Neslávne známy motor 1,6 TDCi je už vylepšený,ale problémy sa nájdu stále-určite doporučujem skrátiť výmenu oleja na 10 000 km,olej 5w-30,nemusí byť nutne
olej Ford,hlavne nech spĺňa normu VW 507.00.
Určite by som riešil prelisovanie výpustného otvoru vane motora,neviem ako môžu celé roky montovať vaňu motora tak,že tam pri vypustení ostane cca 0.5 litra oleja.
Napr.tento popis celkom sedí:
1.6 TDCi disponuje výkonmi 70 kW (95K), 77 kW (105K) a 85 kW (116K). Spotreba sa s ním dá dosiahnúť v priemere 5,5 litra nafty na 100 km. Jedná sa o nástupcu radu na údržbu veľmi háklivého motora, ktorý bol pri zanedbanej údržbe veľmi poruchový a nevyhli sa mu fatálne poruchy. Tento rad motora označený DV6 je už prepracovaný a fatálnymi poruchami netrpí. Na údržbu je však stále háklivý, po väčšom nájazde sa stále objavujú podfukujúce vstrekovače, ktoré sú zle uchytené v hlave valcov.
Ostala aj zle tvarovaná olejová vaňa, v ktorej je výpustná skrutka úplne zapustená a tak pri bežnej výmene oleja ostávajú všetky usadeniny na spodku vane. Preto je vhodné vymieňať olej s odsávačkou oleja a každých 100 000 km olejovú vaňu demontovať a vyčistiť. V opačnom prípade stále hrozí, že sa do budúcna na motore vyskytnú fatálne poruchy ako zadretie niektorej ojnice, predčasne kvôli tomu môže vypovedať službu aj turbodúchadlo.
Motor už dostal v oboch výkonových verziách prepracovaný vstrekovací systém, ktorý je odolnejší a vydrží tak viac kilometrov. Po väčšom nájazde je potrebné vymeniť aj dvojhmotový zotrvačník, to však neplatí pri slabšej 70 kW verzií, ktorá namiesto neho dostala pevný zotrvačník a odpruženú spojku. Po väčšom nájazde vypovedá službu turbodúchadlo a zanesený EGR ventil.
V podstate treba hladať kus z menším nájazdom do 100 000 km,taký ešte dlho poslúži.
https://www.oapa.sk/ford-focus-mk3-2011-2018-recenzia-jazdeneho-auta/