trionq, pocuvaj, pozrel som si polku toho prveho videa o opravach tesiel v CR. Chlapik porovnava najlacnejsiu teslu s Octaviou RS. Do RSy pridava nezavisle kurenie a dalsie veci, lebo vsak Tesla to ma. Ale ze by vybral aspon Long Range model (lebo Octavka na nadrz da viac ako tesla), tak to neda. Asi by mu vypocet nevysiel. Potom porovnava cenu naraznika... Este chvilu som pozeral ale uz som dalej nevydrzal...
To rozhodne bola haluzna argumentacia.
Ked davas argumenty, tak davaj rozumne. Ked davas haluze, tak sa nestvi, ze si z teba ludia urobia srandu. Neni to v zlom.
Ten gigacasting skutocne povazujem za problem. Pokial su totalky Tesiel (BEV) castejsie, tak sa to prejavi v cene poistenia.
Argument pre to som nasiel v clanku na medium.com, len ten tu neviem prelinkovat. Ale nieco som nasiel aj tu:
https://www.moneygeek.com/insurance/auto/electric-vehicle-insurance-costs/Tu sa hovori, ze ceny poistenia BEV a beznych aut su uz zhruba rovnake.
Pri teslach su vsak ceny poistiek vyssie. Samozrejme model S a X su ovela drahsie, ale mozeme cenovo porovnavat model 3 alebo Y s Ioniqom, ID-4 alebo Kiou Soul. Aj tam je Tesla drahsia.
V niecom bude Tesla pre poistovne drahsia. Ja si myslim, ze su to dosledky gigacastingu. Kludne ma oprav, len to vyargumentuj rozumne.
pozrel som napr. aj proti hyundai kona lokalne poistky a stale su vyssie, ale ten rozdiel nieje myslim az tak velky, 36-144€/rok.
'tesla 3 standard range' vs 'kona 64kWh comfort' vs 'kona 64kWh premium' cena za mesiac
zakladne pzp: 22€ 19€ 19€
pzp+nejake zakl pre svoje auto (vlamacka/pocasie...): 38€ 29€ 32€
all risk: 66€ 54€ 56€
No a preco pisem, napadla ma 1 vec - neviem ako su bezne neautorizovane servisy pre teslu. Nepochybujem, ze kopu veci (hlavne okolo elektriky) sa ludia neodvazia ani na inych el autach davat mimo autorizaku, ale tipol by som si, ze teslu je hodne tahsie dat opravit mimo autorizak. Ruka v ruke s tym pojde potom aj nahlasovanie skod asi - lacne opravy si ludia radsej spravia sami, ako by si mali nulovat/znizovat beznehodove roky, ovsem v autorizovanom servise aj mala oprava moze stat hodne vela - a ak sa s teslou moc inam nechodi, tak aj male (ale drahe) opravy si ludia viac budu nahlasovat v poistovniach. Ci sa moc mylim?