milos21 napísal:
Ak by som mal ako vodiť predvídať všetky možnosti a prispôsobiť tomu jazdu, aby som bezpodmienečne mojim konanim odvrátil všetky rizikové situácie, tak by som musel jazdiť max do 30km/h, všade aj na diaľnici. Akonáhle ak idem viac ako 30km/h, tak sa musím spoliehať na to, že všetci učastníci budú dodržovať svoje pravidlá (vodič, cyklista aj chodec), lebo pravidlá sú nastavené tak, že keď ich budú všetci dobodky dodržovať, tak sa nikomu nič nestane. Ísť autom 30km/h vždy a všade nie je samo o sebe problém, ale to potom súkromné auto bude zbytočné pre 99% populácie…



100% situacii nikdy nevykryjes, ale je sakra rozdiel medzi tym ze mysliet na to, ze v bb centre ti pod kolesa moze vbehnut panda, vs ze ti pri zastavke autobusu moze nepozorne dieta vbehnut pod kolesa.

A predstav si, vodicak som si robil rok dozadu, a sucastou teoretickej skusky bolo aj "risk assessment". Nehovoriac, ako dr, by ti mohla hovorit nieco aj triaz - na zaklade skusenosti a nejakych pravidiel/poznatkov, sa spravili guideliny ktore hovoria o tom kt situacie su nebezpecne a treba ich riesit hned a kt maju nizke riziko - napriek tomu sa ti moze stat, ze si nevsimnes/nevies odhalit cloveka so skrytym zranenim, a das ho na nizku prio a on ti umrie bo mal napr skrytu zlomeninu a tromboza mu sposobi infarkt? Znamena to ze teraz prestaneme s triazou?
15.03.2024 - 14:24:39
00
S predvidanim je problém asi ako s rozmyslanim...
Na moto sa dá jazdiť len vďaka tomu,a teda celkom svižne 😉
15.03.2024 - 14:35:56
00
stanos4 napísal:
100% situacii nikdy nevykryjes, ale je sakra rozdiel medzi tym ze mysliet na to, ze v bb centre ti pod kolesa moze vbehnut panda, vs ze ti pri zastavke autobusu moze nepozorne dieta vbehnut pod kolesa.

A predstav si, vodicak som si robil rok dozadu, a sucastou teoretickej skusky bolo aj "risk assessment". Nehovoriac, ako dr, by ti mohla hovorit nieco aj triaz - na zaklade skusenosti a nejakych pravidiel/poznatkov, sa spravili guideliny ktore hovoria o tom kt situacie su nebezpecne a treba ich riesit hned a kt maju nizke riziko - napriek tomu sa ti moze stat, ze si nevsimnes/nevies odhalit cloveka so skrytym zranenim, a das ho na nizku prio a on ti umrie bo mal napr skrytu zlomeninu a tromboza mu sposobi infarkt? Znamena to ze teraz prestaneme s triazou?

Myslíš že ja to neviem? Ja nemám problém ísť cez preplnené mesto alebo cez dedinu plnú ľudí popri ceste aj 30km/h (že tí za mnou sú potom nervózny je už na inú debatu), alebo ak deti splašene vybehujú na cestu, tak si nevynucujem prednosť ale slušne stojím. Asi si nepochopil môj príspevok. Pravidlá sú od toho aby sa dodržiavali. Nikde neobhajujem prefrčanie 100km/h popri školskom autobuse, sám niekedy idem okolo autobusu krokom, keď je riziková situácia. Alebo keď som chodec a vychádzam na cestu poza auto alebo autobus (aj tak bývajú umiestnené priechody), tak najskôr vystrčím len hlavu a až potom prechádzam. Ale nebudem sa tváriť že len ja ako vodič auta musím dodržiavať pravidlá a svojprávni (dieťa nie je svojprávne) chodci a cyklisti si môžu na ceste robiť čo chcú a že majú právo spoza auta rovno skočiť pod kolesá a ešte budú obviňovať mňa, že to je moja chyba.

A áno, limitne blízko 100% situácii vykriješ ak pôjdeš autom za každých okolností tak 20-30km/h...
16.03.2024 - 14:45:54
01
stanos4 napísal:
100% situacii nikdy nevykryjes, ale je sakra rozdiel medzi tym ze mysliet na to, ze v bb centre ti pod kolesa moze vbehnut panda, vs ze ti pri zastavke autobusu moze nepozorne dieta vbehnut pod kolesa.

A predstav si, vodicak som si robil rok dozadu, a sucastou teoretickej skusky bolo aj "risk assessment". Nehovoriac, ako dr, by ti mohla hovorit nieco aj triaz - na zaklade skusenosti a nejakych pravidiel/poznatkov, sa spravili guideliny ktore hovoria o tom kt situacie su nebezpecne a treba ich riesit hned a kt maju nizke riziko - napriek tomu sa ti moze stat, ze si nevsimnes/nevies odhalit cloveka so skrytym zranenim, a das ho na nizku prio a on ti umrie bo mal napr skrytu zlomeninu a tromboza mu sposobi infarkt? Znamena to ze teraz prestaneme s triazou?


Problém je ten, že chodci a cyklisti to radi zneužívajú, pozri si hocijaké diskusie tu, či na FB, šofér má predvídať, má mať krištáľovú guľu a chodec a cyklista nemusí nič. Zrazilo chodca pri Ekonomickej univerzite v BA? Hneď sa vyrojili ľudia, že šofér mal predpokladať, že tam niekto bude prebiehať cez cestu, lebo však autobusové zastávky. Čo na tom, že tam je luxusný podchod, čo na tom, že v strede je plot, ktorý nemá čo chodec preskakovať, napriek tomu podľa značnej časti verejnosti za to mohol šofér, že mal predvídať. To isté koľkokrát na Zochovej, dokonca pri Auparku preskakovali ľudia ten 2m vysoký plot. Bežne ľudia prebiehajú cez diaľnicu pri Vajnorských jazerách atď. To všetko je v poriadku, však šofér má predvídať. Ale keď sa spýtaš, že čo tak, aby cyklista v noci mal svetlo? Aby chodci nechodili na červenú a podobne? Fujj, to sa nepýta, šofér má predvídať, chodec a cyklista nič nemusí.
16.03.2024 - 21:30:53
04
Prosím spočítajte niekto, aspoň približne, koľkokrát sa tu (nielen v tejto téme, kde to je offtopic-rovnako ako môj výkrik do noci) opakuje takyto argument.

Nabudúce autor môže napísať len '+1: šofér má predvídať, cyklista a chodec nemusi' a ušetriť si opakovanie pisania
;)
16.03.2024 - 21:47:10
01
Ja si vobec nemyslim, ze je to offtopic. Totiz tento Jano, ktory ani nevie poriadne soferovat, je najziarivejsim prikladom osoby, ktora kazi meno normalnym cyklistom. Napriec internetovymi diskusiami kde sa vyskytuje siri a podnecuje nenavist voci nim.
16.03.2024 - 21:51:51
05
No tak zase admin by si mohol odpustiť otvorene rozpútavanie flame, lebo nas vymažú :)
16.03.2024 - 22:07:08
00
Ze admin 😁
16.03.2024 - 22:13:36
00
Jezus máš nejaký dôkaz, že neviem poriadne šoférovať?
Nechcem byť OT, ale kde tu šírim nenávisť? Určite nájdeš XY príkladov, kde som šíril tú nenávisť.
16.03.2024 - 22:21:47
00
No dobre, tak moderátor
16.03.2024 - 22:22:32
00
Jezus, sorry, ale cim kazi Jano1987 dobre meno?
Tym, ze napisal pravdu, ze medzi vsetkymi ucastnikmi cestnej premavky (vodici, cyklisti, chodci) su porusovatelia tychto pravidiel.
Tuto sami cyklisti na forach priznavaju, ze porusuju rozne predpisy, ci uz na ceste alebo v lese.
Vsetci ich sem tam porusujeme.
Takze netreba mat dojity, trojity meter ale stale rovnaky na kazdeho.
Vsetci ucastnici cestnej premavky maju svoje povinnosti, prava, maju svoju zodpovednost.
Takze ak maju vodici predvidat tak aj ostatni.
Ak maju mat krystalove gule vodici tak ich musia mat aj ostatni.

Ak rodicia nenaucia deti dodrziavat dopravne predpisy tak nesu za nich zodpovednost a maju ich doprevadzat.
Dopravna vychova je na kazdej skole.
Podla istych "odbornikov" by mali mat volebne pravo uz 16r. lebo si vraj vedia najst potrebne info na nete.
Tak ked su deti dnes take sikovne, nech si hladaju aj dopravne predpisy. Potrebuju to.

Inak, vsetci vieme co tam najviac hladaju ci sleduju. Hluposti.
19.03.2024 - 10:41:16
00
Red1 napísal:
Dopravna vychova je na kazdej skole.

o tomto silno pochybujem. To by 95% ludi v Karpatoch nechodilo peso po pravej strane cesty a idealne 4 vedla seba ;)
19.03.2024 - 10:44:43
00
Nie je nutné, aby mali vodiči krištáľové gule, stačí, keď nebudú od všetkých okolo seba očakávať bezchybné fungovanie. Občas sa totiž chyba pritrafí každému, a tým nemyslím tých, čo porušujú predpisy vedome a bohorovne. A sú situácie(ako s tým autobusom), kde sa takéto chyby dajú očakávať. Preto je rozumnejšie s tým počítať, ako potom vyplakávať. Dávať tu potom príklady s vlakom a diaľnicou sú celkom mimo.
19.03.2024 - 11:02:33
09
S tou trubou spravili rozhovor :fubar: :facepalm:
https://www.bratislavskenoviny.sk/rozhovory/79896-rozhovor-kamila-prejde-na-bicykli-za-den-neuveritelne-mnozstvo-kilometrov-ake-trasy-odporuca-v-okoli-bratislavy
19.03.2024 - 13:44:46
00
Vyzerá vpohode, prečo by mala byť truba???
19.03.2024 - 13:50:48
01
keyboard_arrow_up