napisal, ze sa ma jazdit na bicykli max. 1 m od pravej ciary... Hm, pruh ma mat max sirku 3,5 m. Ved to je skoro 1/3 sirky pruhu, pri krivom odhade polovica.. .
03.01.2024 - 21:02:03
02
JoKo napísal:
Jeden mudrlant tu napisal, ze sa ma jazdit na bicykli max. 1 m od pravej ciary... Hm, pruh ma mat max sirku 3,5 m. Ved to je skoro 1/3 sirky pruhu, pri krivom odhade polovica.. .

Nemyslim si, ze je to nejak formalne dane, ale pri dnesnych sirkach biku (len cista sirka MTB riadidiel vie ist cez 810mm) to asi aj zodpoveda realite, hlavne ked cyklista nemoze zasahovat do krajnice, napr. pretoze by ohrozil chodcov alebo sam seba - v takomto pripade jazdec de-facto zabera skoro 1m z jazdneho pruhu...
03.01.2024 - 21:19:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up