Hehe, cital som to aspon 3x a vzdy ze bolo pripojene :D

A nie, pokial ma pamat neklame, tak e-auta sa minimalne niekde utapaju vzdy. Keby poziar mal co docinenia s bateriou ako takou, tak by to jasne napisali. Takto to moze byt hocco od ohorku, susedu, az po skrat v elektroinstalacii, coz sa vobec nelisi od bezneho auta (az na to, ze bateria je mozno lepsie chranena pred poziarom ako benzin? Ale to je len moje tliachanie/diablovo-advokatovanie)
01.03.2024 - 20:43:11
00
Ano, asi bezpecnostny predpis pri poziari elektroauta - utopit vzdy a neriesit (minimalizovat riziko). Ved aj tak je to totalka, tak uz je to jedno. To, ze to nebolo od baterie je fajn. A napadlo mi teraz, ze mohla kuna prehryzt izolaciu kablov na tej elektronike, to tiez nie je uplne nerealny scenar.
01.03.2024 - 20:46:58
00
Otazka, ako si v takomto pripade poisteny? Zahrnaju ceny poistiek elektromobilov taketo vznietenia? Auto je totalka tak ci tak.
01.03.2024 - 21:23:24
00
Tak hadam ked mas na auto 40k+ €, tak mas aj par sto € rocne na poistku. Dobra poistka kryje vsetky taketo veci. Napr. Allianz kryje aj požiar, explóziu, implóziu, škody spôsobené hlodavcom a vandalizmus.
01.03.2024 - 21:29:24
00
Ani po tolkych stranach ludom nedocvakla pointa a nadalej chybne prirovnavaju kovovy poziar litia s palivami.
Nafta nezacne horiet ak aspon sa nejedna o handru nasiaknutu naftou a nebudes tam drzat zapalovac niekolko sekund... nafta=petrolej
U benzinu je to lahsie, ale treba zas vonkajsi podnet - iskru, ohen.
Ale ani jeden z nich "sam od seba" sa nevznieti. A bez vzduchu sa poziar ukonci, lebo paliva bez (pomerne uzkeho rozsahu) vzduchu odmietaju pracovat.
To je napr aj lambda faktor pri benzine 14,7:1 ak pomer nedodrzis, zle to hori.

Litium tieto veci nepotrebuje, akonahle je chemicka reakcia rozbehnuta uz sa to neda zastavit zadusenim. Podobne ako horiaci horcik, hasenie s co2 nepomaha, ale zosilnuje...
Preto opatrenie je drbnut cele auto do vody a modlit sa.
Otazka je co s tym "vyluhovanym cajom" v kontajneri, chemicke svinstvo.

Ten argument ze na 1 ev poziar je xx spalovacich, to je vlhky drist.
Keby to bola pravda, nikto si nenecha ujst akekolvek horiace auto, a sa pochvali do novin rovnako ako s ev. Cize mali byt plne noviny toho, ale nie su....
01.03.2024 - 21:39:03
00
Jezus - niesom isty co myslis na "tej elektronike", a ani nebudem davat ruku do ohna ako to maju ine auta, ale nase, ked je vypnute, ma hlavnu baterku "odpojenu", a systemy (kluce, cloud) bezia na 12V baterke, tak ako na kazdom nie-ev aute. Cize prehryzene kable hlavnej bat od kuny na vypnutom aute "by mali byt" neskodne. (Viem to kvoli tomu ze mame nejaku poruchu, a uz 2x nam prisla asystenc sluzba nakopnit mrtvu 12V bo sme ani odoknut nemohli).
01.03.2024 - 21:40:05
00
Pokojne mohla kuna prehryzt izolaciu aj na pomocnej elektronike napajanej 12 V akumulatorom. To na skrat a poziar v motorovom priestore staci az az.
01.03.2024 - 21:45:50
00
peter120 napísal:

Ten argument ze na 1 ev poziar je xx spalovacich, to je vlhky drist.
Keby to bola pravda, nikto si nenecha ujst akekolvek horiace auto, a sa pochvali do novin rovnako ako s ev. Cize mali byt plne noviny toho, ale nie su....


Lebo to nikoho nezaujima, posrani ste z EV.
Hasici si vedu presne statistiky, rocne zhori cca 600 aut, to mas skoro dve denne.



Údaje z roku 2022 hovoria, že pri 18 miliónoch batériových elektromobilov došlo vo svete počas roka k požiarom 2825 elektrických vozidiel. Na Slovensku sme do mája 2023 evidovali celkovo len 3 takéto prípady. Pre porovnanie, v roku 2022 bolo na Slovensku evidovaných 607 požiarov osobných vozidiel, v roku 2021 to bolo 597 prípadov a v roku 2020 až 717 prípadov.

https://www.mojelektromobil.sk/poziare-elektromobilov-data-2010-2023/
01.03.2024 - 21:59:27
01
peter120 napísal:
Ani po tolkych stranach ludom nedocvakla pointa a nadalej chybne prirovnavaju kovovy poziar litia s palivami.
Nafta nezacne horiet ak aspon sa nejedna o handru nasiaknutu naftou a nebudes tam drzat zapalovac niekolko sekund... nafta=petrolej
U benzinu je to lahsie, ale treba zas vonkajsi podnet - iskru, ohen.
Ale ani jeden z nich "sam od seba" sa nevznieti. A bez vzduchu sa poziar ukonci, lebo paliva bez (pomerne uzkeho rozsahu) vzduchu odmietaju pracovat.
To je napr aj lambda faktor pri benzine 14,7:1 ak pomer nedodrzis, zle to hori.

Litium tieto veci nepotrebuje, akonahle je chemicka reakcia rozbehnuta uz sa to neda zastavit zadusenim. Podobne ako horiaci horcik, hasenie s co2 nepomaha, ale zosilnuje...
Preto opatrenie je drbnut cele auto do vody a modlit sa.
Otazka je co s tym "vyluhovanym cajom" v kontajneri, chemicke svinstvo.

Ten argument ze na 1 ev poziar je xx spalovacich, to je vlhky drist.
Keby to bola pravda, nikto si nenecha ujst akekolvek horiace auto, a sa pochvali do novin rovnako ako s ev. Cize mali byt plne noviny toho, ale nie su....


same od seba sa nevznieti "nic". Na vsetko treba nejaky podnet. Pri li-ion baterkach je to minimalne rast dendritov vo vnutri baterky. Omnoho castejsie je to ale mechanicke poskodenie bat clanku. Rozne formy vonkajsich vplyvov riesi aj bezpecnostna tlakova poistka na clankoch.

Pravdaze, aj benzin sa moze "samo-vznietit" aj bez iskry. Staci dostatocna teplota :) napr tu pisu cca 230-260˚C. a ze tych benzinovych vyparov je dost, specialne ak nieco sa poskodi a benzin troska postrieka rozpalene casti... https://hypertextbook.com/facts/2003/ShaniChristopher.shtml

a pravdaze, ze reakcia horenia baterky sa da ukoncit. Robi sa to ochladenim pod kriticku teplotu - preto sa to ponara pod vodu. Mozno budu teda raz chodit hasici s tekutym dusikom miesto vodou? :D

a dakujeme ze si nas uviedol na pravu mieru nespochybnitelnymi udajmi o pocetnosti a rizikovosti horlavosti e vs spalovacich aut. Poistovne by boli uplne nadsene, naco robit statistiky, draho si zbierat dlho udaje. Tuna peter120 nevidel na socialnych sietach dost fotiek a videii s horiacimi ev. P.s., horiace ev som este nevidel, ale horiace, z pohladu obstnojne nove spalovacie auto, som videl horiet v BA na krizovatke pri zoologickej zahrade cca 10r dozadu. Prechod z dymenia do niekolko m plamenov bol rychlejsi ako autobus stihol prejst cez semafory do Mlynskej doliny. Pochvalit sa s horiacim ICE mozu ist, ale "ista skupina ludi" bude dnes a este par zajtrajskov klikat primarne na tie horiace EV, vsakze, takze co take asi tak bude taky novy cas pisat....

p.s.: som rad ze sa tak obavas o zivotne prostredie. Pevne verim, ze ta obdobne zaujima aj ako sa zbiera a cisti voda pri poziari spalovacieho auta - ako tu uz bolo niekolko x spomenute - ten rozdiel v sajrajte medzi horenim interieru a baterky auta ani hasici neriesia, bo uz interier je velky sajrajt sam o sebe. A niezeby sa ta voda z ICE nechala len tak odtiect do jaaarku, to iste nieeeee :D
01.03.2024 - 21:59:52
01
Jezus napísal:
Pokojne mohla kuna prehryzt izolaciu aj na pomocnej elektronike napajanej 12 V akumulatorom. To na skrat a poziar v motorovom priestore staci az az.


pravdaze. Ja som tym len chcel upozornit, ze hlavna baterka a AJ systemy okolo nej, v celom tomto velmi lahko mohli byt uplne nevinne - pretoze z toho co si pisal som si nebol isty ako to myslis. Tod bolo vsio.
01.03.2024 - 22:02:03
00
pred asi rokom som na idnes.cz cital, ze v Cesku zhoria 2 auta denne - rozhovor s hasicom. Kedze Slovensko je polovicne, tak povedzme kazdy den jedno auto. To len aby bolo porovnanie.
02.03.2024 - 06:19:08
00
skynet napísal:
https://www.tesla.com/en_sk/modely/design#overview
35 000€ bez DPH stojí SUV, zadokolka.
cena je uplne ina,ako pises a ja som platca DPH,preco mi sem podsuvas ceny bez DPH? a kolko stoja poplatky vsetkeho okolo tesly ? aj tu sumu sem fukni,nech sme v obraze
a zadokolku si strcte doprdele
02.03.2024 - 08:26:20
00
Jezus napísal:
Keby aspon bolo na nabijacke... Takto je to este horsie. Vobec nie dobra reklama pre VW. A potom zaparkuj elektroauto do garaze vo svojom dome, nebodaj ho este aj daj nabijat, a chod v klude spat...

mozno ti ho EU bez spec. protipoziarnych stavebnych uprav nedovoli parkovat a nabijat v garazi. a pri novostavbe ti taku stavbu rovno ani neskolauduju :-)
02.03.2024 - 10:23:05
01
V podstate staci, ak si do domu zabudujes do garaze taky 5 kubikovy kontajner ako v tom FB poste a nad kontajner privedies vodu. Elektromobil budes parkovat vzdy priamo v kontajneri a ak poziarny senzor zachyti dym, tak uzavries kontajner spredu a pustis vodu. :D Samozrejme na strop a steny garaze musis pouzit protipoziarnu izolaciu s dostatocnou odolnostou. :)
02.03.2024 - 11:31:43
00
misoR napísal:


Tak sa zistilo podla kameroveho zazbamu, ze ID.3 niekto podpalil.

Tak napokon to je pre VW pozitivna reklama, ze napriek tomu baterka nehorela.
03.03.2024 - 22:11:31
05

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up