na strane 18 v tejto teme zacina debata o skrutke
21.02.2024 - 20:59:03
00
Sry zle som hľadal
Ďakujem za odpoveď, ale zaujímavé vyjadrenie, že nechýba tam ale radšej pridáme časom
21.02.2024 - 21:26:21
02
Ahojte, chcel by som na svojom enduro biku spraviť menší upgrade. Momentálne mám GX sadu, ale rozmýšľam že radenie vylepším. Uvažujem nad 2. alternatívami:

1. elektronickú sadu AXS GX
alebo
2. mechanickú sadu X01 (resp. XX1)

Moja pôvodná GX ide celkom fajn, z času na čas ju síce treba doladiť.

Preto sa chcem opýtať, či sú tu takí, čo jazdili mechanické radenie, neskôr prešli na elektronické a vrátili sa naspäť do mechaniky? Ak áno, prečo?

Prípadne, ako by ste sa rozhodli na mojom mieste, ak by ste mali SL e-bike ? Malú úlohu zohráva aj váha, ale hlavne ide o presnosť, funkčnosť, pohodlie pri radení.

Priznám sa, že AXS GX som si na jeseň min. roka objednal a keď som ju rozbalil, a priložil k pôvodnej mechanickej GX, zdala sa mi veľmi robusná (vyčnievala oveľa viac, ako GX mechanika) a oveľa ťažšia. Tak som ju hneď na druhý deň vrátil.

Vopred ďakujem za názory.
26.02.2024 - 14:27:15
00
mne nevadi ze je taka tazka, je to ta najlepsia vec, co som si za posledne roky kupil
26.02.2024 - 14:41:56
01
vrátil som som od AXS k mechanike, mal som aj AXS sedlovku a tiež sa jedná o ebajk. s funkčnosťou som bol veľmi spokojný, produkty sú to špičkové. za prvé, postupom času mi začal liezť na nervy celkový "battery managment," pre predstavu, naplánovaný výjazd na celý deň, 90+ km, alebo 2000+ vm. dve baterky ebajk (nie som typ, ktorý bude sedieť dve hodiny niekde v bufete a čakať kým sa mi dobije baterka), dve baterky AXS, baterka Edge, baterka mobil, baterka hodinky, na všetko myslieť aby to bolo nabité, alebo aspoň v stave aby to celý deň vydržalo, po návrate vybrať baterky AXS, trochu to pretrieť ak sa tam dostala vlhkosť aby to nenarobilo šarapatu (možno som bol až prehnane starostlivý :D), odložiť. so sebou som vozil aj 3. baterku AXS a jednu CR2032, vždy po výjazde mám zvyk batoh vyprázdniť, pred výjazdom naplniť, čiže nezabudnúť na tieto ďaľšie baterky. za druhé, boli dva momenty, ktoré ma prinútili vážne rozmýšľať o návrate k mechanike. prvý, keď v Taliansku kamošovi skala odtrhla mechanickú prehadzovačku od bajku a nová s montážou ho v miestnom cykloobchode stála prijateľných 140€. v mojom prípade by to bolo 300€, možno viac, pričom ju nemuseli na predajni mať, kdežto mechanické Shimano 12s je úplne bežný tovar. druhý moment, video o servise Reverb AXS, kde pán musel použiť asi 14 rôznych nástrojov, nepamätám si to presne, ale v porovnaní so servisom mechanickej teleskopky mi to prišlo až prehnane komplikované.
prešiel som na 11s XT Linglide, kde je nižšia cena oproti 12s XT, radí krásne hladko a nemusím riešiť zatlačené, alebo inak poškodené kontakty a nemusím myslieť na baterky, resp. mám na starosť o niekoľko bateriek menej.


Naposledy upravil sorcerer dňa 26.02.2024 - 15:06:07, celkovo upravené 1 krát.

26.02.2024 - 14:57:23
05
nevidim ziadny dovod na jeden den nosit so sebou dve baterky AXS. Uplne staci jednu nabit pred vyjazdom, ak si clovek nie je isty, kolko stavy este v sebe ma.
To nabijanie je velmi rychle (v porovnani s ostatnymi vecami na bike), takze staci aj tesne pred vyjazdom.


Naposledy upravil iron.hide dňa 26.02.2024 - 15:12:47, celkovo upravené 1 krát.

26.02.2024 - 15:02:28
02
Položil by som si tieto otázky na zamyslenie:
1. enduro bike - zrejme drsnejšia jazda v náročnejšom teréne, vyššia možnosť pádov - si ochotný odpáliť AXS šalter za cca 450 - 500€ (stať sa to nemusí vôbec, ale môže sa prihodiť) - koľko krát si už rozmlátil šalter? ak viackrát tak sa ti to asi neoplatí, ak ani raz tak choď do toho...
2. otázka váhy je podľa mňa irelevantná, váhový rozdiel cca 100g (v neprospech AXS) pri SL e-biku alebo aj pri klasickom endure je kvapka v mori.
3. AXS naozaj vytŕča - tu by som sa vrátil opäť k bodu 1, ak nebúraš často tak to nerieš (šalter sa vie uhnúť :D)
4. sám GX AXS jazdím a krok späť by som nespravil, je to ozaj super vec
5. radenie a pocit z neho samozrejme veľmi závisí aj od kazety,reťaze a prevodníka. GX AXS je len "posúvatko" v komplexnom systéme radenia, inak povedané ak máš vylágrovanú kazetu a vyťahanú reťaz, môžeš tam dať hocijaký drahý šalter, pocit bude stále rovnako "zlý"
26.02.2024 - 15:03:23
01
to akoze ti nevydrzi AXS baterka vyjazd 90+ 2000vm? nejake cudne nie?
ja uz som to nenabil asi 5 jazd a to je urcite viac ako 90/2000
26.02.2024 - 15:10:13
00
Jozef-Kenevo : prehazka je tazsia, tusim ma 350g, ale celkovo je to lahsie, lebo usetris bowden a kusok vahy na radeni, co som vazil, tak lahsi setup ma asi len XTR od Shimana o 50g (nepocitam pripad kevlaroveho lanka/plastoveho bowdenu, to by bolo este vacsi rozdiel).

Inak baterka urcite vydrzi viac ako 90km, mala by aj tri dni cely den, salter sice uhne, ale len klietka, horne telo nie, cize nejaku vyhodu tuna velmi nevidim.
26.02.2024 - 15:18:58
01
baterka vydrží aj dva týždne jazdenia, ale keďže robím s elektrikou, mám skúsenosti ako sa 100% funkčné zariadenie vie behom momentu premeniť na zariadenie s funkčnosťou 0%, len tak samé od seba. keby som nemal ebajk a tých bateriek by bolo dokopy menej, mal by som na to možno iný pohľad.
26.02.2024 - 15:19:45
01
prehadzka SRAM XX1 EAGLE AXS 352 g baterka SRAM AXS battery 24 g
radenie SRAM AXS controller 82 g
26.02.2024 - 15:20:39
00
AXS je pekne, beha krasne, ale mal som predtym XO packu s GX prehadzovckou a tiez to behalo pekne + to tiez nebolo treba nastavovat.

AXS je navykove, ale logicky neviem vysvetlit, ze preco. Vymenil som bezproblemovu sadu za nieco kde musim pozerat, ze ako je na tom baterka a tesim sa z toho....
26.02.2024 - 15:23:01
01
ja ked porovnam stare XT M785 vs AXS tak je to ako presadnut z felicie do Porche :)
tam kde som si uz isiel palec odlomit pri tlaceni packy tam teraz len tuknem ako do klavesnice
26.02.2024 - 15:24:35
01
Tak tak, argument battery management pri 90+km jazde je uplne mimo misu :-D.
Ked idem na 3dnovy bike do Alp, staci mi pred tym nabit a zvladnem cely vylet a este aj x vyjazdov potom.
Staci raz za par jazd baterku dat nabit ( za par minut to je hotove) a nie je ziaden problem s battery managementom.
A k otazke, jazdil som AXS GX na fulle, jazdim to iste na graveli a GX transmission na efulle a uz by som sa k mechanike nikdy nevratil. Plus na kazdom biku mam aj AXS dropper. Takze worst case sa baterka da prehodit :-).
(jazdim celorocne, v horucavach, v mraze, blate, ...
Nemal som so ziadnou prehadzkou GX AXS ani jediny problem.

A GX AXS prehadzka stoji 270-300 euro nie 450 - 500.
26.02.2024 - 15:27:30
01
AXS GX a teleskopku AXS mam uz treti rok, a este som tam nemusel nic ladit. Rocne najazdim cca 4500km na mtb.
Baterka vydrzi dlho, tym ze mam aj teleskopku, tak sa v pripade vybitia daju baterky vymenit, na ten dojazd domov to staci.
Vlhkost, blato vodu sneh, neriesim, jazdim.
K mechanike by som sa uz nevratil.
26.02.2024 - 15:31:55
01
keyboard_arrow_up