Nejak sa to rozbehlo kade tade. Jedinou myšlienkou ktorú obhajujem je že pokiaľ EV budú závislé na nabíjaní, tak to nikam nevedie. Dlho to trvá, batéria degraduje a nakoniec je to nebezpečný odpad na ktorého likvidáciu bude treba nemálo prostriedkov.

Treba zdroj energie stále prístupný počas jazdy, ale ako by sa potom spoplatňoval? A tam je najväčší kameň úrazu vývoja, respektíve zavedenia do praxe - počínajúc touto problematikou už pri pokusoch Nikoly Teslu s bezdrôtovým prenosom energie. Funkčné prevedenie Teslovej cievky už videl snáď každý ...

Preto považujem hybridy a pluginy za momentálne najlepšiu voľbu z pohľadu redukcie škodlivých emisií s prihliadaním na praktické a plnohodnotné používanie vozidla.

Cokupit - sám vidíš že fotopanely dotujú potrebu energie pre nemocnicu, predstav si že by mali ešte nabíjať všetky sanitky a vozidlá ... a predpoklaajúc nepretržitú potrebu výjazdov sanitiek počas útoku, tak by jedna jazdila a sedem by sa muselo celý deň nabíjať, lebo v noci slnko nesvieti ???

Aj u nás sa dávnejšie riešilo zrušenie vysielačkových dlhovlnných staníc pre prípady pohotovosti v krízových situáciach- veď na čo sú nám, keď má každý mobil??? A čo sa stane keď sa niečo udeje? Každý volá s každým krížom krážom až sa sieť preťaží a skolabuje - no a nemôžu ju potom využívať ani záchranné zložky. Tak nám ju nechali ...
26.03.2024 - 12:33:58
00
marseluspp
Aj vieš svoje myšlienky doložiť dátami alebo si naozaj troll? Chcelo by to nejaké g CO2/km u spaľovacieho auta, u hybridu a elektromobilu za celý jeho životný cyklus. Potom môžeš pridať koľko prejde priemerný Európan denne na aute a potom sa možno dozvieš, že môže elektromobil nabíjať 1x za týždeň.
A tiež môžeš pridať koľko energie a materiálov vyžaduje recyklácia batérií a ako sa vlastne recykluje ropa alebo plyn.

A k tým hybridom asi toľko, že reálne majú 3x vyššie emisie uhlíka než podľa laboratórnych testov.
https://electrek.co/2024/03/25/yet-another-study-shows-plug-in-hybrids-arent-as-clean-as-we-thought/


Naposledy upravil bicycletour dňa 26.03.2024 - 13:03:18, celkovo upravené 1 krát.

26.03.2024 - 12:46:41
02
Ta starost o recyklaciu je na tom najfascinujucejsia. Obhajovat nieco tak spinave, ako je palenie ropy a zaroven sa dojemne starat o nejaku buducu recyklaciu baterii, to je silna kognitivna disonancia. Na rozdiel od tej spalenej ropy, baterie sa recyklovat daju a aj sa to vo velkom bude robit. Dokonca snad konecne zavedieme aj to, aby sa uz pri ich vyvoji a vyrobe dbalo na to, ze sa raz budu recyklovat a teda to bude ovela efektivnejsie, ako vsetky ostatne vyrobky.
26.03.2024 - 13:01:21
02
Už teraz sa recyklujú.
26.03.2024 - 13:10:52
01
A opýtam sa ťa Bicycletour, koľko odborných dát si použil vo svojom príspevku? Vidím len nejakú veličinu, údaj 1x za týždeň a nič viac... Podľa tvojej definície Trolla tam potom patríš tiež ... :)

Celkovo by ma zaujímalo či vieš dokázať že nejaké CO2 je škodlivé našj planéte ...my sme sa učili v škole že ho v noci stromy konzumujú, tak potom ako to je? Či len si fanúšik Grétky ktorej sme zničili detstvo a následuješ ideológiu???

Cokupit - to vážne si nevidel na začiatku cesty EV tabulku Slepá ulica? Kam až s tým chceš zájsť...
26.03.2024 - 13:13:48
00
Iba troll, ktory sa identifikuje ako strom a dycha co2.
Toto co2 vo vysokych koncentraciach robi s cicavcami, konkretne svinami, ktore sa nim splynuju https://youtube.com/watch?v=-leHeUOYAKk
Ale ty vies ze trepes, len ta ego nepusti aby si si priznal, ze uz to prehanas...

A zdroj ku priemernym vzdialenostiam prejdenym autom v eu. Na toto skutocne netreba dobijat castejsie, ako raz za tyzden
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Passenger_mobility_statistics#Distance_covered
26.03.2024 - 13:31:25
00
thumb_up0thumb_down
26.03.2024 - 13:31:50
11
marseluspp
Takže si troll a žiadne dáta nemáš. Tebe stačí základná škola a pritom na fyziku atmosféry treba mať lepšie vzdelanie.
Inak typický príspevok trollov. Najprv ako sú elektromobily neúčinné pri znižovaní CO2 a potom to otočia na to, že CO2 aj tak je fajn plyn.
26.03.2024 - 13:45:53
01
Hmmm. Keď myslíš.... a zase si žiadne data nedal ... že ty to tam o tej ZŠ píšeš o sebe :)

Kto chce nech si kúpi EV. Nech je to akýkoľvek dôvod ... Ja v nich vidím len samé nevýhody. Podľa mňa je to ako oženiť sa s pornoherečkou kvôli sexu a dúfať že z nej bude aj dobrá verná gazdinka :)
Zaujímavé je že v téme Elekrohejteri sa pomerne všetky argumenty proti ebikom točili hlavne kvôli dojazdu a častému nabíjaniu a aké je to nafigu... a tu zase je nabíjanie vpohode ....

Ak chce byť niekto zelený, nech chodí zbierať odpadky okolo potokov ale nech sa nevystatuje zelenosťou pred novou Teslou.... :)
26.03.2024 - 14:21:06
00
co tak zacat od seba a prestat jazdit a na tom vraku "plnom nebezpečného odpadu - Lítia"?


Naposledy upravil MageZ dňa 26.03.2024 - 14:29:48, celkovo upravené 1 krát.

26.03.2024 - 14:24:53
00
Nepoznám človeka čo si kupuje autá podľa toho či sú akože zelené alebo nie. Zvez sa s teslou, porovnaj si s bežným spalovákom v rovnakej cene a uvidíš že to nie je zlé auto. Elektrá sa veľmi dobre šoférujú, sú bezpečné, tiché. To je tiež dobrý argument, nie?
26.03.2024 - 14:26:20
00
marseluspp
Uviedol som ti hneď jeden zdroj, kde sú vyvrátené tvoje nezmysly o výhodnosti hybridov.
A zase si debato stočil na odpadky. Čo tak sa vyjadriť k tvojim hybridom a ich uhlíkovej stope?
26.03.2024 - 14:28:36
00
Ja som asi zjavne stará škola. Mám rád veci praktické a funkčné.

Mám Sharana 2009 4x4 s motorom 1.9 tdi v Euro 5 norme a som s ním spokojný. 70L nafty v nádrži, obrovský kufor do ktorého vložím tri bicykle bez skladania (keď vyhodím dve sedačky zozadu), vojde ešte aj kopec batožiny, stan, nafukovačky, spacáky gril, stolík a stoličky alebo čo potrebujem a vpohode sa ide s rodinou na výlet. Ak idem niekde sám, tak v ňom aj prespím aj s bicyklom vo vnútri. Pri ebiku musím dávať dole predné koleso aby vošiel, ale to je vpohode. Ebike si po ceste nabíjam a nemusím sa báť že je to na úkor dojazdu.
Ročne najazdím 6000km po Slovensku a to len na nevyhnutné presuny. Do práce jazdím skoro vždy na biobiku. 90% vecí si na aute opravím sám vrátane diagnostiky a to auto poznám. Tomu hovorím účelová sebestačnosť...
Myslím že u mňa nieje dôvod niečo meniť za elektrické.

Bol som sa pozrieť na VW Buzz. Krásne auto, hneď by som ho bral. Ale 70 000 na elektroškatuľku ozaj nemám a neviem či by som dal ak by som mal ... Rozmýšľam teraz, že koľko toho vášho zlého CO2 by som musel vydýchať za 5 rokov v práci aby som zarobil na auto čo neprodukuje CO2? Zaujímavá myšlienka ...

Všimol som si že večšina starých dízlov na ktorých jazdia cigáni dymí a hulí a myslím si že na každé jedno EV ktoré nič neprodukuje je tu jeden starý voz aspoň s 3x večšími emisiami ako má povolené ... redukovanie týchto áut by mohla byť lacnejšia cesta k záchrane planéty ako vyrábanie EV ....
26.03.2024 - 15:08:02
00
marseluspp
Tak čo tu vypisuješ bludy ako sú elektromobily neekologické, keď sa chceš len posťažovať, že nemáš na nový VW Buzz?
26.03.2024 - 15:21:51
00
Elektromobily sú nezmysel, hoci sa tvária ekologicky. Tak ako tvoje trápne príspevky o ničom... :)
26.03.2024 - 16:10:54
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up