To isté sa týka všetkých značiek, ak ide o autorizovaný servis... Kamošov otec menil na Maserati Quattroporte 4.7 GTS (2008-2012) brzdy. Cena dielov od Maserati, teda 4x kotúče + platničky vychádzalo na 6500€ a nejaké drobné. Jeho mechanik pozrel čísla dielov, vyrába to pre nich Brembo. Oželel nápisy Maserati, má tam OEM Brembo (teda presne tie isté diely) a stálo to 2750€. Ak by to bolo Ferrari, keďže tie isté
brzdy používa aj Ferrari, tak s logom Ferrari to stojí 9000€. Originál rozvody Maserati kupované od Maserati priamo so všetkým, čo treba meniť, tak stoja 2500€. Druhovýroba existuje, najlacnejšie vtedy našiel za 3400€. Originál filtre objednané priamo z Maserati na olej, či kabínový stoja o 40€/kus menej ako keby bral druhovýrobu. Je to také veselé pri tom aute. Niečo sa oplatí kupovať originál od Maserati, niečo kúpiť pomimo.
Svojho času som mal Saxo po facelifte. Originál obe predné svetlá, kus za 260€ od Citroenu. Ale technik bol ochotný a dal mi číslo dielu. OEM diel a za kus 120€. Chápem, nechcelo sa im v 2018 riešiť predné svetlá na Saxo. Mal som tam Bilstein B4
tlmiče (kus za 100€) a Eibach pružiny. Originál stál plus mínus rovnako, rozdiel za set bol možno 10€. Pamätám si tiež, keď jeden kamoš menil podvozok na Passat B5,5 1.9 TDI aj s ramenami. Dával originál, materiál ho vyšiel o 400€ viac ako známemu, čo ten rok menil tiež komplet podvozok na BMW e39 530d (ten dával tiež originál). A tie podvozky sa ozaj nedajú porovnávať...