Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
tu zareagujem na Kristinu, rovnako ako peter120, ale ona nevidi a nereaguje. to jej musi niekto preposlat.
k tym faktom o klukach.
nech teda skusi osobne. a nie len taketo "odborne fakty"
ano, kazeta je do 8 pastorku totozna, ale tam to konci.
vtedy museli ist v alpach tento najlahsi prevod na klukach s 39 najmensim. a teraz maju semikompakt alebo dokonca kompakt a na kazete 34, takze tu paku nepotrebuju.
ked to nedokaze pochopit, nech skusi nejake take stupanie na 39/21 s dlhymi klukami a potom s kratkymi.
Jazdím Michelin 700x28 na ráfkoch vnútornej šírky 25mm. Sú to tiež "hooked" ráfky a plášte fúkam na 3,5bar. Na ráfkoch vnútornej šírky 21mm jazdím aj 25 aj 28mm široké plášte. Hoci oficiálne niektorí výrobcovia odporúčajú užšie ráfky.
Napríklad tu píšu že žiadny 25mm alebo dokonca ani 28mm plášť okrem Schwalbe nie je odporúčané montovať na 21mm ráfik. Takže niektoré odporúčania beriem z rezervou. https://www.mantel.com/blog/en/the-right-tyre-width
ake jazdievate galusky?
ja odkedy mam galuskove kolesa tak len Conti sprinter gatorskin 25
cenovo v DE obchodoch ked som to zacinal kupovat tak 30-35, teraz tak 45€
prva sada vydrzala neskutocne kilometre a aj povrch. predna mala cez 15 tisic a potom som ju dal dole lebo sme sli do HR na sustredenie a zobral ju ako nahradnu (velmi mudre rozhodnutie), potom dala vzadu este 2000 , 1. zadna 8600, uz neviem na co posla ale asi na defekt alebo prebrzdenie.
druhu zadnu som rozsekol na velkej diere po nieco vyse tisicke
tretia zadna 5,5 tisic, defekt, to bolo tesne pred HR
v HR som teda mal dve nove a hned druha jazda prask zadna defekt jak krava ani neviem kde lebo som nic netrafil. zalepit to neslo. mala 100km
5. zadna akutalne nasadena a ma 3600km
cize stav je vpredu druha, vzadu piata
kolesa maju skoro 21 tisic, ine galusky som nemal
zvazujem ci nieco ine by som neskusil ale co su v okoli ludia s galuskami tak jazdia bud conti competition co su 70 eurove gumky na preteky alebo nejake vittoria corsa/ corsa speed (citaj Corsa defekt)
hladam nieco nie drahe, odolne s vysokym najazdom a nie uplne pomale.
Tufo Hi-Composite Carbon ??
cital som ze Tufo su vraj zahradne hadice ale neviem ako si to mam prelozit
Mám s galuskami podobnú skúsenosť, najskôr drahšie Tufá s menšími nájazdmi, potom niekoľko Gatorskinov - tiež v podstate spokojnosť, teraz Tufo Hi-Composite Carbon vpredu aj vzadu. Tie sú ozaj odolné, len pocitovo mi prídu pomalšie. A asi aj experimentálne - pri zjazdoch s kámošom na iných galuskách, hoci má o 20kg menej...
Ja som jazdil Tufo, potom Vittorie a potom MTB😁.
Tufo má odlišnú konstrukciu...."duša" je navulkanizovaná zvnútra,čiže nie je voľná ako v klasickej galuske. Vraj preto sú menej komfortné. Ale odolnosť podľa mňa výborná a hlavne dobre u nich funguje ten ich tmel pri defekte.
tufo tmel pouzivaju snad vsetci co jazdia galusky neviem ci som videl iny nejaky
ja ho tiez vozim, ten extrem co sa dava po defekte
preventivny som nikdy nevozil ale mozno vyskusam.
len u mna vzdy defekt vzadu taky ze tmel si moze ist piskat. ta prva supa ked som siel z Kacina dole ked este to bolo derave tak som myslel ze som koleso zlomil
potom som ju doma zo zvedavosti rozrezal a vnutri je normalna butylova dusa conti 18-25 a samozrejme dva prierazy kazdy tak 5mm dlhy, to by nezalepil ani chuck norris tmel
ake jazdievate galusky?
ja odkedy mam galuskove kolesa tak len Conti sprinter gatorskin 25
cenovo v DE obchodoch ked som to zacinal kupovat tak 30-35, teraz tak 45€
prva sada vydrzala neskutocne kilometre a aj povrch. predna mala cez 15 tisic a potom som ju dal dole lebo sme sli do HR na sustredenie a zobral ju ako nahradnu (velmi mudre rozhodnutie), potom dala vzadu este 2000 , 1. zadna 8600, uz neviem na co posla ale asi na defekt alebo prebrzdenie.
druhu zadnu som rozsekol na velkej diere po nieco vyse tisicke
tretia zadna 5,5 tisic, defekt, to bolo tesne pred HR
v HR som teda mal dve nove a hned druha jazda prask zadna defekt jak krava ani neviem kde lebo som nic netrafil. zalepit to neslo. mala 100km
5. zadna akutalne nasadena a ma 3600km
cize stav je vpredu druha, vzadu piata
kolesa maju skoro 21 tisic, ine galusky som nemal
zvazujem ci nieco ine by som neskusil ale co su v okoli ludia s galuskami tak jazdia bud conti competition co su 70 eurove gumky na preteky alebo nejake vittoria corsa/ corsa speed (citaj Corsa defekt)
hladam nieco nie drahe, odolne s vysokym najazdom a nie uplne pomale.
Tufo Hi-Composite Carbon ??
cital som ze Tufo su vraj zahradne hadice ale neviem ako si to mam prelozit
Ak je priorita cena, potom Sprintery ne-Gatorskin verziu.
Ani Competition nie sú oveľa rýchlejšie (ak nemáš latexovú Pro Ltd verziu).
obavam sa ze nonGatorskin sprinteri budu menej odolnejsie, otazka je o kolko su rychlejsie ak vobec. cenovo je to rozdiel mozno 5 eur v prospech sprinterov
mozno to risknem a skusim jednu sadu
Veloflex Arenberg ,Tufo high composite, rubino pro, veloflex je topka ,ale treba fukat,to už nechcem ,hentie dve sú zhruba rovnaké na odolnosť aj výdrž,vzadu cca 6 kkm...ale s galdami končím ,dám to na bike dcére ,tej je to jedno,ako to jazdi,a vyššie garbony na malom ráme vyzerajú neskutocne chrumkavo . Idem na bezduse 30-32 mm.
Tufo Hi Composite Carbon ..niečo... som 1x skúsil lebo vtedy celý Trenčín ospevoval Tufo, ale oproti Conti Competition to boli tvrdé, nepohodlné hadice. Prevádzkoval som galusky 5 rokov na Bora Ultra Two 50 mm a nič lepšie ako Conti Competition som nenašiel. S Borami to odvalovalo nádherne.
Prevádzka galuskových kolies je drahšia ako plášťov (páska, odstraňovač, robota) takže či stojí galuska 45 alebo 70 euro až taký rozdiel nie je.
Osobne som s nimi skončil lebo nám tu okolo Trenčína nastavali cyklotrasy, ktoré niekedy nie sú úplne prepojené, takže treba ísť kúsok po rozbitom / štrkovitom asfalte, takže plášte sú rozumnejšie.
no pre teba asi nie je ale ak competition rozbijem alebo zjazdim po pol roku po 70/ks alebo sprinter gatorskin vydrzia aj rok a pol alebo 2 po 45 je celkom rozdiel
paska stoji tusim 6, s lepidlom sa nemienim zapodievat, odstanuje sa to vlastne same, nenechava to ziaden bordel.
Ahojte... prosím má tu niekto reálnu skúsenosť porovnania týchto 2 TLR plášťov ? Resp. zaujímali by ma reálne skúsenosti hlavne tej Vittorie... jazdím dlhé roky Conti 5000 (teraz TLR) a pokukujem po nejakej "zmene" ...
S takýmito lacnejšími kevlarovi plastami ma niekto skúsenosť? Nezbiera to často defekty? Rozhodujem sa medzi tým alebo drôtom, čo som jazdil doteraz (na môj basic cesťak to stačí).
Skusam svoje prve galdy Tufo Elite S3 23 mm, hlinikove rafiky Mavic Open Pro, na fajn cestach ok inak supy na gonady aj pri nizsich tlakoch, chcel by som prejst na latexove Vittoria Corsa 25 mm, otazka, mozem spolahlivo pouzit to iste Conti lepidlo (na Alu rims plechovka) alebo kupovat este aj nove Vittoria lepidlo? Zrejme tam bude nejaky rozdiel v "nasiakavosti" a druhu tkaniny, Vittoria celkovo odporuca menej vrstiev lepidla ako Conti, ale ci to ma az taky zasadny vplyv na celkovu funkcnost, ak by som pouzil ine ako odporucane lepidlo? Moc sa mi tomu nechce verit. Mate niekto skusenosti?
Nevidím dôvod , aby to lepidlo Conti nefungovalo.
Ak chceš ešte väčšie pohodlie, porozmýšľaj nad 28 mm - samozrejme neviem či to rám bicykla resp. ráfiky umožnia.
A samozrejme ak latex tak sa priprav na pravidelné dofukovanie....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
k tym faktom o klukach.
nech teda skusi osobne. a nie len taketo "odborne fakty"
ano, kazeta je do 8 pastorku totozna, ale tam to konci.
vtedy museli ist v alpach tento najlahsi prevod na klukach s 39 najmensim. a teraz maju semikompakt alebo dokonca kompakt a na kazete 34, takze tu paku nepotrebuju.
ked to nedokaze pochopit, nech skusi nejake take stupanie na 39/21 s dlhymi klukami a potom s kratkymi.
Napríklad tu píšu že žiadny 25mm alebo dokonca ani 28mm plášť okrem Schwalbe nie je odporúčané montovať na 21mm ráfik. Takže niektoré odporúčania beriem z rezervou.
https://www.mantel.com/blog/en/the-right-tyre-width
ja odkedy mam galuskove kolesa tak len Conti sprinter gatorskin 25
cenovo v DE obchodoch ked som to zacinal kupovat tak 30-35, teraz tak 45€
prva sada vydrzala neskutocne kilometre a aj povrch. predna mala cez 15 tisic a potom som ju dal dole lebo sme sli do HR na sustredenie a zobral ju ako nahradnu (velmi mudre rozhodnutie), potom dala vzadu este 2000
druhu zadnu som rozsekol na velkej diere po nieco vyse tisicke
tretia zadna 5,5 tisic, defekt, to bolo tesne pred HR
v HR som teda mal dve nove a hned druha jazda prask zadna defekt jak krava ani neviem kde lebo som nic netrafil. zalepit to neslo. mala 100km
5. zadna akutalne nasadena a ma 3600km
cize stav je vpredu druha, vzadu piata
kolesa maju skoro 21 tisic, ine galusky som nemal
zvazujem ci nieco ine by som neskusil ale co su v okoli ludia s galuskami tak jazdia bud conti competition co su 70 eurove gumky na preteky alebo nejake vittoria corsa/ corsa speed (citaj Corsa defekt)
hladam nieco nie drahe, odolne s vysokym najazdom a nie uplne pomale.
Tufo Hi-Composite Carbon ??
cital som ze Tufo su vraj zahradne hadice ale neviem ako si to mam prelozit
jedine tieto ale to nie su tie sprinterky ale nejake plaste gatorskin co moze byt uplne ine
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/continental-gatorskin-2015
Tufo má odlišnú konstrukciu...."duša" je navulkanizovaná zvnútra,čiže nie je voľná ako v klasickej galuske. Vraj preto sú menej komfortné. Ale odolnosť podľa mňa výborná a hlavne dobre u nich funguje ten ich tmel pri defekte.
ja ho tiez vozim, ten extrem co sa dava po defekte
preventivny som nikdy nevozil ale mozno vyskusam.
len u mna vzdy defekt vzadu taky ze tmel si moze ist piskat. ta prva supa ked som siel z Kacina dole ked este to bolo derave tak som myslel ze som koleso zlomil
potom som ju doma zo zvedavosti rozrezal a vnutri je normalna butylova dusa conti 18-25 a samozrejme dva prierazy kazdy tak 5mm dlhy, to by nezalepil ani chuck norris tmel
ja odkedy mam galuskove kolesa tak len Conti sprinter gatorskin 25
cenovo v DE obchodoch ked som to zacinal kupovat tak 30-35, teraz tak 45€
prva sada vydrzala neskutocne kilometre a aj povrch. predna mala cez 15 tisic a potom som ju dal dole lebo sme sli do HR na sustredenie a zobral ju ako nahradnu (velmi mudre rozhodnutie), potom dala vzadu este 2000
druhu zadnu som rozsekol na velkej diere po nieco vyse tisicke
tretia zadna 5,5 tisic, defekt, to bolo tesne pred HR
v HR som teda mal dve nove a hned druha jazda prask zadna defekt jak krava ani neviem kde lebo som nic netrafil. zalepit to neslo. mala 100km
5. zadna akutalne nasadena a ma 3600km
cize stav je vpredu druha, vzadu piata
kolesa maju skoro 21 tisic, ine galusky som nemal
zvazujem ci nieco ine by som neskusil ale co su v okoli ludia s galuskami tak jazdia bud conti competition co su 70 eurove gumky na preteky alebo nejake vittoria corsa/ corsa speed (citaj Corsa defekt)
hladam nieco nie drahe, odolne s vysokym najazdom a nie uplne pomale.
Tufo Hi-Composite Carbon ??
cital som ze Tufo su vraj zahradne hadice ale neviem ako si to mam prelozit
Ak je priorita cena, potom Sprintery ne-Gatorskin verziu.
Ani Competition nie sú oveľa rýchlejšie (ak nemáš latexovú Pro Ltd verziu).
mozno to risknem a skusim jednu sadu
Prevádzka galuskových kolies je drahšia ako plášťov (páska, odstraňovač, robota) takže či stojí galuska 45 alebo 70 euro až taký rozdiel nie je.
Osobne som s nimi skončil lebo nám tu okolo Trenčína nastavali cyklotrasy, ktoré niekedy nie sú úplne prepojené, takže treba ísť kúsok po rozbitom / štrkovitom asfalte, takže plášte sú rozumnejšie.
paska stoji tusim 6, s lepidlom sa nemienim zapodievat, odstanuje sa to vlastne same, nenechava to ziaden bordel.
https://www.bike-discount.de/en/vittoria-corsa-pro-tlr-graphene-2.0-folding-tire
Ďakujem moc za odpovede
S takýmito lacnejšími kevlarovi plastami ma niekto skúsenosť? Nezbiera to často defekty? Rozhodujem sa medzi tým alebo drôtom, čo som jazdil doteraz (na môj basic cesťak to stačí).
savings Maxxis Pursuer 700x32C plášť, kevlar
19,09 € savings
MOC 34,99 €Ak chceš ešte väčšie pohodlie, porozmýšľaj nad 28 mm - samozrejme neviem či to rám bicykla resp. ráfiky umožnia.
A samozrejme ak latex tak sa priprav na pravidelné dofukovanie....