Spojeniu "ja nemusím" rozumiem, neviem ale, čo si myslel tým "americko-ázijské ŠMEJDY". To aby sme lutovali celý US Postal, že museli jazdiť Treka s Shimanom, lebo to mali v zmluve!
Nemôžeš porovnávať neporovnateľné - kusovú produkciu s masovou výrobou. Tu sa bavíme o cestných kolách do 2 tis. Euro a ty podhadzuješ
bicykle s cenou 10 tis. Euro a viac. Choď si kúpiť Treka na ktorých jazdili US Postal alebo Discovery. Nedostaneš ho, len repliku za cca 6-7 tis. Euro. Zato Colnago si môžeš kúpiť aj také, na ktorom jazdí Jurčo alebo Zabel.
Musíš si uvedomiť, kde sa tie dvoj-troj tisíc eurové kolá vyrábajú. Či v rodinnej firmičke, kde je dvadsať-tridsať-sto zamestnancov, alebo vo fabrike, kde sú stovky zamestnancov. A aj tí zamestnanci sú trochu iný. Skús sa zamestnať v niektorej talianskej bicyklovej fabričke, ktorých sú desiatky. Nevezmú ťa, pokiaľ sa za teba neprihovorí niektorý zamestnanec, ktorý je už zamestnaný vo firmičke hodne dlho, možno v nej robil aj jeho otec a starý otec a preberá za teba a tvoju prácu zodpovednosť. Takže si rozmyslí, za koho sa prihovorí a za koho nie. Okrem toho väčšina zamestnancov týchto firmičiek v minulosti aktívne bicyklovala - nemusel byť šampiónom, stačilo aby jazdil u juniorov v tabaku, ale má určite k svojej práci iný vzťah ako niekto, kto
bicykel videl len na ulici. A väčšina zamestnancov tychto firmičiek sadne vo voľnom čase na kolo a ide na švih, ročne najazdí 5-10 tisíc kilometrov. Takýto zamestnanec sa určite venuje svojej práci inak ako nejaký feťák, čo si potrebuje zarobiť na ďalšiu dávku alebo šikmooký, ktorý potrebuje uživiť dvadsaťčlennú rodinu.
Aj tieto malé firmičky (jedno či sú talianske, belgické, španielske, české...) vyrábajú lacnejšie bicykle na ktoré
rámy kupujú v Ázii. Ale ak Merida kúpi 100 000 rámov, poskladá z nich 100 000 bicyklov. Ak však Pinarello (Basso, Merckx, Stevens...) kúpi 5 000 rámov, tak z nich poskladá 4 000 bicyklov a zvyšných 1000 vráti ako nepodarky. A v tom je rozdiel a preto sú bicykle z ázie a ameriky šmejdy. Nie tie drahé, kusovky stavané na mieru, ale tá bežná produkcia pre bežného rekreačného cyklistu.