.....ano,je tam o-kružok....ale ak ten šroub povolí o 2 otáčky tak je už mimo.
.....každopádne robí stále dookola tu istu chybu,a preto tam má stále vzduch
06.01.2024 - 17:37:49
00
jjo, klasicke 100% overene a neraz vyskusane servisne postupy cez zadny odvzdusnovak, povoleny tak tipujem o 90stupnov, olej - cira kvapalina bez naznaku co i len "zakalenia" drobnymi bubl vzduchu, vyskusal som uz vsetky moznosti, pretlacenie zhora aj zdola, hore lievik/dole striekacka, hore aj dole striekacka, hore lievik/brzda vyviazana/kolo v stojke celu noc ... postupy rovnake pri inych hydraulickych brzdach na mojich druhych cajgloch ... postup by som pri vsetkej skromnosti vylucil (keduz nic ine, tak predna nahodena na prvu ostru a ide ako referency model kludne) ale tuto konkretnu zadnu si uz neviem rady co s nou, - free stroke reaguje, bublinky nemam, olej cerstvy, ziadne uniky ... ak by sme si tu povedali, ze odvzdusnenie prebehlo ok, stretli ste sa s niecim takym, ze by packa mala tak divny chod, proste prva stvrtina chodu taka bezzuba a potom nastup do zaberu? ... spekulujem - tiez by som bol najradsej, keby som mal v systeme "iba" vzduch, ale este si dam tu namahu a zadnu hadicu prehodim na lavu packu ... mozno aj prednu hadicu na pravu packu, ked dociahne, uvidim, oliviek mam dost ... ale je to ducharina nateraz ... samozrejme , vsetko vybrane origo z krabice a teda vsetky uvahy vychadzaju z toho, ze je HW samozrejme v uplnom poriadku ... kazdopadne, zatial som nevyhral ;(
06.01.2024 - 17:51:45
00
....ano ja som sa s tým stretol čo popisuješ.....a mal som tam vzduch v hlavnom valci.....vyšiel až na druhý den,ked som ho začal otáčať hore-dole z boka na bok a stále som stláčal páčku....a pomaly vychádzali bublinky a páčka samozrejme tvrdla a mrtvy chod sa skracoval.
06.01.2024 - 18:02:26
00
renovaziar
jjo, dobry tip, rano nahodim hore striekacku a prubnem to ... podozrievam tu komoru "freestroke" , kazdopadne, dam vedet :)
06.01.2024 - 18:18:54
00
Skus odvzdusnit pri plnom utiahnuti freestroke skrutky, mozno sa tam drzi vzduch. Ak aj nie, aspon vylucis tuto moznost. Aj ked pises, ze freestroke reaguje, aj tak by som skusil tuto moznost. Nasledne freestroke "plne" odtiahnut pri otvorenom systeme vratane hore lieviku s olejom.

Postupujem takto: blok do strmena, hore lievik. Najprv gravity bleed, potom odspodu natlacit olej striekackou. Strmen navolno uplne odmontovany, dodrzat liniu gravitacie spodok dole, vrch hore a vsetko medzi tym v linii, buchat klucom po strmeni, hadici aj pake, strmenom hybat roznymi smermi. Plus na zaver naklanat aj paku (bajk) ako pri cestaku sa robi.
06.01.2024 - 19:40:08
00
Len tak ma napadá keď tak čítam ten príspevok znova a znova... Nemôže byť ze práve tá predná brzda ma kratší chod ako by mala mať?
06.01.2024 - 20:11:38
00
velwoo - moze byt ... ten freestroke robim prave tak ... +/- dva zavity "otovreny" pri bleedingu ... potom zavret - a samozrejme so to skusal aj pri zavretej komore :) jjo, kolo na stojke hore jak ma byt, bucham ruckou srobovaka na kazdy kus hadicky co to dovoli, ale dam si poriadne zalezat este raz a zhodim aj packu dole z rajdu, uvidim ci pusti bublinku ...
FiLus - ta predna ide full sexy ... srobikom packa nastavena na max vziadenu polohu od rajdu a frestrokom nastavena na min chod ... radost pouzivat ... kludne mozem jednym prstom celu dobu drzat, je tam dost vole a hlavne kontrolovaneho nabehu na cielene bzrdenie a ani pri panickom zaflekovani sa neopieram packou o prsty na rajdoch - a to mam na tejto ruke len prsty tri :) takze nemozemi nimi uz plytvat :)
kazdopadne, dam vedet, ci som len naozaj x-krat "odflakol" bleeding, alebo to bolo nieco ine :) dik kazdemu za pokec zatial
06.01.2024 - 23:15:45
00
renovaziar napísal:
.....hydraulike je jedno či má spojovacia hadica 10cm alebo 2 metre.
.....používaš nesprávny postup pri odvzdušňovaní !

Uplne jedno to nie je.
Zadna brzda nebude nikdy taka tvrda ako predna.
07.01.2024 - 07:46:05
04
To plati len pri nekvalitnych makkych hadiciach.
07.01.2024 - 09:29:33
00
Cize pri 99% brzd,ktore sa bezne jazdia na nasich bikoch
07.01.2024 - 12:33:30
01
vzdal som to ...
dnesne postupy opakovane rovnake pri oboch (strmen aj packa zhodena dole, na oboch koncoch hadicky so striekackami (nie lievik hore), free stroke odtiahnuty do pozicie, kedy sa prestave packa vzdalovat od rajdov-take 2 otocky zavitu), kotuce oba - 1,8mm, plantnicky obe upne nove, hadicky origo shimano v sete s xt ... predna - ukazkovy setup - zadna, vzdavam to ... okrem toho, ze zacne zaberat az asi tak odhadom o 15-20uhl.st. neskorsie ako predna, ta sa sprava ako ma, frestroke funguje ako ma, akurat ma packa aj so zavretym freestroke rozshah pohybu az po rajdy a je citelne maeksia oproti prednej ... ak ma platit, ze zadna nebude nikdy a ko predna (trial), potom uz len najst "etalon" toho rozdielu, aby som neriesil neriesitelne ... mat tak neobmedzene moznosti, normalne som nachylny kupit pravu xt packu na skusku spravnosti
kazdopdane, vzdavam to, musi tam niekde byt bulblinka, no tolko casu jednej jedinej brzde som nedal ani vsetkym doretaz spolu ... ponesem kolo do profi serviu na "zladenie" chodu oboch brzd ... dufam, ze to neskonci tak, ze budu obidve maekke :) ...
07.01.2024 - 13:34:25
00
Ja som mal v piatok podobný problém. Po výmene pačok za nové, zadná v pohode a predná stále mäkšia a zaberá až pri rajdách. Mne sa to podarilo vyriešiť tak, že som odvzdušnené brzdy opatrne napumpoval aby piestiky /4/ boli trochu vysunuté ale aby sa kotúč zmestil s novými platničkami. Potom to už bolo ako má byť. Následný 35km test v pohode.
07.01.2024 - 13:50:36
00
VTV - jjo, dobry tip, dik - myslel som uz na to, ze zbrusim jeden spalik tak o dva mm a necham piesty "vystupit", resp to natlakujem rovno s platnickami a vlozkou ... naobedujem sa idem to skusit ... ;)
07.01.2024 - 14:03:34
00
Akurat som to isiel napisat.
Na auto brzdach sa to vola rollback.
Tesniaci kruzok ti vracia piest o desatiny milimetra spat,aby si nemal dotyk kotuca s platnickami.
No na cyklo brzdach je to vsetko miniaturne a ten rollback moze byt vacsi a prilis ti vracia piest do strmena.
Samozrejme aj pruzinka ma trocha vpliv.
Tiez som to riesil tak,ze som brzdu odvzdusnil na normalnom sete.
Raz som musel aj zatlacit brzdu naprazdno aby sa vysunuli piesty na doraz a zase zatlacil naspat,aby si sadli tie tesniace kruzky.
Inak,preto su hranate a nie kruhove tie kruzky,aby mohol fungovat rollback.
07.01.2024 - 14:27:49
00
thumb_up0thumb_down
gravity bleed vraj ideal sposob
pozor, pri zatlacani piestov by som radsej mal nasrobovany lievik... lebo mozes znicit membranu v pake
07.01.2024 - 14:50:31
00
keyboard_arrow_up