peter120 napísal:
Dalsi faktor ze ev su radovo tazsie....


Ťažšie sú, rádovo však ozaj nie.
14.01.2024 - 09:03:55
06
Jaroh
Výstavba základnej diaľničnej siete a obchvatov miest je vyhadzovanie peňazí? To sú pekné reči, ale realita je asi ako nedávno vo Švajčiarsku. Hlavné 2 tranzitné tunely zo severu na juh Európy boli súčasne mimo prevádzku. Jeden kvôli nehode, druhý kvôli zatekaniu. Polovica Gotthardského tunela bude mimo prevádzku do septembra 2024. V druhej polovici je obmedzená prevádzka.
14.01.2024 - 10:04:11
00
bicycletour, o obchvatoch som nepísal. A áno, diaľnice na Slovensku po slovensky sú vyhadzovaním peňazí - sú predražené, parametre diaľnice sú alebo sa plánujú tam, kde by stačili parametre rýchlostnej cesty. Diaľnice sa plánujú dokonca aj tam, kde by stačili obchvaty obcí a peniaze sa vyhadzujú na štúdie tunelov popod Nízke Tatry, ktoré sa už nikdy nepostavia.
Tie peniaze chýbajú inde, stačí si vybrať, kde všade chýbajú, oblastí je dosť - chýbajú napríklad vo vzdelávaní (pozri výsledky testov PISA), v zdravotnej starostlivosti (10-tisíc odvrátiteľných úmrtí ročne) a napríklad práve aj v podpore verejnej osobnej dopravy či rozvoji elektrickej distribučnej siete, pretože IAD bude drahá a spaľovacia obvzlášť.
14.01.2024 - 10:32:41
02
Jaroh
Investuje sa tam, kde je dopyt po infraštruktúre. Keď je výhodnejšie dopravovať tovar po ceste, tak sa investuje do ciest. Pekné reči sa počúvajú dobre. Fakt je taký, že v roku 2021 sa prepravilo v EÚ po železnici 17 % tovarov, po vode 6% a po ceste 77 %.
14.01.2024 - 11:02:54
00
Lenže "dopyt po infraštruktúre" je ti naprd, keď umieraš, lebo nie sú lieky alebo prístroje alebo lekári alebo sestričky. Alebo keď tvoj dieťa nerozumie písanému textu a preto sa neuplatní v perspektívnych odvetviach a volí náckov a ďalšieho Fica. Alebo keď rýchlik ide tridsiatkou a je v ňom zime/teplo. Alebo keď nebudeš mať kde lacno nabiť elektrické auto, natrieskaný autobus pôjde dvakrát za deň a preto nebudeš mať dobrú prácu.
Diaľnice sú určené prioritne na prepravu tovaru a tam naozaj nepotrebujeme parametre drahých diaľnic, stačia skromnejšie parametre.

A zase aby si nebol veľmi optimistický, na Slovensku sa už tradične do infraštruktúry neinvestuje tam, kde je dopyt, ale kde sú voliči a/alebo kde je to najdrahšie a teda dá sa najviac zarobiť. Niet dôvodu si myslieť, že zrazu si všetci decision-makeri vstúpia do svedomia a budú rozhodovať na základe efektivity. Svetielko na konci tunela hodnoty za peniaze tu bolo za ministra Doležala, ale trvalo to krátko a Doležal mal na smerovanie ministerstva malý vplyv.
14.01.2024 - 11:26:53
01
Keď je doprava tovarov po ceste ziskovejšia, tak ju nebudú presúvať na železnicu. To by bolo na zdravotníctvo ešte menej.
14.01.2024 - 11:32:28
00
Nerozumieme si. Ja nepíšem o rušení diaľnic, ale o ich zbytočnosti ich ďalšej výstavby, projektovania, plánovania...
Ako neviem, či si uvedomuješ, ale Slovensko - ak sa nezmení jeho smerovanie - speje k štátnemu bankrotu.
A planéta k environmentálnemu kolapsu, ale to na tomto fóre neplatí. Tu platí don't look up.
14.01.2024 - 11:39:24
00
Žeby Slovensko jediné stavalo svoju základnú diaľničnú sieť? Zase pekné reči o oteplovaní, ale realita je iná. Ďakujem, ale neprosím si tiež, aby cez mestá jazdili nákladné autá, ktoré budú stavať tie nízkoemisné železnice a prevážať materiál na výstavbu tej kvalitnejšej prenosovej sústavy.
14.01.2024 - 11:51:14
00
Zbytočnosť diaľnic?
To akože vo všetkých štátoch naokolo, kde vybudovali diaľničnú sieť, sú je*nuti, len my sme lietadlo, hej?
Chodíš občas autom po Slovensku? Po diaľniciach? Zdajú sa ti nevyťažené? Koľkokrát si bol na východe za Prešovom alebo Košicami?
14.01.2024 - 11:57:58
00
Jaroh napísal:
...
O spôsoboch, ako eliminovať zníženie spotrebných daní z palív sa hovorí roky, je to úplne otvorená téma. Nie je to zatiaľ prioritná téma, ale je to úplne otvorená spoločenská diskusia na úrovni krajín aj EÚ.
Len pripomeniem, že individuálna automobilová doprava určite zdražie, bude drahšia ako dnes a je jedno, či spalovacia alebo elektrická. Cieľom je nielen menej emisí, ale aj menej individuálnych áut.
...

Prosim ta, daj sem linky kde sa tato otvorena diskusia popisuje a kde su navrhy rieseni.
Kludne odborne portaly. Z nich sa clovek moze naucit najviac.
14.01.2024 - 12:04:03
00
bladerunner píšem o neefektívnosti NOVÝCH komunikácií s diaľničnými parametrami.

Najazdím po Slovensku priemerne 30K kilometrov ročne, mám takú prácu. Kilometrovú väčšinu najazdím po diaľniciach, keďže sa presúvam po Slovensku hore dole. Z diaľnic schádzam až tam, kde potrebujem alebo kde nie sú.

Za Prešovom a Košicami som niekoľkokrát do roka a som rád, že si vytiahol práve túto oblasť, pretože práve ona dobre ukazuje nezmyselné plánovanie diaľnic. Ak pripustíme, že by sme ešte niekde potrebovali stavať nové daľnice, tak je to práve východ krajiny - jednak koridor Via Carpatia - teda severo-južné prepojenia Poľska a Maďarska cez Slovensko a jednak koridor Košice -Michalovce (dnes už Bidovce-Michalovce). A ani v týchto úsekoch tam netreba naozaj diaľnicu, stačia rýchlostné cesty nižšej kategórie (a nižšej ceny)
A čo hlása ministerstvo (teda to bývalé, nové sa ešte nevyjadrilo, to sa zatiaľ vyjadrilo iba k tunelu popod Nízke Tatry, že bude robiť ďalšie a ďalšie štúdie, i keď stavať sa už nikdy nebude) ako prioritu? Úsek Michalovce - ukrajinská hranica. Neviem, ako často tade jazdíš, ale dnes je tam poloprázdna cesta 1. triedy, rovná ako pravítko a jediným problémom na nej sú obce - tie potrebujú obchvaty. Ale nie, my vedľa tejto poloprádznej cesty, rovnej ako pravítko, rovno plánujeme novú diaľnicu.

Uvidíme, ako sa k tomu postaví táto vláda, ale nepredpokladám veľké zmeny., píšem o zbytočnisti nových dia
14.01.2024 - 12:11:01
00
Jaroh
Treba chodiť po stredo a východoeurópskych krajinách a na Balkáne a vysvetľovať im, že nepotrebujú ďalšie diaľnice. Určite sa poďakujú za takúto analýzu.
Inak pekný príklad pokrytectva typu "Ja si užívam vymoženosti vyspelého sveta, ale vy si dajte stopku a odteraz žiadne diaľnice."


Naposledy upravil bicycletour dňa 14.01.2024 - 12:31:37, celkovo upravené 1 krát.

14.01.2024 - 12:19:32
00
Ale no ták. Samozrejme, že tam, kde už diaľnica je, ju treba využívať. Na to sa (za drahé peniaze) postavila.
To ale nijako neznamená, že máme aj naďalej dávať miliardy do nových ciest s diaľničnými parametrami v čase, keď padáme na hubu z úplne iných dôvodov.
14.01.2024 - 12:26:42
00
Jaroh
Treba chodiť po okolitých štátoch a vysvetľovať im, že im už netreba viac.
14.01.2024 - 12:34:38
00
bicycletour - chapem to dobre teda ze aj vdaka tebe nam tu vladnu taki a tak ako vladnu? "Vy tam dialnicu, nemocnicu, .... Uz mate, aj ja scem na svojich lazoch, ma nezaujima ze...."?

Ospravedlnujem sa, nebudem ti hladat vyjadrenia "ja vam tu sem tu dialnicu postavim, nemocnicu zachranim" aj ked ustavy ako uhp alebo ifp dlhodobo tvrdia nieco uplne ine, vlastne to co tu pisal jaroh....

P.s., aka je ta realita s oteplovanim teda?
14.01.2024 - 12:45:12
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up