To je iba jeden z viacerých možných dôvodov. Zľavy dávam nielen keď je dopyt nižší ako ponuka, ale napríklad aj keď chcem rozhýbať predaje, keď si pripravujem situáciu pre nejaký ďalší krok (napríklad potrebujem rozbehnúť popredajné alebo iné súvisiace služby), keď ma k tomu tlačí konkurencia (čo je podľa mňa prípad tejto diskusie) ...
Určite by som si nevytváral názor podľa toho, čo pre médiá hovoria predstavitelia automobiliek a už vôbec nie názory všelijakých samozvaných "motoristických" novinárov a analytikov ...
Ano teoreticky mas pravdu, no realita zvykne byt casto jednoduchsia.
V tych alternativnych pripadoch zvycajne nedavas plosne obrovske zlavy,ktore pomaly kazde dva mesiace navysujes, az su vacsie ako celkova marza predajcu a importera, niekedy az nasobne vacsie (ako 30% u Skody).
Taketo zlavy sa davaju, ked je potrebne sa zbavit skladovych aut, ktorych pocet rastie a starnu.
Ako mozete vidiet, velke zlavy davaju aktualne takmer vsetky znacky na BEV.
Aktualne su velke zlavy aj na spalovaky (u mnohych modelov snad rekordne za poslednych mozno aj 10 rokov), tiez je velmi dobry cas na kupu noveho auta, ale uroven zliav u BEV je este iny level (a nie nie je to tym, ze by mali vacsie marze).