Nie, ale napísal som jasne "JA NEMUSIM" - čiže je to môj osobný názor. Nikoho neodsudzujem, keď má iný rám, alebo má rám ovešaný Shimano sadou.
Mne sa napríklad páčia modrooké, kozaté a tenké... Tebe možno bacuľky alebo ploché, alebo škuľavé. Každý má iný vkus.

Spojeniu "ja nemusím" rozumiem, neviem ale, čo si myslel tým "americko-ázijské ŠMEJDY". To aby sme lutovali celý US Postal, že museli jazdiť Treka s Shimanom, lebo to mali v zmluve!
Ale teraz vážne. Čo sa týka tvojho vkusu ohľadom tenkých, kozatých a modrookých, musím len súhlasiť! :oops: :D :D :D
A teraz naozaj vážne! Rozmýšlam nad novou silničkou, takže každá info príde vhod. Preto tie moje otázky. :)

otik007: Myslím, že ten Trek za tie peniaze je dobrá kúpa!
26.08.2008 - 22:46:40
00
Dakujem za nazor cica :) Asi si ho poriesim teda....
26.08.2008 - 22:52:21
00
*Edit*: Pohlad lajika: Pells robia Cesi nie?:D Neviem Made in Czech Republic nevzbudzuje u mna moc velky pocit dobre investovanych penazi :roll:


jaaaaaj...preto sa hovori "zlate ceske rucicky" :lol: :roll:
26.08.2008 - 23:42:43
00
Když se spojí zlaté české ruce, tak je od půllitru s pivem nic na světě neodtrhne!
26.08.2008 - 23:45:14
00
Spojeniu "ja nemusím" rozumiem, neviem ale, čo si myslel tým "americko-ázijské ŠMEJDY". To aby sme lutovali celý US Postal, že museli jazdiť Treka s Shimanom, lebo to mali v zmluve!

Nemôžeš porovnávať neporovnateľné - kusovú produkciu s masovou výrobou. Tu sa bavíme o cestných kolách do 2 tis. Euro a ty podhadzuješ bicykle s cenou 10 tis. Euro a viac. Choď si kúpiť Treka na ktorých jazdili US Postal alebo Discovery. Nedostaneš ho, len repliku za cca 6-7 tis. Euro. Zato Colnago si môžeš kúpiť aj také, na ktorom jazdí Jurčo alebo Zabel.
Musíš si uvedomiť, kde sa tie dvoj-troj tisíc eurové kolá vyrábajú. Či v rodinnej firmičke, kde je dvadsať-tridsať-sto zamestnancov, alebo vo fabrike, kde sú stovky zamestnancov. A aj tí zamestnanci sú trochu iný. Skús sa zamestnať v niektorej talianskej bicyklovej fabričke, ktorých sú desiatky. Nevezmú ťa, pokiaľ sa za teba neprihovorí niektorý zamestnanec, ktorý je už zamestnaný vo firmičke hodne dlho, možno v nej robil aj jeho otec a starý otec a preberá za teba a tvoju prácu zodpovednosť. Takže si rozmyslí, za koho sa prihovorí a za koho nie. Okrem toho väčšina zamestnancov týchto firmičiek v minulosti aktívne bicyklovala - nemusel byť šampiónom, stačilo aby jazdil u juniorov v tabaku, ale má určite k svojej práci iný vzťah ako niekto, kto bicykel videl len na ulici. A väčšina zamestnancov tychto firmičiek sadne vo voľnom čase na kolo a ide na švih, ročne najazdí 5-10 tisíc kilometrov. Takýto zamestnanec sa určite venuje svojej práci inak ako nejaký feťák, čo si potrebuje zarobiť na ďalšiu dávku alebo šikmooký, ktorý potrebuje uživiť dvadsaťčlennú rodinu.
Aj tieto malé firmičky (jedno či sú talianske, belgické, španielske, české...) vyrábajú lacnejšie bicykle na ktoré rámy kupujú v Ázii. Ale ak Merida kúpi 100 000 rámov, poskladá z nich 100 000 bicyklov. Ak však Pinarello (Basso, Merckx, Stevens...) kúpi 5 000 rámov, tak z nich poskladá 4 000 bicyklov a zvyšných 1000 vráti ako nepodarky. A v tom je rozdiel a preto sú bicykle z ázie a ameriky šmejdy. Nie tie drahé, kusovky stavané na mieru, ale tá bežná produkcia pre bežného rekreačného cyklistu.
27.08.2008 - 15:56:11
00
...aj colnago je uz bohuzial tchajpej...aj uhlikove ramy...
27.08.2008 - 17:03:08
00
Zájdi do Cambiaga (je to pri Miláne) a kúp tam 100 rámov. Pri tej príležitosti požiadaj signora Ernesta Colnaga (napriek svojmu veku sa tam často pohybuje), aby ti ukázali výrobu, lebo neveríš, že ich vyrábajú v Cambiagu. A potom možno zmeníš názor.
Talianske rámy nie sú preto drahšie, že je to značka, ale najmä preto, že taliansky robotník má vyššiu mzdu a nižšiu produktivitu ako jeho šikmooký kolega. Nie je to len tým, že ten šikmooký chalanisko má šikovnejšie prsty a nechodí si niekoľkokrát denne pokecať s kolegami pri kávičke, ale aj preto, že viac myslí na výsledok svojej práce a neodfláka ju. A preto je aj rozdiel medzi päťdesiatimi rámami, ktoré zlepí šikmooký a desiatimi, ktoré za rovnkaký čas zlepí talán. Nielen cenový, ale aj kvalitatívny.
27.08.2008 - 20:45:53
00
...ale,ale Joko naco tolko sebaklamu.To,ze to Ernesto robi v tchajpeji je uz dva roky stara vec.Odporucam Velo 7-8...pripadne novu 53/11.Aj tam je o tom pisane.Inak je to uz dva roky stara vec.je to sice skoda,ale asi Ernesto nechce byt malovyrobca.
27.08.2008 - 21:09:59
00
je to sice skoda,ale asi Ernesto nechce byt malovyrobca.

Musím len súhlasiť, je to veľká škoda. Pre mňa bola značka Colnago vždy zárukou kvality, možno aj preto dodnes jazdím asi 18 ročný ocelový Master Piu a mením len "výbavu". Ten rám je stále v pohode!
Ale to bola iná doba, ani dnešné Campagnolo nie je "TO" C, čo bývalo, myslím, že aj JoKo bude súhlasiť. Ak si "voľakedy" človek kúpil niečo od C, vydržalo mu to donekonečna, teda ak nepotreboval byť každý rok "IN". Dnes, ak veľa jazdíš, musíš to meniť oveľa častejšie, tá kvalita je proste niekde inde. A možno je to len tým, že tie veci sú stále ľahšie a ľahšie a preto toľko nevydržia.
No a keďže každý človek sa chce občas pochváliť: Bolo mi dopriate osobne sa zoznámiť so signorom Ernestom, na Veľkej cene Bergama 1991, a posedieť s ním pri jednom stole. Veľmi príjemný a pohodový človek, teda aspoň vtedy bol. Spravil na mňa veľký dojem, asi aj preto ten rám jazdí dodnes. :D
Osobne sa mi páčia malé "rodinné" podniky a nechápem, prečo išiel "do" tej Azie?
Ale aj tak, asi si ten rám ešte nejaký rok nechám, a pošlem mu ho len prestriekať. 8)
28.08.2008 - 00:26:52
00
...ale,ale Joko naco tolko sebaklamu.To,ze to Ernesto robi v tchajpeji je uz dva roky stara vec.Odporucam Velo 7-8...pripadne novu 53/11.Aj tam je o tom pisane.Inak je to uz dva roky stara vec.je to sice skoda,ale asi Ernesto nechce byt malovyrobca.

Však som to jasne napísal - lacnejšie rámy sa robia na Taiwane (nie vo Vietname, ani v Číne), ostatné nie. Dnes som si to bol preventívne overiť, nie v Cambiagu ale u dovozcu - tie ázijské produkty sú Primavera, Arte a ešte jeden. Model CLX a drahšie už Áziu vidia, len keď si ich kúpi nejaký šikmooký alebo cez olympiádu...
28.08.2008 - 19:23:26
00
No vidim, ze tato diskusia nabrala trosku iny smer ako som myslel. Pozrite ci Taiwan ci amerika, na mojich 3-4tisic km rocne na cestaku mi to bohate staci. Za druhe, nemam teraz tolko pengov aby som vrazil do cestaku 100k+, pre mna je priorita Mtb a cestak je len taka "bokovka" takze myslim, ze ten Trek je pre mna dostacujuci. Ja som len chcel pocut ci nahodou ho niekto nema a nema s nim skusenosti. A, ze na nom jazdi ten a henten pretekar to mna moc nekuri ani vyzor, ide o to co mas v nohach, no nie? :D
28.08.2008 - 19:53:25
00
jedna rucna vyroba presne na mieru...

a som s nou maximalne spokojny

Prílohy:

27082008(004).jpg
27082008(004).jpg 454.68 KiB thumb_up0thumb_down

28.08.2008 - 20:30:23
00
Radsej sa nejdem ani pytat kolko taka vec stoji :twisted: Typujem, ze jedno koleso je drahsie jak cely Trek 8)
28.08.2008 - 20:36:01
00
pekny pekny, ale tie plaste by som skusil dat tak aby "ULTREMO" bolo tam kde nieje "AC" ak vies co myslim ;-)
28.08.2008 - 20:42:23
00
otik007...dal som nespravne kola :D ...keby tam druhe tak mas aj pravdu

Steju...chapem ;)
28.08.2008 - 21:52:07
00
keyboard_arrow_up