Tatinoooo napísal:
Závisí to od uhla pohľadu. Vysoký zisk môže znamenať aj šetrenie na úkor zákazníka.
Napr. nekvalitné diely a odmietanie reklamácií.

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/694750-megaskandal-tesla-predavala-roky-auta-s-chybnymi-dielmi-a-to-vedome/?utm_source=pravda&utm_medium=hp-box&utm_campaign=shp_9clanok_box


to je super že si vybral zrovna túto kauzu. Tesla toto tvrdenie napadla keďže nedokázali uviesť žiadne konkrétne zdroje. Tesla na X vydala dlhé vyjadrenie k tomuto obvineniu a reuters sa potom snažil článok upravovat na čo ale upozornil web electrek.co

takže zrejme toto ešte skončí na súde a reuters bude mat čo vysvetlovat

https://twitter.com/Tesla/status/1740097070789198241

takéto špinenie bolo na dennom poriadku od začiatku výroby, ale teraz už si Tesla môže dovolit platit najlepších právnikov takže to bude zaujimave sledovat.
05.01.2024 - 13:36:48
00
Tatinoooo napísal:
A aby bolo jasné: nie som fanatickým odporcom BEV.
Nepáči sa mi však nekritická glorifikácia Tesly, ako niečoho dokonalého.


nie nie je dokonalá ani som to nikdy netvrdil, je ale to najlepšie v pomere cena/výkon na trhu

Tatinoooo napísal:
Tesla splnila svoju pioniersku úlohu a dostala na trh prvé reálne použiteľné BEV.


to som si myslel tiež v 2019 kedy som ju začal sledovat na urovni tovarne. Koncerny za 10r nedokazali spojazdnit OTA updaty, nemaju gigacast celej predenej či zadnej časti auta, nedokažu byt profitabilny na EVčkach, nemaju nabijaciu sieť. Efektivitou, rychlostou ani chybovostou sa ani nepribližuju prave naopak. Len si spomeň na tých tesla killerov za tie roky, kazdy tyzden nová sprava ako Toyota bude vyrabat 25 elektromobilov do 2025, VW zabije model 3 atd atd a zatial im Tesla dalej uteka s ďalšími technologiami (48v architektúra, steer by wire, eternetova zbernica), gigacast celeho auta - pri modeloch 3/y predna zadna čast. Softvérovo sa na Teslu nedotiahnu nikdy pretože automobilky softvér nikdy nerobili (CEO Fordu v odkaze) a ak si pozrieš novy highland tak HW su už porovnatelne s nemeckou premiou za menšie peniaze.

V US všetky automobilky snad okrem Toyoty prešli na nabijaci štandard Tesly a už sa šuška že Tesla rokuje s nejakou velkou automobilkov o licencovaní softvéru.

spoved CEO Fordu o SW https://youtu.be/lbK5XFDBVLM?si=deMyKXiP6_06FrU0
05.01.2024 - 15:02:25
01
Tesla pohla vela veci spravnym smerom. Ten gigacasting je ale podla mna nespravny. Aspon zatial.

Auto sa sice vyrobi lacnejsie, avsak opravy su nakladnejsie a castejsie su totalky aj pri malych poskodeniach.
Z pohladu mna ako zakaznika to znamena, ze poistky budu drahsie a servis tiez. Na sekundarnom trhu sa cena auta odvija aj od ceny servisu - cize aj amortizacia bude vyssia.

Inak povedane, gigacasting z pohladu zakaznika prenasa naklad z uvodneho vydavku do ceny vozidla do neskorsej doby (poistky, opravy, strata hodnoty).
06.01.2024 - 13:51:56
03
doba ked si so sadou klucov na parkovisku opravil auto je davno prec. tak akurat 90´te
celkovo ev po naraze je to o hubu nieco svojpomocne... a riziko ze to bude na odpis je pri ev vysoke.
06.01.2024 - 17:06:14
00
Hovoril som nieco o svojpomoci ????
06.01.2024 - 17:59:13
01
will napísal:
Tesla pohla vela veci spravnym smerom. Ten gigacasting je ale podla mna nespravny. Aspon zatial.

Auto sa sice vyrobi lacnejsie, avsak opravy su nakladnejsie a castejsie su totalky aj pri malych poskodeniach.
Z pohladu mna ako zakaznika to znamena, ze poistky budu drahsie a servis tiez. Na sekundarnom trhu sa cena auta odvija aj od ceny servisu - cize aj amortizacia bude vyssia.

Inak povedane, gigacasting z pohladu zakaznika prenasa naklad z uvodneho vydavku do ceny vozidla do neskorsej doby (poistky, opravy, strata hodnoty).



realne, zaujimalo by ma ak mas k tomu nejake udaje. Pretoze, to ze na totalku to ide castejsie, to je jedna strana mince. Druha strana mince je podobna ako napr pri integrovanych obvodoch elektronike ked vela veci je napajkovanych / v jednom cipe - ked sa nieco pokazi tak sice musis menit vela veci naraz / nemozes robit upgrade, lenze otazne je ze aky to ma "priemerny" impact - je na nasratie ked si ten (trepnem cislo) 1 zo 100 zakaznikov co minie 5000e na opravu, ale ak zvysnych 99 zakaznikov usetrilo kazdy po 100e, tak v priemere je "civilizacia" v zisku 4990e

nehovoriac o tom, ze aj siet opravarov sa tomu eventualne moze prisposobit. Takze by ma uprimne zaujimalo ze co je "vyhodnejsie" pre nasu spolocnost ako celok, kde su tie cisla.
06.01.2024 - 21:22:41
00
will napísal:
Tesla pohla vela veci spravnym smerom. Ten gigacasting je ale podla mna nespravny. Aspon zatial.

Auto sa sice vyrobi lacnejsie, avsak opravy su nakladnejsie a castejsie su totalky aj pri malych poskodeniach.
Z pohladu mna ako zakaznika to znamena, ze poistky budu drahsie a servis tiez. Na sekundarnom trhu sa cena auta odvija aj od ceny servisu - cize aj amortizacia bude vyssia.
.


pri laickom pohlade sa to tak môže zdať, len si teba uvedomit že tie auta maju 3x vačšiu deformačnú zónu a pokial sa nepoškodí body tak oprava je jednoducha a pomerne lacn. Btw Volvo v Košiciach má tiež už objednane gigapressy

ČR prax z opráv havarovanych Tesiel
thumb_up0thumb_down

thumb_up0thumb_down

https://www.youtube.com/clip/Ugkxwow_a5v569qmSlC1FE5zwETHjWqyZ9ls
07.01.2024 - 14:38:59
00
neviete nahodou,kolko ma Trionqo tych Tesla aut v osobnom vlastnictve,ze tu tak obhajuje tu huspeninu?
09.01.2024 - 17:35:18
01
Spravna otazka je kolko ma akcii :D
09.01.2024 - 18:28:35
00
Myslim, ze aspon 3.
09.01.2024 - 18:38:53
00
canopus napísal:
neviete nahodou,kolko ma Trionqo tych Tesla aut v osobnom vlastnictve,ze tu tak obhajuje tu huspeninu?

osobné naražky si nechaj pre seba ak nemáš nič k veci.
09.01.2024 - 19:27:30
00
vidim,ze sa stavias na zadne muhahahaha,.... no kolko mas tych Tesla huspenin, prezrad nam
09.01.2024 - 21:05:28
00
trionq, pocuvaj, pozrel som si polku toho prveho videa o opravach tesiel v CR. Chlapik porovnava najlacnejsiu teslu s Octaviou RS. Do RSy pridava nezavisle kurenie a dalsie veci, lebo vsak Tesla to ma. Ale ze by vybral aspon Long Range model (lebo Octavka na nadrz da viac ako tesla), tak to neda. Asi by mu vypocet nevysiel. Potom porovnava cenu naraznika... Este chvilu som pozeral ale uz som dalej nevydrzal...
To rozhodne bola haluzna argumentacia.

Ked davas argumenty, tak davaj rozumne. Ked davas haluze, tak sa nestvi, ze si z teba ludia urobia srandu. Neni to v zlom.

Ten gigacasting skutocne povazujem za problem. Pokial su totalky Tesiel (BEV) castejsie, tak sa to prejavi v cene poistenia.

Argument pre to som nasiel v clanku na medium.com, len ten tu neviem prelinkovat. Ale nieco som nasiel aj tu:

https://www.moneygeek.com/insurance/auto/electric-vehicle-insurance-costs/

Tu sa hovori, ze ceny poistenia BEV a beznych aut su uz zhruba rovnake.
Pri teslach su vsak ceny poistiek vyssie. Samozrejme model S a X su ovela drahsie, ale mozeme cenovo porovnavat model 3 alebo Y s Ioniqom, ID-4 alebo Kiou Soul. Aj tam je Tesla drahsia.
V niecom bude Tesla pre poistovne drahsia. Ja si myslim, ze su to dosledky gigacastingu. Kludne ma oprav, len to vyargumentuj rozumne.
09.01.2024 - 21:52:59
02
https://auto.sme.sk/c/23261550/test-citroen-ami-najlacnejsi-elektromobil-je-genialne-jednoduchy.html
:rofl:

m.smedata.sk
09.01.2024 - 22:24:42
21
Vďaka, na TA3 bola cez víkend v nejakom autozurnale reportaz. Škoda najmä tých 45kmh a ceny, tak to prezentovali. Pod článkom celkom fajn diskusia.
09.01.2024 - 23:37:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up